בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

בנות פסיה בהריון

הנכדה של פסיה, כוהנת החזיות האגדית, מסבירה ההבדל בין חזיית הריון להנקה (תהומי), מקומו של הגומי בתחתונים (שום מקום) ומתי הוא בא לעולם החזיות (רק 40 שנה). אמנות מסתננת לעולם התחתון, משיגה גרבונים ב420- ש"ח, ומתלבטת בסוגיית התחתונים החד-פעמיים מול תחרות הלינז`רי

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ

"כתפיות גומי בחזיות זה עניין חדש, בסך-הכל ארבעים שנה. סבתא פסיה תפרה חזיות הריון והנקה מבד כותנה נקי עם כפתור לכתפיה, שגם היא היתה מבד", כך מספרת ברכה פקטר, מנהלת חנות הלבנים המיתולוגית פסיה במדרחוב נחלת בנימין בת"א, ונכדתה של כוהנת הלבנים הראשונה של ת"א, פסיה (שעל שמה נקראה להקת הבחורינות).
כמי שילדה חמישה ילדים והניקה כ"א מהם במשך למעלה משנה, תוך כדי עבודה במשרה מלאה (מורה לחינוך מיוחד, ומזה 12 שנה - מנהלת החנות), מותר לה בהחלט להרביץ את משנתה בלקוחות הנקלעות לחנות הפיצפונה אך עתירת הכוונות הטובות, שבה היא מתרוצצת מאז שהיתה ילדה.
כך, לדוגמא קובעת ברכה (בניגוד לדעה הרווחת בקרב יועצות ההנקה) ש"חזיית הנקה לא מורידים במשך חצי השנה הראשונה לפחות, חוץ מלמקלחת".
אך למה לעסוק במחלוקות כה פרקטיות כשאוקסימורון עקרוני מלידה, כה משוכלל וטעון ניצב לפנינו. לבנים והריון. הלינז`רי, על כל המטען הסקסי שהוא נושא בנבכי התחרים והמלמלות שלו, מול תחתוני כותנה ענקיים, וחזיות עבותות מבד סדין. מינימליזם מול מקסימיזם. הריון זה יפה וסקסי ונפלא, אבל הבגדים התחתונים שלו אפעס, לא ממש לוקחים בסיבוב.
ולאחר שהונחו הקלפים על השולחן והמכשפה`לה רעה (תחתונים וגופיה, כמובן) פתחה וסכרה את פיה, אפשר לעסוק בעובדות כהוויתן.
ואלו העובדות, כפי שנאספו אצל פסיה, ברשתות הגדולות הגדולות, ובחנויות המתמחות בבגדי ההריון ובבגדים תחתונים. ארבעה מדורים בעולם התחתון של ההריון: חזיות הריון, חזיות הנקה, תחתונים (כולל חגורות תמיכה), וגרבונים.
פקטר אומרת שאין לבלבל בשום פנים ואופן בין חזיית הריון, ובין חזיית הנקה. "לא קונים חזיית הנקה בחודש רביעי להריון".
את חזיית ההריון, שהיא האביזר הראשון ברביעייה, שאשה עשויה להזדקק לו, ממליצה פקטר לרכוש בחודש השני להריון. "החזה כבר צמח במידה אחת בדרך כלל, והגודש עלול להכאיב כשהשדיים משוחררים. החזה הכבד גם שוחק את החזיה. בהריון, תפקיד החזיה הוא לתמוך בחזה ולהרימו". פקטר ממליצה על קניית חזיה בעלת רצועת גב רחבה מספיק כדי להכיל טור של שלושה קרסים לפחות, וכתפיות יציבות. עוד היא ממליצה שהחזיה תהיה ללא ברזל, העלול ללחוץ על בלוטות החלב.
לדברי פקטר, חזיית ההריון הנרכזת בחודש השני להריון, צריכה להיות מעט "לא מדוייקת", כדי שיהיה אפשר להרחיבה. תיקוני הרחבת החזיה במהלך ההריון בפסיה, הם ללא תשלום.
פקטר מצרה על-כך שמטעמי חיסכון, נוטות נשים רבות לבקש חזיית הריון זולה, משום שזה מצב זמני ממילא. "מה שהן שוכחות", מסבירה פקטר, "הוא שחזייה שנקנתה בחודש שני, תשמש אותן למעלה מחצי שנה אינטנסיבית, שזו תוחלת חיים סבירה ביותר לאביזר שבשמוש יומיומי".
לנשים שמצויות בבעיה כלכלית, מציעה ברכה להביא לחנות את חזיית ההריון, ותמורת עשרה-עשרים ש"ח (תלוי במורכבות הביצוע) תעביר אותן התופרת הסבה להנקה.
לכל השאר ממליצה פקטר לסור שוב לחנות החזיות באמצע החודש התשיעי, כדי לקנות חזיית הנקה. "חזיית הנקה צריך שתהיה בהישג יד עוד בבית היולדות, למי יש כוח להתרוצץ אחרי הלידה ולחפש חזיית הנקה טובה?. את החזיה כדאי להשאיר לאחר הקניה בקופסא עד ללידה, משום שאז, אם מכל סיבה שהיא יתברר שאינה מתאימה, ניתן יהיה להחליף אותה.
הקריטריונים לבחינת חזיית הנקה טובה הם, לדברי פקטר, ארבעה: שתהיה מבד יציב ולא חלוש (יותר לכיוון הסדין וממש פחות לכיוון הטריקו), 100% כותנה, לפחות באזור הקאפ (הגביע שבתוכו "יושב" השד), פתיחה נוחה ביד אחת ("בדרך כלל את עם תינוק צורח על הידיים שניה לפני ההנקה"), ובשום פנים ואופן ללא ברזלים, שעלולים ללחוץ על בלוטות החלב, וממש לא מומלצים לשינה (פקטר, כאמור, מצדדת בגישת השינה עם).
לדבריה, הפטנטים להארכת חייה של חזיית הנקה פשוטים: שימוש בפדים למניעת הכתמה בחלב (הכתמים יורדים בהרתחה בלבד, שמקצרת חיים), וכביסתה ב60- מעלות, אם כי מדי כמה כביסות יש להרתיחה ממש. בחודשיים הראשונים, התינוק רגיש ביותר לזיהומים, כך שקצב ההרתחות גבוה, ואילו לאחר מכן, עם הירידה ברגישות, כדאי לרדת למינון של מדי פעם בלבד.
הדגמים המוצלחים לדבריה הם של מאמא-בל האירופית שאת הדגם המוביל לטעמה - S - היא מייבאת באופן בלעדי (אם כי את שאר הדגמים ניתן להשיג גם במשביר וב"מבטן ומלידה"). מחיר הדגם - 170 ש"ח, והוא מוצע בצבעים לבן וורוד אפרסקי. הבסיס עשוי כותנה יציבה המקושטת בתחרה. את המקום השני חולקות הלידינג-ליידי בדגמים 443, 478 ופלייטקס האמריקאיות, שמחיריהן נעים בין 140 ל170- ש"ח. חזיה זולה וטובה לדבריה היא מתוצרת "אניטה" הגרמנית - 125 ש"ח. אם נדרשים תיקונים, הם מבוצעים במקום.
חזיית הנקה שאינה עונה על הקריטריונים של ברכה, אך לוקחת את רוב החזיות בסיבוב מבחינת נוחות, תמיכה ושיקיות היא החזיה הגמישה של בראבאדו.
החברה הקנדית, שמנוהלת על ידי שתי נשים, פיתחה חזיה אלסטית וחדשנית מאד, הנראית כגופיית מעטפת קצרה, שמסתיימת בסרט גמיש ורחב במיוחד, מסביב לצלעות.
קשה לדבר על הבראבאדו כעל חזיה רגילה, משום שאין לה גביעים, אבזמים, קרסים או מידות מספריות. החזיות האלו מדברות שפה שונה לחלוטין. החזיה מסיבית על אף גמישותה ועשויה 92 אחוז כותנה ושמונה אחוז ספנדקס. תיפורי האוברלוק המוקפדים והגמישים מאד דואגים להחזיק את שמוטל עליהם בגאון. בדומה לחולצות, נחלקות הבראבאדו למידות s m l xl כשגודל הגביעים משתרע על פני התיאורים בייסיק אלגנט וספורט, מהקל אל הכבד. קצת מבלבל, אך שווה מאד לקפוץ למים המאד אינטואיטיביים. דוגמאות הבדים שיקיות להפליא. לבן מנוקד בנקודות שחורות (אהבתי מאד), חום זהוב מנומר, פרחוני, וחלקים - סמוק, שחור ולבן. תחתונים תואמות לכל חזיה, כולל בחוטיני.
את החזיות מפיץ בארץ איש צעיר בשם עידן, שגיסתו שילדה לא מזמן לא הסתפקה בהיצע המקומי והסתייעה בו כדי לחפש ולמצוא בחו"ל. החברה שהקים לצורך יבוא החזיות נקראת עידן האשה. מחיר חזיות הבראבאדו לצרכנית קבוע - 185 ש"ח לדגמי הבייסיק ו-215 ש"ח לדגם ה Lifestyle הסקסית מתוחכמת והמעצבת את החזה ומתאימה ללבישה עם בגדי ערב, וה Supreme שמתוכננת לתמוך בחזה גדול במיוחד ב-275 ש"ח גם כן.
מירה פלד, שפתחה לפני שמונה שנים את "מירל" - חנות להתאמת חזיות בפגישה אישית, מאמינה בדייטים מובנים לשידוך נשים-חזיות.
"את לא יכולה לקנות מהמדף חזיה שתתאים לך בול", גורסת פלד. "לגוף של כל אחת מאיתנו יש מבנה ייחודי הקשור בצורת הצלעות ובית החזה. לאחדות מאיתנו צלעות קעורות לאחרות קמורות, ופרופורציות שונות בין היקפן להיקף החזה".
עוד היא מסבירה שלכל יצרן חזיות גלופות עבודה שונות ובדים מהרכב חומרים אחר שמשפיע על המידה, כך שממילא אשה אינה יכולה לדעת מהי מידתה, וזו עבודה למומחית בתחום בלבד. פלד אומרת שחזיות נקנו בעבר רק בשיטת ההתאמה האישית. האמא היתה לוקחת את בתה אל תופרת החזיות, וזו היתה תופרת את החזיה בדיוק לפי מידותיה. בשנים האחרונות, יש לדבריה חזרה לשיטה האישית, שהיא חסכונית במיוחד, לדבריה, מאחר שנשים שהתרגלו לקנות שתיים-שלוש חזיות בינוניות, קונות אחת טובה שאינה יקרה בהרבה מכל-אחת מהשלוש, אך עושה את העבודה כמו שצריך. הפגישה, אגב, אינה בתשלום.
פלד מדגישה את פן השימור של חזיות ההריון, "שחייבות להיות מסיביות ותומכות, משום שגמישות העור באזור החזה וחוזק השרירים לבדם, אינם עומדים בשוני, ולכן לא יכולים לשמר את מראה החזה לאורך השנים לאחר תנודות כאלו בממדיו".
פלד עובדת עם כל החברות האיכותיות שמספקות חזיות הריון לשוק הישראלי, וממליצה במיוחד על חברת אמה ג`יין שמתמחה בחזיות להריון. המחירים נעים בין 170 ל190- ש"ח.
מבחר גדול של חזיות הנקה ניתן להשיג גם בברשת "המשביר לצרכן". מגוון הפטנטים לפתיחה קלה של חזיית ההנקה הוא עצום: החל ברוכסן קטן בצד הפנימי של הגביע, דרך תיקתקים וווים למיניהם, וכלה בשיטת השחרור בקליק אחד. המחיר אחיד - 129.90 ש"ח, רק חבל שהמוכרת איתה דיברתי היתה בלתי בקיאה במוצרים (אם כי נעימה), מה שעלול לגזול זמן מלקוחה שתאלץ למדוד דגמים ומידות מיותרים רבים בטרם תשיג את מבוקשה. הדגמים, החל מחזיות חלקות במראה הבלתי נראה (סים-פרי) ועד לסגנון הסבתאי-רומנטי, מוצעים בלבן ובשחור. הרכב הבדים מגוון; החל בחזיה סינטטית למעט 8% כותנה למצער, ועד כותנות מלאות.
במשביר עצמו מוצעים הדגמים "ביוטי" ו"אלגנס" של חברת מאמא-בל ב50% כותנה הפונה לגוף בפטנט אריגה מיוחד, במחירים שבין 154.95 ל159.95-. גם כאן השירות בעייתי, בעיקר בשל מיעוט מוכרות וריבוי לקוחות, במיוחד עם בתקופה של מבצעי סוף העונה.
חזיות הריון טובות אפשר למצוא גם בסניפי פולגת ובכיתן סנטר, שפתחו לאחרונה מחלקות בגדים תחתונים מתוצרת מרקס אנד ספנסר הבריטית הנהדרת (המידע באדיבות נעמי, יקירת הפורום).
תחתונים בהריון הן עניין רגיש. ההריון מביא לעיתים מגוון תופעות כריבוי הפרשות, דליות במפשעות, פטרות בנרתיק, ובצקות, שמאלצות נשים רבות להיפרד באחת מתחתוני התחרים הסקסיות, המינימליסטיות והסינטטיות למחצה, ולעבור לתחתוני כותנה גדולים, אטומים, וחסרי גומי.
נשים אחדות לוקחות את העניין כה קשה, עד כי בשליש האחרון של הריונן, הן משתמשות בתחתונים חד-פעמיים בלבד, כאילו מצהירות בינן לבין עצמן שגופן כפי שהוא עתה הוא זמני בלבד. מגירת התחתונים ה"אמיתיים" ואולי אף זו הוירטואלית, שבהמונחת תפיסתה של האשה את עצמה, סגורה לשיפוצים עד הודעה חדשה. פתרון זה, עשוי להיות יקר למי שמוכנה לרכוש במאדר-קר תשיעיית תחתונים ח"פ במחיר השערורייתי של 66.90 ש"ח. שתי קומות מתחת, לפחות בדיזינגוף סנטר, ניתן להשיג רביעיה ב4.5- ש"ח בחנות הפלאים "הכל בדולר", ידידתה הטובה של כל אם בישראל ובארה"ב.
תחתונים רב פעמיות להריון, הן לדברי ברכה פקטר מ"פסיה", אביזר נוחות מועיל ביותר. תחתונים רגילים מתגלגלים מתחת לבטן, נמתחים, ומותחים קדימה את הגומי שמסביב לירכיים, מה שיוצר חוסר נוחות בלבישה, ו"שרטוטים" לא אלגנטיים המתבלטים מתחת לבגדים. תחתוני ההריון מגיעות בשני דגמים המלא והביקיני. הביקיני, של חב` אמה ג`יין האמריקאית (מתחילת מרץ 2001 על המדף), עולה 45 ש"ח לזוג. בדגם המלא פקטר ממליצה על תחתוני ההריון של "לידינג ליידי" האמריקאית. "הכל עשוי במתיחות בד חכמות. הרכב הבד (כותנה ולייקרה-אלסטן) מאפשר לו להימתח גבוה מעל לבטן, וצמוד למפשעות, מבלי גומי".
פקטר מסבירה כי תחתונים כאלו אינם "מחזיקים" את ההריון במקום האשה, "שכן אז היו עלולים לגרום לאי אימוצם של שרירים אלו, ובעקבות כך להחלשתם". במקרים של בעיות ספציפיות של בטן מאד נמוכה, הריונות תאומים וכו`, מקבלת האשה מרשם רופא ממש לחגורה אורטופדית.
יעקב מעוז, מנכ"ל "גפים", המייבאת בין השאר ציוד אורטופדי לתמיכה בהריון מסביר, שחגורות תמיכה להריון ניתנות על-פי רוב לנשים בטרימסטר שלישי עם בעיות גב או עודף משקל. לדברי מעוז, החגורות נמתחות מתחת לבטן ומסביב לאגן, ומונעות את כפיפת היתר של הגב התחתון, (לורדוזה), בעקבות עומס יתר של הבטן מלפנים. "החגורות מרימות מעט את הבטן, וממתנות ככל שניתן בכך את כפיפת היתר של עמוד השדרה המותני. מחיר החגורה 302 ש"ח, והיא מתוצרת חברת האורטופדיה הישראלית "אוריאל".
גרבונים הן אביזר אלגנטי ומתוחכם, הזוכה למקום של כבוד בהריון. בגדי הריון רבים חושפים קרסוליים ושוקיים, על-פי-רוב מתחת לחצאיות ולשמלות, והגרבונים משווים לרגל גימור מהוקצע יותר, במחיר זול יחסית של קניה ונוחות לבישה. השוני העיקרי בין גרבונים רגילים ולהריון הוא בחתיכת בד אלסטי עודפת ה"מושתלת" בגרבונים באזור הגב או הבטן, ובאורכו של חלק "המכנסונים" שבראשם.
פקטר ממליצה על גרבונים שהתוספת נמצאת בחלק הגבי, משום שאז נמנע הלחץ המיותר מהבטן, במיוחד עבור נשים שסובלות מגירודים. הדגמים המועדפים עליה הם מתוצרת החברות גולדן ליידי, לוונטה ואיביצ`י האיטלקית, בזכות קלילותם. המחיר, בין 30 ל40- ש"ח.
גרבונים המציעים תמיכה מסיבית יותר אפשר להשיג במאדר קר, תמורת 39.90 ש"ח. גם ב"מבטן ומלידה" מוצעות גרבונים תומכות ואיכותיות מתוצרת "מאדרהוד" האמריקאית ב- 72 ש"ח, ו"אמה-ג`יין" ב47- ש"ח בצבעים שחור, טבעי וחום. את היצע הצבעים הגדול ביותר בגרבונים להריון אפשר למצוא ב"פורמס" היוקרתית שבגן העיר. הדרגה הנמוכה ביותר של אטימות (חצי שקוף) כוללת גרבונים שחורים ירוקים וטבעי בהיר במיוחד. בדרגת אטימות גבוהה יותר מוצעים שני טונים של חום ושחור, וכחול. גרבוני כותנה מוצעים בפורמס בשחור חום ולבן. המחירים, בהתאמה, 50, 85 ו110- ש"ח.
גרבונים מקצועיים ממש, ניתן להשיג במחיר הבלתי מתקבל על הדעת של 420 ש"ח, ב"גפים". מעוז מסביר שהגרבונים, מתוצרת חברת סיגוואריס השוויצרית, הם המעולים ביותר שקיימים, וטיפול נכון בהם (כביסה ידנית, ייבוש על מגבת), יאפשר לקונה ליווי איכותי עד סוף ההריון. או.קיי. רשמנו.
ואי אפשר לסגור את בסטת החזיות, מבלי להזכיר תופעה שרווחת במקומותינו יותר ויותר בשנתיים האחרונות. מדובר באופציית האזמה, על שום שאלתה הרטורית של ההריונית הקולית. עלמה זו, כרסה בין שיניה, פותחת את דלתות ארץ המראה, בואכה חדר הארונות או למצער הארון, לובשת טייטס הדוקים ומעליהם חולצת בטן משכבר הימים, ומתריסה את הרטוריקה האולטימטיבית בפני המראה, הרומזת לה בעדינות שהיא בהריון. אזמה? לעיתים קרובות התוצאה הסופית נראית מעולה.
פסיה, נחלת בנימין 15 ת"א במדרחוב 5164222-03
עידן האשה, יבואן Bravado
מירל, אופנהיימר 13 נווה אביבים 6422148-03
מירל, ביאליק 45 רמה"ש 5479396-03
גפים, שיבא 6352106-03
מאדרקר, דיזנגוף סנטר 5281099-03
מרקס אנד ספנסר, גולף כיתן סנטר הדר יוסף 6486258-03 6451515-03
 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
 


חזיה להריון, טכנולוגיית הפס הרחב

 


תחתוני תמיכה להריון, חייב מרשם רופא

 


חזיה להנקה, סוגיית הלינה המשותפת

 
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש