בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

שיווק שיטות ומאמרים בתחום הלידה לקהילה הבינלאומית

 גרסת הדפסה   
 
מאת: *רותי קרני הורוביץ

בטקסט שלהלן אתאר חלק חשוב אחד במערך השיווק והפרסום של מדריכות להכנה ללידה ודולות, הנוגע להכרה בינלאומית, ואת הדרכים העיקריות להשגתו.

מן המפורסמות הוא שארצנו הקטנטונת היא קבוצה שפרטיה אינם מסתפקים בהכרה מבית, אינם מוכנים להשתייך למועדון שמוכן לקבל אותם.
הגלות היא כנראה חלק כה מושרש בהווייתנו היהודית המסוכסכת, עד כי הוא לובש ופושט צורה, הכל במטרה לשמרו לצורך שנשגב לפחות מבינתי. 

כך זה באקדמיה הישראלית, השולחת את טובי בניה לרעות בשדות פוסט דוקטורט זרים, להיות אור לגויים, ורק אז לחבוק אותם למניין כשיחזרו מהגלות, וכך זה בתחומים נוספים. מאמר זה יוצא מנקודת ההנחה שכלל ה'אור לגויים תחילה' אינו מדלג על מקצוע ההכנה ללידה.
 
הדחף ליצור שיטה חדשה וייחודית להכנה ללידה או להתמודדות עם צירים, לשיר עם דולפינים, לרקוד עם זאבים, ובכלל להמציא את הגלגל מחדש וליצור שיטה שתיקרא על שמך ותביא לך תהילה ויוקרה הוא חזק ונפוץ בזמננו. תופעה זו היא בריאה מיסודה שכן היא מלמדת על מוטיבציה גבוהה של העוסקים בתחום לשנות, לחדש ולזכות בהכרה.
 
אם הדחף להבאת הבשורה בוער בעצמותייך, והצורך בהכרה ובתהילה מדיר שינה מעיניך, עליך לנקוט במספר צעדים. וברעיונות, כמו באקדמיה כאמור וגם בפטנטים שלהלן, אינך יכולה להשתהות רגע אחד נוסף. למעשה, מרגע שנבט רעיון בראשך, את כבר ב'בעיה', ולו משום שמוחות ענקיים חושבים באופן דומה. 

אך רגע אחד, לפני שנתחיל במירוץ, עליך להפקיד 'דמי רצינות' בנקודת הזינוק. אם אין ברשותך שיטה מובנית מקורית שכבר הגיעה למסה קריטית של נוכחות ולדרגת הבשלה מספקת ולבגרות מילולית, אנא, עצרי את סוסייך. אין טעם להיכנס לכל זה אם אין לך שיטה ייחודית, או שיש לך כזו אך שהיא בוסרית.
Having said that, נוכל להתחיל.
 
עולם ההכנה ללידה, שהוא בחלקו הגדול רטורי, ועשיר ברעיונות, הוא נדל"ן רחב ידיים של קניין רוחני. אמנם, הוא טרם שוחרר מכבלי חכירה מנהליים, אך בעלי חוש עסקי מפותח מרחרחים סביבו זה זמן בעניין רב. שיטת למאז היא סימן מסחר בינלאומי המופרט לצעצועים ואבזרים מסחריים רבים. שיטת בראדלי גם. ומרגע ששיטה נהגתה במוח כלשהו, מתחיל 'מירוץ סמכויות' של 'רישום פטנט' או 'סימן מסחר' בפועל או בכוח, וכמרבית הביוצים, רובם אינו מתפתח. אך מה כל זה עבורך? לשם מה נחוץ לך רישום כלשהו של שיטה שהגית, אם אכן הגית? לשם בניית המוניטין שלך, להאדרת שמך, המיתרגמים לשורה תחתונה של הגדלת הכנסות. ותסלח לי הקוראת התמימה, אך חלק גדול מאיתנו המדריכות ניחן באינטליגנציה שיווקית ועסקית דלה במיוחד.
 

איני יודעת למה לייחס זאת. 
האם מדובר בחלק בלתי נמנע מעסקת החבילה ה'רוחנית/קהילתית/זולתית/מוסרית' שהניעה אותנו מלכתחילה לעסוק בנושא? המניע האידיאולוגי החזק של רבות מאיתנו, שאינו הולכת יד ביד עם כוחנות עסקית או שיש לאזלת היד הזו סיבה אחרת. מכל מקום, אני לא אשכנע אותך להפוך לכריש עסקי, וספק אם מישהו יכול להפוך את עורו של מישהו, אך אם חשוב לך לתרגם את הייחוד שלך למוניטין שיתרגם לכסף, ולו למען משפחתך וילדייך (דימוי הנעה לפעולה מהיעילים שיש), עליך לנקוט יוזמה.
 
המסלול של הפיכת רעיון לכסף הוא פשוט, לפחות סכימתית. הרעיון שלך או אפילו הקורס בשיטתך או איך שלא תקראי לייחוד שלך, צובר מוניטין. בקרב נותני השירותים, שמקצוע ההכנה ללידה נמנה עליהם, השירות הוא האדם המיוחד שמאחוריו, במיוחד בעידן הוירטואלי. או שאומר בעלי המומחה לשיווק באינטנרט דר' רוני הורוביץ: 'באינטרנט – האדם הוא המותג'. לדוגמא, ישנם שדרני רדיו שהם פסיכולוגים, אך ורדה רזיאל-ז'קונט יש רק אחת. ככל שחולף הזמן, ואת עושה משהו נכון, מצטבר מוניטין לחשבון המטאפורי שעל שמך (עשיתי קורס אצל סימה). השמועה על איכות הקורס שלך עושה כנפיים, ולקוחותייך מתרבים מאד.
 
העניין נעשה מסובך יותר כשאת יוצרת שיטה שאינה קרויה על שמך. לדוגמא, נאמר ששמך סימה ושיצרת סדרת קלפים הנקראת "מנטרות ללידה". יוצא שיצרת שתי ישויות נפרדות מבחינת הדרך שבה העולם רואה אותך. מהבחינה השיווקית הישות 'סימה' נפרדת מהישות השיווקית 'מנטרות ללידה' והמוניטין שצברה השיטה שלך ושל הישות שהמצאת נחלק בין שתיכן ומדולל בהתאם. עניין מתימטי פשוט. את והישות שלך נאלצות להסתפק כל אחת בחצי מנה.
 
במקרה של מדריכה להכנה ללידה המוניטין של שמך הטוב הוא חשוב ביותר, ולכן אני מחנכת למשל לציית לכללי קוהרנטיות בהקמת אתר, שם חייב שמך להופיע בכותרת, ויש להקפיד על כתיבתו בצורה ידידותית בתיאור האתר למנועי חיפוש וכו'.
 
כדי להאיץ את צבירת המוניטין שלך או של השיטות שהמצאת, תוכלי לנקוט במספר צעדים. זכרי שאת עשויה לעזור לעצמך באמצעות קביעת עובדות בשטח. עובדות אלו יהיו פרסום מאמר מפורט בשיטה שלך מעל במה מכובדת. את יכולה למקסם את התוצאות באמצעות עשיית נפשות למאמר באמצעות שימוש ביחסי ציבור, אך על כך בפעם אחרת. אם השיטה שלך או נושא מאמר שלך רחבים מספיק כרעיון בכוח או בפועל, עליך לשקול ולכתוב חוברת או ספר בנושא.
 
אך במאמר זה אתמקד בדגם קלאסי של 'שיטה' שכתיבת ספר היא שלב מתקדם בה, ואין סיבה להקדים את זמנו ולעכב אותך במלאכה המייגעת. אם מפעם בעצמותייך רעיון דוגמת 'מחול הלידה' לדוגמא, שנתך נודדת מעוצמת ההתרגשות כשכוריאוגרפיית המחול מתפענחת לעיני רוחך צעד אחר צעד, ונשימתך נעתקת מתחושת עומק הגילוי, רשמי ראשית את הצעדים, וחקרי מה נעשה עד היום בקו התפר שבין לידה ומחול. פתחי ושכללי את הנושא 'מחול הלידה' כמיטב יכולתך. כתבי כל מילה שעולה על דעתך בהקשר זה.
 
בשלב הבא, הציגי את השיטה בפני מי שאת רואה כמנטור שלך ושאלי לדעתו. למדי את השיטה ליולדות שלך בזהירות ביטוחית ומשפטית ראויה כשאת מציעה אותה ככלי חדש שלך. הקשיבי לתגובות. לאחר שתצברי מסה קריטית של מידע, ותקבלי פידבקים מהמנטור ומהלקוחות שלך, דמייני שעורך וויקיפדיה פונה אליך בבקשה לכתוב את הערך האנציקלופדי של 'מחול הלידה' או כל נושא אחר שפיתחת. העורך מבקש שתכתבי מאמר בן 800 מילה לפחות, ושתשתמשי בסגנון אנציקלופדי יבש. תוכלי להבין בקלות למה הכוונה, אם תעייני בערכים שמעניינים אותך מתוך הוויקיפדיה.
 
לאחר שתשלימי את כתיבת מאמר 'הערך האנציקלופדי' של השיטה, תהיה בידייך תשתית לקסיקאלית בסיסית של תוכן וסגנון ממנה תוכלי לגזור כרצונך טקסטים למטרות שונות החל בעלון, עבור באתר אינטרנט ועד ספר. תשתית זו תשמש אותך בגזירה ובהרחבה של המלל כל היקף ולכל סגנון שתרצי.
 
רשמי את הצעדים, צלמי את עצמך או את תלמידתך או לקוחתך ההרה מבצעת את הריקוד, והעלי את התוצרים למדיות המתאימות (יוטיוב במקרה של סרט וידיאו, אלבום תמונות במקרה של סטילס דיגיטלי וכו'). העלי את המלל לאתר שלך, גם התמונות אם אפשר, ואת הסרטון כמובן, ישירות או באמצעות טכנולוגיית השיבוץ של יוטיוב, המאפשרת שיבוץ של סרטון באתר ללא תשתית טכנולוגית עצמאית.
 
השלב הבא בדרך אל ההכרה המקומית, הבינלאומית ולאחריה שוב המקומית המוגדלת (זוכרת את מודל ה'אור לגויים תחילה'?) יהיה 'רישום הפטנט' של השיטה שלך. כמו בפטנטים, ובניגוד גמור לאינטואיציה, חשיפה מפורטת של כל יישום אפשרי של ה'פטנט' שלך – מגינה עליך ועל זכויותייך. כך זה עובד ברישום פטנטים, בסימני מסחר, ובקנין רוחני לסוגיו השונים. אמנם, הסבירות שתגיעי לכדי רישום סימן מסחרי או פטנט בהקשר של שיטת הוראה להכנה ללידה אינו גבוה, אך אין סיבה שלא תנהגי לפי העקרונות הנכונים.
 
ומילה על האינטואיציה הבוגדנית מהפסקה הקודמת. אצל רבות מאיתנו פועל שלא בטובתנו אינסטינקט ההסתרה. אינסטינקט השרדותי זה מכתיב שמירת קלפים קרוב לחזה, מתוך האמונה ש'מפה לאוזן' יגיעו כולם בסופו של דבר אל המקור, שאת יודעת שהוא את. דעי לך שברישום פטנטים, ולצורך העניין כאמור גם שיטות, הדברים עובדים אחרת. זכויות היוצרים שלך יהיו מעוגנות בחוזקה רבה יותר ככל שתפרטי יותר. ככל שתכסי יותר יישומים במפרט שתפרסמי, כך יהיה קשה יותר לחקות אותך ואת יישומי השיטה שלך.
 
דבר נוסף שחייב להיאמר הוא שאיכות המאמר שלך אינה מקום לפשרות. אם אינך כותבת היטב, היעזרי בסופר צללים. את יכולה לפנות למי שמתמחה בכתיבה של עבודות אקדמיות במדעי הרוח ואת יכולה גם להיעזר במי שמתמחה בכתיבה של מוצרי תקשורת שיווקית. אני ממליצה בחום על ידידתי פולינה שטרן-שלמה לצורך העניין הזה.
 
המדרגה המורכבת והקובעת בתהליך ההכרה בשיטתך יהיה תרגום 'מאמר הדגל' שלך לאנגלית, והגשתו לקראת פרסום בירחון אינטרנטי נחשב דוגמת מיילדות היום www.midwiferytoday.com. הגשת הטקסט היא לשתי מטרות: פרסום מאמר ובחינה של אפשרות אירוח שלך כדוברת, מרצה בכנס הבא (השנתי על-פי רוב) של הארגון.
 
כמובן שישנם כנסים נוספים ואתרים נוספים שכדאי לך להגיש אליהם את הבקשה שלך לפרסום מאמר, במקרה של דחייה מזה המקובל ביותר, כשהפעולה היא בשיטת הפירמידה: מהירחון הנחשב וה'כבד' יותר, אל הנידח יותר והנחשב פחות. אם ישנם אתרי אינטרנט שאינם מאד מקובלים אך שהם קרובים ללבך, שקלי לפרסם גם שם את מאמרייך. האינטרנט הוא עולם קטן ומי שמתעניינים בדיוק בשיטתך, יהיו נגישים אליך מקצות תבל.
 
בכל מקרה, בין אם מקום הפרסום המבוקש למאמרך הינו קדקוד הפירמידה או אבן למרגלותיו, שמרי על כלל הברזל הבא ולעולם אל תפרי אותו: נאמנות ובלעדיות הם חלק מהציפיה של המדיה. קחי את הבלעדיות כברירת מחדל, כהנחת עבודה שלך, ואם את מעוניינת בפרסום כפול תמיד ידעי את זה שאישר לך לפרסם על כוונותיך. בדרך כלל לא תהיה בעיה לפרסם שוב, בהצגת שורה האומרת ש'מאמר זה פורסם לראשונה בX' עם לינק לפרסום המקור.
 
בהגשה, כמו באקדמיה, וכמו מול אינסטנציות משפטיות במקרה של משרד המשפטים המטפל ברישום פטנטים, ישנם כללי תקן ברורים שעמידה בהם תמקסם את סיכויי הקבלה של המאמר או המועמדות שלך או שניהם.
 
בקשה לפרסום מאמר צריכה לכלול את הפריטים הבאים:
 
1. המאמר, במסמך וורד רצוי בפורמט rtf הנגיש לרוב קוראי המסמכים בעולם המערבי. המאמר יכול להיות מוגש בפורמט אקדמי או חצי אקדמי, ועשוי לכלול את הרכיבים המקובלים הבאים, המקלים על התמצאות הנמען:
-          אבסטרקט (תקציר)
-          רקע
-          מחקר (או לחילופין תיאור ה'עבודה' שהצמיחה את 'השיטה'.)
-          דיון (או השיטה עצמה, מפורטת ברמה מקסימלית)
-          סיכום
-          מסקנות והמלצות
רשימת מקורות כשמראי המקום עומדים בסטנדרט ההגשה של APA כמפורט כאן, רצוי להכליל חלק ארי של המקורות מחמש השנים האחרונות אם נבהלת מהרשימה, דעי שאלו המלצות מחמירות במיוחד, ושגם אם המאמר אינו אקדמי, יש לו עדיין מקום רב בירחונים האינטרנטיים והמודפסים. במיילדות היום רוב המאמרים הנם בסגנון חופשי.
 
2. פרטי התקשרות של המגיש
3. קורות חיים בפורמט כנ"ל, במסמך נפרד
4. רשימת פרסומים קודמת
 
בקשה להשתתפות כמרצה בכנס מלווה בדר"כ בפרסום מאמר מקדים, שיופיע גם בספר הכנס ובאתר הכנס. לכן, צריכים להיכלל בו כל הרכיבים מהרשימה מעלה, ורכיבים נוספים. להלן הרכיבים הנוספים שבקשה להשתתפות כמרצה אורח בכנס צריכה לכלול את הפריטים הבאים:
 
כותרת / נושא הפרזנטציה
תיאור קצר של תוכן ההרצאה (פיסקה אחת(
מערך ההרצאה (מפורט בראשי פרקים)
הצגת תכלית, מהי מטרת ההרצאה? במה יהיו מוטבים המשתתפים בסדנה? באיזה אופן היא תשפר אותם?
כחמש מטרות מדידות המתארות את הידע, המיומנויות, ותוצאות הלימוד – מה יוכלו המשתתפים לעשות בסיום הפרזנצטציה בתחומים: חינוך ללידה, פרקטיקות, מחקר ותיאוריה ראו כאן דגם לכתיבת תכליות חינוכיות
שיטות ואסטרטגיות להוראה למבוגרים בהן תנקטי
רמת קהל מבוקשת: דרישות מוקדמות שמשתתפי הסדנה/הרצאה שלך צריכים לעמוד בהן (לדוגמא, מיילדות בלבד? דולות בלבד?) או שאין הגבלה
האם הצגת את הנושא במקום אחר והיכן? האם הגשת אותו לגופים אחרים העוסקים בנושאים דומים?
דרישות אודיוויזואליות לפרזנטציה שלך: האם נדרש מקרן? מטול? לוח מחיק/פליפ-צ'ארט? מערכת הגברה מיוחדת? וכו'
האם יהיו מציגים נוספים יחד אתך?
האם תרשי הקלטה או שימוש במסרטת וידיאו?
רצוי לצרף מבחן מסכם רב ברירה.
 
 
את הבקשות יש להפנות על הכתובות המתאימות בכל ארגון. מדובר בכתובות אימייל ייעודיות עבור חלק מהארגונים, אך תמיד יש לעיין באתר הארגון בקפידה כדי להתאים את ההגשה לסטנדרטים המקובלים עליו. אם אין באתר פונקציית צור קשר להגשת מאמר או מועמדות, כדאי לך לערוך שיטוט עומק ולהתרשם מאופי המאמרים המפורסמים בו, ולערוך במאמר שלך שינויים בהתאם.
 
הקישורים שלהלן אינם בהכרח ישירות לתיבות הדואל הרלוונטיות להפניית בקשות להופעה בכנסים ולמשלוח מאמרים, משום שלא כל ארגון מציע הגשה מסודרת. חלק מהלינקים מובילים לתכניות של ועידות וכו', במקרים אלו מומלץ להגיש את הבקשות למיילים שמופיעים תוך שימוש בפונקציית צור קשר. שימי לב כשאת מגיעה לתכניות סדר יום סגורות לכאורה של ארגונים וגופים מסוימים, ראי שהרשימה היא של מרצים מאושרים בלבד. כלומר, ייתכן שעדיין יש 'חורים' ואפשרות להשתלב.
 
מיילדות היום
 
ארגון למאז
 
CAPPA
 (תכניה לועידה קרובה, ניתן להשתמש כאמור בפונקצית צור קשר באתר להגשה)
 
הכנס השנתי של קימס, ארגון למען לידה ידידותית לאמהות
 
כנס עצמאי נוסף: ועידת סוגיות במיילדות
 
עד כאן טעימה על קצה המזלג. העולם, מאמריקה ואירופה ועד אוסטרליה שוקק כנסים, חידושים, סדנאות והזדמנויות. ההיצע האיכותי כמו גם הנחות והאופורטוניסטי הוא עצום. כבכל תחום, התבונה והמזל מסייעים מאד בסינון המוץ מהתבן. ההיערכות לקראת השתתפות והצגה בכנס, גם כדוברת וגם כמשתתפת דורשת משאבים גדולים של זמן וכסף אך שווה את המחיר. הפעילי שיקול דעת זהיר כשאת עורכת את בחירותייך.
 
בנוסף, השתתפות בכנס אינה רק במה להשגת הכרה. היא גם מקור אדיר להתעדכנות מקצועית, לקשירת קשרים, לשאיבת מידע ולעשיית עסקים. גם אם מוכנים להקצות לך זמן זעום בסדנא שולית, זו עשויה להיות התחלה טובה. דחיות אינן סיבה להרמת ידיים, ואינן סיבה שלא להשתתף בכנס שמעניין אותך מאד. מכנס לכנס תצברי יותר ידע ובטחון, ובסופו של יום, מי יודע אם תרצי להתקבל למועדון שקודם רצית להתקבל אליו..
 
בואו לדבר עם רותי בפורום לידה

 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש