בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

צפיפות שיא בליס, הפגיה בשיבא ''מפוצצת''

יולדות בשיבא כרעו ללדת בחדרי הקבלה. בליס המתינו שעות ארוכות במסדרון למקום במחלקה. מנהל שיבא: אנחנו מגרדים את המכסה. דוברת ליס: הצוותים תוגברו, וחולקו מכתבי התנצלות עם פרח. הבייבי בום - כנראה מחגיגות המילניום

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

לפחות זוג אחד של תינוקות הושכב בשבוע שעבר יחדיו בעריסה אחת, עקב תנאי צפיפות קשים, השוררים בשבועות האחרונים בבית-החולים ליס ליולדות בת"א – על כך נודע ל"אמנות הלידה" מפי יולדות בימים האחרונים. גם בחדרי הלידה בשיבא המצב דומה, ויולדות כרעו ללדת בחדרי הקבלה.
לדברי יולדות בליס, חלק מהן הושארו מפאת הצפיפות במסדרונות במשך שעות ארוכות, עד שהתפנתה עבורן מיטה באחר מחדרי האשפוז במחלקה. היולדות ציינו כי מספר נשים הושארו בקומה התחתונה של בית החולים, במחלקת מיון יולדות, כשהן מחוברות לעירוי אינפוזיה, משום שלא נמצא עבורן מקום במחלקת היולדות שבקומה השלישית.
עוד סיפרו כי לאחר הלידה, התאכזבו מהאשפוז במחלקה, משום שהלחץ הגדול מנע מהאחיות אפשרות של מתן תשומת לב אינדיבידואלית לצרכיהן.
גם בשיבא מתמודדים אנשי הצוות עם עומס בלתי רגיל לעונה זו. במלון אפרופו בייבי, הצמוד לבית היולדות, והסופג חלק מעומסי האשפוז, התפוסה היא של 100%, והפגיה, בעלת קיבולת של 56 פגים, מלאה עד אפס מקום. בימים האחרונים הועברו שתי יולדות בסיכון גבוה עם הריון מרובה עוברים משיבא, כדי ללדת בבתי-חולים אחרים.
אביבה שמר, דוברת בית החולים איכילוב, אישרה כי גל של לידות רבות עבר על ליס, אך טענה כי מצב דומה שרר גם בחדרי הלידה האחרים באזור המרכז. לדבריה, הגל הגיע לשיאו בסוף השבוע האחרון, עם ממוצע של עד 44 לידות ביממה, לעומת 27 בממוצע ליום רגיל. עוד סיפרה כי עקב הגידול של 30 אחוז במספר הלידות, תוגברו צוותי המיילדות והרופאים במחלקה, ומכתב התנצלות על העומס בצירוף פרח, נשלח לכל היולדות.
בתגובה לשאלת "אמנות הלידה" האם אין מקום ליידע נשים בבואן למיון יולדות על העומס, ולהשאיר בידן אתת זכות הבחירה האם להתאשפז במקום או לפנות (אם ניתן עדיין) לבית יולדות אחר, השיבה שמר כי אכן בעקבות המקרה הודפסו כחמש מאות מכתבים כאלו, והם מצויים בהיכון לחלוקה במיון יולדות.
לדברי שמר, אם הושמו תינוקות יחדיו בעריסה, הרי שמדובר במקרה של תאומים וגם אז באישור האם ולמשך שעות בודדות בלבד. עוד הוסיפה, כי גל הלידות המבורך נובע כפי הנראה מחגיגות המילניום, שחלו לפני תשעה חודשים…
מנהל המרכז הרפואי שיבא`` דר`` זאב רוטשטיין מסר כי בחודש האחרון עמד מספר הלידות בשיבא על כ800-, לעומת ממוצע חודשי רגיל של 700. לדבריו, צפוי שבספטמבר ירשם שיא גבוה עוד יותר. הצוותים תוגברו עד כמה שאפשר, כדי להתמודד עם העומס של 30 לידות ביום, לעומת 20 ברגיל. אנו ``מגרדים את המכסה`` אמר דר`` רוטשטיין, אך הבטיח שלמרות הלחץ הגדול נשמרות רמת השירות והבטיחות הרפואית.

למאמרים נוספים במדור החדשות

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


בית יולדות ליס

 


פגיה (צילום אילוסטרציה)

 

 

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש