פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
25/9/2006 11:50 noa007 מאת:
דיון מעשי על דמי לידה לעצמאיות, קוראת לקולכן.
כותרת:
בוקר טוב, שנה טובה, שבוע טוב, וכל טוב.

אני כאן בעניין לוחמני משהו:
אחותי היא עורכת וידאו, עצמאית, פרילנס. יש לה ילדה מאממת בת שנה, ולאחרונה היא גילתה שאת הסכום של דמי הלידה שלה מחשבים לפני סה"כ הכנסות שהיו לה בשנה מאז הלידה. יענו מה, מכניסים בחישוב את שלשת חודשי החופשה, בהם היא לא עבדה מן הסתם מה שמוריד משמעותית את גובה הסכום.
בשיחה עם אנשי הביטוח הלאומי היא נענתה שאכן יש חוק בעייתי, וכל אישה עצמאית שנתקלת בו מתחרפנת מזה, אבל אין להם מה לעשות.
אז אחותי החליטה להרים את הכפפה ולנסות לעשות שינוי, ובתור התחלה להביא למודעות, לאגד סביב העניין הזה כמה שיותר אמהות עצמאיות שמכירות את הבעייה.

אני מקווה שאני מובנת, מה שאני מבקשת בתור התחלה זה לשמוע את מי מכן שמכירה את העניין ולחשוב יחד על הצעדים שאפשר לנקוט .

אני מצרפת מכתב שניסחה אחותי ובכוונתה לשלוח אותו הלאה.
מלא תודה, נועה ועידית גם.





תשלום דמי לידה לנשים עצמאיות.

הנני עצמאית מזה 6 שנים. אני משלמת באופן סדיר ועקבי את כל חובותיי ותשלומי לביטוח לאומי.
באוגוסט 2005 נולדה לי בת.
בשנת 2005 משכורתי השנתית פחתה באופן משמעותי: עקב ההריון הקשה מיעטתי לעבוד ובנוסף הייתי שלושה חודשים בחופשת לידה.
כחודשיים לאחר הלידה שולמו לי דמי לידה שחושבו ע"פ המקדמות ששילמתי באותה שנה.
בתחילת 2006 התבקשתי להחזיר לביטוח הלאומי את מרבית הסכום שקיבלתי כדמי לידה!
בברור שערכתי נאמר לי כי בשנת 2005 הכנסותיי היו קטנות מאוד יחסית לשנים הקודמות, ואת אותה ההכנסה הם חילקו ב- 12 חודשי עבודה, למרות שבאותה השנה ילדתי והייתי זכאית ל 3 חודשים של מנוחה – עקב הלידה!!!
אין זה הגיוני כי בשנים בהן אני בריאה ועובדת אני משלמת לביטוח הלאומי סכומים נכבדים, ואילו בימים בהם עקב מצבי הבריאותי נפגעת יכולת פרנסתי – דווקא אז אני נעשקת על ידי הביטוח הלאומי ונתקלת בחוקים מעוותים!
בסניף הביטוח הלאומי אליו אני שייכת נאמר לי ע"י הפקיד שאכן טענותיי מוצדקות ויש עוד אלפי נשים עצמאיות במצבי, אולם כרגע זה החוק ואין ביכולתו לעזור לי.
שאלתי אליך- האם כך מעודדים נשים לעבוד כעצמאיות???
האם כך מעודדים נשים בישראל להרות וללדת???
האם אנו הנשים צריכות להיות מופלות לרעה בכך שאנו הרות ויוצאות לחופשת לידה??? האם המוסד "לביטוח" לאומי לא אמור לתת ביטחון לנשים עובדות בתקופת הריונן???
האם הברירה היחידה שנותרת לי בכדי להתפרנס בכבוד היא לחפש דרכים לרמות ???

כששאלתי מדוע עד היום לא נעשה דבר בנדון נאמר לי כי הנשים הנפגעות מחוק זה מרגישות חוסר אונים וחוסר אמונה ביכולתן כאזרחיות "קטנות" לשנות חוקים "גדולים" וישנים.
אני פונה אליך בתקווה להוביל מהלך לשינוי החוק המעוות שאיש לא נתן עליו את הדעת עד היום, ולהחזרת הכספים שאנו הנשים העצמאיות זכאיות לקבל.







תוכן ההודעה:


תגובות נוספות
25/9/2006  13:24 אני לא חושבת שזה המצב. - נריקו
25/9/2006  13:33 הי - noa007
25/9/2006  14:41 באותו הקשר (כמעט).. מה סכום מענק הלידה שמקבלים היום? - רוזי
25/9/2006  20:38 נומה היי - את כאן? - noa007
25/9/2006  21:47 אני עצמאית, ואצלי חישבו ככה. אולי זה רק לחלק מהעצמאיות? (ל"ת) - נריקו


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש