בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

איך להכין במו ידייך מנשא לתינוק

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

הכנת מנשא נכרך אלסטי (דוגמת תינוכיס, מנסארי ותינוח) היא פשוטה מאד, ואינה דורשת עבודה מרובה. עיקר העבודה הוא הגעה לחנות בדים מתאימה ובחירת בד מתאים.
באזור ת"א ניתן למצוא ריכוז גדול של חנויות בדים ברחוב נחלת בנימין. מבחר הבדים והדוגמאות עשיר. קל יותר למצוא בדים בדוגמא חלקה בצבע אחד, המתאימים להכנת מינשאים אלסטיים.

הרכב הבד


הבעיה עם רוב סוגי המנשאים האלסטיים שהם אלסטיים מדי, ואז את קושרת את התינוק סמוך לחזה, ובעוד חצי שעה הוא כבר רואה את הטבור שלך מגובה הברכיים...
לכן, כדאי מאד שהרכב הבד לא יעלה על 8% לייקרה, ועדיף להשלים את 92% הנותרים בכותנה. כדאי גם שהבד יהיה קל ככל שניתן, משום שהלייקרה כבדה, ואת ממש לא רוצה להסחב עם משקל מיותר ותינוק בקיץ הישראלי.
נסי לבדוק בחנות שהבד לא מהסוג הנפרם, אחרת תצטרכי לתפור לו את השוליים, וזה אומר המון תפירה, שבדרך כלל תקרע ותיפתח עם המתיחה. אם אין לך בבית מכונת אוברלוק, אל תחשבי בכלל לתפור את שולי המנשא. רוב הסריגים כותנה-לייקרה, ממילא אינם כאלה, כך שאין בעיה.

אורך הבד


רוב מנשאי הקשירה האלסטיים הנכרכים אורכם 520 ס"מ. למה? ככה. כי המנשא ההולנדי הראשון שלפיו שוכפל המודל הישראלי היה באורך כזה.
למען האמת, מנשא אלסטי באורך כזה יטאטא סביר להניח את המדרכה, אלא אם כן תכרכי ותקשרי אותו שוב מלפנים או מאחור, מה שממש לא יוסיף לתחושת הנוחות שלך.
ההולנדים גבוהים מהישראלים, והאורך הנ"ל הינו המקסימלי המאפשר להולנדי גבוה מיוחד ורחב גרם כחמש עשרה תנוחות נשיאה, שברובן לא תשתמשי לעולם. המלצתי היא שתסתפקי בארבעה וחצי מטר בד לכל היותר. אורך זה יאפשר לך, בהנחה שמידת הבגדים שלך רגילה (36-42) לשאת את התינוק כמעט בכל דרך אפשרית.

רוחב הבד


רוב בדי הכותנה-לייקרה המיובאים לישראל, אורכם כ-110 ס"מ. זה מאד רחב למנשא. מדי רחב. את יכולה לבקש לחתוך עבורך את הבד לאורכו, וכך לקבל שני מנשאים ברוחב 55 ס"מ. הרוחב הזה מעט צר לטעמי, ועדיף לייצר מנשא מבד שרוחבו כ-70 ס"מ.
למעשה, המנשא מוכן.

איך משתמשים במנשא?


התנוחה המוכרת יותר היא תנוחת ההצלבה לפנים. מקפלים את הבד לשניים. מסמנים את נקודת האמצע באמצעות רקמה או טוש בלתי מחיק, שיהיה קל לקפל בכל פעם מחדש. פותחים את הבד שוב ומצמידים את המרכז שסימנו מראש, אל מרכז הבטן של אמא.
מחזיקים את הרצועות הנותרות בידיים כך שהאצבעות מקיפות אותן, ושולחים את הרצועות אחורנית, אל מאחורי המתניים של אמא.
מצליבים את הרצועות האחת על גבי השניה ושולחים כל רצועה קדימה אל מעבר לכתפיים, כך שהבד נופל כמו שלייקעס לכיוון החגורה. בשלב הזה המנשא יוצר איקס מאחור, ושלייקעס וחגורה מלפנים.
`מחביאים` את הרצועות שנותרו מתחת לחגורה, נותנים להן להשמט, ושוב מצליבים מאחורי הגב, הפעם בגובה המתניים. מביאים את הרצועות קדימה אל האזור התחתון של החגורה שיצרנו וקושרים בקשר כפול.
מחליקים את התינוק כשפניו כלפי גוף האם למרווח הקטן שנוצר שבין הגוף של אמו ובין כל רצועות הבד מלפנים בלי רצועות ביניהם. לא עוזבים את התינוק לרגע.
משחילים את רגליו מבעד לאיקס שנוצר. עכשיו התינוק `יושב`.
צריך להתאמן מספר פעמים לפחות כדי להשיג מיומנות מספקת וכדי לקבל את התחושה הנכונה לגבי מידת ההידוק של הבד.
בהצלחה!

לסרט המדגים את תנוחות הנשיאה השונות במנשא דידימוס


למאמרים נוספים במדור עשו זאת בעצמכם


איך להכין כרית חום - קור כריות חימום וקירור ללידה, לתיק דולה, למשפחה ולמתנות במו ידיך


איך לבנות ערכת הדרכה בסיסית להכנה ללידה + איך להכין דגם שד להנקה ולקראת לידה במו ידייך


איך להכין בוק צילומי הריון במו ידיך


איך להכין יציקת גבס בליקאסטינג בליקסט בליקאסט לבטן בהיריון במו ידיך


איך להכין צעצועים התפתחותיים לתינוק במו ידיך


איך לעצב חדר תינוקות במו ידיך


מתכונים






 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש