פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
7/3/2003 21:18 דסי אשר מאת:
רציתי מאד - אבל לא יכולה לבד......
כותרת:
הי,

גולשות רבות מפורום "אומנות הלידה" פונות אל היזמות "הבדל פעוט- משפחתונים פרטיים איכותיים"(ע"ר) ww.mida.co.il//dassi/.

שמחתי.

למה בלשון עבר?

אכן,אני יודעת עד כמה השירות חשוב, אבל החלטתי להוריד כמה "הילוכים", כמעט - להפסיק את הפעילות.

לכן אין שמחה..


למה החלטתי להוריד "הילוכים"(לסגור עמותה עולה כסף רב, שאין לי...)?

כי אני מרגישה, שקיים פער גדול בין החזון שלי,היעדים והמטרות שהצבתי ליזמות החברתית, שקבלה מעמד של עמותה, לבין המציאות בשטח.

למה אני מתכוונת?

קיים פער בין מה שאני רוצה מקצועית ואנושית, מאמינה ויודעת שהנו בר ביצוע - בתחום איכות הטיפול בתנוקות ובפעוטות במסגרות המשפחתונים הפרטיים, לבין מה שהורים תופסים כטיפול איכותי.

במאמר שפורסם בחודש שעבר באתר המצוין "הגיל הרך" , כתבו פרופ' אבי שגיא וד"ר נינה קורין - שותפתו למחקרים בתחום איכות הטיפול בתינוקות ופעוטות במסגרות שונות, שאכן,

קיים פער ניכר בין מה שאנשי מקצוע בתחום הגיל הרך מגדירים כטיפול איכותי, לבין מה שההורים מגדירים טיפול איכותי בגילאים אלה.

אומנם אנחנו עסוקים לא במקצועות מדוייקים, אבל ישנן הגדרות אופרטיביות לטיפול איכותי מהו.

הדברים ניתנים ליישום.

התינוקות, הפעוטות והוריהם יוצאים נשכרים - באותם מקרים בהם ניתן לווי מקצועי צמוד לצוות המטפל בהם.

בתכנית האיסטרטגית שכתבתי עבור יוזמה זו, מופיעים המשפטים הבאים:

"הפיכת ההורים לשותפים פעילים ומשמעותיים בתהליך הפיקוח על המסגרות(המשפחתונים)בהם שוהים היקרים להם מכל".

אני מוסיפה:

"הפעלת לחץ של הההורים על המטפלת לצרוך שירותי לווי מקצועי - הדרכה - למען שיפור איכות השירות(טיפול) אותו מספקת המטפלת לקטנים ולהוריהם".

סוג של "מעורבות הורים" , פשוטה הרבה יותר ממעורבות של הורים בגן מעורבות הורים....

בכל המקצועות הטיפוליים- פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, טיפול באומנויות וכו' - קיים כחלק מהאתיקה המקצועית - מושג הלווי המקצועי.

המקצועות הטיפוליים "נוגעים" בנפשו של האדם. נגיעה זו דורשת ידע רב ומיומנות מקצועית.

ממחקרים שנכבתו בשנים האחרונות נמצא וידוע היטב- עד כמה שלוש השנים הראשונות בהתפתחות המוח קריטיות.

תינוקות ופעוטות אינם בעלי יכולת וורבאלית "מושלמת", לכן הטיפול בהם דורש ידע מקצועי ומיומנות רבה.

לא רק חום ואהבה...., ובטח שלא חוגי מחשב, התעמלות ואנגלית...

החזון כתוב במאמר. גם היעדים והמטרות.

ההורים קוראים מתוך המאמר רק את החלק שמספר שהעמותה נותנת מידע וייעוץ בתחום איתור המשפחתונים הפרטיים בערים רמת גן, גבעתיים ותל אביב.

מכאן הפניות הרבות אלי, לעמותה.

אבל, במשך כל 6 שנות פעילות יזמות זו, לא נעשה שום נסיון מצד הורים להביא את המטפלות לקבל ליווי מקצועי.

המטפלות היחידות שחברות בעמותה - מספרן פחות מעשר אצבעות - המקבלות לווי מקצועי קבוצתי- כולן הגיעו ביוזמתן.

במציאות זו, בה ישנו חזון, יעדים ומטרות, ולא ניתן להשיגם - קשה להמשיך הרבה זמן.

שש שנים של נסיון סבלני לבנות שירות חדשני מסוגו -יורדות לטמיון.

עצוב לי.

הילדים שלכם חשובים לי. אתם חשובים לי.

גם אני חשובה לעצמי- היה לי טוב מאד לתת מה שאני יכולה- למי שזקוק לכך.


הורים רבים מעלים טענות, נימוקים, הסברים - מדוע "לא יפעלו"...


בירושלים, ישנם 250 משפחתונים ציבוריים, הורים רבים מאד נחשפים למודל של לווי מקצועי רציף (עד כמה שאפשר במגבלות קיצוצי התקציב...)למפעילות המשפחתונים.

חשיפה מסיבית זו שלהם, גורמת להם לפנות לרכזות המשפחתונים הציבוריים, שיעזבו את המגזר הציבורי, ויעשו עבודה דומה במגזר המשפחתונים הפרטיים.

אבל אני גרה ברמת גן....

וגם לא בארצות הברית - בה המודעות הצרכנית גבוהה מאד.

ההגינות המקצועית והאישית שלי, אינה מותירה לי אלא את הברירה- להפסיק לפעול במציאות, בה ישנו פער כה גדול בין מה שאני חושבת שצריך להיות, מבחינה מקצועית, לבין מה שקורה במציאות.

הדבר נכון גם לשירות המידע והיעוץ בבחירת משפחתונים.

גם הוא לוקה בחסר, במידה רבה.

היזמות דומה לינוק "שאינו מתפתח".


דסי

"הבדל פעוט- משפחתונים פרטיים איכותיים" (ע"ר)
www.mida.co.il/dassi/




תוכן ההודעה:


תגובות נוספות
7/3/2003  21:21 נפלה טעות הקישור - דסי אשר
7/3/2003  21:31 באמת עצוב מאד - אלה
7/3/2003  21:43 מאד מאד עצוב, עזרת לי באופן אישי מאד... - עידית-ת
8/3/2003  1:19 תודה עידית על התגובה - דסי אשר
8/3/2003  10:11 אנטומיה של אכזבה ידועה מראש - רותי קרני הורוביץ
8/3/2003  10:55 אוף רותי שוב סחפת אותי לתוך בועה עוד קראתי את מה שכתבת לצלליה של אפרת בן צור "צוללת" אז בכלל ......הייתי בבועה מקווה שניפגש מתי שהוא..המשך שבת נעימה.:-) (ל"ת) - מעיין של ליב
8/3/2003  16:44 דסי- צר לי לקרוא אותך ככה,- - ליאת2
8/3/2003  16:44 מודה - לא רגילה לשפת הכתיבה שלך - דסי אשר
8/3/2003  17:58 תובנות הלב הנחמץ - נועה ברקת
8/3/2003  18:5 נעים לשמוע ממך -ידעתי שתקראי - ליאת- מחבקת עם עוד משהו
8/3/2003  18:18 תודה - עידית ברקת - דסי אשר
8/3/2003  22:50 דסי היי,אני רוצה להתייחס ליזמות שלך מכמה היבטים - אנט
9/3/2003  0:17 לנעה - בינגו כפול, כמדומני, ולדסי בפראפרזה, אינך יכולה אלא לבד... - רותי קרני הורוביץ
9/3/2003  11:41 רותי - תודה, על ההבנה החוזרת (ל"ת) - נועה ברקת


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש