בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

חדשות הספרות הרפואית העולמית בנושאי גינקולוגיה ורפואה מיילדותית דצמבר 2009

תקצירי מאמרים מעודכנים מן העיתונות העולמית, נוב`-דצמ` 2009

 גרסת הדפסה   
 
מאת: האגף לנשים ויולדות, המרכז הרפואי על-שם אדית וולפסון

הובא ע"י דר ערן וינר

השלב השני של הלידה מוגדר כזמן העובר שבין הגעת היולדת לפתיחה צווארית מלאה ועד ללידת העובר. אורכו הממוצע של שלב זה הוא 50 דקות במבכירות (יולדות בלידה ראשונה) ו- 20 דקות בלידות חוזרות. משך הזמן המקסימלי המומלץ של שלב זה הוא שעתיים במבכירות ללא אפידורל ו- 3 שעות ביולדות עם אפידורל, ואילו בלידות חוזרות משך הזמן הוא שעה אחת ללא אפידורל ושעתיים עם אפידורל .

במחקר שבוצע ב- 14 מרכזים רפואיים בארצות הברית ופורסם בעיתון הרפואי החשוב American Journal of Obstetrics and Gynecology בשנת 2009, בדקו החוקרים בצורה פרוספקטיבית את השפעת התארכות השלב שני של הלידה בנשים מבכירות. בעבודה זו נכללו 4126 נשים מבכירות, במועד (שהגיעו לגיל הריון 37 שבועות ויותר), הנושאות עובר יחיד במצג ראש, שהגיעו לשלב השני של הלידה. לא נכללו נשים עם סיבוכים כגון סוכרת וחום.

החוקרים מצאו כי ככל שהתארך השלב שני של הלידה ירד הסיכוי ללידה נרתיקית עצמונית. החוקרים גם מצאו כי, שלב שני ממושך של הלידה העלה את שיעור התחלואה האימהית, כגון: זיהום ברחם, קרעים נרתיקיים משמעותיים, ואת הצורך במתן מנות דם. לעומת זאת, התארכות השלב השני של הלידה לא העלה את תחלואת היילודים, למעט פגיעה במקלעת עצבי הכתף (Brachial plexus) - וגם זאת רק במקרים נדירים.

לאור זאת, החוקרים העלו את הסברה כי ייתכן ואין צורך להגביל את משך השלב השני של הלידה כפי שנהוג כיום, גם במחיר פגיעה אימהית, על מנת להקטין את שיעור הניתוחים הקיסריים, לאור העובדה כי אין עלייה בשיעור הפגיעה ביילודים.

השפעה של הפסקות הריונות יזומות על תוצאות מילדותיים בהריונות העוקבים

הובא ע"י ד"ר סוזאנה ונד

מעל מליון נשים בארצות הברית עוברות הפסקות הריון יזומות בכל שנה. מעל 75% מהן מעוניינות בהריונות בעתיד. למרות שהפסקות הריון בשליש הראשון ואף בשליש השני של ההריון נחשבות כפרוצדורה קלה יחסית, ישנם מחקרים הקושרים הפסקות הריון יזומות ללידות מוקדמות, משקל לידה נמוך ותינוקות הקטנים לגיל הריון בהריונות העוקבים לאחר הפסקת ההריון. זיהומים של הרחם, טראומה מכאנית לצוואר הרחם ופגיעה ברירית הרחם הוצעו כתיאוריות הקושרות בין הפסקות ההריון לבין התוצאות המיילדותיות הרעות.

במחקר שבוצע בטורונטו שבקנדה ופורסם בעיתון הרפואי British Journal of Obstetrics and Gynecology ב- 2009, ניסו החוקרים לבדוק האם ישנו קשר בין הפסקות הריון לבין לידות מוקדמות, משקל לידה נמוך ותינוקות קטנים לגיל הריון בהריונות לאחר הפסקת ההיריון.

לצורך כך החוקרים סקרו 37 עבודות מחקר שפורסמו בספרות הרפואית ובדקו את הנושא. החוקרים מצאו כי בהריונות לאחר הפסקת הריון יזומה ישנה עלייה בשיעור הלידות המוקדמות ומשקל הלידה הנמוך. לא נצפתה עלייה באחוז התינוקות שנולדו במשקל קטן לגיל הריון. החוקרים מצאו עוד כי ככל שמספר הפסקות ההריון בעבר היה גדול יותר, כך דרגת הסיכון עלתה.

מסקנת החוקרים הייתה כי הפסקות הריון כרוכות בעלייה בסיבוכים המיילדותיים בעתיד. ישנו צורך בהסבר מדויק לנשים הבאות לבצע הפסקת הריון לגבי ההשלכות העתידיות.

המדור מובא באדיבות פרופ' אברהם גולן, מנהל האגף לנשים ויולדות במרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון

אורך השלב השני של הלידה והשפעתו על העובר ועל האם

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש