11/6/2002 00:09
|
איריס גוב
|
מאת:
|
מי שם במראה
|
כותרת:
|
שיטת האלמינציה מוכרת מאוד, מאז שנות ילדותי המוקדמות. אני זוכרת כי נהגתי לעמוד שעות מול המראה, להסתכל לתוך עיניי ולחפש מי מסתתר שם בפנים. ואולי כאשר מנפים את כל ההבלים והפחדים המכסים את עינינו מלראות, אנו נותרים עם האמת גם אם היא מוזרה "לא מתקבלת על הדעת" לא עונה על החוקים והכללים ה"בטוחים", זוהי האמת. מאז שאני זוכרת את עצמי הרגשתי בודדה, לא שייכת, זרה בנוף האנושי שגדלתי בו. לא שייכת להורי לסביבתי לגופי. וכששאלתי את השאלות הלא נכונות והתשובות שקיבלתי בנוסח הפסיכולוגיה המודרנית, ערבבו מין בשאינו מינו. ובכלל אולי לשאלת הניתוק יש תשובה אחרת לגמרי. אולי אני לא מרגישה מחוברת עם גופי בגלל הניגוד בין משהו חופשי ועצום למשהו קטן וכובל? בגלל שאי אפשר לחבר בין שני דברים סותרים כפי שאי אפשר לחבר בין אור וחושך. ואם זה כך, אם האמת נמצאת בתוכי אז אני מחפשת תשובות במקומות הלא נכונים. המשמעות היא שאני לא צריכה לחפש תשובות בספרים, אני לא צריכה פסיכולוגים שישכנעו אותי בעיוות של האמת, אני לא צריכה מורים, אני צריכה לחפש בתוך עצמי כי רק שם נמצאות כל התשובות לכל השאלות ששאלתי אי פעם, שאשאל, וגם לאלו שלא אשאל לעולם. אני זקוקה היום להנחיה שתעזור לי לשאול את התשובות הנכונות., שתעזור לי לא לפול לשוליים של הדרך בה אני צועדת, לא לפחד מהדרך ומסופה, פחד הגורם לי לחפש מקלט ארעי מסמא בשוליים. ייתכן שהראיה שלי עד היום היתה הפוכה. במקום להסתכל החוצה, אני צריכה להסתכל פנימה. במקום לבנות פירמידות מהבסיס, כשאני מחפשת דרך להגיע לקודקוד, אולי להפוך את העניין ולהתחיל מהקודקוד. האם ההוויה האמיתית האחת והיחידה שאנשים מכנים בשם אלהים היא הקודקוד של הפירמידה שלי, שהיא למעשה הפירמידה האחת והיחידה? האם נקודת המוצא היא גם נקודת הסיום ועד שמבינים לחלוטין את המשמעות הזו עלינו לנוע במעגלים שוב ושוב ושוב? האם זוהי המשמעות שאין לנו התחלה ואין לנו סוף? ובו בזמן אנו גם ההתחלה וגם הסוף? לפעמים נדמה לי כי חיי הם כמו ספר פתוח, ספר שעל דפיו הלבנים אני יכולה לכתוב כרצוני. לכתוב אמיתויות והבלים, לכתוב את העבר והעתיד, ואפילו לקרוע את הדפים. ספר נוסף בין הרבה ספרים אחרים על המדף. לא חשוב יותר, לא חשוב פחות. הדבר היחיד שהוא בעל חשיבות, היא מהי השורה התחתונה בספר חיי הנוכחי, מה השכלתי ללמוד מכל מה שכתבתי.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|