בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

גברים וצירים

ראשי

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ
תמי אמיר צילומים:

חיבור בלתי אפשרי ההופך בשנים האחרונות לגיטימי ואף מחייב משהו. עם קריסתה של המשפחה המורחבת אל תוך זו הגרעינית, מוצא הגבר החדש את עצמו בתפקיד הסבתא והדול(ה) והאחות והחברות (מלווה בלידה ומטפל בתינוק), הדודה (קניות ובישולים), והחמה (סועדת את היולדת). בין לבין הוא צריך כמובן להיות בוגר קורס פיקודי, מעסה מדופלם כללי עם התמחות מיוחדת בגזרת הפרינאום והאגן, דיפלומט מזהיר אך אסרטיבי בחדר לידה (סליחה, איפה פה מיכל, אני מאד מבקש לא לחתוך, והבאתי מחקר ושמן נבט), ואב למופת שיודע לרחוץ תינוק בן יומיים בכיור, ומפרנס, ומאהב ומחובר לעצמו לאללה. ויועץ הנקה, ועדין ומתחשב. ובטבעיות. ולהיות גיבור בברית, ולדעת אם יש לו חום, ולהמשיך להביא כסף הביתה (ואם אפשר קצת יותר עכשיו…) ולחזור כמה שיותר מוקדם מהעבודה, כי היא כבר משתגעת….
אהה…
פצצת הזמן המתקתקת של האתגר הגברי בעידן החדש, היא עדיין כמעט בגדר טאבו. אפילו למצוא מחקר על אבהות באקדמיה זו עדיין משימה לאינדיאנות ג'ונס. שלא לדבר על למצוא פסיכולוג שהוא גם אבא ומוכן לכתוב. פשוט אין להם שניה זמן, מעניין למה, ואף אחד עוד לא נגע בטאבו הבא של דיכאון לאחר לידה אצל גברים. בקושי הנשים מטופלות.
בקיצור, גבר, אתה לבד בעולם שמלא גברים שהם לבד.
ואתה עוד יותר לבד אם אתה בישראל. כי הביטחוניזם, שדחף אותך ליחידה המובחרת, והרעות, והח'ברה. אז שלוש ארבע ולחדר לידה, כי גם בסעיף של 'היית בלידה?' אתה חייב למלא וי גדול וזקוף ואותנטי.
אז מה אם בפנים אצלך גדל ילד שנעשה מדי יום קטן יותר וסלחן פחות ותובעני יותר וצווחני יותר, ואתה פוחד שיום אחד הוא פשוט ילבש את הגוף שלך ויצעד עירום ברחוב או שיעשה משהו מטורף שיגמור לך את כל העולם?
ואת השורות האלו כותבת אשה. כמה דומים נעשינו בשנים האחרונות, שזה מפחיד.
גברים יקרים, הכפפה הזו כבדה מבוץ, בואו נרים אותה יחד.

תראו מה יש לנו עד עכשיו, מזיו היקר:

יומנו של אב – עמוד ראשי



סמינריון בנושא אבהות

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


 

 

 

 

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש