בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

מי אנחנו

 גרסת הדפסה   
 

מאחורי האתר אמנות הלידה עומדות שתי נשים:
רותי קרני הורוביץ, מדריכה להכנה ללידה, מדריכה ליוגה, מדריכה ליוגה לנשים בהריון, ומחברת הספר והתקליטור אמנות הלידה, עורכת התוכן באתר, ואם לילד, ואילנה שמש, מיילדת מוסמכת האחראית על חדרי הלידה הביתיים במשגב לדך, ומיילדת נשים באופן פרטי בלבד בחדרי לידה ביתיים בבי"הח, ובמרפאה הכפרית שלה במושב ישרש. אילנה, המתמחה בלידות טבעיות ובלידה רכה לילוד, יסדה את "דרך אם" ונחשבת אחת המובילות במאבק האידיאולוגי למען זכויות היולדת לביטוי עצמי בלידה, ונגד ביצוע חתך החיץ כהליך שגרתי בלידה. בעלת ידע נרחב ברפואה אלטרנטיבית ואם לשלוש בנות שאת האחרונה בהן ילדה בבית. אילנה עורכת את התוכן באנגלית של אמנות הלידה, וקשובה גם בפורום.
בסוף האלף הקודם, שלהי 1999, חברו רותי ואילנה כדי להקים יחד את האתר. זאת, במטרה להביא לידיעת ציבור נרחב יותר של זוגות בהריון המבקשים להפיק את המיטב מהלידה הצפויה, את המידע העדכני והאמיתי ביותר לגבי אפשרויות הלידה שעומדות בפניהם. מהכרת מערכת הרפואה בישראל מחד, ואפיקי ההכנה ללידה המידעיים בארץ מאידך, היה לאילנה ולרותי ברור שהדרך להבאת הנשים ההרות לכדי יידוע מלא של אפשרויות הלידה העומדות בפניהן – ארוכה.
במהלך חמש השנים בהם מלמדת רותי הכנה ללידה, נוכחה לדעת שרוב הזוגות לפני לידה חסרים את היכולת המילולית הבסיסית לדרוש ולהשיג לעצמם את הלידה שייחלו לה. הרוב מעדיפים מצד אחד שלא לקבל חתך, לדוגמא, אך פוחדים שהעלאת הדרישה תעורר אנטגוניזם. מצד שלישי, הם אינם בודקים מהן הסטטיסטיקות לגבי חתך בבית החולים שבו הם מבקשים ללדת, מה שיינבא את סיכוייהם להיכלל בסטטיסטיקה זו.
בעוד שלא יקנו מכונית, לדוגמא, מבלי לערוך סקר שווקים קטן ולבחון את המכונית הנבחרת במכון, הריהם מפקירים את החלטותיהם לגבי הלידה בידי שמועות ורסיסי מידע מזדמנים. רובם מסתמכים על תחושת ''יהיה בסדר'' עדרית, והולכים כצאן ללידה שסיכוייה להסתיים בחתך או בניתוח קיסרי או בהתערבות מכשירנית, גבוהים.
למעשה, לקוחות הלידה הישראלים אינם מעכלים עדיין את החופש להחליט הניתן להם כלקוחות בעלי בחירה חופשית, אלא בוחרים להמשיך ולקיים את המיתוס הפגאני כמעט של היותם נתונים לגזירתם, תרתי משמע, של אותם ''חלוקים לבנים'' היודעי כל לכאורה. גולשים וגולשות אמיצים במיוחד, שיקראו את המאמר ''מה קורה היום באמת בחדרי לידה בישראל'', יוכלו להבין כבר היום שיכולתם לקבל החלטה בחדר לידה, אינה נופלת מבחינת סיכוייה הסטטיסטיים להצלחה, מזו הרפואית, ההדורה בחלוק לבן.
אחד הנושאים העומדים בחוד החנית של "אמנות הלידה" הנו למזער למינימום האפשרי את מספר חיתוכי החיץ הנהוגים בלידות בישראל. כיום, עומד אחוז החיתוכים בבית החולים ליס בת"א, לדוגמא, על 60% - 70%. בבתי חולים אחרים, אחוז חיתוכי החיץ גבוה עוד יותר. הנתונים מעודכנים למאי 2000.
לעומת עובדות אלו, מוצגים נתונים סטטיסטיים תקפים לא פחות, אך שונים בתכלית. באפריל השנה חשפה אילנה שמש סטטיסטיקה אישית של 1.28% (פחות משני אחוז!) ביצוע חתך בלידה ראשונה, ועוד נתונים מדהימים עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה במדור סטטיסטיקה מדהימה.
חיתוך החיץ הוא ענין אחד, אך רבים עדיין ראויים לדיון ולביקורת מעמיקים, ואמנות הלידה מזמינה את כל מי שעשוי להרים תרומה עניינית לויכוח, להשמיע את קולו במדורי התגובות המוצעים בכל דף באתר.
בנוסף למניעים האידאולוגיים החזקים הדוחפים את רותי ואילנה לגרום לשינויים אמיתיים בצוואר הרחם של חדר הלידה הישראלי, בנוי אתר אמנות הלידה על מוטיבציה מידעית-עיתונאית בריאה. כדי להפוך את אמנות הלידה לאתר הלידה בעל הערך האינפורמטיבי הגבוה בישראל רתמה רותי את נסיונה העשיר בכתיבה ובעריכה עיתונאית, ואף גייסה מקורות מגוונים כדי להביא אל עמודו הראשי חדשות חמות המתעדכנות יום-יום. בנוסף לערך המידעי הגבוה (20 עמודים להוריד ולקחת המרוכזים תחת הכותרת הצילו, הצירים התחילו,), מציעה אמנות הלידה פורום אמיתי של המומחים המובילים בישראל בנושא לידה). לצד האקטואליה הבוערת מציעים מדורי התוכן של אמנות הלידה מאמרים מקצועיים בעברית ובאנגלית, המיועדים לאנשי מקצוע (מדריכים ליוגה, אחיות מיילדות, מעסים, פיסיותרפיסטים ועוד). בנוסף, מוזמינה אמנות הלידה את הקוראים לגלישה מהנה בין כתבות מגזין רגועות, גדושות בתמונות מקור יפהפיות שהופכות את האתר למקום שתענוג לבקר בו. מדור האופנה, למשל, מביא את חידושי האופנה לנשים הרות ואת הטיפים לבניית מלתחה מצוינת ולא ''מתבזבזת''.
התמונות המעטרות כמעט כל עמוד באתר, צולמו בידי צלמת אמנות הלידה תמי אמיר, המתמחה בצילום נשים בהריון ואחרי, ואמנות הלידה גאה להיות הבמה הסייברנטית הבלעדית של אמנית מוכשרת זו. מומלץ להגיע לסיור בגלריה של אמנות הלידה, כדי לצפות בתמונות במרוכז.
מדור התזונה שלנו מבושל בקדחתנות על ידי תזונאית מבריקה, מובילה בתחום ההריון בישראל – טובה קראוזה. בנוסף לבסיס הידע המקצועי המוסמך והעצום שלה, שוקדת טובה מדי יום על ''חרישה'' שיטתית של הרשת, ודיג חדשות איכותיות מתוך השלל המוצע. לא תמצאו אותה מטיפה, רוקחת עוגיות בריאות בלתי אכילות או מחשבת קלוריות במשורה. בדרך כלל היא עסוקה בלחשוד בהמלצות גורפות, בלהטריד עלוני תוסף ברזל כזה או אחר, ובהוספת טעם אמיתי למקצוע התזונאות. כמובן שהיא קשובה גם בפורום.
ענייני הנפש שלנו מטופלים באחריות ובעדינות על-ידי דפנה ארד-יפה, מסטר בפסיכולוגיה קלינית-שיקומית, ואמא כבר שנה שמכינה נשים מבחינה רגשית לאימהות.
כמי שיודעות את גודל התהום של היום שאחרי, בחרנו לפרוש באמנות הלידה רשת לוליינים למניעת התרסקות. במדור זה תוכלו למצוא גם מאמרים מאירי עיניים מאת יהודית שריג, פיסיוטרפיסטית מומחית בשיקום רצפת האגן, בנושא התמחותה.
נעה צוויג, מנהלת מרכז יוגה איינגר בצפון ת"א היא הכותבת הראשית של מדור היוגה להריון של אמנות הלידה. בנוסף מצויים מאמרים של רותי על יוגה ודמיון מודרך, ודפי עזר המיועדים למדריכים, לרענון אופני הלימוד של התנוחות. המדור מקצועי, עשיר בתמונות ומומלץ בחום למדריכי יוגה המבקשים להעשיר עצמם בתחום. מומלץ להציץ גם בלוח שיעורי היוגה השבועי, החולש על כל שיעורי היוגה להריון בסביבות המרכז.
לאמנות הלידה יש גם מספר אבות, המככבים במדור גברים וצירים, לוח אירועי השבוע, מכרז וחנות. ותוכלו לקרוא פרקים שלמים מהספר אמנות הלידה שחיברה רותי ולשמוע הרפיות בדמיון מודרך מהתקליטור שמחובר לספר, וכמובן שיש לנו אוסף קישורים חמים וקישורים אחרים, ומדור הנקה, וגם אנגלית. שכחנו משהו? רוצים לנסות ולהצטרף לצוות הכותבים? פשוט כתבו אלינו.
לידה קלה
רותי ואילנה

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש