www.leida.co.il   
 

לראשונה בישראל - קורס הכנה ללידת בית

 מאת: שרית זלצר

שלום,

שמי שרית זלצר, אמא של גיא ומיה אשר בזכותם פיתחתי את שיטת GAYA להכנה רגשית ללידה. בנוסף אני בוגרת בצלאל, מנחה סדנאות יצירה אינטואיטיבית, למעלה משתיים עשרה שנה בארץ ובחו"ל. בדרך ייחודית זו, המובילה לרמות מודעות, יצירתיות וביטוי עצמי גבוהים יותר, עזרתי לרבים שחוו אותה בדרכם.

שם השיטה מורכב משמותיהם של ילדיי, שהביאו אותה אליי. המשמעות השניה באה מהחיבור הטבעי של הלידה לאדמה -גאיה אלת האדמה המיתולוגית. המשמעות השלישית קשורה למקום של הארה, מקום כזה, אני מאמינה יש בכל לידה.

שנים של יצירה והנחיה התחברו לחוויית ההריון והלידה, כשהריתי וילדתי.

טרם לידת בתי הבכורה קראתי על הלידה כל מידע אפשרי, צפיתי בסרטי הסבר מוחשיים ביותר, בעלי ואני השתתפנו בקורס הכנה ללידה כמקובל.
כשהגיעה השעה המיועדת לפי התאריך המצופה, ולא באו הצירים, זירזו אותי לא להקשיב לטבע אלא לשעון לחצו שניסע מיד למשגב לדך אז נלחצנו ונסענו, קיבלתי זירוז טבעי, הלידה התפתחה באיטיות, לקראת סופה כל הנשימות, הקולות והתנועות חברו לתערובת טכנית, שלא סייעה לי כלל. הלידה הייתה ארוכה וקשה כאשר סופה המיוחל היה בלידת בתי.
משגב לדך, שלוש משמרות, שלוש מיילדות, רופא אחד, חדר ניתוח, חמש עשרה שעות, לידת מלקחיים.

חשתי שצריך משהו נוסף כהכנה ללידה. הבנתי שהדבר טמון בהכנה רגשית והקשבה וכך עשיתי לקראת לידתו של בני, מעין תיקון לפעם הראשונה. כמו שאני מלמדת אחרים, התחברתי לתהליך, במקרה שלי התחברתי אל החששות. לאחר מספר תרגולים הצלחתי להשתחרר וכשהתנקיתי מאלו, זרמתי חופשיה עם תחושותיי ויכולתי להתחבר אל גופי ואל הרבדים העמוקים, שהסתתרו במעמקי תודעתי. הרגשתי ביטחון ואמונה שאלד בדרך הקשובה והטובה ביותר בשבילי, בזמן הנכון ואכן כך היה עם לידתו של בני.
לידת בית, אילנה שמש שנתנה כל כך הרבה אור ומרחב, ינאי שתמך וחיזק בדרכו החמה והקשובה, ארבע שעות מתחילת הצירים עד ללידה טבעית נפלאה.

הלידה היא תהליך טבעי המאפשר צמיחה וחיזוק. שיטת GAYA, נולדה מהצורך בחיבור מפרה וזורם בין הגוף לנפש, לתת הכוונה ולעזור לסלול דרך, כך שהלידה תהיה חוויה של חיבור וסימן דרך של גדילה ושחרור.

הקדמה הטכנולוגית, במקביל ליתרונות ולתועלת הרבה שנותנת לנו, יצרה תלות גדולה בה. אנו חיים בעולם מתזמן, ממהר, מקצר תהליכים, אין זמן לעצור, השעון מתקתק וצריך למהר, המרוץ אינו מניח לנו לרגע. הלידה, שהיא תהליך טבעי בהמשך להריון ,כמו נרמסה תחת גלגלי הקדמה.

ההריון והלידה הם הרגע שבו אין קיצורי דרך, זמן שהטבע נותן לו את הקצב. הגוף גדל, משתנה ונע לצליליו. ככל שהבטן גדלה, המחשבה מתערפלת והגוף מתמלא בתחושה מכוונת ללדת.

קורס הכנה רגשית ללידה מיועד לעזור, לעצור לרגע, לעשות זמן, להתחבר לתחושות הנפש והגוף, לדרך הטבע להרגיש את האדמה הטובה, הפורייה והבשלה בתוכך, אותה תעבדי וממנה תצמחי.

ללדת בבית זה אומר קודם כל, שאת נשארת במקום שלך.
מקום בו את מכירה כל פינה, יכולה בחופשיות לשבת על האסלה, את יודעת נקודות חולשה, מה חדש, מה ישן, איפה מדליקים את האור ומה יש לאכול. כל אלה ועוד נוספים מתחברים בראש ובראשונה לבית המרכזי שלנו, בלבנו. להתחבר למקום המוכר הזה, לסדר, לתקן, לנקות את הקיים, לעשות מקום לחדש, כך שיהיה נח לקראת הלידה, כשאת זו שמחליטה ויודעת מה טוב בשבילך.

בקורס הכנה רגשית ללידה תחווי, באמצעות ציור, תנועה, קול ודמיון מודרך, דרך להקשיב ולהתחבר אל גופך. להרפות את המחשבה, לנשום ולתת לגוף להוביל, וכך לעוררו ולהניעו תוך זרימה חופשית ברגשותיך, על כל קשת גווניהן, לקבל תמיכה, לשחרר, לצבור אנרגיה לחזק את הביטחון להתחבר אל מקורות הכוח שלך ולגלות, כשיגיע הזמן שאת יודעת ללדת.

בנוסף, בן זוגי ינאי זלצר, מומחה ברפואה סינית, מעניק הדרכה מעשית שבה לומדים בני הזוג שיטות עיסוי, נשימות ולחיצות בנקודות המגע לשחרור והקלת הכאב במשך ההריון ובמהלך הלידה.

קורס הכנה רגשית ללידה מיועד לכל המעונינות לחוות את תהליך הלידה בטבעיות; לנשים לפני לידה ראשונה ולנשים לפני לידה חוזרת, לחווית לידה מתקנת.


המפגשים מתקיימים בביתי שברעננה לקבוצות וליחידים לפי הצורך.

חמישה מפגשים בני שלוש שעות כל אחד, ארבע לפני הלידה ואחד אחרי.

עלות הקורס 800 שקלים

בקבוצה קטנה, מספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ולהרשמה אשמח לדבר אתך בטלפון: 064-219503 / 09-7747292