www.leida.co.il   
 

להצטלם בהריון - איך תכיני בוק צילומי הריון מקצועי במו ידיך

 מאת: רותי קרני הורוביץ

הריון הוא תקופה דרמטית. רכבת הרים משוגעת של שינויים מהירים, התכוננות, השתבללות, קצוות ושמייח. אך טבעי שכל זה דורש תערוכה ולו קטנה ואישית, לכידת הרגע ותיעוד כדי שנוכל לעבד בעתיד, כשעתותנו בידינו.
הפיכתנו לאפרסק בשל שיוצא מגדרו תרתי משמע אומרת צלמני. ואכן רבות מאיתנו משלשלות את המעות הנדרשות לידיה של צלמת שאת שמעה שמענו מחברה או מהאינטרנט, ומרגיעות את תאוות האקסהיביציוניזם בדרך המקובלת, בסופה נוחת בידיהן אלבום עב-כרס עמוס בכל טוב וכרוך בסרט. התענוג הזה, נכון לחודש מרץ 2007 עולה בין 500 ל-2500 ש"ח, תלוי במוניטין של הצלמת.
בעוד שרובנו לא יעלו על הדעת שניתן להכין בעצמן אלבום תמונות הריון, הרי שלפחות כמה מאיתנו שואלות את עצמן ובצדק האומנם לשם כך רכשו מצלמה במיטב כספן? ובכן, צודקות! זה אפשרי.
להלן המדריך הממש לא מלא להכנת בוק הריון בשיטת עשי זאת בעצמך, עם מעט עזרה מידידים.
הנחת העבודה שלי היא שיש לך מצלמה ושאת יודעת לצלם או שמי שעומד לצלם אותך יודע להשתמש במצלמה ומבין מעט בצילום.
לגביך, הרי שתזדקקי לאיפור מתאים, לוקיישן ואבזרים כהכנה לצילום.

איפור


העור חייב לקבל גוון אחיד וללא דופי. למצלמה יש נטייה מרושעת להדגיש פגמים ולחשוף כל פאשלה. התוחם התעקם? האייליינר נמרח ונדמה לך שבקושי רואים את זה? תסמכי על המצלמה המכשייפה שהיא לא תשכח ולא תסלח. לא שאי אפשר לתקן בפוטושופ, ובכל זאת..
כ"כ אם את משתמשת בברונזר (תכשיר שיזוף ללא שמש), זכרי `לשזף` באופן אחיד את כל האיברים שאת רוצה שייחשפו למצלמה מבעוד מועד.
הכלל הראשון באיפור לקראת צילום הוא בניקוי ומשלם ולאחריו כיסוי בהאחדה מושלמים של העור. איזה עור? שאלה טובה! כל מה שנחשף למצלמה ראוי לכיסוי הולם – הפנים, קו הסנטר והלסת, הצוואר, המחשוף ולעיתים גם כתפיים מנומשות ואפילו בטן!
שימי לב להסוות היטב את העיגולים השחורים אם קיימים כאלו מתחת לעיניים, ולמרוח את המייק-אפ בצורה אחידה ומלאה.
עור שמנוני ומבריק הוא ידידה הטוב של המרושעת במצלמות. זכרי לפזר בנדיבות פודרה על כל אזור שעלול להבהיק מזיעה ומהפרשת שומן עור. המצח ואזור הטי, המחשוף, הם אזורים מועדים לפורענות.
בכלל, פודרה עוזרת להאחיד את גוון העור של המחשוף ושל הפנים. פעמים רבות המייק-אפ שלנו מתאים לגוון עור הפנים השזוף ואף לוקח אותו צעד אחד כתומה, בעוד שהמחשוף ובמיוחד החורפי, לבנבן. הפודרה, כאמור, עשויה להסוות ולטשטש את ההבדלים.

גבות: סרקי את הגבות ואם יש צורך תקני והשלימי אזורים חסרים בהן באמצעות מברשת קשה וקצרת זיפים, באמצעות צללית לא מבריקה בגוון של טון אחד פחות מצבע הגבות שלך. אם הגבות מושמות אך דרושה להן הדגשה, סיימי את איפור העיניים במשיחה עדינה של המסקרה הישנה ביותר שלך (במקרה הזה כמה שיותר יבש – יותר טוב) על הגבות, כשאת מסרקת אותן בעדינות בכיוון הרצוי, משום ששערות הגבה יישארו מיוצבות לאחר השימוש במסקרה לצורך זה. הברשת יתר תחרבש הכול. שימי לב גם שהמגע צריך להיות מאד חלש ומרפרף. אל תגעי בעור.
עיניים: יש כל כך הרבה צורות עיניים, שתקצר היריעה. חפשי בגוגל את סוג העיניים שלך, יחד עם המילים `איפור` ו`עיניים`. לדוגמא. `איפור עיניים` קרובות/בולטות/שקועות/קטנות/מלוכסנות/ ונסי לעשות את המיטב. בעקרון, צללית בהירה מתחת לגבה, צללית כהה יותר על העפעף העליון בחלק שמכסה את גלגל העין, ונגיעה של צללית מוכהה בדרגה נוספת מעל הקצה החיצוני של הריסים ולמעלה לכיוון ארובת העין, לא מעבר לקו ההתעגלות של העפעף הפקוח.
שפתיים: הימנעי משימוש בתוחם כהה לצורך תיקון קו השפתיים. הסיכוי שזה ייראה טוב בצילום אפסי. אם יש לך שפתיים `טובות`, כלומר סימטריות ולא מאד דקות, את יכולה ליישם את הטריק הבא: קחי את השפתון האדום ביותר שלך ו`עשני` אותו לרגע כמו סיגר, כשהוא פתוח בנדיבות, כלומר צרי נגיעה של טבעת אדומה סביב מרכז-פנים השפתיים, וטשטשי. אם יש לך תוחם ומיומנות טובים, זה הזמן להשתמש בהם. השלימי באמצעות הליפסטיק הרגיל שלך או גלוס או שניהם.
לחיים: אם את סופגניה מושלמת, זה יהיה קל. אז נתחיל משדופות הלחי. אותנו יש להשלות באמצעות שימוש בסומק בהיר מאד שיימשח בקמצנות רבה על האזורים הזקופים בלבד, כלומר עצם הלחי עד הקו הדמיוני שתחת הגבה. ולסופגניות. צבע טבעי כהה יותר, לעיצוב עצם בולטת ולחי שקועה יחסית.
ככלל, ככל שהתאורה צהובה יותר, דרוש איפור דומיננטי יותר, ומומלץ שימוש בגוונים חזקים יותר, כי הצהוב בולע צבע. איפור לצילום באור יום או בתאורה לבנה יכול להיות בסגנון טבעי וקל יותר בבחירת הגוונים. רק שנהיה מתואמות: טבעי זה כיסוי מושלם, מסקרה אבל לא עד קצות הריסים, טיפה ליפסטיק בגוון ניוד או רך מאד, ונגיעה של גלוס. האידיאל הוא להיראות ולהדיף דרך התמונה ניחוח עלה ורדים טרי שזה עתה גלש ממנו אגל טל רענן.

תאורה


(ותודה לצלמת קרן לגזיאל על הערותיה בסעיף זה)
אם אינך מתכוונת להצטלם בסטודיו מקצועי, סביר להניח שתסתפקי בתאורת אור יום טבעית או בתאורה חצי מקצועית.
למי שאין ידע בתאורה הפיתרון הטוב ביותר יהיה צילום חוץ, שכן שליטה בתאורת פנים יכולה להיות ענין די מסובך. ובצילומי חוץ – תאורה רכה של בוקר מוקדם או אחר הצהריים תיתן את התוצאה הטובה ביותר.

מי שכן רוצה לנסות את מזלה בצילומי פנים, פלאש רגיל של מצלמה יכול להיות בסדר, אם זה מה שיש, אבל עדיך להוסיף תאורה חיצונית כמו פרוג`קטור או תאורה חזקה אחרת כל שהיא: זרקור 500W, תאורת הלוגן וכו`, ולשחק איתה ועם הצללים שהיא תיצור על הגוף. יש לזכור שמעט אור לא יהיה אפקטיבי ועם הרבה אור נאבד את התוצאה.
כמה ניסויים וטעיות יניבו את מינון תאורה הנכון. על מנת לרכך את האור אפשר יהיה להפנות את הפרוג`קטור לכיוון קיר לבן והאור יוחזר בצורה רכה יותר לגוף, לנסות להאיר חלק מהגוף וחלק להצליל - משחקים של אור וצל יוצרים אפקט מעניין בתמונה.... שווה לנסות!

אפשרות נוספת לצילום פנים היא שימוש בתאורת חלון – להעמיד את המצולמת ליד החלון כשהאור יפול על צד אחד של הגוף ויתר הגוף יהיה בצל.

התוצאה האולטימטיבית תתקבל בצילום על מצב שהוא לא אוטומטי במצלמה, מצב שבו המצלם יוכל לשלוט במהירות הצילום והצמצם אבל את זה יוכלו לעשות רק אלה שיש להם ידע בסיסי בצילום ( הכוונה היא לעדיפות למהירות במצלמה ושליטה ידנית במהירות ובצמצם – מכיוון שצריך יהיה לעבוד על מהירות נמוכה).

תאורה מאולתרת עלולה לסנוור ולהאיר באופן לא אחיד. הפתרון הוא `מריחה` והאחדה של האור באמצעות הפניית מקור האור אל הקיר, כך שבעצם מה שמאיר את המצולמת הוא הקיר, שהוא חלק ואחיד. ניתן גם להשתמש במטרייה לבנה המחזירה את האור ומפזרת אותו באופן הומוגני יותר.

אם את מצטלמת באור יום שימי לב שהשמש מאירה אותך באופן סימטרי, אלא אם את מעוניינת בהצללה דרמטית במכוון. בזמן הצילום, שימי לב לפקוח את עיניך, שכן הנטייה הטבעית היא לכווץ את כל הפנים, הגבות והעיניים כהגנה מפני האור המסנוור.

לוקיישן


המיקס המקובל בבוק הריון הוא של 80 אחוז תצלומי אינדור, ו-20% צילומי חוץ. בתוך הבית, או הסטודיו, ישנו חופש גדול יותר להחליף תלבושות, לתקן איפור והעמדה, ולהשתהות.

בחוץ, חייבים להיות ענייניים יותר. הפרטיות אינה מובטחת, והכל נעשה בלחץ של זמן, פולשים אפשריים, תלות במזג האויר וכו`. לכן כדאי לתכנן מאד מראש את היציאה הזו ולהיות מתוקתקים עד לפרט האחרון.

צילומים בים נוחים במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות מאד, צילומי טבע לפחות להתחיל לפני 7 בבוקר, ותצלומי רחוב, קז`ואל, בשעות אחר הצהריים. אם אתם מעוניינים רק באור השמש כפרטנר לצורך תאורה, כדאי שתבדקו את האפשרות להפוך את הגג שלכם לסטודיו החוצות שלכם למשך זמן הצילומים.

בניגוד לצילומי החתונה הקלאסיים בשכונת נווה צדק ובגינת צ`ארלס קלור, אין לצילומי הריון אתר חוצות נפוץ. עם זאת יש לסוג התצלומים הללו משיכה לשדות ירוקים או פורחים, לפינות משק חי ולעצים, ולהעמדות שפע ופריון בניחוח חג השבועות. סלסלה עם ביכורים פשוטים או מיוחדים, ככרות לחם או חלות, חיטה וחציר, מספקים בדרך כלל תוספת מושלמת אינדור וחוצות ללוקיישן מסוג זה. כך גם זרי פרחים ביד או בדליי פח, טנא שפירות מתגלגלים ממנו וכדי חלב עושים טוב לאווירת התנובה השופעת ממך.

רקע לצילומים אינדור


את הכוכבת של הבוק שלך וכוכבת דורשת את מרכז הבמה והתשומי. הטוב ביותר ליצירת רקע ניטרלי הוא שימוש בבד רקע. הבד צריך להישפך מהתקרה, לפחות תקרת מסגרת הצילום, כלומר כשבעים ס"מ מעל קומתך, ועד הרצפה המצולמת, כלומר לפחות כשבעים ס"מ על הרצפה. את יכולה להשתמש בבד ארוך מאד ורחב שייתלה כוילון חלק מקרניז הוילון, ועד לרצפה.

את יכולה להשתמש בבד קצר יותר אם הקיר שמאחוריך מושלם (ללא דלת/חלון/מסמרים/תיקונים וכו`), כדי להימנע מקו המפגש של תקרה ורצפה שהוא לוכד תשומת לב משעמם ומכוער שאינו צריך להיות בתמונה. כל זה נכון אלא אם כן זו תמונת קז`ואל, תמונה שבה החדר רלוונטי.

את יכולה לקנות את בד הבטנה הזול ביותר שתמצאי ברוחב הרחב ביותר 210 ס"מ אם אפשר, ובאורך של 450 ס"מ להשגת הרקע הרצוף, בעשרות בודדות של שקלים ולסגור עניין. בריסטול שחור או בד שחור מט בממדים דומים ישיגו רקע נפלא לצילומי שחור-לבן דרמטיים.

אקססוריז


מעט אודות בדים, בגדים, נוצות, פרווה, צעיפים, קרושה, תכשיטים, פרחים, פירות ופריטי ריהוט.

שחקני משנה מקובלים בתמונות הריון הם בדים. יש משהו בתולי ומתגרה כאחד בבד לבן הנכרך רפוי סביב השדיים ומגלה את הבטן ושוב מתלפף ומכסה את פלג הגוף התחתון. הצטיידי בשתי רצועות בד כאלו ושחקי באפשרויות. בד שחור המסתיר באלכסון את השדיים ומונח כמו סרט האלכסון של מלכת יופי עושה גם קומפוזיציה אסתטית.

כמיטב סגנון חג השבועות המשתלב היטב בצילום הריון כאמור, פשפשי במלתחה. העבירי למצב לבן, ושלפי את כל הפריטים האפשריים: במיוחד גופיות וחצאיות, המצטלמות נהדר ומחמיאות גם בצבע, גם בשחור-לבן. השוס הגדול המקובל – זר פרחים שתחזיקי מול מרכז האגן, לתצלום תקריב של הבטן הכולל את קו החצאית והידיים האוחזות בזר מדרום, אמצע של בטן ומלפניה זר, ובצפון נגיעות של סטרפלס לבן.

התכשיטים שנראים טוב בהריון הם גדולים מהרגיל. ההיריון הופך אותך גם קצת לDIVA, בגודל גדול מהרגיל.. ענקים ענקיים, שרשרות שמשתלשלות לעומק המחשוף עם תליונים מיוחדים, טבעות גרנדיוזיות, נזמים וקעקועים לחובבות הז`אנר, ועגילים דרמטיים מצטלמים בדרך כלל היטב. סיכות פרח פתטיות ברגיל על דש הופכות למעניינות וסימפטיות בתצלומי הריון ומקומן כן יכירן.

צעיפים, כולל צעיפי נוצות, מקנים אפשרויות משחק אסתטיות בצילום הפסל שאת, ובפיתוח האמנותי של אתמונות ובעיבודן לאחר מכן. שמלה ארוכה וצמודה בצבע אחיד, וצעיף נוצות כחול צמוד סביב הצוואר ומלטף בנונשלאנטיות לצד הבטן עם נגיעה בישבן, עושה עניין רב.

קרושה. טובי המדענים שיידרשו למדוכה לא יוכלו להסביר לא כל שכן להבין איך רשתות החורים העבשות הללו עושות כל-כך טוב לצילום היריון. לא תמיד. אם יש בבוידעם, תורידי, מקסימום, תעיפי ג`אנק לצדקה. כנ"ל עליוניות שקופות, בעיקר מעל גופיות דקיקות כתפיה, שקצרות על הבטן

מיטה. הצטלמי במיטה או על ספה שכיסית בפרווה סינטטית לבנה שמצטלמת נפלא. המון תמונות בשכיבה על הצד, חצי על הצד, בחצי שכיבה.

פרחים משתלבים נהדר בצילום הריון. עלי כותרת אדומים וורודים בנוסף אמריקן ביוטי על המיטה סביבך, שמלה שחורה העוקבת בעדינות אחר הבטן, והיד מחזיקה שושנה אדומה קונטרסטית. בוקה כפרי קרוב לטבור, זר פרחי בר ביד כשאת צועדת בשדה ירוק.

פירות. זוכרת את התפוח של מגריט? החזיקי צמד תפוחים בידייך, או אחד, או הניחי אותם על המיטה לידך, או נגסי באחד מהם, עדיף אפרסק שעסיסו ניגר. תצלום עם פירות יכול להיות חושני או אלגנטי, תלוי בסגנון האישי שלך.

אקססוריז מעניינים נוספים הם צעצועי ילדים. בועות סבון מצטלמות נפלא והופכות לתמונות שחור-לבן מוצלחות מאד בדרך-כלל, בובות, עריסות וכמו שנהוג לומר כיד הדמיון הטובה.

סטיילינג


תראי, יש שני סגנונות עיקריים שאת יכולה לשוטט ביניהם או להמציא עוד. בעיקרון יש את הדרמטי-אמנותי מול האגבי, הקז`ואלי. הדרמטי מבוים ונוקשה והרעיון הוא שאת הופכת פחות או יותר לספינקס קפוא שחנוט לתוך פוזה מחושבת היטב. וזה לגמרי לא נאמר בביקורת.

סגנון הקז`ואל יותר זורם ונלקח בקלות כאילו אם כי לא בהכרח פחות מוקפד. זה יותר צילומי חוץ עם שמלת אביב פרחונית והבעה אגבית והתעסקות פרוזאית שכאילו צולמת במקרה על-ידי פפראצ`י אם כי לא בהכרח כי גם את יושבת על המדרגות ומחייכת חיוך דשן לתוך מצלמה זה לא במקרה, אבל זה לא פורמלי כמו ההוא.

תמיד חולמים את התמונות בקלות ותמיד זה קצת או יותר מביך בזמן אמיתי. הסוד הוא לתכנן טוב, להיכנס למוד ענייני של דוגמנית מקצוענית ולספק את הסחורה. זה גם מאד תלוי בפרטנר שלך לצילום ובמידת החופשיות של הקשר ביניכם.

אם תביטי על דוגמניות צילום מקצועיות, תגלי שבצילומים פרונטליים תמיד הסנטר יהיה מורם מעט לפנים והשפתיים משורבבות מעט, כאילו לפני נשיקה. העיניים יהיו מצועפות משהו. הרבה פעמים יספיק שתעלי בעיני רוחך את דמות הדוגמנית היפה שהרשימה אותך כדי להשיג את ההבעה הדרושה.

מבט ישיר למצלמה, פרופיל דרמטי. מבט מרוחק, חצי פרופיל, מבט מושפל. נסי כלומר הצטלמי בכל סוג מבט, והיעזרי בתצלומי הריון כדי לקבל השראה. אתר דולות מהווה גלריה לתפארת של תמונות הריון מכל הסוגים: פנים, חוץ, אולפן ותינוקות.

כמו הבעות הפנים, כך גם לגוף הבעות משלו. שימי לב שהדוגמנית תמיד תדגיש את כתפיה. הן יהיו מתוחות באצילות כלפי מטה ולצדדים, צווארה ארוך, בטנה אסופה, והישבן שלה מתרומם מעט אחורנית כאילו מישהו משך מעט בקצה זנבה.

גם אם כל האמירות הללו זרות לך, נסי להעלות בעיני רוחך תמונה שאהבת. סביר שמשהו בהבעה הגופנית ישתנה מיד לטובה

העמדה מול מצלמה, או פוזות מקובלות


אינדור (בטן חשופה):
פוזת דמי מור, חצי אנפס חצי פרופיל והנחת ידיים על הבטן - יד עליונה ויד תחתונה
פלג גוף עליון עירום והידיים מכסות את החזה במצולב או בתנוחת תפילה
תקריב של בטן בעמידה (חשוב להכניס למסגרת התמונה מעט מהבגד התחתון ואת צדי האגן ותחילת הצלעות כדי לתת `מסגרת` לבטן
ידיים רכות ואוהבות על הבטן
יצירת צורת לב באצבעות כשבמרכזו הטבור
ידיים תוחמות את הבטן ברכות בכיוונים מנוגדים מעל ומתחת
שכיבה על הצד על ספה
צדודית, הבטה החוצה דרך חלון, הצצה מבעד לוילון
צדודית בטן
פרח צמוד לטבור
זר פרחים בגובה הטבור
לנועזות: בטן וחזה חשופים, אפשר להתלבש בשרשרת ארוכה הגולשת עד לטבור

אאוטדור:


בגינה – השענת הגב לעץ, אפשר כשרגל אחת כפופה מעט ו`דורכת` על הגזע
על מתקני שעשועים
ישיבה מזרחית על הדשא
השענות בשכיבה על הגב על המרפקים
קטיפת פרח בישיבה, או בעמידה
בים, בבגד ים
צופה אל הים, בחולצה דקיקה המתבדרת ברוח
כנ"ל חצאית
בעמידה בחצי פרופיל, מול השקיעה
בישיבה על העקבים כנ"ל
על החול בכל תנוחה שהיא
בזריחה
פלג גוף תחתון מהבטן ודרומה בלבד על רקע הים
כפות רגליים שקועות מעט בחול, בתמונה זו הגבול העליון הינו מתחת לקו החזה

זוגי


בן הזוג עומד מאחור ומחבק אותך במגוון וריאציות:
ידיים חובקות את הכתפיים, הבטן העליונה או התחתונה או שילוב או חופנות את החזה.
מנשק את הבטן.
קז`ואל: בישיבה זה לצד זה על ספסל בחוץ, על מדרגות הבנין המשותף, במטבח.

עם הילד


כשהילד מניח יד על הבטן
כשהילד מאזין לבטן, האם עומדת בפרופיל
כשהילד חובק את הבטן
כשהילד בזרועותיה של אמו חשופת הבטן

טיפים לצלם:


תמיד צלם כשמקור האור מאחוריך, אלא אם מדובר בצילום שקיעה או זריחה או צלליות

בהיעדר צוות קסט מקובל: במאי, עוזר צלם, מאפרת מלבישה וכו`, האחריות עליך! תלתל סורר, מסקרה מרוחה, כף רגל נפוחה, כל מה שראית דרך העדשה יישאר לנצח בתמונה, אם אתה יכול, תקן מבעוד מועד

האובייקט שלך צריך להיכנס בשלמותו לפריים. הזהר שלא לכרות ידיים רגליים וראשים, אלא אם מדובר בצילומי תקריב מאד מכוונים כמו בטן עם זר פרחים. תמיד עדיף לחתוך בפוטושופ

האשה שמולך מרגישה שהיא דיווה, אבל נבוכה בטירוף. כל רעיונותיה המדליקים נעלמים כשהעדשה מכוונת אליה. קח פיקוד, ותוביל. רעיונות, הוראות בימוי, הכל עליך. ההזדמנות לצלם עכשיו סביר שלא תחזור לעולם. נסה להיכנס ממש לעניין

חפש זווית דרמטית ומעניינת לצילום. נסה להתקרב, להתרחק, לצלם לאורך ולרוחב

צלם המון תמונות! במיוחד כשעובדים עם מצלמה דיגיטלית אין בזבוז – מה שלא טוב, לא מפתחים. גם במצלמה רגילה, צלם וצלם שוב מקסימום, לא הכול יודפס אך הזדמנויות פז לא יוחמצו

תן לנשום, השאר מספיק `אויר` מסביב למצולמת לאיזון הסופי של התמונה בעורך הגראפי

שנה שוב את הפרמטרים: תאורה, זווית צילום, צא לרחוב ואמור לה ללכת, להתבונן בחלונות של חנויות ראוה, בין בני אדם, ליד מכוניות וחיות מחמד. צלם גם באופן ספונטני, בלי לתכנן ולחכות ש`עוד רגע אולי`..

אם הסשן לא זורם, לך איתה למטבח - להעמיס כלים למדיח, להעמיד מכונת כביסה, לחטט במקרר, להכין תה, לקצוץ סלט, לבשל... ואל תפסיק לצלם...

כשאתה סוחט את הכפתור ומצלם, אל תנשום! נשימה מרטיטה את המצלמה והתמונות יוצאות מפוקוס.
לינק למדריך בסיסי לצילום דיגיטלי באתר ניקון

לינק למאמר טיפים מצוין בנושא צילום ובניית קומפוזיציה
מיקוד ועומק בצילום

עיבוד ועריכת תמונות


רוב הצלמים המקצועיים משתמשים בתוכנת עריכה גראפית כמו פוטושופ לעיצוב הסופי של התמונות. תוכנת העריכה מאפשרת לך ליצור חיתוכים מעניינים, במספר אינסופי מכל תמונה, תיקון פגמים, העלמת והוספת רקעים, שימוש בפילטרים ובאפקטים.

עיבודים נפוצים הם חיתוכים דרמטיים, משחק בין שחור-לבן לצבע, לדוגמא צביעת פרח בצבע דרמטי בעוד ששאר התמונה נשארת בשחור לבן, שימוש בפילטרים חומים, ועוד.

אם את שולטת בתוכנה, זה יהיה תענוג. אם לא, כדאי לך להיעזר בחבר שמבין.

פיתוח תמונות ויצירת אלבום


אם את מעוניינת ליצור עבורך או עבור יקירייך אלבום, ולגאול את התמונות שיצרת מחיי בדידות דיגיטליים, כדאי לך למצוא מעבדת פיתוח טובה, המתמחה בעבודה עם צלמים מקצועיים, לתת לה את כרטיס הזכרון, ולהנחות אותה לגבי הגודל הרצוי.

מדפסות הזרקת דיו יכולות בדרך כלל להדפיס תמונות באיכות טובה גם בבית.

לגבי אלבום, בגדול יש שתי אפשרויות. האחת, המסורתית, לשבץ תמונות מודפסות באלבום קנוי או עשוי.

הדרך השניה, הדיגיטלית, היא להפוך את התמונות לאלבום ברשת דוגמת פליקר,הנה הסבר למתחילים

הנה הסבר למתקדמים

ולשלוח לינק אל הגלריה שלך לכל מי שאת מעוניינת. אשמח לארח באתר לידה אלבום דיגיטלי מוצלח מעשה ידייך.
ניתן להפוך את התמונות למצגת שקופיות (בפוטושופ) ואז להפיץ אותה לתיבות המייל של יקיריך, או לשמור במחשב האישי ובדיסק גיבוי.


מסגור ותליה


דרך נהדרת ליהנות מתמונות ההריון שלך היא להציגן במסגרת ובגדלים מתאימים בסלון או בחדר השינה שלך. אחת הדרכים העדכניות והאלגנטיות היא להדפיס תמונות מוצלחות בשחור-לבן ולמסגר אותן במסגרות שחורות, לבנות או חומות כהות ולתלות אותן במקבץ. אפשר ואף רצוי לשלב תמונת אולטרסאונד ואפילו תמונת חתונה, בין הצילומים שתבחרי להדפיס מחדש ובשחור-לבן.

חשוב ליצור `שיחה` בין המסגרות, ורעיון טוב הוא להשתמש במסגרות לא שטוחות אלא בעלות עומק, בגדלים לא שווים, ובשני צבעים - שחור ולבן, איך לא?. קבוצה של 15-20 תמונות כאלו שתיתלה לדוגמא מעל מיטת חדר השינה או מעל הטלוויזיה בסלון עשויה להיראות נהדר, אם תקפידי על קו תחתון מפולס, ועם הזמן תוכלי להוסיף תמונות לחלקו העליון של המקבץ. כך, תוכלי להצטלם שוב בהנקה או להוסיף תמונות של אבא וכו`, ולייצר פינת אוירה אלגנטית ומשפחתית לתפארת. השימוש בקו השחור-לבן ישמור על אופי אלגנטי ועל עניין בפינה המיוחדת הזו.

עד כאן המדריך, מקווה שנהנית וקיבלת השראה ורעיונות! אם יש בידיך מצלמה, אנא השתמשי בה. אשמח לקבל תגובות ודוגמאות ולפרסמן באתר.