בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

ניוזלטר אמנות הלידה, גיליון 24

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

 
                   
www.leida.co.il             www.dulot.co.il
 
[[שם]] שלומות,
לפניך גיליון 24 של ניוזלטר אמנות הלידה.
ראשית, הודעה. ביה"ס אמנות הלידה פותח בשנה"ל הקרובה 2008-9 תכנית ייחודית ללימודיהמשך לדולות. בנוסף, ייפתח באוקטובר קורס משולב להכשרת מדריכות להכנה ללידה ודולות. יום פתוח עם רכזת הקורס המשולב קרן פרידמן גדסי  רכזות התכנית ללימודי המשך אירית לנדאו ואביבה גרבובסקי, ועם רותי קרני הורוביץ מנהלת ביה"ס יתקיים ביום ב' 12 במאי. נשמח לראותכם! פרטים והרשמה בטל' 052-8374237.
שמונה מאמרים חדשים עמנו בגיליון. לאחריהם, מדור אירועים, מתכון וקופונים.
אנאסיסטד- לידה המתרחשת ללא סיוע רופא או מיילדת הוא נושא ההרצאה שהעברתי השבוע בביה"ס אמנות הלידה. פתחתי את ההרצאה כך: מרבית ההרצאות שתשמעו בנושא ההיסטוריה המיילדותית ושל הכנה ללידה, ייפתחו במילים 'מאז ומתמיד ילדו נשים בחברת נשים אחרות', כשברקע מחזקות שקופיות המציגות דברי אמנות יפהפיים המתעדים את הלידה כאירוע המערב זולת. לידה אנאסיסטד שמורה באמנות העתיקה לאלות בלבד.
מדוע האמנות תיעדה רק אלות היולדות אנאסיסטד? האם לידה עם בן-זוג היא אנאסיסטד? ועם דולה? מהי לידה אנאסיסטד סולו? מה היקף התופעה? מה אומרות יולדות והאם זה חוקי? ומדוע כמדריכות להכנה ללידה אנו חייבות להציג את מודל האנאסיסטד. (טוב, את זה אגלה כבר כאן למקרה שלא תקראו את המאמר: מפני שלא כל אנאסיסטד הוא מבחירה. לידת בזק לדוגמא היא סיבה מצוינת להצגת הנושא בקורס). קראו עוד במאמר שכתבתי יחד עם עורכת הדין והרופאה דר' שלהב קמחי המביאה את חוות דעתה המשפטית בנושא לידה אנאסיסטד כאן.
נשימה. שנים שאנו המדריכות להכנה ללידה 'מלמדות נשימות' לקראת הלידה. בעיקר כדי למנוע לחיצה מוקדמת, והיפרונטילציה, ועל הדרך גם כדי לקבל מסגרת אחיזה מנטלית לעקיבה בזמן צירים תובעניים. מה בדיוק קורה שם? לתחושתי, אנחנו לא יודעות מספיק. לי, לדוגמא, התחוור רק השנה, שחלק גדול מכאב הלידה מקורו באיסכמיה, תת-חמצון, בסגמנט התחתון של הרחם. כאב שיכול להימנע או להיות מופחת באמצעות נשימה נכונה, עמוקה, סרעפתית, הנלקחת 'אל הבטן'. מה בדיוק קורה בנשימה? איך ניתן לבצע נשימה עמוקה? מה קורה לנו כשאנו כועסים? פוחדים? עצובים? כל הרגשות הללו, אורחים מוכרים בלידה מתבטאים מיד בנשימה שלנו, ובמדדים פיזיולוגיים כקצב הלב, רמת החמצן בדם ובשרירים ועוד. המצגת למטפלים שהכין יובל עודד, פסיכולוג ונוירופסיכולוג, תאפשר לכן לרכוש ולרענן ידע בנושא מנגנון הנשימה. קבלו השראה ותובנות במצגת נשימה כאן.
"התקשרות אמהית היא תהליך המערב את כל האספקטים של בני האנוש. עם זאת ומעל הכל זהו תהליך קריטי להישרדותו של התינוק ותהליך זה מוגן, אפוא, מבחינה התפתחותית וביולוגית". כך פותחת המיילדת האיטלקיה ורנה שמידט, את מאמרה הסוקר את התהליכים האנדוקריניים-הורמונליים והפסיכופיזיים המעורבים בלידה. אם עד היום חשבנו שלתינוק תפקיד משני בלידה, סביל בעיקר, הרי שמאמר זה פותח צוהר אל הדרמה ההורמונלית המתחוללת בתינוק ובאם גם יחד והעושה ככל שביכולתה כדי להעניק 'שרשרת חסינות' ו'כוח כפול' לסיכויי ההישרדות שלהם.
איך יוזם התינוק את תחילת הלידה? מהו תפקיד האדרנלין במטבוליזם האנאירובי של התינוק בלידה ובתהליך ההטבעה שלו לאחריה? קראו עוד במאמר ערוצים ביולוגיים וגנטיים של התקשרות כאן. את החוברת המלאה בתרגומה המצוין של המיילדת ענת תל-אורן ניתן להשיג בטלפון 054-990754.
"כשהדולה שלי ראתה אותי, יכולתי לראות את עצמי", כותבת קרן פרידמן גדסי, דולה, מדריכת דולות, ומדריכה להכנה ללידה במאמרה החדש על אינטימיות בלידה בין הדולה ובין היולדת."ההסתרה, גם אם לא יודעים שהיא קיימת, גונבת המון אנרגיה, ולא מאפשרת למה שצריך להגיע, להגיע. הניסיון לתחזק את הדימוי שבניתי לעצמי לא נותן לי להיות מה שאני באמת", כותבת פרידמן גדסי. מהם התנאים המאפשרים אינטימיות זו? קראו עוד במאמר המנסה לפצח את הקוד הניחוח הקסום של האינטימיות - על תקשורת אינטימית בלידה כאן.
נועה ברקת, יועצת ביוגרפית, עורכת ומנחת קבוצות אימהות, ונשות מקצוע, כותבת במאמרה אודות עבודה ביוגרפית "התפקיד המרכזי של מי שעובד עם סיפורי לידה הוא להאזין ולשאת את הסיפור ואת השאלות העולות מתוכו, בלי לפרשו מיד או לנתחו. עצם היכולת לשאת בתוכנו סיפור של אדם אחר, לשאול שאלות לגביו, לחקור אותו באופן מתמשך, מביאה לתובנות חדשות ובהירות עבור המאזינה ועבור המספרת כאחת". מהי העבודה הביוגרפית? מה לזה ולאימהות? איך לשאת סיפורי לידה? קראו עוד במאמר עבודה ביוגפרית - להפוך את החיים למוסד חינוכי כאן
מאמר נוסף של המיילדת ורנה שמידט סוקר את תפקידו של הכאב בלידה. "לידה פיזיולוגית קשורה לחוויה של כאב. הסירוב לסבל ואי נוחות", כותבת שמידט. "..כל הפקטורים הללו משאירים מעט מאד מקום להקשבה, לרגשות, ולגישה פרואקטיבית בהתמודדות עם בעיות וקשיים. ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה יצרה אשליה של רווחה ובטיחות.. והחלשת תגובות ההסתגלות שלנו. ביטוי אנושי ויחסים בין אישיים איבדו את משמעותם, ונשכחה העובדה החשובה שיחסינו עם אחרים קובעים את מצבנו הבריאותי". מהו התפקיד הפיזי של הכאב? האם הוא מגרה יצור פרדוקסלי של הורמון האהבה? (כן!) מהם תפקידיו הפסיכולוגיים כאלמנט של טרנספורמציה אישית ומהם שלושת ממדיו? מדוע הוא קריטי וכיצד ניתן להכילו בלידה? קראו עוד במאמר משמעותם ותפקידם של כאבי הלידה כאן.
דורית קרייזר, מיילדת מוסמכת העובדת בשנים האחרונות גם עם נשים לאחר לידה, כתבה את עבודת המאסטר שלה בסיעוד בנושא debriefing (דיבריפינג) - תחקור לאחר לידה. בעבודתה סוקרת קרייזר את  טכניקת התחקור ואת תועלותיה עבור יולדות. "הטיפול בפן הנפשי אצל נשים אחרי לידה אינו זוכה לתשומת לב מספיקה", כותבת קרייזר. "הקשבה והסבר מקצועיים מאפשרים ליולדות לבטא רגשות, לקבל מידע אודות דברים שלא היו ברורים להן בתהליך ולהבין את החוויה שעברו וכתוצאה מכך לשפר את רווחתן הנפשית. מהספרות המחקרית עולה, שאירוע שלילי עלול לגרום להתפתחות בעיות בריאותיות ו/או נפשיות, בין היתר משום שהאדם נוטה להיות מוטרד מהאירוע לתקופה ארוכה תוך כדי העלאה חוזרת ונשנית של פרטי האירוע בזיכרון של 'הרהור טורדני (Rumination). התחקור הוא שיטה מקובלת להתערבות בקרב אנשים, שחוו אירוע קשה ו/או משמעותי. מדובר בתהליך של דיבוב מובנה שבמהלכו מספר האדם בפרטי פרטים את האירוע שחלף ומשתף את המתחקר (אדם מקצועי מתוך הדיסיפלינה) ברגשות הנלווים. בתום החלק הסובייקטיבי מועברת אינפורמציה מקצועית על ידי המתחקר. מכל השיטות האפשריות לטיפול בתחום הנפשי אצל נשים לאחר לידה, שיטת התחקור נראית הרלבנטית ביותר, מכיוון שמדובר באוכלוסייה בריאה, בטיפול קצר וממוקד. קראו עוד בעבודת המאסטר של דורית קרייזר Debriefing  - תחקור לידה כאן
מה הקשר בין אימהות ובין תורתו של בודהא? אהבה, בדידות וסבל. שרה נפּתלי היא אם לשני ילדים קטנים המתגוררת באוסטרליה, פעילה לזכויות אדם ומחברת הספר החדש 'בודהיזם לאמהות', המלמד יישומים מתורתו של הבודהה לאמהות מערביות."אמהות לילדים קטנים חיות בעולם של בדידות.. אם יש בין מכרייך איש או אשת סוד חכמים, לא רבים הסיכויים שאוצר אנושי זה יהיה זמין בשעת הצורך. מלבד זאת, יצורים מתחשבים כמונו, האמהות, אינם ששים להטיל את כל כובד דאגותינו, כעסינו ומצוקותינו על כתפיו של אדם אחד.  ומה באשר לבני הזוג שלנו, האנשים שחתמו על חוזה ההורות הזה למשך כל ימי חייהם? הבה נהיה הוגנות כלפיהם: רק מלאכים מסוגלים להבין לעומקם את האתגרים הגופניים והנפשיים העומדים לפנינו. ובואו נכיר בעובדות, לא רבות מאיתנו מצאו לעצמן מלאך. וגם אם מצאנו, סביר להניח שהוא מבלה את מרבית זמנו בעבודה.אכן, האמהוּת מאלצת נשים לטפח סוג חדש של עצמאות.. כאמהות, אנו בשלות ביותר לספוג את תורת הבודהיזם משום שאנו מבינות לעומקן שתיים מאבני היסוד של תורה זו: אנו מבינות שיש סבל בחיים; ואנו חוות אהבה אמיתית יותר". קראו עוד בפרק הראשון של הספר בודהיזם לאמהות כאן
ולפני שנעבור למתכון וללוח האירועים. הילה לב-רן, מדריכה ליוגה נשית ומשתתפת בקורס להכשרת דולות ומדריכות להכנה ללידה בביה"ס אמנות הלידה, הציגה באחד המפגשים האחרונים מצגת סיכום מקורית ויפהפיה שבנתה והגישה במתנה לזוג שעבר אצלה סדנת הכנה ללידה. המצגת המושקעת תיעדה את השניים מתרגלים עקרונות של תנועה ותנוחות לשלבי הלידה השונים. הרושם היה שהשניים הפכו לישות נעה אחת בעלת שפת גוף ייחודית משותפת. הילה עיטרה את המצגת בקטעי מוסיקה משתנים, שהדגימו לדבריה רבגוניות של אפשרויות בלידה, ובטקסטים מינימליים - משפטי מפתח לצירים וללידה. עריכה ביתית משובחת בטוב טעם, ארזה את המצגת לסרט שלם, רציף, שהשניים לקחו הביתה, לתרגול יומי (סדהנה, מעולם היוגה) לפני לידה. הילה שגם ליוותה את הזוג בלידה והורשתה לצלם, הדגימה בפרזנטציה עד כמה דומות היו התמונות 'על יבש' מהסדנה לתמונות שנלקחו בזמן אמת הצירים, ודיברה על חשיבות הצפיה במדיה עצמית ביצירת מציאות, כפי שהגדירה זאת. אז ראשית שאפו על הרעיון - לצלם את הזוג ב'חזרה הגנרלית' לקראת הלידה, ולשלוח אותם הביתה - עם הדיסק הרי שזו חשיבה גאונית הלוקחת את הרעיון של 'תסריט לידה' צעד יפה ומרשים קדימה בעידן של מדיה דיגיטלית נגישה לכל. ישר כוח. שנית, רעיון כה מעורר השראה ראוי לאימוץ, לידיעת המדריכות להכנה ללידה שבינינו, וגם לעומדות לקראת לידה..
בחודש שעבר התקיים הכנס השני של הפורום הצפוני. קראו את סיכום הכנס כאן
אירועי אפריל-מאי
קורס NLP למטפלים בהנחיית חגית ספנסר, M.Sc,  מטפלת ומנחה ותיקה ומנוסה המתמחה בשיטות טיפול ייחודיות: NLP (הסמכה בינ"ל), דמיון מודרך והתמקדותייפתח ב-29.4 בבית אלה בכרכור. בנושאים: ראפור - יצירת יחסים של אמון באמצעות תת-המודע, יישור רמות לוגיות - דרך חווייתית למימוש מטרות, עיגון ליכולות ומשאבים,  ערכים ואמונות ככוח מניע לשינוי, ריפוי קונפליקטים, ריפריימינג. הגמשת הגישה ושינוי זווית הראייה. ועוד. הקורס ייפתח מיד אחרי פסח ויימשך 8 מפגשים. ימי שלישי אחרי הצהריים 17:00 - 22:00 החל מ 29 באפריל. מחיר 1600 ₪. פרטים נוספים והרשמה בטלפון 052-8916931,
סדרת מפגשי העשרה בנושא הנקה לנשות/אנשי מקצוע עם טל מגד IBCLC תחל ביום א' 4.5 ברמה"ג. מטרת המפגשים להעניק לנשות המקצוע ידע בסיסי, מעודכן ושימושי בהנקה, אשר יאפשר להן לתמוך באופן ראשוני באישה המניקה ויאפשר זיהוי מצבים בעייתיים ולא-נורמטיביים. המפגשים מיועדים למיילדות, אחיות טיפת חלב ואחיות בבתי-החולים, רופאות/ים, מכינות ללידה, מלוות לידה (דולות), מלוות אחרי לידה (אם לאם, פוסט-פארטום-דולה, מנחות קב'), תזונאיות, נטורופתיות, מטפלות ברפואה משלימה, מטפלות תינוקות ועוד. את הסדרה מנחה טל מגד, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, בעלת נסיון של יותר מ-15 שנה בהדרכה וביעוץ הנקה, מנחה ורכזת בקורס מדריכות הנקה. משך הסדרה: 5 מפגשים, בני 5 שעות כ"א. מועד: ימי א', 4.5, 11.5, 18.5, 25.5, 1.6. שעות: 9:00-14:00 מיקום: מושב אבני-איתן, בדרום רמת-הגולן. עלות: 800 ₪ למשתתפת (אפשרות לתשלומים). דמי הרשמה מראש: 100 ש"ח - נא לשלוח לטל מגד, משעול הלוטם 1, ת.ד.4280, קרית טבעון.לפרטים נוספים ולהרשמה נא לפנות לטל מגד: 054-5855744; 04-9831844; talmgd@gmail.com
סדנת היכרות עם ערכת עבודה"בריאה" תתקיים ביום שני  5/4 במרכז תל אביב. המפגש יונחה על ידי סלעית אלאור, מפתחת ויוצרת את ערכת עבודה וקלפי"בריאה" מטפלת רב תחומית מכשירה מטפלים ודולה. הסדנא מיועדת לנשות מקצוע המבקשות ללמוד כלים ייחודיים ויישומיים לעבודה עם נשים, בתקופת ההיריון והכנה ללידה. מתאים גם לנשים בהריון. בסדנא נלמד טכניקות של הכרות והעמקת הקשר עם האישה, קשר עם הגוף והעובר, הכנה אישית, והתמודדות עם כאב ופחד ,תמיכה, זוגיות ועוד... הסדנא תתקיים אצל דנה ליבוביץ , רחוב ארלוזרוב  142 תל אביב מ-13:00 - 09:30. המחיר למשתתפת  120 שח'. מספר מקומות מוגבל, לפרטים: דנה ליבוביץ 0522-768308 סלעית אלאור,  0505-353522
סמינר סיפורי לידה - מפגשי העשרה וכלים מעשיים לעבודה עם סיפורי לידהבהנחיית נועה ברקת יפתח ב-6 במאי באזור הצפון. במפגשים נתבונן בתופעת הלידה מנקודות מבט שונות ויינתנו כלים מעשיים לעבודה עם סיפור הלידה, הן באופן פרטני והן בקבוצה. הסמינר כולל שבעה מפגשים שבועיים, שיתקיימו בימי שלישי בין השעות 8:45-12:45 כל מפגש כולל 3 חלקים: לימוד והתבוננות על נושאים שונים; תרגול שבו יילמדו כלים ושיטות לעבודה מעשית; עבודה מעשית דרך סיפורי לידה של המשתתפות או של נשים שאותן הן מלוות. הקורס מיועד למספר מצומצם של משתתפות ומותנה בשיחה מקדימה. מחיר: 850 ₪. פרטים והרשמה אצל נועה ברקת  .04-9059353 052-431750
יום פתוח בביה"ס אמנות הלידה לקראת שנה"ל 2008-9, יתקיים ביום ב', 12.5 בסמינר מכללת לוינסקי בת"א. בתכנית, היכרות עם מסלולי הלימודים בבית הספר: קורס הכשרה משולב לדולות ומדריכות להכנה ללידה בשנה אחת, וקורס לימודי המשך לדולות. בואו לפגוש את קרן פרידמן גדסי, רכזת קורס ההכשרה למדריכות ודולות, ואת אירית לנדאו ואביבה גרבובסקי, רכזות לימודי המשך, ואת רותי קרני הורוביץ, מנהלת ביה"ס ולשמוע על מסלולי ההכשרה והלימוד האיכותיים שלנו. נשמח להכיר! לפרטים והרשמה רותי קרני הורוביץ 052-8374237
ימי ראיונות לקראת ההרשמה לקורס מדריכות נשים בהריון ולידה ב"דרך בריאה" - מנחה ומרכזת, סלעית אלאור, יתקיימו בירושלים יום רביעי וחמישי, 28/5/08 , 29/5/08  וביודפת  יום שני  ושלישי  26/5/08, 27/5/08. הקורס ייפתח באוקטובר 2008  ביודפת בגליל ובירושלים לפרטים נוספים סלעית, 0505-353522
יום עיון עם אינה מאי גסקין - "המיילדת המפורסמת בעולם" יתקיים ביום שלישי, 17 ביוני, 2008, באולם ימקא ירושלים. בתכנית: התמודדות עם דיסטוציה. 'חוק ספינקטר' תבונתן הפנימית של נשים בשעת לידתן, כיצד היא משפיעה על מהלך הצירים והלידה וכיצד יכולים מקצועני לידה לסייע ליולדות להתחבר לתבונתן זו. מושב זה יעסוק גם בעוצמתו של סיפור הסיפור; השימוש באומנות כדי להתחבר לחלומות התת-מודעים ולפסיכולוגיה של האשה ההרה והיולדת; הבסיס ההורמונאלי לתבונתה הפנימית של האשה בהריון, בלידה, בהתקשרות עם היילוד, בהנקה ובנושא דיכאון אחרי לידה ופסיכוזה. נבחן את היבטי החוזק ואת המגבלות של תפקיד מקצועני הלידה.מחיר: יחידים - עד 31.5.08 255 ₪. יחידים - אחרי 31.5.08 295 ₪ קבוצות - (מינימום 10 אנשים) - עד 31.5.08 230 ₪
קבוצות - (מינימום 10 אנשים) - אחרי 31.5.08 270 ₪ חברי המרכז הישראלי לחינוך ללידה - (מינימום 20 אנשים) - עד 31.5.08 בלבד - 205 ₪. תאריך: יום שלישי, 17 ביוני, 2008.
מקום: גרייט שייפ/ימקא, רח' המלך דוד 26 , ירושלים. שעות: 8:30-18:00. מידע נוסף והרשמה: גרייט שייפ/ימקא ירושלים טל': 02-625-8436 דוא"ל:
greatshape@ymca.org.il
מספר המקומות מוגבל, הקדימו להירשם!
עד כאן לוח אירועים ועתה למתכון הקליל והמפתיע של הדולה והשפית עופרי זוטא.
רוטב עגבניות לפסטה, לחם ובכלל / עופרי זוטא
רוטב עגבניות פשוט וקל, אבל מפנק בו זמנית (וטעים גם כאנטיפסטי, או אפילו על לחם עם חמאה): כשממש מתחשק פסטה עם רוטב קצת משודרג, אני מתקתקת את הרוטב הזה, ש"קיבלתי במתנה" מחברתי גלית:
מצרכים:
פסטה קצרה
הרבה (המון) עגבניות שרי אדומות ובשלות חצויות
שמן זית משובח
מלח גס, פלפל שחור גרוס טרי
לגיוון:
פטריות קצוצות גס, מטוגנות/מבושלות בשמן זית, יין לבן, עשבי תבלין, מלח ופלפל.
ההכנה:
+ מחממים תנור או טוסטר אובן ל-200 מעלות.
+ מניחים בתבנית בשכבה אחת את חצאי העגבניות (קליפה כלפי מטה). יוצקים בנדיבות שמן זית. 
מפזרים מעט מלח גס ופלפל שחור (אם אוהבים).
+ צולים  כ-30 דקות, עד שהעגבניות משחימות ונצלות.
+ מעבירים את תכולת התבנית (עגבניות השרי כולל המיצים ושמן הזית) לסיר או קערה עם הפסטה המסוננת.
גיוונים ושדרוגים:
- לפזר מעל גבינה קשה מגוררת (פרמזן,פוקרינו וכו').
- להקפיץ במעט שמן זית פרוסות דקות של כרישה ופרוסות של פטריות. להוסיף מעט יין לבן, ואם אוהבים (ויש) עשבי תיבול. בזיליקום, רוזמרין, בקיצור מה שאוהבים.
בתאבון!
כאן מסתיים הגיליון להפעם. בתחתיתו, כתמידקופונים בלעדיים לגזור ולממש עד סוף החודש. תודה לכותבים על הכתיבה, ולך על הקריאה.אם גיליון זה עשוי לעניין מי ממכרייך, אנא קדמי אותו אליו.
ולפני שניפרד, מזכירה למי שטרם ביקרו במדור ההורדות של אתר אמנות הלידה שהקבצים הבאים ממתינים לכם להורדה חינם בקישורים הבאים: אמנות הלידה - הספר   אמנות הלידה - התקליטור   הקיסרי, לידה יוצאת דופן - הספר  מחושך לאור - חוברת הפוסטפרטום  תינוק חדש- מלידה ועד חודשיים  מנשאים - המדריך המלא לבחירת מנשא לתינוק    'הצעד הבא'- הספר: אודות קבוצת הדגן-פרה-דבורה וטיפוס האדם החדש.
כ"כ מזכירה שמדריכות הכנה ללידה ודולות שטרם קיבלו אתר מתארח חינם במתחמי 'פגוש את הדולות' ו' פגוש את המדריכות' באתרים מוזמנות לפנות אלי במייל ולקבל בתוך יממה את המפתחות. אם ברשותך מאמרים מעניינים שכתבת או עבודות מעניינות מתקופת ההכשרה אשמח לפרסמן.
להתראות בגיליון הבא,
 
רותי קרני הורוביץ
03-5222427 052-8374237 מנהלת אתר אמנות הלידה www.leida.co.il 
מנהלת אתר דולות - אמנות התמיכה בלידה www.dulot.co.il
יבואנית אפי-נו מאמן לידה www.epi-no.co.il יבואנית דידימוס - המנשא האירופי הטוב בעולם, ארוג  בנול  יבואנית מאמאפונצ'ו ומאמאג'אקט משוויץ באהבה..
ועתה, כמובטח לקופונים הבלעדיים, שלא תוכלו להשיגם בתקופת המבצע באף מקום אחר!

בלעדי! 40% הנחה על הספר 'הורים גם בלילה' מאת דר' וויליאם סירס. 47 ש"ח במקום 79. משלוח 10 ש"ח עד 3 ספרים.  להזמנות:  03-9063153 או 0528-405568
 

בלעדי! הנחה של 50 ש"ח לנרשמות לקבוצת תנועה במים לנשים בהריון.  054-7696770 ענבל רז- 'אקווה דולה'


_______________________________________________________________________________
בלעדי! המדריך השלם לתזונה בהריון מאת טובה קראוזה. 75 ₪ במקום 98 ₪. להזמנות 03-7683333 __________________________________________________________________________   בלעדי! 20% הנחה על פגישת ייעוץ אישית עם זהר. למזמינים - 10% הנחה על קורס מרוכז בן 6 שעות. 052-4285758 __________________________________________________________________________
בלעדי! 50 ש"ח הנחה על כל קניה מעל 450 ש"ח בחנות המעצבת בר' שינקין 50  
 

 10% הנחה על מזרן DBU המאפשר שכיבה על הבטן בהריון ובלידה. למנוחה ולשמירה על בריאות הגב. בעל  'אפקט הבריכה'. 3492 ש"ח במקום 3880 ש"ח. 1800-39-40-40  

    בלעדי! 33% הנחה על "בריאה"- קלפי ליווי להריון ולידה. כלי טיפולי תומך, מתנה של אהבה לקראת לידה מחיר 80 ש'ח במקום 120 ש'ח. יוצרת הקלפים סלעית אלאור. להזמנות: 0505-353522 משלוח חינם



 


בלעדי! 33% הנחה על סרט ההכנה ללידה של לסלי וולף 'ללדת ולהיוולד' 80 ₪ במקום 120₪ לוידאו  100 במקום 120 -DVD. על המחיר יש להוסיף 9 ש"ח למשלוח.   2-3990461

 
 בלעדי!  15% הנחה על פופים כריות ומחלקת מילגה בייבי. במילגה יפו וגן שמואל בלבד. אין כפל הנחות. למימוש בהצגת קופון זה בלבד 04-6226223. 
 

 בלעדי! אלסנס: ערכה הכוללת 3 בדיקות לזיהוי מי שפיר, במחיר 25 ש"ח כולל משלוח (ולעתים עם שליח עד הבית!)  במקום 69 ש"ח ברשתות הפארם. מוגבל לערכה אחת לקופון. למימוש התקשרו 04-6175300 057-6675423

בלעדי! כרטיס מועדון המקנה הנחות, כולל 25% הנחה קבועה על מוצרי סולגאר ועוד חינם.  מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד בחנויות הרשת בת"א, רעננה הרצליה וירושלים. 



בלעדי! 50 ש"ח הנחה על עריסות לתינוק "עריסל" להזמנות "ילדי טבע"  052-2812048 מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד.



בלעדי! 20% הנחה על מנשאי דידימוס, הדגמים שבמבצע. מימוש ההטבה בהצגת קופון זה בלבד.לפרטים 052-8374237
 
-         

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש