אמא בדילמה יקרה, יכולה לספר לך רק מהניסיון שלי: בני הבכור היה תינוק ופעוט חכם מאוד. הוא לא פתר משוואות בגיל שנתיים, רחוק מזה, אבל התחיל לדבר מוקדם והפגין חוש הומור מילולי משלב מוקדם מאוד, זכר בעל פה שירים וסיפורים וכו'. לא לימדתי אותו לקרוא לפני כיתה א' והוא למד לקרוא די מהר וגם היה טוב בחשבון, אבל היו לו שגיאות כתיב רבות. בבית הקראתי לו המון ספרים והיו לנו שיחות נפלאות. בקיצור, הגיע הילד לכיתה ב', ילד חכם לכל הדעות, אבל - האם באמת מחונן? הייתי בטוחה שלא. ואז הוא עבר את מבחן שלב א' וקיבלנו זימון לשלב ב'. אז לקחתי אותו לשיחה והסברתי לו שהוא יכול לעשות מבחן שאם יעבור אותו, הוא יוכל ללכת לחוגים מעניינים, רק אם ירצה ואם לא, אז לא, אבל לא כדאי לסגור אופציות (הוא הבין מה זה אופציות :) ). הוא עבר את שלב ב' ולתדהמתי הוא היה בין האחוזים הבודדים שמתאימים ליום העשרה, יום בשבוע שהילדים המחוננים מכל העיר מגיעים לחטיבת ביניים שבה גם לומדת אחר כך כיתת המחוננים של העיר. מכיתה ג' התחלנו את יום ההעשרה וממרחק השנים אני יכולה להגיד לך שזה היה קרש ההצלה, נקודת האור היחידה של בית הספר היסודי. הוא השתעמם בשיעורים, קלט מהר את החומר וסבל כמעט מכל רגע בבית הספר. ביום ההעשרה הוא אמנם לא למד דברים שהפכו אותו לאינשטיין. הם ערכו שם ניסויים מגניבים ולמדו על עליסה בארץ הפלאות וספרי אריך קסטנר וגם קורס בהומור ובקולנוע, אבל כל התכנים הללו העשירו מאוד את עולמו. בעקבות הפער העצום בין היכולת האינטלקטואלית שלו ושעות הקריאה לבין שגיאות הכתיב לקחנו אותו לאבחון והוא אובחן כדיסגרף עם איי.קיו בשמיים. כעת, אני מנסה לתאר לעצמי מה היה קורה לולא היה מגיע ליום ההעשרה של המחוננים... מה שבכוונתי להעביר לך בכך כאן הוא שלמרות שאת חושבת שאולי הוא לא מחונן, הוא בהחלט יכול להיות כזה ואם את מונעת ממנו את המבחן את יכולה לסגור דלת, לפחות לשנים הקרובות. אני מתרשמת שאת ממש בכוח מנסה למנוע את זה ממנו, וחבל. במבחן הזה אין כישלון או הצלחה, המבחן נועד לאתר את אותם אחוזים בודדים שבאמת באמת זקוקים נואשות למסגרת מיוחדת למחוננים, מסגרת שהם יכולים לפרוח בה, ייתכן שבנך נכלל באחוזים הללו. לא תדעו אם לא תיגשו. בהצלחה בכל החלטה בה תבחרו.
|
תוכן התגובה:
|