www.leida.co.il   
 

לאחר ועידת האוקיינוס ​​השקט על לידה ומחקר בריאות ראשוני

 מאת: דר. מישל אודנט

קשה להציע דו"ח תמציתי של כנס, שכלל 11 מפגשי מליאה במגוון גדול של נושאים, שולחן עגול אחד, 24 סדנות, טקס פתיחה, ארוחת ערב מסכמת אחרונה, ומשתתפים שהגיעו מ 56 מדינות למרכז הכנסים בהוואי.

אני אישית מייחס חשיבות רבה לססיה שעסקה בנושא: "לידה מנקודת מבט בקטריולוגית". במהלך מושב זה, יכולנו לשמוע מהחוקרת אליזבת ביק, ​​מאוניברסיטת סטנפורד, בעיקר כיצד צמחיית המעיים של התינוק מיושבת מייד לאחר לידה, על ידי החיידקים הראשונים. ההרצאה המבריקה והממוסמכת לוותה במצגות מרתקות שנערכו על ידי קימברלי קפונה, מג'ונסון אנד ג'ונסון, החוקרת את צמחיית העור, ועל ידי מריו ואניקוטה, מאוניברסיטת גנט (בלגיה), מומחה בצמחיית נרתיק.
 
בתום פגישה זו, עמדת המשתתפים היתה שיש צורך להבין את המשמעות של מהפכה ביולוגית. אנחנו רק מתחילים להבין שבריאות והתנהגות אנושית מושפעים במידה רבה ממאה טריליון מיקרו אורגניזמים המקיימים אינטראקציה עם טריליון של תאים שהם התוצרים של הגנים שלנו. זה הוא נושא חם בתקופה בה חלק גדול מבני אדם נחשף לאנטיביוטיקה במהלך התקופה שסביב ללידה (לא משנה מה הסיבה: סטרפטוקוקוס B, הקריעה המוקדמת של הקרומים, הניתוח הקיסרי, וכו'). זהו גם עידן בו טכניקות פשוטות יחסית של ניתוח קיסרי, מביאות לכך שמספר גדל של תינוקות נולדים במסלול אחר מן המסלול הנרתיקי העשיר בקטריולוגית, ולא ייושבו באופן מיידי על ידי חיידקים ידידותיים המועברים על ידי האם. אפשר לצפות את כניסתו של שלב חדש בהיסטוריה של היחסים בין הומו סאפיינס והעולם של חיידקים.

אני רואה חשיבות מיוחדת גם בסדנה בשם 'מפגש סריגה שקט'. במשך הפגישה, ערכו המשתתפים מטלה חוזרת ונשנית (כגון סריגה), ואילו שפה היתה אסורה בשימוש. מושב סמלי זה נועד לגילוי מחדש של מיילדות אותנטיות. היום כמה אנשים יכולים לדמיין כמה קל לידה יכולה להיות, ברוב המקרים, כאשר אין אף אחד סביב היולדת, מלבד מיילדת מנוסה ושקטה, שיושבת בפינה וסורגת. נקודת המבט הפילוסופית המודרנית יכולה לפרש את כל המרכיבים של תסריט פשוט זה ותעזור לנו לגלות מחדש את השכל ישר.

בסיום הכנס, השאלה הנפוצה ביותר הייתה: "מתי והיכן תארגן את הכנס הבא". התשובה היתה שההתקדמות הטכנולוגית נעה כל כך מהר שאולי הכנס הבא יתקיים מחוץ כדור ארץ. 'שם מעבר לקשת', כולם קמו וסיימנו את המסיבה בשירה בהתלהבות.

הלואיסה לסה, שעבד כל כך קשה כדי להפוך את הכנס הזה להצלחה, היה פעור פה. אגב, הקלטות של הוועידה תהיינה זמינות בעתיד הקרוב ב 
www.wombecology.com.

מישל אודנט