בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

אדומות

נעמה בצלאל ילדה, ושמלות הדובדבן שלה מסתיימות קצת לפני הגרביים שחובקות את השוק בילדותיות כובשת. ליאורה בז'רנו מבעירה את שולי חולצות הג'ינס בגימור אש, ופורמס הצרפתית מרגיעה את האדום בסגנון אישי

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

"ההריון שלי נתן לי את הדחיפה. פשוט לא היה לי מה ללבוש", כך אומרת מעצבת האופנה נעמה בצלאל, המציעה החל מהשנה גם קולקציות להריון. בצלאל מתארת: "התחלתי את ההריון עם מה שיש לי בארון, מקסימים מרחיבים כפתור פה, רוכסן שם. מסתדרים איכשהו עם מה שיש. בשלב כלשהו התחילה המצוקה. התחלתי עם גזרה אחת, שעשיתי לעצמי, ומזה התפתחה קולקציה שלמה".
בקולקציית הסתיו של בצלאל, ניכר הקו האופייני לה: עיצוב נקי, עיטור מינימליסטי אך משובב של סרטי גימור מכותנה, ורמיזות בונבונייריות, המתפרצות כמו חיוך שלא ניתן לכבוש מכל פריט שבצלאל נוגעת בו. נראה שההריון מביא לכדי לבלוב מלא את עולמה של בצלאל, שיש בו תערובת מהרומנטיות של ילדה-אשה, יחד עם איפוק וענווה של פנימיות יוקרה אנגליות, שהמשמעת בהן קפדנית, אך ההידור והמתיקות המתלוות אליה קסומות ומשובחות במיוחד. בשורה התחתונה מעורר התוצר של בצלאל אסוציאציה פרדוקסלית, אך מושכת להפליא. משהו כמו נזירה עם שוקולד.
בסתיו המתקרב, תציע בצלאל קולקציית שמלות ומעילים להריון. גזרת הבסיס לשמלות היא האמפיר, המתאפיינת בחלק עליון קרוב לחזה ולזרועות. מתחת לקו החזה, נפתחת השמלה בגזרת A, האסופה לפנים בשני קפלים שנותנים מקום לבטן שגדלה מהר. הווריאציות מתבטאות באורך השרוול (קצר, שלושת רבעי, או ארוך), או בהעדרו, ובסגנון הצווארון. בצלאל מחבבת צווארוני בובה וניקי. אורך השמלה המועדף שלה לסתיו זה הוא אורך מידי, אחרי הברך, ולפני הגרביים שחובקות את אמצע השוק בילדותיות כובשת. חותם השיק של נעליים גסות או סנדלים מסיביות, ישתלב היטב.
מתחת לשמלות הניקי חסרות השרוול מתמתחות היטב על הבטן חולצות קרפ-לייקרה המוצעות בשפע בחנות המעצבת בדיזנגוף 234 בת"א.
הצבעים בהם בחרה בצלאל להתמקד העונה, מתלכדים לגמרי עם בחירת המעצבים המובילים בעולם: אדום דובדבן, בורדו, שחור, ושתי עוצמות של אפור.
מפגשי הפשטות הסגפנית של הבדים והגזרה, עם עיטורי הסרטים בקצות האריג, הם דרמות קטנות ומקסימות במיוחד. בצלאל עיטרה שמלה שחורה קצרת שרוול בפספולים אדומים בוערים, שמלת דובדבן אדומה בסרט פפיטה אדום-לבן, ואדומה אחרת בשחור, ולחורף תציע גם שמלות באפור עם גימור אלכסון בשחור ולהיפך. שימוש מעניין בתיפורים מודגשים בשחור ובלבן, מבליט את עושרו של האדום.
אורך השרוול המועדף על בצלאל להריון ולסתיו הוא שלושת רבעי. כשיתקרר עוד, ניתן יהיה לשלב קרדיגנים סרוגים, הנפתחים או נמתחים על הבטן, ממקורות אחרים. בצלאל, שאינה מציעה סריגים, מתכוונת לשלב בעוד חודש בקולקציה מעילים להריון, בגזרת A. העיצוב עדיין לא סגור, אך מי שכבר התמכרה למעילים האדומים של בצלאל, יכולה לצפות, ובצדק, למעיל מחמם מאד אך קליל, שלושה כפתורים גדולים, שני כיסים וצווארון מעוגל.
לדבריה, של בצלאל, העיצוב להריון מענג במיוחד, וזוכה לדרישה טובה. "כי חסר, והיום ברור לי שלכל קולקציה, אוסיף גם קו נלווה עבור נשים בהריון".
אצל ליאורה בז'רנו, מעצבת ובעלת החנות "מבטן ומלידה", מכירות סוף העונה בעיצומן. פריטי קיץ שיכולים למשוך עוד חודשיים כמו טי-שרטים וסרפנים, מוצעים בעד שישים אחוזים הנחה. קולקציית החורף של בז'רנו משתמשת באריגים שנותנים מראה מחויט אך לא נוקשה, ובסריגים אלסטיים ורכים שמושכים לכיוון הספורטיבי.
אדומים למיניהם מבעירים בשבועיים האחרונים יותר ויותר קולבים בחנות, המציעה פריטי הריון משלימים למלתחה קיימת, במחירים לא גבוהים. בז'רנו מחבבת את האדום "שמתאים לישראליות, ומשתלב נפלא גם על בעלות עור שזוף וגם על בהירות". בז'רנו, שגם בטנה הפרטית עולה ותופחת בימים אלו, רואה את החורף המתקרב כאלגנטי וזוהר במיוחד, עם נגיעות סמוקות עזות. "כל האדומים משתתפים במשחק, החל בורודים, סגולים וחמרה, וכלה בכתומים ובכל גווני האש".
מגע אש מושך במיוחד, מקנה הגימור בצבע שלהבת לשמלה מבד ויסקוזה פשתן במראה ג'ינס אמריקאי, שבז'רנו עיטרה בתיפורים בצבע זהה לאורך החזה. השמלה, ארוכת שרוול ובגזרת אמפיר צרה באזור החזה, נרכסת בצד אחד עם לולאות אויר וכפתורי רגל מצופים, למחשוף מרובע קטן.
תיפורי האורך באזור החזה, הופכים לקפלים שנפתחים סביב הבטן. תיפורי הגב צרים, ואוספים מעט בד, שמשתחרר בעדינות נמוך מתחת לשכמות. סרט הקשירה מתחת לחזה ארוך במיוחד ומאפשר משחק הצלבות סביב הבטן מלפנים ומאחור.
למרות הדימוי הנוקשה, אריג הג'ינס רך מאד ונעים למגע, וחוט הויסקוז שמשולב בו, מקנה לו גמישות ונפילה נאות, ויחסים טובים עם מכונת הכביסה. מרקם הג'ינס כזה שרואים את הלבן מציץ מתחת לסיבים הכחולים שחרחרים.
אריג הג'ינס המוצלח שימש את בז'רנו גם בעיצוב חולצת מעטפת אדומת שוליים שנרכסת באמצעות שרוך ולולאה בקו הצד. חולצות המעטפת מוצעות גם בג'ינס בגימור לימון, בורדו בגימור סאטן שחור, ולבן פריך ושקוף למחצה בגימור אש.
עיצוב מקורי נוסף של בז'רנו לסתיו-חורף 2000 הוא של שמלות קפוצ'ון ספורטיביות בשחור עם כיס קנגורו שעליו הדפס קליל של עובר בכתום. התיפורים המודגשים בכתום, והיציבות של הסריג האלסטי והנעים מסמנים אותו כלהיט בטוח.
בפורמס האיכותית שבגן העיר, מוצעת קולקציית סתיו-חורף חושנית במיוחד. מעצבי הרשת בפריז, ראו את השינויים בקודים החברתיים שהבשילו בשנים האחרונות, לגבי מעמדה של האשה, הבאים לידי ביטוי בבחירות המלתחה שלה.
חיי היומיום הופכים פחות פורמליים, ומביאים לכך שהחיפוש אחר פשטות, נוחות ואינטימיות, נעשים גלויים ונינוחים יותר. תפיסת עולם זו מחלחלת לבדים המאד רכים, כפלנל עם אפקט קשמירי, שמעצבי הרשת בוחרים לעצב, ולגזרות שהן אלגנטיות אך חופשיות.
מגוון הפריטים גדול במיוחד: מכנסיים וחצאיות באורכים שונים, סריגים מלטפים, סוודרים במראה עבודת-יד, שמלות ספורטיביות, ושכמיות פונצ'ו בגימור שמיכתי חמים. עירוב של פריטים, מאפשר בחירת מראה אישי ושונה. מבחר האבזרים שמוצע מבטיח ייחודיות נוטפת שיק: סיכות ביטחון סקוטיות, חגורות סינר רחבות, או חגורות קשירה דקות מעור, וגרביונים, בעיקר במראה הסקוטי.
קבוצות הצבע לעונה: טבעי, גולמי, וחאקי מצד אחד, ומצד שני אדום, כתום, סגול, ופוקסיה. בנוסף מציעה פורמס, כבכל שנה, דגמים בצבעים פסטליים: ירקרק, לבנדר, תכלת, אפור בהיר וחום. הגימור, כרגיל ברשת, ללא רבב.

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


שמלה בצבע דובדבן של נעמה בצלאל

 


סריג גולף עם שרוולי כפפה ניתקים בטבק של פורמס

 

 

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש