היא ממש לא היתה טובה במתמטיקה בצעירותה, והייתי מופתעת ביותר שהתקבלה לתכנית. אפילו דיברתי עם מנהלי התכנית שאולי זו טעות, ויהיה לה קשה נורא. הם אמרו שיש להם דרכים לדעת, ושאתן לביתי לנסות. הסכמתי בחשש כבד.
התכנית היתה פעם בשבוע משך 4 שעות אחרי הצהריים והרבה מאד תרגול בבית, מכתה ח' עד כיתה י'. היתה לביתי מורה מצוינת בתכנית, היא מאד אהבה אותה, ועם התכנית הזאת הסתבר שיש לה יכולת מצוינת במתמטיקה, היא למדה הרגלי למידה וצורת מחשבה, והיא סיימה בגרות 5 יחידות בכיתה י' עם ציון 99.
כמובן שהמשיכה ללמוד בתיכון עד סיום יב', רק בלי שיעורי מתמטיקה. אם היא היתה ממשיכה בבית הספר הרגיל היתה ממשיכה להיות תלמידה בינונית, כמו שהיתה קודם. ככל הנראה שההוראה של 40 תלמידים בכיתה, עם מורה בינוני, שחוק, חסר סבלנות ועיניין, לא מצליח להגיע גם לתלמידים מוכשרים. הלימודים במסגרת הקורס של בר אילן (הניתן במקומות רבים ברחבי הארץ) הביאו אותה להישגים, בטחון עצמי ויכולת לבטא כישרון שכלל לא ידעתי שיש לה, וגם היא לא.
בזכות ההישגים במתמטיקה גמרה גם בגרות בפיסקה 5 יח' בציון מעולה, ובצבא הלכה לקורס טיס.
|
תוכן התגובה:
|