מנסיון.... משך הבחינה הראשנה הוא שעתיים, המבחן מורכב מטקס בעברית ועליו שאלות, כמו אנסין, ובחלקו השני של המבחן ישנן שאלות מילוליות בחשבון (בעיות) במידה והילד/ה עברו את המבחן הראשון אשר נעשה בבית הספר בכיתת הלימוד, נשלח מכתב הביתה המציין את יכולתו הגבוה של הילד/ה ומזמין אותו/ה להשתתף במבחן שני. המבחן השני בדר"כ מתבצע בבית ספר אחר, אליו מוזמנים מעטי התלמידים אשר את המבחן. משך המבחן השני הוא כ שעתיים וחצי, ההורים מחכים בחוץ, עד תום המבחן. במידה והילד/ה עברו מבחן זה,הם מוזמנים להשתתף בתוכנית. אין בתוצאות הבחינה את מספרי ה IQ ולכן אין לך מה לדאוג. כדי לא לתייג את הילדים הללו אין זה משנה מהו ה IQ שלהם. רק לשם השכלה משכל ממוצע ה IQ בארץ עומד על 100 בערך, אבל כמדיניות (בשיחה שערכתי עם האחראית על תוכניות מחוננים בארץ), אינם ממספרים את הילדים במנות משכל !
בכיתתו של הגברבר שלנו עברו 3 ילדים את המבחן הראשון ואת השני לא עברו . המבחן השני הוא ארוך יותר, בעל "בוחנים" מבחוץ, נמדד בזמן. הבן שלנו אמר שזה לא מאיים או מפחיד, אך אחר ממה שהיא בבית הספר. לא יכולה לציין בפניך שהיו רגשות עליונות, וקינאה, הרמת גבה, והשתאות, כי לא היו בקרב הילדים. אני מאוד מאמינה וחושבת שתפקידם של המורים למתן את העניין ולהציגו כמות שהוא, ללא תחרותיות, וללא שיפוטיות. כל אם מכירה את ילדה, ויודעת כיצד יגיב/תגיב, לדוגמא בכתתו של הגברבר ישנה ילדה פרפקציוניסטית, בעלת בטחון עצמי נמוך, והוריה בחרו שלא תיבחן כדי למנוע ממנה עוגמת נפש ולו רק מן המחשבה שמא לא תעלה לשלב השני של הבחינה...! בהצלחה,
|
תוכן התגובה:
|