בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

תפקידו של הגבר בהכנה ללידה

פרק מתוך הספר 'אמנות הלידה' בהוצאת 'גל'

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

לקראת הלידה צריכה האישה לבנות לעצמה כלי לידה מנטלי. ייתכן ש"גודלו" של כלי זה עצום, שכן הוא שווה ערך למה שעליה לגבור עליו בנפשה כדי להכיל את עוצמותיה שבלידה, בלי לכאוב.
אפשר לתאר כלי זה כצינור. מצד אחד, הוא צריך לאפשר למשהו לזרום דרכו, עליו להכיל את כל מה שיביא עמו הרגע, ולאפשר לו לעבור ולהיוולד בלי לאחוז במה שעובר דרכו. מצד שני, הוא צריך להיות בעל דפנות בני קיימא, שיכילו את כל הזרימה הזאת.
התפקיד שלכם בבניית הכלי הזה הוא מכריע, ואתר הבנייה שלכם הוא מעשה האהבה.
האהבה עשויה להיות גן עדן עלי אדמות, ואפשר לגעת באמצעותה בנצח, או באין-סוף או בכל מה שמסמל לכם באופן מילולי את הדבר העצום ביותר, שאתם מסוגלים להעלות בדעתכם.
מי שנגע בנצח באמצעות האהבה והאחדות הזוגית יוכל להעיד, שהנצח הוא לא עתיד שאינו מגיע לעולם, אלא מציאות שנקרעת מתוך ההווה. ייתכן שחיי האהבה שלכם גדלו עם הבטן; ייתכן שאתם ממשיכים בחיי האהבה שלכם כפי שהיו לפני ההריון; או שהחלטתם לוותר עליהם בכלל. אין זה משנה. הקשיבו והיזכרו. ידיכם, המפסלות את גופה של האישה, ממש עושות זאת בפועל, משום שהמגע חורט את נתיבו במחשבה וחוזר חלילה. כשאתם מרוכזים באהבה, אתם מזכירים לנשותיכם את היתכנותה של יצירתיות אמיתית, היות ברגע עד קצותיכם, התמזגות והתמסרות אמיתיות, שאין להן דבר עם ויתור. וזה בדיוק מה שאישה עושה בלידה. היא יוצאת למסע אדיר. תנו לה את היד הבטוחה בדרכה אל עוצמות אדירות דומות, כשאתם יוצאים למסעות האהבה.
תמכו בכוח המחשבה שלה וביכולתו להגשים את עצמו ולהמריא. באהבה אתם נעים הלוך וחזור בין המחשבה להתגשמות. אם תקטעו את הרצף הזה כדי להגיע למקום כלשהו, שהסבירו לכם שאין רחוק ממנו, בדיוק למרחק הזה תגבילו את אמונתה של האישה, בנוגע למרחק שביכולתה ללכת, אם לא הלכה מעודה רחוק יותר. ואגב, מי שסיפר לכם שהאורגזמה היא המקום הרחוק ביותר שאפשר להגיע אליו יחד - שיקר. בצרפתית מכונה האורגזמה מוות קטן, שכן היא מסיימת את מה שהיה יכול שלא להסתיים באותו הזמן.
בפשטות, בידיכם ניתן הכוח לבנות אצל נשותיכם אמון אין קץ בגופן וביכולתן ללדת היטב.
זכותכם וחובתכם לעשות זאת. מי שחתם על כתובה אפילו התחייב בכתב לספק את עונתה של האישה שלקח. חובת הסיפוק מוטלת לפי הכתובה על הגבר מתחילתה ועד סופה.
וכאמור, לא מדובר במִקְצֶה להשגת האורגזמה. את זה כל אחד יכול להשיג בנפרד. לצורך התעלות הנפש דרושים שניים.
אישה זו תביא לעולם את ילדך ותבטיח את המשכיותך לנצח, ככל שתלוי בה. גייס את האָּמן החכם שמסתתר בך. הוא יזכיר לך את מה שאולי שכחת. בנה את ביתה הבטוח של האישה שלך בתוך גופה באהבה. הבא אותה לידי התמסרות שלמה ולשכחה של כל מה שמונע התמסרות, כך שכאשר הלידה תתבע זאת ממנה, לא יקשה עליה להיזכר בתחושת ההתמסרות המוחלטת שבאה מאהבה. אתה רק תסלול את הדרך בוורדים. זה ישתלם. וככל שתיתן יותר ותתמסר יותר, כך תקבל יותר, או נכון יותר לומר - תזדקק לפחות. האהבה היא גן עדן עלי אדמות, והיא מקרבת אותך אל הנשגב ואל הנעלה שבך. אין בזה כל חדש. אי אפשר להוסיף על מה שקיים, אפשר רק להזכיר את מה שיש ולהיווכח בו.


לעיון בפרקים נוספים מהספר 'אמנות הלידה'

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש