בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

שאלון מיקוד לקראת לידה - הדור הבא של תכניות הלידה ברזולוציה גבוהה

 גרסת הדפסה   
 
מאת: *רותי קרני הורוביץ

לפני מספר שבועות השתתפתי בסדנת 'תאוצה עסקית' שקיים אמיר הרדוף, גורו ישראלי לשיווק ולליווי עסקי המתמחה בסדנאות כריזמטיות בסגנון הגורואים האמריקאים של ההצלחה והכסף הגדול. בעלי, המומחה לשיווק באינטרנט, דר' רוני הורוביץ, לימד בסדנה את הפרק על דיוור אלקטרוני ושיווק אינטרנטי, ואני הצטרפתי אליו. הסדנה היתה דינמית ומעוררת השראה, ונדמה שאמיר לא פסח על שום טריק. רולאפים מעוררי השראה פוצצו את השכל באמרות שפר מאינשטיין ('טירוף זה להמשיך ולעשות את אותן הפעולות ולפצות שהתוצאה תשתנה') ועד הנרי פורד (למהנדסיו שטענו שראש מנוע בעל שמונה בוכנות אינו אפשרי 'ובכל זאת, גשו למלאכה'), פוסטרים נוטעי שאפתנות שטפו את מוחותינו בהשראה, ו'מפקחי מוטיבציה' שהסתובבו בשטח ודאגו להשתתפות פעילה במטלות הסדנה, הציפו את תודעתנו בשכנועי שיטתי שהמטרה שנציב לעצמנו אפשרית. בשיאו של התהליך אפילו שבר כל אחד מאיתנו קרש עליו רשמנו קודם לכן את חסמינו האישיים. את טאץ' ההשראה הקוסמי השלימה סביבת המלון המבודד והפסטורלי, והחוויה נחתמה כמעולה.

אחד ממושבי הסיום כלל פאנל בו הציגו לקוחותיו של אמיר אותם הוא מלווה עסקית שיטות שיווק ייחודיות. את עיניי לכדה חוברת 'שאלון מיקוד' שהציגה האדריכלית אלינה אלדד. השאלון האלגנטי, בן 22 עמודים, היה מודפס על ניר כרומו-מט משובח בצבעים בהירים, וכלל כששים סעיפי בחירה בלתי ממוספרים אך מאווררים היטב. בכל אחד מהם הוצגו אפשרויות לבחירה בתכנון בית החלומות בליווי תמונות מרהיבות, שהדגימו את האלמנטים הנדונים מתוך עבודות קודמות של האדריכלית. 

כך, לדוגמא, מציע השאלון בחירה רבת ברירה בכל אחד מסעיפיו, המפרטים את כל האפשרויות שבית יכול להכיל. סעיף ד' למשל, מציע בסעיף חדר הכביסה את הברירות הבאות:
 
מיקום אפשרי:
 
- קומת כניסה בצמוד למטבח, בתוך המזווה (כן) (לא)
- בצמוד לחדרי שינה ליד חדר אמבטיה ראשי (כן) (לא)
- שטח נוסף לגיהוץ (כן) (לא)
- שטח נוסף לארון מצעים כללי (כן) (לא)
פרטים נוספים _______

בראש כל עמוד מוצגת כותרת בירוק נהדר, המסבירה את מטרת הבחירות המפורטות בעמוד מתחתיה. שני עמודי הכריכה הפנימית כללו שאלון פרטים אישיים (מימין) ופרטי אתר הבניה (משמאל), והעמודים הבאים את פרטי התכנית, מבנה החוץ, הפנים, אזורי האירוח, העבודה, והשינה, עד לרמת אלמנטים ייחודיים באזורים הפרטיים – סוגי בידור וסגנון חיים (פינת משפחה כן או לא, חלל מיוחד מתחת לבית / עליית גג כן או לא, אזור ברביקיו) ועוד.
 
לדברי האדריכלית, השאלון עושה עבורה עבודה שיווקית מצוינת, ומגדיל את אחוזי סגירת העסקאות שלה בעשרות אחוזים לעומת התקופה שקדמה לו. לא מפליא. העיצוב המוקפד והתכליתיות הבהירה, עושים עבור הלקוחות את הסדר הגואל, בבואם לגשת לפרויקט תכנון הבית, שהוא מהטעונים והמורכבים בחייהם - כמעט כמו לידה..
 
השאלון שובה הלב הצית מיד את דמיוני. זה בדיוק מה שדולה זקוקה לו, חשבתי, כשהיא פוגשת לקוחה חדשה: מיקוד, מיקוד ושוב מיקוד. שאלון שיעשה סדר בדברים, יפריד בין טפל ועיקר, יתרגם את הפנטסטי אל הקונקרטי, ויוכל להוות בסיס לעבודה משותפת עם דולה.
 
השאלון, המופק בשני עותקים, ללקוח ולנותן השירות, מהווה נייר עמדה המאפשר לדולה ללמוד את הלקוחה שלה בצורה יעילה, להכיר את העדפותיה לפני הלידה, ולמזער 'שגיאות' בחדר הלידה לעתיד. כ"כ מהווה השאלון מסמך בעל משמעות משפטית, אך לא אכנס אליה כרגע. בנוסף, ואולי זה הסעיף החשוב מכל עבור הדולה, מהווה השאלון כלי שיווקי כאמור מהמעלה הראשונה.
 
הדולה משמשת מנחה עבור היולדת במילוי השאלון. היולדת מרגישה מקבלת לידיה בסיום הפגישה כלי בעל ערך גבוה – היא מגבירה את סיכוייה לקבל לידה התואמת ברמת דיוק גבוהה יותר את רצונותיה, מאשר לפני הפגישה. הדולה, המשמשת סוכנת של התהליך, נתפסת במקצוענית, ה'מבינה עניין'. למותר לציין שסגירת העסקה עשויה להיות קרובה מאי פעם עם סיום מילויו של השאלון.
 
עבור היולדת מאפשר השאלון כלי מקדים להכנת תכנית לידה, משום שרצונותיה והעדפותיה מתחדדים ומתבהרים תוך כדי עבודה, לקראת בניית תכנית לידה טובה יותר. השאלון מציף סדרי עדיפויות, משקע טפלויות, ומקיים את ההבטחה שלשמה נכתב – מיקוד. אם שאלון המיקוד הוא 'התזה המלאה', הרי שתכנית הלידה היא האבסטרקט, התקציר, התמצית שתיהגה בדרך כלל תוך כדי עבודה, ותיכתב בסופה.
 
במובנים רבים, פרויקט הלידה ופרויקט בניה דומים. שניהם עשויים להיות מכוננים ובעלי השפעה מרכזית על איכות חיי בעל הפרויקט, בשניהם יש חשיבות עליונה לתנאים הנתונים מחד (שטח, תקציב, סוג הפרויקט: עצמאי או עם שותפים וכו'), ולבחירות הננקטות במהלכו (אנשי מקצוע, חמרים וכו') מאידך.
 
רמת המעורבות והמורכבות שנדרשת כדי להשיג בית חלומות ולידת חלומות היא גבוהה. מצד שני גם בניה וגם לידה אפשר לקבל מן המוכן, 'לא לעשות עניין', ולבחור במסלול הסביר, המהיר, על מעלותיו וחסרונותיו הלא מבוטלים. בשאלון המיקוד ללידה, כמו גם לקראת זה המכוון לבניה, מעורבים פנטזיה ומציאות, אידיאל אוטופי ואפשרויות קונקרטיות. כפי שאני רואה זאת, השאלון מאפשר אינטגרציה ראשונה מסוגה בין תסריט לידה, האידיאלי, הפנטסטי לעתים, ובין תכנית לידה.
 
עם סיום הפאנל והפרזנטציות המרתקות בסדנת היזמים של הרדוף, ניגשתי אל אלינה. "בוודאי, בשמחה. אין שום בעיה", השיבה על בקשתי להעתיק את השאלון מתחום הפרויקטים של בניה, לתחום הפרויקטים של לידה. "בהצלחה".
 
בברכתה של אלינה היצירתית, מובא להלן תרגום חופשי שלי לסעיפים העשויים להופיע בשאלון מיקוד לדולה. שימי לב. השאלון שערכתי להלן הוא מפורט ומילולי מאד. למעשה, בניתי כאן 'כלי הנדסי כבד' במיוחד ואולי אף באופן מוגזם, שנועד מראש לפירוק ולליקוט חלקים ממנו. מבחינה זו דומה דגם שאלון המיקוד לדגם 'תכנית הלידה' שבניתי לפני כשמונה שנים והמשמשת היום מודל כמעט לכל תכניות הלידה בישראל. שאלון המיקוד הוא מעין הרחבה, חוברת עזר, בבניית תכנית לידה, או, אם תרצי, תכנית לידה ברזולוציה גבוהה.
 
השתמשי בשאלון שלהלן כשלד לבניית השאלון האישי שלך. עטרי אותו בתמונות שימחישו היטב את כוונותייך. הטוב ביותר יהיה להיעזר בשירותיהם המקצועיים של מומחים להפקות מסוג זה, אך גם באמצעים חובבניים את יכולה להפיק תוצאות לא רעות. לדוגמא, בקשי מאחת היולדות שלך לשמש דוגמנית, צלמי אותה על כדור פיזיו, בג'קוזי, באמבטיה, לאור נרות, באווירה ביתית או בית חולימית או מוטב שתיהן, ואת עצמך מעניקה לה טיפול שמצטלם היטב (רפלקסולוגיה, עיסוי וכו')  והציעי לה הנחה נאה או ליווי חינם בלידה בתמורה לשירותיה. צלמי המון (סדר הגודל הנכון הוא פי ארבעה מהמספר הסופי של תצלומים שאת חושבת לשבץ בסופו של דבר) ושבצי את התצלומים הטובים בהתאם לסעיפים השונים שתערכי מראש.
 
בניה ושימוש מיטביים בשאלון המיקוד עשויים לשדרג את חווית המפגש הראשון או השני בין הדולה ובין הלקוחה. השאלון הופך את הפגישה לפרודוקטיבית, מניבה, הן עבורך והן עבור היולדת. סדר הופעת השאלות בנוי כך שראשית הוא משרת את היולדת, כמעט כופה עליה לדון בלידתה המתקרבת באופן שישרת את מטרותיה בצורה היעילה ביותר, בכך שהוא מחלץ ממנה את חזון הלידה שלה באופן שיטתי. רק לאחר מכן, בעמודים האחרונים, מופיעות השאלות המשרתות את הדולה. הרעיון הוא ראשית לתת, ולאחר מכן לקבל.
 
השארת הפרקים הנוגעים לתשאול היולדת באופן שמועיל לדולה לאסוף פרטים אודותיה לסוף השאלון, מאפשרת לדולה 'לחוש' את דינמיקת המפגש, בתוך כדי מילוי הסעיפים המועילים באופן מובהק ובלתי תלוי ליולדת, ולאחר מכן למצוא את עצמה בצומת האפשרויות – שבין מילוי מלא או חלקי, עכשיו או מאוחר יותר, או במפגש הבא אם בכלל, את הפרק הבא הנוגע להיכרות עם הרקע שלה.
 
דולות שהגישה שלהן שיווקית במיוחד, עשויות להתחיל את שאלון המיקוד שלהן דווקא בפרק של 'פרטים אישיים', ולאחריו להמשיך אל הפרק המתמקד בציפיותיה של היולדת מהדולה שלה בלידה. אפשרות אחרת היא להדפיס את עמודי השאלון כל-אחד בנפרד, ולהעלותם לתיק הגשה או לקלסר קטן לפי העניין (מפגש ראשון, שני, היכרות מוקדמת, לקוחה חוזרת וכו').
 
יתרון ההדפסה של דפים בודדים בכך שהוא מאפשר לך פיצול והפרדה של השאלון בסוף הפגישה לחלק שנשאר בידייך, וארגון שלו בהתאם לכל סוג מפגש עם לקוחה (למשל דתית מול חילונית).
 
מבחינות מסוימות דומה שאלון המיקוד לדיבריפינג (ראו עבודת מאסטר של המיילדת דורית קרייזר בנושא) טכניקת התחקור הרפואי שלאחר טראומה. בהקשר הלידתי, דבריפינג הוא כלי מתקן, המאפשר ליולדות קבלת משוב שעיקרו פענוח, באמצעות ניתוח בדיעבד של מה שהתרחש בלידה, ומתן לגיטימציה תרפויטית לתהליך שעברה, ולמה שהשתבש. שאלון המיקוד מהווה כלי ניתוח מקדים, דומה ברמת הפרטנות שלו, דיבריפינג פרה-פארטום אם תרצו, ועשוי, בעיני, להיות כלי מטרים משמעותי במניעת טראומות לידה. לתחושתי, נמנעו נשים רבות עד היום מלעסוק בלידה המתקרבת בפרטי פרטים, פשוט מעצם היעדרו של כלי מפורט מספיק לדיון, והעדיפו להדחיק את הנושא בצורה גורפת ולהסתמך על אלת המזל.
 
הכלי שלהלן מפרט צמתים של בחירה בלידה רגילה, במועד וללא כל סיבוך (ועדיין, לידה 'נורמלית' או סבירה בדורנו היא טראומטית ביותר מדי מדקים) בצמוד למודל הפיזיולוגי. אם את דולה החובשת כובע מקצועי נוסף, ויש לך הכשרה שבאה לידי ביטוי בעבודתך בחדרי הלידה, דוגמת יוגה, שיאצו וכו', את יותר ממוזמנת לפתח אשכול מיקוד פרטי עבור לקוחותיך, או שאשמח לארח במאמר זה לתועלת הציבור.
 
מכל מקום, ככלי עבודה ברמת המחשה גבוהה, מציף השאלון לאקונות בהכנה ללידה, וממפה עבור היולדת והדולה את האזורים העיוורים, בתפיסת הלידה העתידית של היולדת בסוף ההיריון. אזורים אלו עלולים להיות המועדים לפורענות אולי, או הדורשים עיבוד ועבודה נוספים לקראת הלידה. מפת הלידה המתקבלת בסוף מילוי השאלון, עשויה לשמש מפת דרכים לאיתור אותם חוסרים וכלי התמצאות שאין להתעלם ממנו, בתיק 'ארגז הכלים' של היולדת ושל הדולה כאחת. בכך, מהווה השאלון מן 'אנס קידמה', מאלץ תבונה ופוקח עיניים בכוח, המשדרג ומשביח את תפיסת ההמון, אם אכן ייעשה בו שימוש המוני, באופן המאלף את מערכת קבלת הלידות עימה הוא מתממשק, עפ"י רוב מערכת הבריאות, לשכלל את יכולותיה כמאפשרת לידה מיטבית. כך עשינו כשביקשנו מהמיילדות שלנו לא לחתוך אותנו. תחילה כבקשה רפה בדחילו, לאחר מכן בכתב ובנחישות גדולה יותר. לבסוף, המערכת אולפה, ושיעור חתכי החיץ יורד במהירות מסחררת.
 
לשאלון יש אם כן תפקיד גם חינוכי מהמעלה הראשונה. יולדת הנשאלת ברחל בתך הקטנה לגבי היקרויות אפשריות בלידה, תהיה נוחה פחות לעצימת עיניים ולקבלת מפל התערבויות רב נזקים כמובנים מאליהם. כלים דוגמת שאלון המיקוד ודומיו, עשויים לטעמי להגביר את הסיכוי ללידות טובות יותר, ולשנות את פני הלידה בדורנו.
 
אני מקווה כי כלי כזה שלהלן וכלים דומים, בפורמטים שונים וברמות שונות של ריפייניג-עידון ורזולוציה הולכת וגדלה, יהוו הן פריצת דרך מהבחינה המניעתית הסב-מיילדותית, והן מבחינת הנכחה והצעדה קדימה את מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה. אין לי ספק שפירוט הולך וגובר של תכנון הלידה יאפשר לידות ההולכות ודומות בקירוב לתסריטי הלידה האופטימליים, בכך שישאירו פחות ופחות פערי היקרות סטטיסטיים, או במילים אחרות פרצות ליד המקרה, ויתרמו לשדרוג מקצועות הלידה ולהכרה בהם כבחטיבה עצמאית האוחזת בגוף ידע עצום. 

ולפני שניגש לטקסט, הערת סגנון. השאלון אינו מושלם גם מבחינת ההאחדה הסגנונית, כך שיש לעתים חוסר אחידות בבחירה ההיטויים מסוימים, למרות שהם מייצגים משמעות זהה: לעתים יופיע הביטוי 'מעוניינת' ולחילופין 'מעדיפה', לפרקים יופיע מקף בראש שורה, ולעיתים לא. מכל מקום, בחרתי לסיים כל ראש פרק וראש סעיף בנקודותיים משום שבעיני יש בסימן תחבירי זה יותר מחויבות וקריאה לפעולה מאשר בלעדיו. לבסוף חשוב לי לציין כי אפשרויות הברירה לא דורגו לפי סדר חשיבות. אשמח לעזרה בהתקנה הסופית של ליקויי סגנון ואחרים.
 
ועוד הערה בטרם ניגש למלאכה. בתוך כדי עבודה, צצו ועלו ראשי פרקים מאתגרים, מסקרנים ותובעניים לא פחות מאלו שזכו להיכתב עד כה בשאלון הנוכחי. בין השאר מדובר בפרק העוסק בתשאול בנוגע למערכות יחסים עם זולת משמעותי, פרק הנוגע למערכת היחסים בין היולדת לאמהּ (מתוך ההנחה שתתכן אפיזודת העברה בין היולדת והמלווה שלה בלידה), פרק הדן בהתמודדויות עבר של היולדת עם אתגר גופני ומנטלי, פרק המתחקר את נושא הפוסט-טראומה על היבטיה העדינים כמו ניצול מיני, ופרקים נוספים.
אני מסיימת הקדמה זו בקול קורא למעוניינים להרחיב את נושא התשאול הקדם לידתי, להשלים פרקים החסרים במודל שהצגתי, לשכלל את הקיימים, ולעשות בו עבודת מחקר שטח ורטרוספקטיבית. ואסיים סופית את שרשרת הבטחותיי לסיים בסגנון מודעות הדרושים: מבוקש מחפש נושא לתזה ומנחה בעל עניין בלידה.
 
כריכה:
 
כותרת: שאלון מיקוד לקראת לידה
לוגו: שלך או תמונת פורטרט מאירת פנים
פרטי התקשרות שלך (טלפונים, אתר, תיבת דוא"ל, אם לא מופיעים בלוגו)
 
טקסט המסביר את מטרות השאלון ואת אופן המילוי שלו. לדוגמא:
 
יולדת יקרה,
 
השאלון שלהלן נועד למקד את מטרותייך העיקריות בלידה שאת עומדת לעבור בקרוב. השאלון הנו כלי יעיל להכנה ללידה ונבנה לפי מודל הלידה הפיזיולוגית המהווה מוסכמה עדכנית וגורפת הן מבחינת התפיסה המדיצינית (רפואית) והן במחינת התפיסה המיילדותית הטבעית הפיזיולוגית, והחברתית המקובלת בת זמננו.
 
מודל זה מחלק את הלידה לשלושה שלבים עיקריים:
 
-          שלב הפתיחה של צוואר הרחם והתבססות הראש בתעלת הלידה, שלב זה מתחלק לשלושה תת-שלבים: לטנטי, אקטיבי ומעבר
-          שלב צירי הלחץ, במהלכם עושה התינוק את דרכו החוצה מצוואר הרחם דרך פתח הנרתיק ואל העולם. שלב זה נחלק לשלושה תת-שלבים: מנוחה, דחף, ופליטה
-          שלב פליטת השיליה וראשית ההנקה וההתחברות הראשונית אם-תינוק 
 
חוויית לידה טובה עשויה להיות בעלת השפעה דרמטית על חייך, חווית האימהות שלך, הדימוי הגופני שלך, תפיסת המסוגלות שלך, בריאותך הפיסית והנפשית ועוד. מחקרים הוכיחו כי לידה בליווי דולה, מקצרת את משך הלידה, מפחיתה את שיעור הניתוחים הקיסריים והלידות המכשירניות והדכאונות אחרי לידה, ומגדילה את שביעות הרצון האימהית ואת הסיכויים להצלחה בהנקה.
 
השגת החוויה שאת מעוניינת בה היא עבודה של פירוק 'תמונת הלידה האידיאלית' שלך, או תסריט הלידה, בין אם הוא מורכב או פשוט, לרכיביו, והרכבתו מחדש בדמות כלי העבודה היעיל והמקובל בחדרי לידה – תכנית לידה. חלק מהשאלות עשוי להיראות לך מוזר ותלוש מהקשר. לדוגמא, מהן העדפותייך באשר לבחירה בשימוש בבלון אטד או בסטריפינג לזירוז לידה. למרות התלישות לכאורה הלידה תגיע, והקדשת מחשבה מראש באשר לבחירותייך, עשויה למקד אותך לקראת העדפותייך האישיות, וכפועל יוצא לקראת לידה טובה יותר עבורך.
 
כדולה מנוסה, אני מעמידה את עצמי לרשותך בשעה הקרובה, כדי לסייע לך במילוי השאלון. שאלון זה מתייחס ללידה פיזיולוגית נורמלית המתקיימת במועד (שבועות 37-42) והוא נועד עבורך. בתום הפגישה תקחי אותו איתך הביתה, ללא כל התחייבות. החלק האחרון של השאלון נועד למילוי במקרה שתרצי שאהיה הדולה שלך, ואשמח לסייע בכך בפגישה נוספת.
 
השלב הראשון של הלידה
 
אני מעוניינת לבלות את הפאזה הלטנטית של השלב הראשון של הלידה (עשויה להמשך עד 48 שעות ויותר בלידה ראשונה)
בבית
בבית חולים
בחוץ:
בטיול על שפת הים
בטיול רגלי בסביבות חדר הלידה
בטיול רגלי מחוץ לבית ובסביבתו
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
אני מעוניינת שבזמן הפאזה הלטנטית יהיו איתי:
 
אף אחד, אני מעדיפה להיות לבד
דולה
בן/בת-זוג 
קרובת משפחה
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
אני מעוניינת לעשות בזמן הפאזה הלטנטית את הדברים הבאים:
 
שום דבר מיוחד, פשוט להמשיך ולעסוק בעיסוקיי
לישון
להתקלח
לאכול
לארוז סופית את תיק הלידה
לארגן סידור לילד גדול
לסדר את הבית
לבשל, לאפות
להישאר בבית כמה שיותר זמן
לקרוא לדולה שתהיה איתי בבית כשארגיש צורך
לתזמן צירים ולרשום אותם
להתחיל ליישם טכניקות של מגע תנועה וקול שלמדתי כחלק מההכנה שלי ללידה
לעסוק בדברים פרטיים שלי
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
זמן ההגעה לחדר לידה:
 
אם אני מעוניינת להגיע לחדר לידה, אני מעדיפה להגיע:
 
בשלב הראשון של הלידה
בשלב השני של הלידה
בשלב השלישי של הלידה
מעדיפה להחליט בזמן אמת
 
אם אני מעוניינת להגיע לחדר הלידה בשלב הראשון, אני מעדיפה להגיע:
 
בתחילת הפאזה הלטנטית (פתיחה של עד 1-1.5 ס"מ)
באמצע הפאזה הלטנטית (פתיחה של 2-3 ס"מ)
בסוף הפאזה הלטנטית (פתיחה של 3-3.5 ס"מ)
בתחילת הפאזה האקטיבית (פתיחה של 4 ס"מ)
באמצע הפאזה האקטיבית (פתיחה של 5-6 ס"מ)
בשלב המעבר (7-9 ס"מ)
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
אם אני מעוניינת להגיע לחדר לידה בשלב הראשון, בעת הקבלה למיון יולדות או למחלקת נשים או לחדר לידה אני מעדיפה שיבוצעו בי:
 
בדיקה פנימית:
להיבדק בנוכחות המלווה שלי בבדיקה פנימית
להיבדק שלא בנוכחות המלווה שלי בבדיקה פנימית
להיבדק בבדיקה פנימית על ידי מיילדת בלבד
להיבדק בבדיקה פנימית על ידי רופא/ה בלבד
להיבדק בבדיקה פנימית על ידי סטאז'ר בפיקוח איש צוות מוסמך
להיבדק בבדיקה פנימית עצמית בלבד
להימנע מכל בדיקה פנימית
 
אינפוזיה ופתיחת וריד:
אני מעוניינת שיבוצעו בי:
לעבור פתיחת וריד וחיבור לאינפוזיה
לעבור פתיחת וריד בלבד והתקנת 'פרפר'
להימנע מפתיחת וריד
להימנע מחיבור לאינפוזיה
 
בדיקת לחץ דם וחלבון בשתן לשלילת פראקלמפסיה – רעלת הריון:
 
אני מעדיפה שיבדקו נוכחות חלבון בשתן
אני מעדיפה שלא יבדקו נוכחות חלבון בשתן
 
חוקן:
 
לקבל חוקן לשימוש עצמי
לקבל נרות גליצרין לשימוש עצמי
שלא לקבל חוקן או נרות גליצרין
להשיב על שאלונים
לאפשר לבן הזוג שלי להשיב על השאלונים
להגיש כרטיס מעקב הריון מפורט כולל ספירת דם עדכנית ולהימנע ממילוי כל שאלון
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר

לבוש:

אני מעדיפה ללבוש כתונת שהבאתי מהבית במקום או מתחת לזו של מחלקת היולדות
אני מעדיפה ללבוש בגד שיסופק לי על ידי איש הצוות הרפואי
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
אכילה ושתייה בשלב הראשון של הלידה:
 
אני מעדיפה לאכול ולשתות על פי הצורך והדרישה של הגוף שלי ללא הגבלה
הבאתי עימי מיץ ענבים טבעי "תירוש" לבן גדול ומים ואשמח לשתות זאת כתחליף לעירוי
הבאתי איתי משקה איזוטוני (1/2 ליטר מיץ ענבים לבן, 1/2 ליטר מים, 1/2 כפית מלח) ואשמח כנ"ל
אני מעדיפה להיות בצום
אני מעדיפה לציית להוראות הצוות בנוגע לאכילה ושתיה
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
הפאזה האקטיבית של השלב הראשון של הלידה:
 
(על-פי רוב מתרחשת ירידת המים החל בשלב זה, לכן משויכות שאלות ירידת המים למיקום זה אם כי אינו הכרחי)
 
אני מעדיפה שקרומי השפיר שלי יישארו שלמים, ושהתינוק ייוולד כשהוא עטוף בהם
אני מעדיפה שקרומי השפיר שלי יפקעו באופן ספונטני
אני מעדיפה שקרומי השפיר שלי ייפקעו על-ידי איש צוות רפואי בזמן שייראה להם ללא יידועי מראש
אני מעדיפה שקרומי השפיר שלי ייפקעו על-ידי איש צוות רפואי בזמן שייראה להם לאחר יידועי מראש
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
מוניטור חיצוני ופנימי:
 
אני מעוניינת להיות מחוברת למוניטור חיצוני רציף
אני מעוניינת להיות מחוברת למוניטור חיצוני לסירוגין
אני מעוניינת שלא יחברו אותי למוניטור כלל, אלא רק ישמעו דופק אחת לכמה זמן
אני מעוניינת שלא יקשיבו לדופק עוברי בכלל
אני מעוניינת במוניטור פנימי (המחובר במחט מתברגת לקרקפת העובר)
אני מעוניינת שלא יחברו את העובר למוניטור פנימי
אני לא מרשה שיחברו את העובר למוניטור פנימי
 
שיכוך כאב (אין הכרח שהצירים שלך יכאיבו לך בשלב זה או אחר, ובכל זאת חלק מהנשים חוות כאב)
 
אם אחווה כאב בזמן הפאזה האקטיבית של השלב הראשון:
 
אני מעדיפה שיציעו לי שיכוך כאבים תרופתי כקו ראשון (מומלץ לא לפני פתיחה של 4 ס"מ)
אני מעדיפה שיציעו לי הרדמה אפידורלית (כולל הרצת נוזלים, חיבור למוניטור רציף, שכיבה על הגב וקטטר)
אני מעדיפה שיציעו לי הרדמה ספינאלית
אני מעדיפה שיציעו לי להשתמש בגז צחוק
אני מעדיפה שיציעו לי להשתמש במורפין או בפטידין (נגזרת מורפין הניתנת עם פנרגן למניעת בחילה)
אני מעדיפה שלא יציעו לי שיכוך כאבים תרופתי כקו ראשון
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
 
אני מעדיפה להשתמש בשיטות טבעיות לשיכוך כאב:
 
מים:
-          מקלחת בעמידה עם / ללא מלווה
-          ג'קוזי עם / ללא מלווה
-          אמבטיה חמה / פושרת עם / ללא מלווה
 
רפואה משלימה:
 
-          עיסוי (ידני, מכשירני, עצמי, מידי מטפל)
-          רפלקסולוגיה
-          שיאצו
-          ארומתרפיה
-          תמציות פרחי בך
-          הילינג
-          שימוש בקול
-          דמיון מודרך / היפנוזה / NLP
-          דיקור סיני
-          סוג'וק
-          אחר
-           
אמצעי זירוז פיזיולוגיים:
 
אני מעדיפה שיציעו לי במידת הצורך להשתמש באמצעי ההשראה/זירוז הבאים:
סקס:
-          עצמי: אוננות
-          בהשתתפות זולת
-          מגע מלא כולל חדירה ואורגזמה
-          מגע מלא כולל חדירה לא כולל אורגזמה
-          מגע חלקי
-          מגע בשדיים בלבד
-          נשיקות
-          חיבוקים, גיפופים
 
הליכה:
 
-          בתוך מבנה ביה"ח
-          בחוצות ביה"ח
-          בסביבת ביה"ח
-          על חוף הים
-          מעדיפה להחליט בזמן אמת
-          אחר
 
אני מעדיפה למצוא בעצמי את הדרכים לקידום הלידה ולשיכוך כאב אם ארגיש צורך:
 
שמן קיק:
 
-          אני מעדיפה להשתמש בשמן קיק לזירוז לידה
-          אני מעדיפה שלא להשתמש בשמן קיק לזירוז לידה
 
אמצעי זירוז רפואיים:
 
אני מעדיפה שיציעו לי במידת הצורך להשתמש באמצעי ההשראה/זירוז הבאים:

-          בלון אטד
-          ג'ל / טבליות פרוסטגלנדין
-          מרחיב צווארי
-          סטריפינג
-          עירוי פיטוצין
 
אני מעדיפה לקבל הנחיה מהזולת במציאת דרכים לקידום הלידה ולשיכוך כאב אם ארגיש צורך:
 
מהמלווה שלי בלידה
מהמיילדת
מדולה
מרופא
אחר
מעדיפה להחליט בזמן אמת
 
אני מעדיפה שיציעו לי הנחיה אל תנוחות נוחות יותר בצירי הפתיחה:
 
לעמידה על שש
לרכינה
לכריעה
לתליה
לשכיבה על הצד
אחר
מעדיפה להחליט בזמן אמת
 
אני מעדיפה שיציעו לי הנחיה גם באספקטים הבאים:
 
תנועה
נשימות
הנחיה רוחנית
דמיון מודרך (ראו סעיף נפרד)
שימוש בקול
שירה
מוסיקה
יוגה
אחר
מעדיפה להחליט בזמן אמת
 
אני מעדיפה שההנחיה תיעשה באמצעות:
 
הוראות מילוליות
השראה באמצעים לא מילוליים
-          חזותיים: תמונות, פוסטרים, קלפים
-          מוסיקה
-          תוך כדי מגע בי ועיסוי
-          בעזרת שימוש ב'מאריכי ידיים': חבל, ריבוסו – צעיף לידה
-          באמצעות שימוש בכדור פיזיו
 
אני מעדיפה שהאווירה בחדר בזמן צירי הפתיחה תהיה:
 
קוקרטית, לפי מנהג חדר הלידה בו אלד
ביתית כולל שימוש באמצעים
-          תמונות
-          מוסיקה
-          פוסטר
-          שמנים בהדפה חופשית / במבער
-          קטורת
-          חפץ אישי
 
השלב השני של הלידה - שלב ההפלטה:
 
אם אני מעוניינת להגיע לחדר הלידה בשלב השני, אני מעדיפה להגיע:
 
במהלך הפאזה הלטנטית של השלב השני (פתיחה של 10 ס"מ, לפני בוא רפלקס הלחיצות)
במהלך הפאזה האקטיבית (תוך כדי צירי הלחץ)
במהלך הפאזה האקפולסיבית (בשלב פליטת התינוק)
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
ניהול השלב השני של הלידה:
 
תזמון וניהול לחיצות:
 
אני מכירה בחשיבות ההמתנה לבוא דחף הלחיצה ואיני מעוניינת בהוראות ניהול כלשהן (תזמון ואופי)
אני מעוניינת בניהול השלב השני של הלידה מבחינת תזמון תחילת הלחיצות
אני מעוניינת בניהול השלב השני של הלידה מבחינת אופי הלחיצות
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
מיקום מועדף בשלב יציאת העובר:
 
אני מעדיפה ללדת על המיטה שלי
אני מעדיפה ללדת על מיטת בית חולים / מרכז לידה / חדר 'הטבעי'
אני מעדיפה ללדת על מזרון
אני מעדיפה ללדת על הרצפה
אני מעדיפה ללדת על קרקע
מעדיפה להחליט בזמן אמת
מעדיפה ללדת בחדר עם חלון
מעדיפה ללדת בחדר בלי חלון (חלק ניכר מחדרי הלידה בישראל מחוסרי חלונות)
מעדיפה ללדת בחדר מסוים
אחר
 
תנוחות לשלב הפלטת העובר:
 
אני מעדיפה ללדת בתנוחה הבאה:
 
ליטוטומי – שכיבה מלאה על הגב, רגליים מוגבהות
חצי שכיבה ישיבה על מיטת בית חולים
שכיבה על הצד
עמידה על שש
עמידה על ארבע
כריעה עמוקה
כריעה קלה
ישיבה על כסא לידה
עמידה על הברכיים
עמידה מלאה
התנוחה בה אמצא
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
ניהול תנוחות ותנועה:
 
אני מעדיפה שהמיילדת תנחה אותי באיזו תנוחה ללדת
אני מעדיפה שהמלווה / הדולה ינחו אותי באיזו תנוחה ללדת
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
התערבויות רפואיות בשלב השני של הלידה
 
חתך החיץ:
 
אני מעדיפה שיבוצע בי חתך החיץ
אני מעדיפה שלא יבוצע בי חתך חיץ
איני מרשה שיבוצע בי חתך חיץ
 
לידה מכשירנית:
 
בעת הצורך, איני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת ואקום
בעת הצורך, אני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת ואקום
בעת הצורך, איני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת מלקחיים
בעת הצורך, אני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת מלקחיים
בעת הצורך, איני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת קיסרי
בעת הצורך, אני מעוניינת שתבוצע פרוצדורת קיסרי
בעת הצורך, איני מעוניינת שתבוצע פרוצדורה בנוכחות מלווה מטעמי
בעת הצורך, אני מעוניינת שלא תבוצע פרוצדורת בנוכחות מלווה מטעמי
 
מניפולציות פרינאליות:
 
אני מעדיפה שהמיילדת תעסה את פתח הנרתיק לקראת ההכתרה
אני מעדיפה שהמיילדת תניח רטיות חמות על פתח הנרתיק לקראת ההכתרה
אני מעוניינת שהמיילדת תכוון את ראש התינוק לקראת/בזמן ההכתרה
אני מעדיפה שהמיילדת לא תיגע בנרתיק מסביב לשלב ההכתרה
 
מניפולציות בשלב פליטת העובר:
 
אני מעדיפה שהמיילדת תבצע חילוץ ידני (שגרתי) של העובר (משיכה וסיבוב של הראש)
אני מעדיפה שהמיילדת תימנע מלגעת בתינוק עד לאחר שישלים את הסיבוב החיצוני בעצמו
אני מעדיפה שהמיילדת תימנע מכל מניפולציה בזמן פליטת העובר לבד מתפיסת התינוק
 
העדפות לזמן קבלת התינוק (מרגע ההכתרה - שיאו של השלב השני בלידה):
 
אני מעדיפה ללדת את התינוק שלי לגמרי בעצמי, אל תוך ידיי
אני מעדיפה ללדת את התינוק שלי לגמרי בעצמי, כך שייפלט אל כרית או אל המזרון שתחתיי
אני מעדיפה ללדת את התינוק שלי לתוך מים
אני מעדיפה שמיילדת תיילד אותי ותקבל לידיה את התינוק שלי
אני מעדיפה ללדת את התינוק שלי אל תוך ידיו של המלווה
מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
דם טבורי:
 
אני מעוניינת לשמור את הדם הטבורי עבור היילוד, ואף חתמתי חוזה עם חברה פרטית לצורך העניין
אני מעוניינת לתרום את הדם הטבורי למאגר ציבורי
הדם הטבורי שייך לתינוק ואיני מרשה לאיש אחר לקחת אותו
 
תזמון חסימה וניתוק חבל טבור:
 
אני מעוניינת שהטבור ייחסם בקלאמפסים וייחתך מיד עם יציאת התינוק
אני מעוניינת שהטבור ייחסם בקלאמפסים וייחתך בתוך ___ דקות מרגע יציאת התינוק
אני מעוניינת ש__________ יבצע את חיתוך חבל הטבור
אני מעוניינת שהטבור לא ייחסם כל עוד ניתן לחוש שהוא פועם
אני מעוניינת שהטבור לא ייחסם כלל
 
שלב שלישי בלידה - יציאת השיליה:
 
תזמון היפלטות השיליה:
 
אני מעוניינת להמתין למעלה מחמישים דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין 45 דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין 30 דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין 15 דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין 10 דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין 5 דקות עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
אני מעוניינת להמתין עד שהמיילדת תאמר שהסתיים הזמן עד ליציאה פיזיולוגית של השיליה
 
מניפולציות וניהול רפואי בשלב היפלטות השיליה:
 
אני מעוניינת בניהול רפואי של שלב ההיפלטות (תזמון, הוראות, מניפולציית משיכה ידנית)
במקרה והשיליה לא תצא בתוך פרק זמן שבחרתי אני מעוניינת
-          שהמיילדת תמשוך את השיליה באמצעות חבל הטבור
-          לקבל זריקת פיטוצין לוריד / לירך / לחבל הטבור לשחרור השיליה
 
עתיד השיליה לאחר הלידה:
 
אני מעוניינת שהשיליה תיזרק לפח לאחר הלידה
אני מעוניינת שהמיילדת תחתוך מהשיליה קוביה בגודל 2 סמ"ר להכנת תכשיר רפואי וששאריתה תיזרק
אני מעוניינת לקבל את כל השיליה לרשותי (לשמור במקרר בקופסא)
 
'התקופה הרגישה' (השעה הראשונה לאחר הלידה)
 
בונדינג:
 
אני מעדיפה להתמסר להיותי עם תינוקי ועם המלווה שלי בלידה
אני מעדיפה להתמסר להיותי עם תינוקי ללא המלווה שלי בלידה
אני מעדיפה להתמסר להיותי עם תינוקי ללא אדם אחר
אני מעדיפה להחזיק את תינוקי ללא הפסקה עור לעור על גופי
אני מעדיפה לקבל את תינוקי ארוז ומחותל לאחר שקילה ובדיקות
 
שגרת חדר לידה לאחר יציאת השיליה:
 
אני מעדיפה למלא מיד לאחר הלידה שאלון של בנק הדם הטבורי הציבורי, ולתת דגימת דם לעניין זה
אני מעדיפה שלא למלא שאלון ולתת דגימות דם כנ"ל אלא למחרת
אני מעדיפה לבלות את השעה הראשונה באותו החדר בו ילדתי
אני מעוניינת לבלות את השעה הראשונה לאחר הלידה בכל חדר אחר לפי הוראות הצוות
אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
אחר
 
הנקה בחדר לידה:
 
אני מעדיפה להניק את תינוקי בחדר הלידה בקולוסטרום מיד לאחר הלידה
אני מעדיפה להניק את תינוקי בחדר הלידה בקולוסטרום כשיגלה סימני מוכנות (נבירה) בשעה הראשונה
אני מעדיפה שלא להניק את תינוקי בחדר הלידה בשעה שלאחר הלידה
אני מעדיפה שלא להניק את תינוקי בחדר הלידה
מעדיפה להחליט בזמן אמיתי
אחר
 
נספח: מודעות עוברית
 
כבר בהיריון אני נמצאת בקשר עם עוברי:
 
-          רגשי / נפשי עמוק. אני מרגישה שאני קשורה איתו בעבותות אהבה / גורל / קשר עמוק
-          רגשי לא עמוק
-          מילולי: אני משוחחת עם העובר שלי במחשבותיי
-          אני לא מרגישה שאני רוצה / יכולה לדבר עם העובר
-          באמצעות מתווך: דמיון מודרך, חיווי מכשור רפואי או איש צוות רפואי וכו'
-          אני מעדיפה לערוך את ההיכרות עם התינוק לאחר שייוולד
-          אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
-          אחר
 
ליווי עוברי בלידה:
 
-          אני רוצה ללוות את העובר שלי בלידה מהבחינה הנפשית / הרגשית
-          אני רוצה ללוות את העובר שלי בלידה מהבחינה המילולית
-          אני רוצה ללוות את העובר שלי בלידה באמצעות מתווך
-          איני מעוניינת ללוות את העובר שלי בלידה
-          אני מעדיפה להחליט בזמן אמת
-          אחר
 
נספח ב': העדפות מנטליות
 
אני מעוניינת בתיווך המציאות עבורי על ידי זולת לעיצוב מחשבותיי (דולה שתסביר לי מה קורה וכו')
 
ליווי בלידה:
מספר מלווים:
לפי החוק בישראל את רשאית להביא שני מלווים לחדר הלידה:
 
אני מעדיפה שיתלוו אלי מלווה ראשי ומלווה שני קבועים
אני מעדיפה שיתלווה אלי מלווה ראשי ומלווה שני מתחלפים
אני מעדיפה מלווה אחד קבוע
אני מעדיפה מלווה אחד מתחלף
אני מעדיפה מלווה ראשי ומלווה משנית שתהיה ומקובלת גם על המלווה הראשי שלי
 
 
דולה – תכונות וכישורים (לא לפי סדר חשיבות):
אם אני מעוניינת בליווי של תומכת לידה, אני מעדיפה שתהיה:
 
הסמכה מקצועית:
 
-          בעלת הסמכה שניתנה על ידי בית ספר מוכר
-          בעלת הכשרה נוספת בתחומים נוספים___________
-          לא חשובה לי ההסמכה
 
תקשורת בינאישית והעדפות תיווך מציאות:
 
-          בעלת יחסי אנוש מעולים (תקשורת צוות-יולדת-מלווה ראשי)
-          בעלת קשרים מעולים בחדר לידה
-          שתהיה קשובה רק לי, אפילו על חשבון יחסיה עם צוות חדר הלידה
-          שתתווך עבורי את המציאות הרפואית בלידה (יסביר לי את משמעות קריאת המוניטור, את השיח הרפואי 'מעל ראשי' אם מתקיים וכו')
 
 
-          שתמסך עבורי את המציאות הרפואית ולא יתווך לי את השיח הרפואי
 
תכונות כלליות:
 
-          נבונה
-          מנוסה
-          אמינה
-          נעימה
 
אפיון פיזי:
 
-          בעלת אישיות חמה וגישה נוגעת / מחבקת / אמהית
-          בעלת נוכחות פיסית נעימה, שארגיש נוח במחיצתה
-          גבוהה נמוכה גדולה קטנה עדינה חזקה שברירית
-          בעלת מגע נוכח ובוטח
-          בעלת כימיה מוצלחת באופן מיוחד איתי
-          לא ממש חשוב
 
אפיון מנטלי:
סוגי ורמות ידע:
 
-          בעלת ידע רב / נרחב באופן מיוחד / עצום / יחסית לגוף הידע מסביב ללידה
-          שתהיה בעלת זיקה מיוחדת למחקר (קוקריין, ספרות מחקרית וכד')
-          מצויה בטקסטים (צייני שמות ספרים שדברו ללבך מתחום ההכנה ללידה)
 
 
תפיסת עולם ופילוסופיות חיים:
 
הגדירי את עולמך האמוני:
 
חילוני / אתאיסטי
דתי אורתודוקסי
דתי ליברלי
רוחני-מיסטי
מעורב _________
אחר
 
צייני שמות ספרים, טקסטים או גישות המדברים ללבך (לדוגמא תנ"ך, אנתרפוסופיה, 'כמעיין המתגבר' שיטת ימימה צמחונות חד מינית וכו') __________________________________________________________________________________________________
 
מידת חשיבות הזיקה בין הרקע האמוני שלך לבין זה של המלווה בלידה עבורך:
 
-          רבה מאד
-          בינונית
-          פחותה
-          אחר
 
העדפות בגישת הדולה ללידה, נטיות ואג'נדה:
 
-          בעלת נטיה ללידה פיזיולוגית: מרובה / מסוימת / מועטת
-          בעלת אג'נדה לוחמנית ללידה טבעית: מרובה / מסוימת / מועטת
-          בעלת אג'נדה של מערכות ציבוריות: "העיקר שהאמא והתינוק יצאו בריאים"
-          בעלת אג'נדה אחרת _______
-          בעלת נטיה ללידה מנוהלת רפואית / מאולחשת: מרובה מסוימת מועטת
-          בעלת נטיה מסוימת ללידה________
-          בעלת נטיה פרגמטית אמיתית ויכולת הכלה למנעד תסריטי לידה נרחב (הגדירי קצוות)______
 
העדפות לגבי אופן בחירת הדולה:
(כך ארגיש שבחרתי היטב)
 
-          שאגיע אליה בעצמי עקב המלצות ממקור ראשון
-          שאקרא סיפורי לידות אותן ליוותה בעבר
-          שאכיר את עולמה באמצעות ביקור בקליניקה, באתר שלה, פגישה אישית אחת או יותר
-          שתוכל לספק לי המלצות מיולדות שאוכל לדבר איתן
-          שאבחר אותה מבין מספר דולות שראיינתי
-          שאגיע אליה בעצמי בעקבות המלצות ממקור ראשון
 
העדפות התקשרות:
 
-          שתהיה נגישה לי בהיקף השעות____ בתקופה______
-          שיהיו לי כל מספרי הטלפון שלה, גם הנייד
-          שתהיה פנויה עבורי מרגע שאצטרך אותה ועד ______ שעות אם הלידה תתארך
-          שדולת הגיבוי שלה תהיה מוכרת לי ומקובלת עלי
-          שתחתום איתי חוזה באשר לתנאי ההתקשרות
-          בהירה בהגדרת היקף ההתקשרות בינינו
-          חשוב לי שנעבור לפני ההתקשרות הסופית משותף כהכנה ללידה, טיפולים משלימים, אחר____
 
 
 
 - - - סוף השאלון - - -
 
נספח
 
 
 

תיאור ההיריון:

הריונות קודמים: _________________________________________________________
מספר ההריון הנוכחי:______________________________________________________
תכנון ההריון: מתוכנן   לא מתוכנן ______________________________________________
התעברות: ספונטנית   הפריות_________________________________________________
חווית ההריון: טובה אחרת __________________________________________________
מעקב היריון: ע"י רופא ע"י טיפת חלב    ע"י מיילדת ללא אחר _______________________
ייעוץ מומחה שנעזרתי בו (גנטי, אולטרסאונד, מטבולי וכו')______________________________
 
הכנה ללידה:
 
התכוננתי ללידה בעזרת:
צריכת מידע:
קריאת הספרים __________________________________________________________
קורס הכנה ללידה עם המדריכה_______________________שהתקיים ב_________________
קריאה באתרים___________________________________________________________
נושאים שאספתי לגביהם מידע מפורט
_______________ ___________ _____________ ____________ ______________

שינויים באורחות החיים:
תזונה________________________________________________________________
פעילות גופנית או אחרת____________________________________________________
הכנה ייחודית נוספת ללידה__________________________________________________

סיורים בחדרי לידה:
סיירתי בחדרי הלידה_______________________________________________________
פגשתי אנשי צוות לידה_____________________________________________________
 
פרטים אישיים :
 
 
האשה ההרה
המלווה
שם פרטי ומשפחה
 
 
ת.ז.
 
 
מס' טלפון נייד
 
 
מס' טלפון בבית
 
 
כתובת
 
 
כתובת דואל
 
 
מקצוע
 
 
מקום עבודה
 
 
 
הגעתי בעקבות: המלצה אישית ______ פרסום _______ אתר אינטרנט _______ אחר _____
  

*רותי קרני הורוביץ היא מנהלת בית הספר אמנות הלידה להכשרת מדריכות להכנה ללידה ודולות המקיים קורס דולות משולב בקורס מדריכות הכנה ללידה, מנהלת אתר אמנות הלידה ואתר דולות אמנות התמיכה בלידה, מדריכה להכנה ללידה, הוגת דעות מסביב ללידה וממקימות תנועת נשים קוראות ללדת למען חופש הבחירה בלידה בישראל, וארגון הגג של מקצועות הליווי וההדרכה הסב-לידתיים של מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל.
בואו לדבר עם רותי קרני הורוביץ בפורום לידה

 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


רותי קרני הורוביץ

 

 

 

 

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש