11/1/2004 16:19
|
רותי קרני הורוביץ
|
מאת:
|
אפרתי יקרה
|
כותרת:
|
לא סתם אני שותקת כבר כמה ימים עם הסיפור הכפול שלך, נוברת במילותיהן של אחרות כדי למצוא את המילים שלי. העמוק המשולש או המרובע של ליאתיתי והתגובה בעירום שלך שחררו אותי להגיד שיש בלידה שלך משהו כל-כך אמיתי, שהתביישתי לספר שהתביישתי לכתוב קלישאות כי כל מה שהצלחתי לראות מול העיניים זה את הסמל עצמו, את המיתוס, את השורש, את התמצית האתרית הנקיה של לידה מקראית, על האדמה, על האבנים הגדולות. לפעמים דברים תופסים אותך בלי הכנה ונוגעם בעצם. כמו שישבתי כמו פוסטמה מול שולי נתן והדמעות גלשו ממני כמו מסיר בישול רותח. משהו בסיפור הלידה שלך הוא כל כך סוף הדרך, כאילו מתוארת בו האמא הגדולה, שממנה נגזרים האפוסים והמיתולוגיות של לידה. ומה שלא נעים לי ממנו, זה שאני עושה ממך כזו גדולה ומפתה אותך לנוח על זרי הדפנה של ייחודיותך, ובעצם שולחת אותך אל הבדידות, (לאחר שהכושי עשה את שלו).
ואני חייבת מילה לאביבה. על האפשור. תמצית התורה כולה על רגל אחת. אפשרת לאפרת ללדת כמו שהיא באמת. כמו סיזיפוס, נשאת על גבך את האבן הגדולה של משא האדם הסביר כפי שהוא מגולם בחדר הלידה בן זמננו - הצוות הרפואי, שיורה אפידורל באשה שצועקת, חותך את איבר המין שלה כי הוא לא טוב מספיק כמו שהוא על מנת ללדת. טוב, אני מתלהמת לשווא. המגמה היא נהדרת, אך עדיין, זהו חזון נפרץ. ונדמה לי שהתפקיד המופלא של אביבה היה לטאטא את חדר ההולוגרמות הריק שאנו קוראים לו חיינו עבורך. אך כדי לנקות חדר שכזה, צריך את מטאטא הזרדים הנכון. עיניים טובות שראו כבר כך וכך יולדות כדי לדעת שהגבולות גמישים מאד מאד, ידיים שמחוברות היטב לכלונסאות הקצף היציבים של המחשבה ותקפותה, זרועות שיותר משהן מחבקות את מה שבינותיהן, הן קורצות החוצה את מבקשי נפשך, בעצם חיבוקן אותך.
כל טוב לשתיכן. יולדת-מהאמא הקדומה של כל המיתולוגיות (אנא הזדכי בזמנך על הטייטל) ודולה-גאון.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|