בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניו-יורק בחורף עם או בלי ילדים

אם חשבתם שטיול לעיר ניו יורק בחורף עם ילדים הוא אתגר לא פשוט, טעיתם, וצדקתם. בנות הפורום עשו זאת לפניכם והנה שלל עצותיהן המצוינות כפי שלוקטו מדיון בנושא בפורום אמנות הלידה, דצמבר 2007, ערב ערב כריסטמס


 גרסת הדפסה   
 
מאת: דפלול, ליאתיתי, כלבובה, תותים, שחר

חזרתי כרגע מהעיר, אי אפשר לתאר כמה יפה, הכל מקושט וחגיגי, מופע של אורות וצלילים על חזית החנות SAKS בשדרה החמישית ורחוב חמישים, עץ האשוח הגדול ברוקפלר סנטר, חלונות הראווה שהם יצירת אמנות בפני עצמה, למשל בחנות CANDY LAND בשד' פארק ורח' 49 =- חובה חובה לבקר!
אגב, רחבת ההחלקה על הקרח פתוח גם ברוקפלר סנטר, גם בסנטרל פארק וגם בבריאנט פארק. מקווה שלא יירד לכם גשם מעצבן כמו היום ותוכלו להנות מהמראות.
 

אקומודיישן:

 

עזבו אתכם מלון, הפתרון המושלם: דירות להשכרה. אי אפשר להשוות את המחיר (גם כי במחיר כאן המס כלול!!!), האיכות נהדרת, יכול לאכלס בקלילות ובחדווה גם משפחות (תלוי איזה חדר), מיקום מ ע ו ל ה, ובעלי הבית (ישראלים) מקסימים ונהדרים.
http://www.roomsinny.com/?page=contact
ממליצה מאוד מאוד מאוד. (חזרתי משם בדיוק לפני חודש).
נקי, נעים, פשוט, כייפי, ולדרישות המאוד מאוד מאוד קפדניות שלי (אל תשאלו... אבל ממש) - עבר ובגדול! ללא ספק אחזור לשם, וזה המיקום הראשון בניו יורק שאני אומרת את זה כולל המחיר (:

 

לבוש:

 

ישראלים בדרך כלל קצת מזלזלים בעניין, אבל אני חייבת להדגיש: קרררררר.... קחו כובעי צמר, צעיפים, כפפות, ולא להתבייש לארוז גם גרביונים וגופיות ארוכות. אפשר אמנם לקנות את הדברים האלה שם די בקלות ובזול, אבל חבל על הזמן שלכן. תיהנו מכל רגע!!

 

קר בדצמבר בניו-יורק, אז ארזו בהתאם. אם אין לך מעיל ממש עבה, את יכולה להשתמש בשיטת השכבות: אני הולכת עם שכפ"צ ומעליו מעיל ישראלי רגיל. זה מספיק לי. אם אין לך נעליים מרופדות מבפנים צריך גרביים עבים. כובע חובה וכפפות גם. לא יוצאים בלי זה.

סייטסיאינג:

 

כדאי לבקר בבריאנט פארק שמאחורי הספריה המרכזי שבשדרה החמשית, אם כי לא יודעת עד כמה יכול להיוצת נעים שם עכשיו, אבל בכ"ז נחמד.

 

אם כבר יום ראשון, חייבים להיות בסנטרל פארק ביום הזה, ואם אתם בקטע של לצ'פר את עצמכם, לכו ל-boat house (יש להם אוטובוס קטן שאוסף אנשים מהכניסה המזרחית לפארק באזור רחוב 72 אם איני טועה, תכנסו ותראו אותו. זה חינם (שאטל), או שפשוט תגיעו אליו. זו מסעדה באלגנט על שפת האגם, וכ"כ יפה שם שזה ממש להיות בסרט. תזמינו מקום כשתגיעו גם אם יש תור , כי הם נותנים מין מכשיר שאפשר להסתובב איתו בפארק עד שהמקום מוכן והוא מהבהב לשובכם. לוקח כ-45 דקות במקרה הטוב עד שהשולחן מתפנה, אז תלכו מספיק זמן מראש. בינתיים תעשו סיבוב במקום המושלם הזה (ידעתן שזה לא פארק טבעי אלא תכנון אדריכלי מדוקדק מלפני מלא שנים? כי אני לא). תסתכלו על עליסה בארץ הפלאות, על האגמים, ואני לא יודעת איך זה הולך בקור הזה, אבל גם על המשפחות והאנשים המיוחדים שתמיד יש שם. המסעדה יקרה, אבל אני חושבת שזה היה perfect sunday morning, לגמרי.

אם אתם רוצים לראות את פסל החירות (אני אף פעם לא טרחתי לשוט אליו), אז במקום לקחת שיט שעולה לא מעט, יש את המעבורת לסטטן איילנד, שרואים ממנה אותו הדבר לפי מה ששמעתי, והיא ב ח י נ ם.
אם מעניין מישהו על חנויות יצירה, אז יש לי המלצות מאוד חמות גם על זה, למרות שזה צריך להיות משוגע לדבר כי הנסיעה היא בערך שעתיים.

יש ל'אפל' חנות חדשה שנמצאת ממש קרוב לשפיץ הדרומי מזרחי של הסנטראל פארק (נדמה לי שזו השדרה השישית), מול הפלאזה (שגם אותו שווה לראות ולפנטז (:). חנות מהממת, ואם אתם בעניין אינטרנט אז יש שם משהו כמו 30-40 מחשבים לשימוש חופשי, ועל הדרך התנסות במשהו שהוא לא
PC. לא יודעת מה איתכם, עלי זה עבד (:. אחלה חנות.


אהבתי גם את החנות של נינטנדו, שהיא ממש ממש קרובה לרוקפלר סנטר (שאסור אסור להחמיץ שם את העץ והאורות, ומשטח ההחלקה המקסים), אם אתם בעניין אז שווה.

 

אם לא ראית אף פעם אז לעלות על האמפייר סטייט בדמדומים כדי לראות גם באור וגם בחושך (שעה 4). ולדעת שיהיה ממש קרררררררר

 

לטייל קצת בסנטרל פארק ולהרים ראש למעלה כדי ליהנות ממראה הטבע על רקע הבניינים האורבניים

 

מוזיאון המהגרים באליס איילנד


חובה לבלות יומיים במטרופוליטן: ביום השני לציין שהייתם אתמול ולשלם דולר לכל אחת

 

טיול חורפי על הברוקלין ברידג' רוח חזקה במיוחד מראה מרהיב לאוהבי נוף אורבני

שוטטות בסוהו ובליטל איטלי

לראות את עץ האשוח ברוקפלר סנטר ולשתות שם קפה


על חנות
ABC בסוהו

לאקי ברנד - יש שתי חנויות בסוהו ואחת לילדים ה ו ר ס ת

מסעדות:

 

מסעדות - בצהריים ניתן לאכול ארוחה עסקית במחיר 24.7 דולר, לכו לTAO או ל-SPICE MARKET. מומלץ ביותר ביותר!

 

תאו - מסעדה שווה ביותר - http://www.taorestaurant.com/

ספייס מרקט - כנ"ל -
http://events.nytimes.com/gst/nycguide.html?detail=restaurants&id=1078435092661

פיצה כזו שלוקחים משולש ברשת עממית ובאמת מעולה לטעמי היא הפיצה של FAMILIA, יש אותה קרוב לטיימס סקוור, על השמינית אם אני לא טועה (ומאוד יכול להיות שכן), ובעוד מלא מקומות. ממש אבל ממש שווה (ואני יש עלי מומחיות בתחום הזה (:). גם הסלט שם היה טעים.

 

במנהטן יש מסעדה נחמדה בדרום ברחוב סטון Adrienne


בצ'לסי יש את צ'לסי מרקט בשדרה התשיעית, בין רח' 15 ל16. שם יש המון מקומות אוכל שווים מכל הסוגים ובכלל להיכנס חמוד מאוד.


עוגות גבינה מעולות יש ב
eileens cheesecake

 

ואם אתם בעניין מתוקים, יש רשת שקוראים לה rice to rich, ואני לא זוכרת איפה זה שם בדיוק (רחוב מקסים בסוהו), אבל תמצאו את זה באינטרנט (אם אני טועה בשם - תגידו). יש שם אורז עם חלב בכל מיני טעמים, והמקום ממש "איני" כזה. מאוד ניו יורקי (: וטעים כמובן.

 

גלידריה שהיא מוסד, מקום מקושט ומיוחד יש גם מגוון של אוכל כמו המבורגר וכו' אבל המקום ידוע בעיקר בזכות הגלידה)- סירנדיפיטי - בין השדרה השניה לשלישית, רח' 61. הנה סרנטיפיטי - http://www.serendipity3.com/main.htm

 

שתי מסעדות ממש לא יקרות וכיפיות

לומברדי פיצה מדהימה פלוס צילמו שם סצנות מהחברה הטובים יש מזכרות על הקירות תבואו רעבים. נמצא ברחוב ספרינג בין הרחובות מוט ומולבורי סבווי
C

(מסעדה של חבר יקר שלי) אוכל תיאלנדי פיוז'ן לא יקר מעולה פלוס שף הורס שמעורב בארוחה
Open the Sesame כתובת 198A Orchard St at Houston St Lower East Side

גם- אם את מתגעגעת לברסארי בארץ יש את בלטזאר בסוהו אם אתם שם חובה לאכול את הקרפ סוזט! לא מסעדה זולה אבל סיכוי טוב להתקל שם בסלבז מהשורה הראשונה

 

מופעים ותערוכות:

 

אם אתן בניו יורק ורוצות מופע אחד יחיד ומיוחד - THE BLUE MAN GROUP SHOW
מקסים ומיוחד, וגם המחיר לא בשמיים - כ-70 דולר לכרטיס. אנחנו היינו כבר פעמיים, כל פעם עם אורחים שונים וכולם נהנו ביותר. זה רץ כבר המון שנים, גם בווגאס ובעוד המון מקומות. בלו מן גרופ - http://www.blueman.com/

 

תערוכה – BODIES. מאוד אסתטי אבל עדיין הופך קרביים - http://www.newyorkcity.com/events/Bodies_The_Exhibition.674132/editorial.aspx
מוצגת בדרום העיר ליד "פיר 17" מקום שווה ביקור בפני עצמו.

 

המומה המחודש (MOMA)

בגן הבוטני שבברונקס ישנו מופע מיוחד לחג - רכבת שנוסעת בתוך דגם מוקטן של העיר ובו כל הארים והבניינים המרכזיים. אמור להיות מקסים - בשבת הבאה אוכל לספר בעצמי..הגנים עצמם כמובן יפהפיים, שלווה ויופי שלא מהעולם זה. הנה לינק: http://www.nybg.org/hts/

הנה לינק למופע קליידוסקופ שבגרנד סנטרל סטיישן - http://grandcentralterminal.com/go/displayhours.cfm#2145348362

 

יש את מופע ההמשך של "וילה וילה", שאני לא זוכרת ממש איך קוראים לו (ברוטה משהו), אבל הוא נמצא ברחוב 15 מזרח שיוצא מהיוניון סקוור , ונדמה לי שמספרו 100. כדאי להגיע בשעה 17:00 (או אולי לפני), כי כל יום מוכרים 20 כרטיסים להצגת הערב במחיר 25$ במקום 75$, שזו וואחד הנחה. לא הספקנו לראות, אבל ראיתי את המופע הראשון והוא נהדר.

 

75 שנה לרדיו סיטי מיוזיק הול. לא ראיתי בעצמי אבל ההורים שלי הלכו (והשביעו אותי ללכת גם...): שעה וחצי ללא הפסקה מלא בריקודים ומראות מרהיבים והקהל לא מפסיק להשתאות (קריאות של "וואו" בלי סוף).


למי שמבין אנגלית טוב: ספאמלוט של מונטי פייטון. זה מחזמר מצחיק נורא.

מרי פופינס: למי שגדל על הסרט זה מתאים ויפה, לא רק לילדים. יש שירים שנמחקו ושירים שהוספו כך שזה לא זהה לסרט של דיסני.

 

שופינג:

בתחנה המרכזית (רחוב 42 והשמינית), לוקחים אוטובוס מס' 111 שיוצא מרציף 222 (קחו מהמודיעין רשימת שעות). הוא יוצא בערך כל חצי שעה לכיוון ניו ג'רסי, לאאוט-לט המעולה "ג'רסי גארדנס". באאוט לוק עצמו כנסו מהכניסה שהכי קרובה לאיפה שהאוטובוס מוריד אתכם (ללכת על המדרכה בלי לחצות את הכביש עד לכניסה). שם יש עמדת קונסיירג'. הצטיידו בדרכון, ובקשו את ה'קופון בוק' (הם יבדקו את הדרכון שלכם), שם תמצאו שלל הנחות שוות מאוד שהן בנוסף על המבצעים שבחנויות. צריך לשמור את החוברת והכרטיס.
יש שם עגלות (וצריך.. (: ) שעולות 5$ (!!), במקום לשלם אפשר או לאסוף אחת שנעזבה ברחבות, או לנסות לראות אם אנשים השאירו בתחנת האוטובוס (לנו פשוט נתנו זוג אמריקאי חביב שסיים קניותיו). יש שם מכל וכל, דברים שכבר אין בחנויות, כך שאם אתם רואים משהו בניו יורק ואומרים נקנה באאוטלט - זה לא עובד.
מה שכן, חזרה עלו על אוטובוס שיוצא לפני 16:00, או אחרי 19:00, אחרת 20 דקות הנסיעה הופכות לשעה וחצי כמו כלום.

 

וודברי קומון - אאוטלט יוקרתי לצד "רגיל", מקום עצום בגדלו, אך אם נערכים ועורכים תחקיר, ניתן לבלות בו רק כמה שעות בהתאם לתכנון. לטעמי ולטעמן של חברותיי חובבות הקניות כאן, בג'רזי גרדן אין ממש מציאות..
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7. אגב, גם לשם יש הסעות מהפורט אוטוריטי - תחנת האוטובוסים המרכזית.

חוצמזה לשופינג מעורב בהסתובבות הכי שווה ביום ראשון לטעמי לרדת אל הסוהו, צ'יינה טאון (ולא לשלם על חולצות טי של "איי לאב ניו יורק" יותר מ-2$ לאחת), ולהסתובב שם. אם יורדים בסאב וואי (בד"כ תגיעו לתחנה בסביבות ברודוואי), ואז פוסעים לכיוון הסוהו (אתם כבר תראו את הזרימה), יש שם חנות ג'ינסים ממש שווה (כבר קנינו שם כמה פעמים), עם כל מיני מותגים במחירים בין מעולים (19$ לג'ינס גאפ) לטובים (39$ לקלווין קליין וליוויסים וכו') יש גם יקרים יותר. רוב הצוות בחנות הזו דובר עברית. נחמדים.
בסוהו יש חנויות מקסימות, ולפחות בקיץ יש בראשון גם דוכני אומנים שאפשר למצוא שם דברים כיפיים ואני כל הזמן מנסה לנחש איפה בדיוק הבית של מוניקה (עוד לא מצאתי).

חנויות - כמובן שמייסי הגדולה מצריכה ביקור, במיוחד בעונה זו של קניית המתנות לכריסמס, סיור באיזור הרוקפלר סנטר בערב זו חוויה משגעת, חלונות הראווה מקושטים ובתוכם דמויות רוקדות ועיצובים שעבדו עליהם מהכריסמס שעבר. יש גם מופע חינמי לכריסמס בן 7 דקות, שנקרא "קליידוסקופ" בגראנד סנטרל סטיישן.

חנויות מיוחדות - החנות הגדולה של דיסני,
BUILD A BEAR, החנות של APPLE שליאתיתי הזכירה.

 

לא לשכוח את חנות הצעצועים שוורץ - http://www.fao.com/home.jsp

ושווה להציץ ולבקר גם בטויס אר אס הגדול בטיימס סקוור - זו עם הגלגל הענק שבפנים.


מתנות מהארץ:


דברי יודאיקה - אולי חנוכיה יפה ומיוחדת. צלחת מיוחדת לפסח. אלה דברים שעושים טוב בלב וכאן נורא יקרים. ואם יש להם ילדים אז דיווידי ישראליים איכותיים שיעזרו להם עם עברית.

 

משהו מהחנות של מוזיאון ארץ ישראל. יש שם דברים מקסימים ומאוד לא קלישאתיים, עם ניחוח של יודאיקה וטונות של סטייל... ממש כדאי.

 
לדיון המלא בפורום לידה שממנו לוקטו הטיפים  
לפורום הורים ישראלים בחו"ל

 

 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש