בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

***בעבודה....

המדור של ריני שניר

 גרסת הדפסה   
 
מאת: ריני שניר*

שלום לכולן,
שמי ריני ואני ובן זוגי הורים לעמרי בן 6 ויואבי בן שנה וחודש. ב-10 השנים האחרונות עסקתי בכל הנוגע לטיפול במשאב האנושי, החל מעבודתי כרכזת ומנהלת בחברת כח אדם מובילה בשוק, וכלה בהיותי מנהלת משאבי אנוש בשלל חברות היי טק שנסגרו להן אחרי הגשם. (אין לי מה להתלונן, מכל אחת מהן יצאתי עם המיטב). צברתי בתקופה זו ידע רב בכל הנוגע לסוגי החברות ואפשרויות התעסוקה בשוק הישראלי, דרכי התנהלות לחיפוש עבודה, ויעוץ תעסוקתי (בשלבים שונים של הקריירה וגם בתחילת הדרך).
בעצם ההתמחות האמיתית שלי היא הכרות עם אנשים (זה בנוסף ללימודים רלוונטים באוניברסיטה) –, בכל עבודותיי בתחום משאבי האנוש נפגשתי עם הרבה מרואיינים, ,כל אחד עם האופי שלו, עם הניואנסים הקטנים. מה שאני מנסה לאמר זה שפגשתי הרבה מהות, בצורה כזו למדתי להכיר, לזהות (זהו שאין לי מילים להסביר את התחושה הזו) את החוזקות היתרונות (ובאותה מידה את החולשות והחסרונות) ואז לדעת לכוון מה נכון לאותו אדם- זה שילוב של הכרות עם האדם מולי -הכרות שהיא כבר אינטואיטיבית, + והכרת שוק העבודה- והאפשרויות השונות שיכולות להתאים לו.

אז מה אני מציעה , משהו כמו פינת האיפור של מעין של ליב, פינה שתיפתח אחת לכמה זמן בה אתן כל פעם טיפ או עיצה או איזשהו ידע רלוונטי, ובה תוכלנה לשאול שאלות הנוגעות ל:
חיפוש עבודה, הסבת מקצוע, תהיות לגבי התאמה לתפקיד/ מקצוע/ קריירה, ייעוץ בכל הנוגע לכתיבת קו"ח, מיפוי הזדמנויות עבודה, הנחיה ואימון (עד כמה שניתן מעל גלי האינטרנט)לקראת ראיונות עבודה, מו"מ לקראת סגירת חוזה עבודה,ניהול פרויקט חיפוש העבודה, ועוד.....

זה ממש בקצרה, יש לי כל כך הרבה לספר על זה. אני חייבת לציין שלא כל אחד יכול לקבל את מישרת חייו בנקודה בה הוא נמצא כעת, אבל בהחלט ניתן לעשות הרבה כדי להתקדם לעבר המטרה, וזה תלוי בצעדים של כל אחד ואחת בשילוב עם הזרימה הטבעית בחיי היום יום שלנו (ילדים משפחה, תחביבים, הון כספי ועוד). יצא לי לשבת מול אנשים ולאמר להם שהם לא ראלים, שזה בלי אפשרי כרגע (עם הדגש על כרגע). אני חושבת שאין משהו שאנו רוצים להשיג ולא ניתן להשיגו, עם היכולת להתכוון למשהו באמת קיימת בתוכנו, נוכל להשיג כל דבר שנרצה- זה דורש אמונה, סבלנות וכוח..... וגם אנשים שתומכים מהצד (ופה אני שמחה תמיד להיכנס לתמונה), העידוד הזה של מילה טובה או כוונון קטן, עצירה של ראיה מהמקרו בעזרת עוד אדם, טיפים קטנים, תמיכה ברגעי משבר הם אלו שעושים את ההבדל.

כשמחפשים עבודה/כיוון , יש הרבה נפילות מתח ואכזבות שמשאירים לפעמים אנשים עצובים לא ממומשים כבויים- אבל אפשר אחרת.
אני יודעת שכשאדם מאושר במה שהוא עושה כל הדברים פתאום מסתדרים, ולא אני לא נאיבית, להיות מאושר במה שאתה עושה מתכוון גם להשלמה עם דברים שעד כה לא נראו לך אבל בחרת להסתכל עליהם אחרת, זה היכולת למנף את העשייה שעד כה נראתה לך כשולית או פחות מעניינת למקומות אחרים, זה לדעת לנצל את הזמן הנותר שלך לעשיית דברים מעניינים מאתגרים ומהנים, ובכך להפוך את מקום העבודה שאולי אינו המועדף עליך למקום שבו אתה יכול לממש צדדים אחרים בך.

אז הנה ניסיתי להמנע מסיסמאות רוחנית, אבל לא הצלחתי, קראתי את מה שכתבתי 3 פעמים, ובכל משפט אני מאמינה.

ולתכל`ס- השאלה האמיתית היא איך לתרגם את זה לפורום- אז הנה אני מנסה- וזאת הודות לרותי המקסימה, ששמה את היד שלה על "הגב שלי", ונותנת לי את הכח להאמין שזה יכול לעבוד.

אני מאמינה שאם זה יתפוס תאוצה באופן ממוסד, נגלה שהבנות פה בפורום יכולות לשמש כחלק מהמארג התומך ועוזר במציאת עבודה. אני מודה שזה קצת קשה לי להעריך לאיזה כיוון זה יוביל- אבל מבחינתי זו זכות גדולה להיות שותפה לפורום הזה, ואני מקווה שאני אוכל לתרום בצורה הטובה ביותר מהידע שלי לכל אחת שרוצה לממש את עצמה.

ובפינה הבאה-"איך להתחיל"...

ריני שניר

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש