בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

פניית ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל לראשי תביה"ס המכשירים דולות

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ וגילה רונאל

 

ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל
 
לכבוד
מנהל ביה"ס
להכשרת דולות
 
הנדון: רגולציה והסדרה של מקצוע הדולה בישראל
 
א.ג.נ;
 
אנו שמחות לבשר כי ארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל הוקם בשעה טובה בכנס יסוד שהתקיים ביום ראשון 24.2.08 בדיאדה בת"א.
 
במקביל ובנוסף הוקם גם ארגון הדולות.
 
מטרת ארגון הגג היא לאגד את הארגונים והמוסדות העוסקים, המתהווים ושיקומו בתחום הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל ולהוות עבורם מסגרת משותפת מתוך ההבנה שמקצועות אלו הולכים וצוברים בשנים האחרונות גוף ידע אדיר, ושנכון להעמידם כחטיבה עצמאית.
 
כמטרה ראשונה, מתכוון ארגון הגג לקדם את נושא ההסדרה והרגולציה של מקצועות אלו. ראשית במקצועות הדולה (מלווה בהריון, מלווה בלידה, דולה לאחר לידה וכו'), ולאחר מכן במקצועות ההדרכה מסביב ללידה (מדריכה להכנה ללידה, מדריכות לקבוצות לאחר לידה), מקצועות ההדרכה והתמיכה בנושא ההנקה (תומכת הנקה, מדריכת הנקה, יועצת הנקה, מנחות ליגת לה לצ'ה) וכן הלאה.
 
כמקובל בתהליכי רגולציה, ראשית יכיר הארגון רטרואקטיבית בכל בתי הספר הקיימים בישראל בשעת יסוד ארגון הגג כבמוסדות המוכרים להכשרת דולות. כצעד שני, מבקש הארגון להכיר רטרואקטיבית בבוגרי בתי-הספר להכשרת דולות כבדולות מוסמכות, ולרשום אותן בפנקס דולות. כצעד שלישי, מזמין הארגון את ראשי כל בתי-הספר להכשרת דולות להשתתף (עד שני נציגים למוסד) בבניית מבחן הסמכה ארצי.
 
המבחן יחובר על ידי נציגי בתי הספר במהלך שנת הלימודים הקרובה ויוכלו לגשת אליו כל הבוגרים החדשים של בתי הספר החל בשנת הלימודים הבאה (2208 - 2009). מטרת המבחן היא לקבוע סטנדרטיזציה מקצועית נאותה של הדולות בישראל, וכפועל יוצא לקדם את ההכרה המקצועית הסקטוריאלית במקצוע, שכרגע אינו זוכה להכרה.
 
נשמח אם תצטרפו אלינו כדי לחזק את מעמד המקצועות הסב לידתים וכן לפעול למען חיזוק והכרה בדולה כמלווה לגיטימית ורצוייה בחדרי לידה. במידה ואכן אתם מעונינות להצטרף כבית ספר ולתת לבוגרות הזדמנות להיות חלק מהארגון, אנא העבירו לנו את רשימת השמות של המעונינות בכך. אנא אשרו השתתפותכן במושב הראשון של בניית המבחן שתתקיים בחודש אפריל בדיאדה שד' בן גוריון 75 בת"א (אנא ציינו בתגובה להודעה זו אם יש מועדים שבהם אינכם יכולים להשתתף).
 
כדי שנייעל את המפגש, נשמח אם תשלחו אלינו במייל בתוך השבועיים הקרובים 10 שאלות שצריכות להופיע לדעתכם במבחן, שיהיה בשלב ראשון בשיטה האמריקאית ויכלול 25 שאלות.
 
בתודה ובברכה,
 
רותי קרני הורוביץ וגילה רונאל
מקימות ארגון הגג
 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש