www.leida.co.il   
 

עובר*

 מאת: רותי קרני הורוביץ

איך מלמדים

בישיבה על העקבים, לעשות פישוק בין הברכיים, להניח כפות ידיים בין הברכיים ולאט להניח את המצח על השטיח. להניח את הזרועות בצדי השוקיים קרובות לגוף, וכפות הידיים פונות לתקרה. אפשר גם להניח את כפות הידיים אחת על השניה מתחת למצח או ללחי. להרחיק את המרפקים לצדדים כדי להרפות את חגורת הכתפיים והשכמות.
לתת למשקל להשתחרר כלפי מטה
תועלות

תנוחת מצויינת להרפיה של הגב לכל אורכו, למנוחה בין צירים


בעיות

אם הבטן גדולה או שיש צרבות או בחילות, להניח כרית גדולה מאד(פוף) מתחת לבטן ולפנים, לחבק אותה או לפשוט זרועות לפניה ולהשתחרר עליה. אם יש מתח בגב כף הרגל, כדאי להניח מתחת כריות, ואם יש לחץ על או בתוך הברך, להניח כרית מתחתיה או פונה לתוך הצד הפנימי של הברך.

אופציות נוספות



אפשר לגוון את התנוחה. אם נחים על לחי, לזכור להחליף ללחי השניה כדי לתת לעורף הרפיה בשני צדדיו. אפשר לשלב אצבעות ידיים מאחורי גב תחתון ביוגה מודרה, להכניס אצבעות מתחת לעקבים, ועם הנשימה הידיים מתרוממות לתקרה, ישבן עולה ולהתגלגל עם הראש קדימה מהמצח אל הקדקוד. אפשר להניע במצב זה את הידיים האחוזות מצד לצד והקדקוד והמצח חוקרים את השטיח. בתנוחת העובר נוח להתמקד בגב התחתון ולדמייןן איך בכל נשיפה, האגן מרשה לעצמו לשקוע כמו לתוך כרית נוצות, כלפי כפות הרגליים.

קישורים למאמרים נוספים באתר בנושא יוגה להריון:

איינגר יוגה



פיתול בשכיבה על הגב



הרמת גב



עולל בשכיבה על הגב



חיבוק שכמות בשכיבה על הגב



הרמת רגל בשכיבה על הצד




ישיבה יפנית



מתיחת שכמות בישיבה יפנית



פתיחת עקבים בישיבה הפוכה



אריה



חתול



תנועות אגן בחתול



מתיחת רגל בחתול



שחרור כפות רגליים בחתול



פיתול פשוט בישיבה



כפיפה קדימה בפרפר



כפיפה הצידה בישיבת פיסוק



שחרור ברכיים בישיבת קרוס



עליה מצפרדע בתנוחת תפילה



בובת סמרטוטים



ברכה לשמש



מבוא לדמיון מודרך




*הכתוב מיועד למדריכים בלבד לתזכורת, ואין בה מתן אישור או סמכות להוראת התרגילים. אין לעסוק ביוגה ללא אישור רפואי וללא נוכחות מדריך מוסמך.