www.leida.co.il   
 

ניוזלטר לידה ודולות, גיליון 15

 מאת: רותי קרני הורוביץ

לפניך גיליון מס` 15 של ניוזלטר לידה ודולות. חמישה מאמרים חדשים ובלעדיים ועוד שלושה עניינים איתנו בגיליון זה בנוסף על לוח האירועים, המתכון של עופרי זוטא שילדה החודש בן בכור (ברכות!!) והקופונים הבלעדיים שבקצה.


המאמר הראשון והמרכזי בגיליון הפעם עוסק בהתערבות נפוצה בלידה: משיכת תינוקות מהנרתיק כשגרה במהלך השלב השני של הלידה. חילוץ ידני אקטיבי של תינוקות הוא אחת מאותן התערבויות שקופות, חסרות שם רפואי, שאנו מקבלות את קיומן במהלך הלידה כמובן מאליו. "משיכת תינוקות נעשית לעיתים בברוטליות גדולה", מאשרת מיילדת ותיקה. "מיילדות חסרות סבלנות לא ממתינות לסיבוב הטבעי של הראש בחוץ, ומושכות". משיכה זו עשויה לכלול שורה של מניפולציות ידניות של לחץ, דחיפה, הפניה ומשיכה על צווארו וראשו של התינוק. "ייתכן כי עצם היותה של ההתערבות ידנית ולא מכשירנית מטעה לחשוב כאילו אין בה סכנה", מתריע ד"ר רונן מנדלזיס, כירופרקט, ומנהל פורום כירופרקטיקה. מהן השלכותיה של התערבות זו? איך נראית לידה בלעדיה ומה ניתן לעשות כדי להמנע ממנה? קראו הכל במאמר `אל תמשכו לי את התינוק`.


המאמר השני, `קקי פיפי - המקראה` נפתח כך: בסרט המופת `הקיסר האחרון` מוקדשת סצנה בלתי נשכחת לנוהל השגרה היומי, של וידוא בריאותו של הקיסר הצעיר. אחר כבוד מוגש סיר הצואה הטרי של הקיסר, אז ילד בן חמש, לרופא המלכותי. הרופא חמור הסבר נותן מבט בוחן בתוכן הסיר, ואם לשפוט מההבעה שעל פניו, גם מתרשם מהניחוח. הטבח ועמו פמליית העוזרים עוצרים את נשימתם בציפיה דרוכה למוצא פיו. "יותר מדי אורז", פוסק המלכותי בטון נוזף. רב הטבחים קד עמוקות ופונה למטבח, להכנת תפריט יומי מתוקן. על מה מצביעה צואה ירקרקה? וזו שבצורת גללים? מה משמעותה של צואה המנוקדת בלבן? מה מלמד שתן כבד, עכור או מקציף? המעבדה הניידת של סיר הקקי-פיפי, החיתול או האסלה זמינה עבורנו בדיוק כמו לרופא הקיסר. דר` אילה ירון, מומחית ברפואת ילדים וברפואה גסטרואנטרולוגית לילדים, ומנהלת פורום גסטרו ילדים, מרחיבה את אופקינו ומאפשרת  לכל המעוניין להתוודע אל סודותיה של המעבדה הדיאגנוסטית העתיקה בעולם. קראו הכל במאמר `קקי פיפי - המקראה!`.



מאמר שלישי, פרי עטה של הדולה קרן פרידמן גדסי, אוסף `שלוש לידות, דולה אחת והרבה שאלות`. שלושה סיפורי לידה מנקודת המבט של דולה, מעוטרים בתהיות `שוליים`: לידה אחת. "זוג שקט... במפתיע,  עבודה גופנית מוחצנת... מה גרם לשינוי? יש בי אמונה עמוקה שאישה בנקודה מסוימת יוצרת מתוכה את הצורך ומוצאת את הדרך - אם רק מאפשרים לה.. לידה שניה. בשביל ללדת צריך כוחות. והיא הגיעה בלי אוויר... ללא רגע שלה עם עצמה..האם יש זמנים בהם  שק הקושי גדוש מדי?..חושבת לעצמי על `נקודת הזינוק` ממנה אנחנו מתחילות את תהליך הלידה... לידה שלישית:` לא תמיד מזדמנת ההזדמנות לפנות מקום ללידה.. ` ושאלת השאלות - בעבודת הדולה `מהו תפקידי`?. קראו הכל במאמר `שלוש לידות, דולה אחת והרבה שאלות` באתר המתארח של קרן בדולות.



מאמר רביעי, של איתן לרנר, מורה לפלדנקרייז, מספר לנו על תועלות השיטה עבור נשים הרות ומציג טעימה של מיני שיעור לדוגמא. ד"ר משה פלדנקרייז, מדען וחוקר ישראלי בתחום הפיזיקה והחשמל, פיתח את שיטתו במחצית המאה הקודמת בעקבות פציעה ישנה. השיטה מבוססת על עקרונות הנוריופיזיולוגיה והפסיכולוגיה של הלמידה, דוגמת יצירת קשרים עצביים חדשים במוח, פירוק ובניה של תבניות מוטוריות-חושיות חדשות ועוד, וישימותה להריון נובעת מהדמיון בינו ובין כל תהליך גופני אינטנסיבי אחר המצריך למידה והסתגלות. קראו עוד במאמר אודות שיטת פלדנקרייז בהריון.



מאמר חמישי החותם את פרק המאמרים בגיליון זה מציג עבודת גמר של הדולה אליאור סילברמן בנושא `מים בלידה כאמצעי לשיכוך כאבים`. בעבודתה מנסה סילברמן להתחקות אחר הסיבה שהופכת את המים לאטרקטיביים עבור יולדות כה רבות. דר` מישל אודנט מוצא שחווית המים מתווכת בין שני חלקי המוח, הישן והחדש, ומאפשרת רגיעה הנחוצה ללידה. מחקרים מוצאים ירידה בשימוש במשככי כאבים פרמקולוגיים והבדל בחווית הלחיצה בין לידות מים ולידות מחוץ למים.  בניגוד לחשש מפני זיהומים, לידות מים דווקא מצטיינות בשיעור נמוך יותר שלהם. קראו עוד במאמר אודות `מים כאמצעי לשיכוך כאב בלידה`.



ולעניינים. ספרי החדש `הצעד הבא` מושק בזאת ברכות בגרסה אלקטרונית, לאחר שהסתיימה עריכתו ע"י נועה ברקת. עדיין, לא תזיק לספר הגהה. הספר עוסק בעיקר בקשר שבין קבוצות המזון דגן-פרה-דבורה ובין האפשרות לבניית טיפוס האדם החדש. אשמח להעביר גרסה של הספר כמסמך וורד להגהה. קרדיט מובטח. אנא פנו במייל.



עניין שני - הפורומים. מספר פורומים חדשים התווספו במהלך החודש לסוללת פורומים המומחים באתר לידה, ואני שמחה להציגם: פורום רפואה מיילדותית עם דר` אבנר שיפטן, פורום ייעוץ והכוונה בבחירת רופאים בכירים עם דר` דוד מורל ומאשי קדר, ופורום יד שניה לדברי תינוקות עם נורית גת.  אם ברצונך להציע קונספט נוסף לפורום, אשמח לשמוע במייל. בהזדמנות זו אני שמחה לומר תודה לאמיר ולליאת שקד מחב` אינטריוז www.interuse.co.il על הקמת מערכת הפורומים המצוינת - החדשה והמתקדמת בישראל. 42 פורומים עד כה, אפס תקלות, שאפו!



עניין שלישי, כנס היסוד של ארגון הגג של הדולות בישראל יתקיים בדיאדה ביום רביעי, ה-8 באוגוסט. פרטים להלן בלוח האירועים, המורחב וגולש מגבול החודש לרגל שנת הלימודים המתקרבת.



אירועי חודש יולי 2007



החוק והתינוק, הכנס השנתי של העמותה לבריאות הנפש של התינוק, יתקיים ב-1-2 ליולי 2007 במלון קיבוץ גינוסר. בכנס ידונו הסוגיות האתיות, המשפטיות והקליניות סביב מסוגלות הורית בגיל הינקות. מחיר ההשתתפות 730-880 ש"ח. פרטים בטל` 6731471- 02, ואצל גל - 050-5207050.



יום עיון בנושא חווית התנועה בלידה עם שלומית רייפמן - לויצקי יתקיים ביום ג` 03/07/07 בביה"ח משפחה קדושה בנצרת. בנושאים:  כללים לתנועה בלידה - בבית ובחדר לידה,  תנועה בשלבים השונים של הלידה -  דוגמאות והתנסות, תנועה תוך חיבור לאינפוזיה, מוניטור ועוד על המיטה ולידה, שימוש בכדור פיזיו, עיסוי ומגע תוך תנועה, תנוחות להרפיה בין הצירים, וחשיבות התנועה ואפשרויותה עם מאלחשים ומשככי כאבים תרופתיים בלידה. עלות ההשתתפות - 50 ₪ פרטים בטלפון 04-6508909 בין הימים ב` עד ו` בין השעות 15:00 - 09:00 או בפקס 04-6508909



יום מיון לקורס ליווי בלידה `אמאלדת` עם גילה רונאל ואירית פלקוביץ בשיתוף בית חולים "לניאדו" יתקיים ב -3.7.07  בבית חולים לניאדו - קרית צאנז, נתניה בין השעות  09:00 - 12:30, במועדון היולדות שבמחלקת היולדות. יום המיון מיועד לבדוק התאמה הדדית לקורס ולמקצוע. ביום המיון יערכו משחקי תפקידים והצגה אישית. לפרטים נוספים ניתן לפנות טלפונית: לגילה  054-4890295  03-5067091 או אירית 03-6415137. לא ניתן להשתתף ללא תיאום מראש. המייל של גילה  gilaronel@gmail.com



הסרט "דיאלוג לידה" יוקרן בסינמטק תל אביב בשבת 7.7.07 בשעה 15:30 רחוב שפרינצק 2 ת"א. כרטיסים: ticketnet.co.il או בטלפון 03-6060800 פרטים נוספים וצפיה ב-5 הדקות הראשונות: http://www.u-mi.com/birth




"לידה אינסטינקטיבית - עם נאולי וינאבר" - סדנה החוקרת את אחד ההיבטים העמוקים של טבע הלידה, תתקיים בדיאדה ביום חמישי 12.7.07. הסדנא תעסוק באופן בו אנשי מקצוע והורים לעתיד יכולים לאפשר  מרחב ותנאים נכונים  לביטויו של טבעם האינסטינקטיבי של היולדת והלידה  ולהתאים לכך את התנאים בבואנו ללדת או ללוות תהליכי הבאת חיים לעולם. נאולי וינאבר, מיילדת טבעית ממקסיקו, אם לשלושה ילדים, ומרצה מרתקת עובדת בשיתוף פעולה עם גדולי המיילדות בעולם כגון דר` מישל אודנט, איינה-מי גסקין ועוד, יוצרת ה - DVD - BIRTH DAY. גילה רונאל:  "נאולי מחזירה לחיים את מה שאבד למיילדות המודרנית. היא מעירה את האינסטינקטים שקיימים אצל כל אחת מאתנו הן כאשת מקצוע בלידה והן כיולדת. היא מחזירה את הלידה הביתה". דיאדה, שד` בן גוריון 75 ת"א 03-5244484. מידע על אירועים נוספים עם נאולי כאן.



הסרט "דיאלוג לידה" יוקרן ביום חמישי 19.7.07 בשעה 19:30 בסינמטק חיפה במסגרת "החוויה הישראלית". שדרות הנשיא 142 חיפה. כרטיסים: 04-8353529, 04-8104299




לגעת בלידה - שיאצו בהריון ולידה, סדנת השתלמות במגע לאנשי מקצוע בתחום ההריון והלידה, תתקיים בדיאדה, שדרות בן גוריון 75 ת"א במשך שלושה ימי שני החל מה - 23.7.07  בין השעות 19:00 - 22:00. הסדנה מיועדת לאנשי מקצוע מתחום ההריון והלידה, בעלי הכשרה כלשהי בתחום התמיכה במגע בהריון. מטרת הסדנא לחדד ולהעמיק את העבודה במגע, הקשב לגוף, והאפשרות לתקשורת לא מילולית שהמגע מעניק לנו. כמו כן, נחדד את הידע  בשיאצו על ידי תרגול ודיון בפתרון בעיות שכיחות, נעמיק את הדיון והלימוד בנקודות הלחיצה השונות. פרק ייחודי ומרתק יוקדש לעבודה עם כדורי פיזיו עוד במהלך ההריון. מנחי הסדנה: גילה רונאל ואורן ניזרי. מחיר 540  ₪ (קופון הנחה בלעדי לקוראות הניוזלטר בתחתית הדף). ההרשמה מראש החל מאמצע יוני. 03-5244484



סדנה בנושא לידה לאחר טראומה והכנה ללידה במקרים של פוסט טראומה, עם מינדי לוי, מטעם מרכז דבש מסלע תתקיים בתאריך: 30.7.07 בשעה 9:00-15:30 במלון נוף גינוסר שעל שפת הכנרת. הסדנה מיועדת לאנשי מקצוע סביב הלידה: מיילדות, דולות, מדריכות הכנה ללידה ומטפלים. בסדנה: זיהוי נשים בסיכון, לימוד הצרכים המיוחדים של נשים פוסט-טראומטיות, והדרך לניצול פוטנציאל הריפוי עבורן בחווית הלידה. מנחה: מינדי לויM.A. בלימודי נשים, מיילדת בית ותיקה, מכינה ללידה ומקיימת סדנאות לנשים שעברו חוויות טראומטיות, פרטים נוספים והרשמה בטלפון: 04-6961646  052-8348546 אור גיל 052-8348646 עדה גיל. 250 ₪ או 450 לנרשמים גם לסדנת קול הרוח.



אירועי אוגוסט 2007 


כנס היסוד של ארגון הגג של הדולות בישראל יתקיים ביום רביעי, ה-8 באוגוסט, בדיאדה ת"א רח` בן-גוריון 75 בשעה 19:30 בערב על הגג. האירוע בחסות דיאדה ואתר דולות. בכנס יוכרז על הקמת הארגון, יידונו סדר היום שלו, מהותו וייבחרו בעלי תפקידים. דולות המעוניינות לשאת דברים או להבחר מתבקשות להכין ולכוון את דבריהן כך שלא יעלו על 10 דקות, כדי שניתן יהיה לקיים אירוע פורה במסגרת הזמן הסביר. תכנית מפורטת של הכנס תימסר בהמשך.


סדרת מפגשי צמיחה לדולות עם קרן גדסי פרידמן  תיפתח ב 4.9 בסטודיו של קרן במושב מאור. המפגשים יתקיימו אחת לחודש, מספטמבר עד יוני, בכל יום שלישי הראשון של החודש 09:30 - 12:30. המפגשים נועדו לספק לדולות חדשות וותיקות מקורות תמיכה זמינים קבועים מקצועיים ומפרים. כדי להמשיך ולהתמקצע, יש לתת לעצמנו את המרחב הנכון וליצור את ההזדמנות לפגוש את עצמנו. לפגוש את המקום שלנו בתוך הלידה, לגלות עוד מקומות בתוכנו, לדון בנושאים מקצועיים ולהתרחב  עם הידע שאנו מעבירות אחת לשניה. עלות  כל מפגש 100 ₪.  השתתפות בתאום מראש. בין הנושאים: מושג הזמן בחיינו ובלידה, הבחירות המקצועיות והבחירות בתוך הלידה,  המעבר משליטה חיצונית להנחיה פנימית, מה בין אינטואיציה לעובדות, הדיאלוג בין ראש ורגש בלידה,  ועוד.  המפגשים הבאים יתקיימו ב9/10 וב-6/11 פירוט תוכן המפגשים נמצאים ב-  http://www.dulot.co.il/kerengadasi/  בואו נפגש!  קרן פרידמן-גדסי - 7986902-050  kerenfg@bezeqint.net




קורס מדריכות הנקה של בתיה דיויס ייפתח בספט` באס"ה ובחיפה. הקורס כולל לימודים תיאורטיים ומעשיים ונמשך על פני שנת לימודים שלמה (ספט` עד יוני). השנה נפתח הקורס בבית החולים אסף הרופא במרכז הארץ ובבית החולים בני-ציון (רוטשילד) בחיפה, לצפוניות. הקורס מיועד לרופאות, אחיות, מיילדות, מכינות ללידה, דולות, מלוות אחרי לידה, נשים מתחום הרפואה המשלימה ואמהות. עלות: 6000  ₪. לפרטים 02-5853588



קורס להסמכת דולות ייפתח ביום ב` 3.9.07 במרכז דבש מסלע. הקורס כולל לימודים פיזיים, נפשיים ורוחניים, בדרך חווייתית וייחודית (שיטת ימימה), המעניקה כלים מקצועיים ללווי תהליך הלידה בשיטת החשיבה ההכרתית. הקורס יתקיים בימי שני, לאורך 25 מפגשים. המחיר 5500 ₪. הקורס יתקיים במושב קשת שברמת-הגולן. בפברואר 08 יפתח קורס נוסף בירושלים פרטים והרשמה 04-6961646



יום העשרה בנושא דיכאון לאתר לידה, עם רחל דדון ורבקה לבקוביץ` יתקיים ב-9.9.07 9-15:30 במלון גינוסר. בתכנית: הצגת כלי לאבחון דיכאון לאחר לידה, משבר כהזדמנות לצמיחה ולהתחזקות, שינויים פסיכולוגיים בהיריון בלידה ולאחריה. מנחות את יום ההעשרה רבקה לבקוביץ: פסיכותרפיסטית ומטפלת משפחתית מוסמכת. מנהלת השירות לעבודה סוציאלית, שרותי בריאות כללית מחוז צפון. רחל דדון:M.A. במינהל מערכות בריאות. מנהלת סיעוד במינהלת העמקים מחוז צפון, משרד הבריאות, מרכזת איתור דיכאון לאחר לידה. פרטים בטל`  04-6961646



קורס מדריכות פעילות גופנית לנשים בהריון ונשים אחרי הלידה, ייפתח בחודש ספטמבר במכון וינגייט. הקורס מיועד לאנשי מקצוע בעלי רקע במיילדות (מדריכות הכנה ללידה, תומכות לידה, מיילדות) המעוניינים לקבל ידע להפעיל נשים בהריון ונשים לאחר הלידה. הקורס מרוכז וכולל 7 מפגשים  בני 4 שעות. עלות הקורס 800 ש"ח. פרטים נוספים: שלומית רייפמן לויצקי   8802201- 050 המרכזת בוינגייט גם את הקורסים להכשרת תומכות לידה ומדריכות להכנה ללידה, הכשרת מדריכות להתעמלות להריון ולאחר הלידה shlomitr@013.net




קורסי מדריכות ריפוי עצמי ולידה קלה בשיטת קיי ייפתחו באוקטובר. קורס בעין השופט (15 דקות מהקצה הצפוני של כביש 6) נפתח ביום ה` 11.10.2007 קורס בכפר סבא (10 דקות ממחלף חורשים בכביש 6) נפתח ביום א` 7.10 או ביום ג` 9.10.2007.הקורס מיועד ל(א)נשים מתחומי הגופנפש, ההריון והלידה (מיילדות, דולות וכו`) וכן למי שהתנסו בעצמן בשיטת קיי. קבוצות קטנות. 40 מפגשים בשעות 10:00-15:00. בין נושאי הלימוד: - לידה קלה, ניהול כאב, שינויים של דפוסי חשיבה והתנהגות, ניהול מתחים, יצירת מציאות חיובית, ניתוח הגורמים לדפוסי המחשבה וההתנהגות ושינוי עמוק שלהם, כולל היפוך עוברים, VBAC וריפוי טראומת לידה. עלות הקורס 8000 ₪. לכל שאלה תשובה: תמר עילם 054-4776791 thmrgndn@yahoo.com



קורס הכשרת מנחות "אם לאם" בקהילה שלב א` ושלב ב` ייפתחו בנובמבר במכללת אורנים - שדמות. קורס שנה א` - תוכנית לימודים "אם לאם בקהילה" - בסיסית ליווי והנחיית אמהות אחרי לידה. מיועד לנשים השואפות להעמיק את הבנתן בתחום ומעונינות ליזום מכרזי תמיכה ולנשים העוסקות בהנחיית קבוצות, במקצועות טיפוליים, בחינוך ובעבודה עם אימהות לפני ואחרי לידה. הקורס יחל ב 11.11.07 ויסתיים ב 15.6.07 וויתקיים בימי א` בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים. תכנית שנה ב` כוללת כלים ישומיים לליווי והנחיית אימהות אחרי לידה, ומיועדת לבוגרות קורס רכזות "אם לאם בקהילה", בוגרות קורסי הנחיית אימהות ותינוקות, ובוגרות קורס ליווי לנשים אחרי לידה. הקורס יחל ב 12.11.07 ויתקיים בימי ב` אחת לשבועיים, בשעות 9.00 - 15.00 במכללת אורנים.



במדור האירועים שבאתר לידה, תוכלו למצוא עוד מידע רב על שפע האירועים, ההעשרות והסדנאות המתרחשים בחודשים הקרובים מסביב ללידה בישראל.




בנוסף, מזכירה למי שטרם ביקרו במדור ההורדות של אתר אמנות הלידה שהקבצים הבאים ממתינים לכם להורדה חינם בקישורים הבאים: אמנות הלידה - הספר   אמנות הלידה - התקליטור   הקיסרי, לידה יוצאת דופן - הספר  מחושך לאור - חוברת הפוסטפרטום  תינוק חדש- מלידה ועד חודשיים  מנשאים - המדריך המלא לבחירת מנשא לתינוק  



כ"כ מזכירה שמדריכות הכנה ללידה ודולות שטרם קיבלו אתר מתארח חינם במתחמי `פגוש את הדולות` ו` פגוש את המדריכות` באתרים מוזמנות לפנות אלי במייל ולקבל בתוך יממה את המפתחות..אם ברשותך מאמרים מעניינים שכתבת או עבודות מעניינות מתקופת ההכשרה אשמח לפרסמן.



ועתה, למתכון הפשוט והמפתיע של עופרי זוטא, שפית ודולה ומעתה גם אם בישראל (מזל טוב מותק!).



קישים אישיים של חצילים קלויים וריבת בצל / עופרי זוטא



מצרכים וכלים:



1 תבנית שקעים (מאפינס)



לבצק הפריך: (ניתן להחליף בכל מתכון אחר של בצק פריך)

2 כוסות קמח

1 ביצה

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

כפית מלח

2-3 כפות מים קרים לפי הצורך

ללוש מינימום נדרש ליצירת בצק. לעטוף בניילון נצמד ולשים למנוחה במקרר כשעה.

לרפד תבנית שקעים בבצק. לדקור בעזרת מזלג.



את התבנית עם הבצק, מכניסים לפריזר, לפחות ל3/4 שעה



למלית:

2 חצילים בינוניים קלויים



לרוקן את התוך ולקצוץ גס



להוסיף 2 שיני שום קצוצות ומלח



לערבב היטב



חציל נוסף - חתוך לקוביות. לטגן עד הזהבה ולהוסיף לתערובת החצילים הקלויים

כ- 200 גרם פטה מפוררת או גליל פרומעז - לחתוך לקוביות ולהוסיף לתערובת

כ- 10 עלי בזיליקום -לקצוץ ולהוסיף לתערובת

להכין בלילה מ- 2 ביצים ו-1 שמנת מתוקה (250 מ"ל)



להוסיף לתערובת החצילים ממש לפני ההעברה לתבנית הקישים.

לפרוס 4 בצלים לפרוסות בינוניות. לטגן בשמן צמחי עד שמזהיב-משחים. להוסיף 3-4 כפות סוכר דמררה למחבת. להמשיך ולטגן עד לקבלת קרמל עדין



להוסיף מעט יין אדום מתוק. להמשיך לבשל עד לקבלת ריבה קרמלית



להוציא את התבנית עם הבצק מהפריזר. לאפות (מכת חום) בתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, ל-4 דקות. להרכיב את הקישים:



בתחתית כל קערית בצק להניח מעט מן הבצל המקורמל, ומעליו את המלית



לאפות בתנור ב-180 מעלות כ-30 דקות או עד שמשחים קלות.



עד כאן המתכון, וכאן גם מסתיים הגיליון להפעם. בתחתיתו, כאמור, קופונים בלעדיים לגזור ולממש עד סוף החודש. תודה לכותבים על הכתיבה, ולך על הקריאה. אם גיליון זה עשוי לעניין מי ממכרייך, אנא קדמי אותו אליו.




להתראות בגיליון הבא,

 

רותי קרני הורוביץ

03-5222427 052-8374237 מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il 

מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il

יבואנית אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il

יבואנית דידימוס - המנשא האירופי הטוב בעולם, ארוג  בנול  יבואנית מאמאפונצ`ו ומאמאג`אקט משוויץ באהבה.
.



ועתה, כמובטח לקופונים הבלעדיים, שלא תוכלו להשיגם בתקופת המבצע באף מקום אחר!



 




    


בלעדי! 33% הנחה על "בריאה"- קלפי ליווי להריון ולידה. כלי טיפולי תומך, מתנה של אהבה לקראת לידה מחיר 80 ש`ח במקום 120 ש`ח. יוצרת הקלפים סלעית אלאור. להזמנות: 0505-353522 משלוח חינם. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.7.07 










בלעדי! 33% הנחה על סרט ההכנה ללידה של לסלי וולף `ללדת ולהיוולד` 80 ₪ במקום 120₪ לוידאו  100 במקום 120 ל-DVD. על המחיר יש להוסיף 9 ש"ח למשלוח. בתוקף עד 31.7.07 לפרטים 052-3990461











 בלעדי!  15% הנחה למביא מודעה זו  על פופים כריות ומחלקת מילגה בייבי. בחנויות מילגה יפו וגן שמואל בלבד. אין כפל הנחות. למימוש ההטבהבהצגת קופון זה בלבד התקשרו 04-6226223. בתוקף עד 31.7.07



 











 בלעדי! אלסנס: ערכה הכוללת 3 בדיקות לזיהוי מי שפיר, במחיר 25 ש"ח כולל משלוח (ולעתים עם שליח עד הבית!)  במקום 69 ש"ח ברשתות הפארם. מוגבל לערכה אחת לקופון. למימוש התקשרו 04-6175300 057-6675423 בתוקף עד 31.7.07














 



בלעדי! כרטיס מועדון המקנה הנחות, כולל 25% הנחה קבועה על מוצרי סולגאר ועוד חינם.  מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד בחנויות הרשת בת"א, רעננה הרצליה וירושלים. עד 31.7.07





בלעדי! הנחה על מוצרי בייבי טבע לחודש יוני או ערכת התנסות הכוללת 4 בקבוקי שמנים של בייבי טבע בשווי 69 ש"ח ברכישת כרית הנקה my breast friend. ת"א מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד בחנויות הרשת בת"א ובחיפה עד 31.7.07






בלעדי! 20% הנחה על עריסות לתינוק "עריסל" להזמנות "ילדי טבע"  052-2812048 מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.7.07





 










בלעדי! 10% הנחה על כל קולקציית הקיץ בחנות המעצבת ברח` נגבה 38 ר"ג.לפרטים 03-6761514. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.7.07





 בלעדי! 10% הנחה - על סדנת שיאצו לאנשי מקצוע בתחום ההיריון והלידה. מנחים: גילה רונאל ואורן ניזרי. פתיחה: 22.7, בדיאדה תל אביב, 5244484 -03 מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד.








 



 



בלעדי! 20% הנחה על מנשאי דידימוס, הדגמים שבמבצע. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד. בתוקף עד 31.7.07 לפרטים 052-8374237









 10% הנחה על מזרן DBU המאפשר שכיבה על הבטן בהריון ובלידה. למנוחה ולשמירה על בריאות הגב. בעל  `אפקט הבריכה` המדמה ציפה במים. 3492 ש"ח במקום 3880 ש"ח. מימוש ההטבה בתוקף עד 31.7.07 פרטים בטל` 1800-39-40-40