בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

מדריך קצר לאם המניקה שחוזרת לעבוד וגם שואבת

להלן מובאת ההודעה כלשונה, כפי שהופיעה בפורום שלנו בעמוד 341. בסיומה מובאות התוספות שהובאו כתגובות, מעבר לשלל המחמאות להדס. מי שעדיין רוצה להוסיף ולעדכן, מוזמנת לעשות זאת באמצעות פונקציית התגובה למאמר, מימין למעלה.

דצמבר 2001

 גרסת הדפסה   
 
מאת: הדס מהפורום

"שמחת בית השואבה..."
לאור הנסיון שחוויתי לאחרונה בחזרה לעבודה ובשילוב של המשך הנקה ושאיבה, החלטתי לשתף אתכן במסקנותי (וכל מי שרוצה להוסיף משלה, מוזמנת כמובן):

1. השתמשי במשאבה טובה -שאינה מכאיבה. מומלצת משאבה דו-צדדית שחוסכת המון זמן שאיבה. ניתן להשכיר משאבות טובות (כמו הלקטינה) במרכזי הנקה שונים בארץ.

2. התאמני בשאיבות לפני החזרה לעבודה. שימי לב באלו שעות יש יותר חלב. לעיתים כדאי לשאוב בבוקר מיד כשמגיעים לעבודה - החזה עוד מלא בחלב מהלילה ואת לא מותשת עדיין מיום עבודה מפרך.

3. לא לחזור בדיוק בגיל 3 חודשים - בזמן קפיצת גדילה. דחי את החזרה לעבודה בשבוע...

4. שימי את התינוק אצל המטפלת מספר ימים לפני חזרתך לעבודה. כך תתרגלו כולכם לסיטואציה החדשה ותגיעי ביום הראשון לעבודה עם קצת פחות חששות ודאגות. בימים הפנויים הללו, נסי להנות מהשעות הפנויות ושאבי בשעות שנראה לך שיהיו אפשריות בזמן העבודה.

5. כמות החלב בשאיבה יכולה להשתנות בין ימות השבוע. בתחילת השבוע יש לעיתים יותר חלב ובסופו פחות. אל תלחצי מזה. אם את מייצרת עודפים בחלק מהימים - שמרי אותם לימים בהם יש לך פחות חלב.

6. הקפיאי כל עודף חלב שיש לך - לא חסרים ימים בעבודה שאת מוצאת את עצמך מגיעה לסוף היום ללא זמן שאיבה. לימים כאלו מיועדות שקיות חלב מוקפאות.

7. התיחסי לזמן השאיבה בעבודה כאל הזדמנות של רגיעה ומנוחה (כן, כן!). לחץ בזמן השאיבה לא מוסיף חלב... כך גם שאיבה בחדר השרותים...
נעלי את חדרך, נשמי עמוק, עצמי עיניים, תני לחלב לזרום. שאיבה במנוחה וברגיעה תיתן לך עוד אנרגיה נהדרת להמשך יום העבודה.

8. השאירי מספר שקיות עם חלב קפוא אצל המטפלת. כך גם היא תהיה רגועה ובטוחה שיש לה עודפי חלב עבור תינוקך. כך גם היא תשתף פעולה עם השאיבה..

9. בזמן שתינוקך עימך, במיוחד בתקופה הראשונה, תני לו לינוק מתי שירצה. שידע ויהיה בטוח שהשד זמין ושלא כדאי לו להעדיף בקבוק בשעות שהוא איתך.

10. נשים רבות חשות בירידה מסויימת בכמות החלב כשהן חוזרות לעבוד. זה קורה גם משום שהשאיבה איננה זהה לחלוטין ליניקה וגם בגלל הלחץ והעייפות. אפשר "להתחזק" באמצעים טבעיים כגון: כדורי חילבה, כדורי אלפלפה (אספסת) וכדורים הומאופטיים שונים. החיזוקים הללו טובים אך לא יועילו אם תניקי את תינוקך פחות בזמנכם המשותף או אם תשאבי פחות. הם מחזקים ועושים נפלאות אך רק בנוסף לשאיבה והנקה נכונה.

11. יועצות הנקה אינן מיועדות רק למהמורות בתחילת דרכך בהנקה. גם בשלב זה יש להן מקום נכבד בתמיכה, עצה טובה והדרכה. אם יש לך יועצת כזו בהישג יד, שתפי אותה במהלך שאת מבצעת כעת והיעזרי בה.

בימים טרופים אלו, של מיתון ואבטלה, אני רוצה לחזק את אלו שיוצאות לעבודה, כשעל גבן, לא רק רגשות אשמה אלא גם משאבה...
(לא תאמינו איזה פרצופים אני מקבלת ממאבטחים במקומות ציבוריים שבודקים מה יש לי בתוך התיק השחור...)

שיהיה בהצלחה ו -
שוב, כל אחת מוזמנת כמובן להוסיף ולסייג.

התוספת של תיתי: לתפוקת החלב קשר ישיר לכמות השתיה. בזמן שעובדים נוטים לעיתים לשכוח לשתות. רצוי לשים בקבוק מים צמוד ולגמוע ממנו. כך יש מעקב אחר כמות המים שנשתתה.

במקומות עבודה, בהם יש מדיח כלים או מיני מדיח לכוסות מסוג "פרש כפ" ניתן לרחוץ את ערכת השאיבה ולהמנע מן ההתעסקות בה בבית.

תמונה או הקלטה של קולות התינוק יכולים לסייע מאד לשאיבה קלה ונעימה.

פנקי עצמך, קחי לחדר בו תשאבי שתיה. שאבי בישיבה נוחה והרגילי את חברייך לעבודה, כי לא תוותרי על זמן השאיבה בשום תנאי וכי לא יפריעו לך באמצע בשום אופן. בשאיבה דו צדדית יעילה, מדובר בסך הכל בעשר דקות.

במקומות עבודה, בהם קיים מקרר, הודיעי והסדירי מראש מקום לחלב השאוב במקפיא.

התוספת של ענת ב.: 1. הימנעי מלחזור לעבודה ביום א` בשבוע. מומלץ לחזור ביום שלישי או רביעי, ואז הימים הראשונים, הקשים, יהיו מעטים ככל האפשר לפני שיגיע סוף השבוע.
2. התייחסי אל השבועיים הראשונים לחזרתך לעבודה כאל זמן משכב לידה: ארגני עזרה בבית, הקפידי על אכילה ושתיה, וגייסי את בן הזוג ובני משפחה אחרים לתמיכה בתינוק ובילדים הגדולים, אם יש.
הנ"ל באדיבות ג`ינה מלה-לצ`ה.


 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש