בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

הלידה מתקרבת - מתי להגיע לבית החולים, תזמון צירים וחדר הלידה*

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ,
תמי אמיר צילומים:

כשאת מרגישה שאת צריכה או רוצה או אם נצפו אחד או יותר מסימני הסכנה המתוארים בספרות ההכנה ללידה שלך: דימום, חום, כאב ראש, הפרעות בראיה, סחרחורת, כאב חד ופתאומי, ירידת מים (ראו קישור בסוף המאמר) וכד`.
 

ציר שנמשך דקה ומגיע כל חמש דקות, מזה שעה


אם לא נצפו סימני סכנה אך עדיין אינך בטוחה האם כדאי לגשת למיון יולדות, גם הנוסחה הבאה יכולה להיות טובה:
כשיש לך ציר שנמשך דקה, והוא מגיע כל חמש דקות (סופרים מרגע תחילת הציר ועד לתחילת הציר הבא), במשך שעה לפחות. כלומר, לאחר שעברה שעה שלמה שבה הרגשת צירים ממושכים (דקה) וסדירים (התחילו כל חמש דקות או פחות). שימי לב, מדובר במרווח של ארבע דקות בין תחילת ציר אחד למשנהו!.
 

צירי לידה סדירים ודינמיקה של צוואר הרחם


בדרך כלל, צירים סדירים מלמדים על שינוי או דינמיקה בצוואר הרחם (פתיחה, מחיקה/התקצרות, התרככות), כזה שבחדר לידה יאובחן כתחילתו של שלב הלידה הראשון – שלב הפתיחה. למרות שתרגישי שהצירים "רציניים", יש סיכוי טוב שתגיעי לחדר לידה עם פתיחה של אצבע (שני ס"מ) או אצבע וחצי בלבד, אם זו לידה ראשונה.
המחיקה, אגב, עשויה להיראות גדולה (60%-80%) יחסית לפתיחה. יחס זה מאפיין לידות ראשונות, ומשתנה בלידות חוזרות, שבהן היחס בין פתיחה ומחיקה יותר ישר.
אם את נינוחה בבית, אין אינדיקציות בעייתיות, הצירים חלשים ולא סדירים, הישארי שם. ייתכן מאד שאם תגיעי עכשיו לבית החולים, ישלחו אותך "להסתובב" שעה-שעתיים, וגם לאחר מכן, תימצאי רק בתחילתו של התהליך.
מצד שני, אם את מחזיקה את עצמך בבית "בציפורניים" ואכולת דאגות ומרגישה חוסר ביטחון, ושמקומך כבר במחלקת היולדות – סעי לשם.
פעמים רבות קורה שברגע שאשה מגיעה לחדר לידה, הצירים שלה נחלשים, והתהליך סופג נסיגה קלה ומאט עצמו עד שהיא מסתגלת למקומה החדש. האידיאל היה, שתגיעי לחדר הלידה, כשהתהליך כבר מאד מבוסס מבחינה הורמונלית, בפתיחה של כארבעה ס"מ. סביר שבמצב זה יהיו לך כשלושה צירים בעשר דקות – כ"א בן כדקה. אך אם יש לך תחושה כלשהיא, ולו הקטנה ביותר שמשהו עלול לא להיות תקין – עזבי אותך מלהישאר בבית.

ירידת מים - מה עושים?


הצילו צירים - המדור - הכל אודות צירי לידה

*המידע באתר זה הנו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. אין להשתמש במידע לצורך אבחון בעיה רפואית או להתאמת טיפול כלשהו או המנעות ממנו.
 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש