בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

קורס הכנה ללידה, תיק המדריכה, אמצעי המחשה דגם תינוק אגן שיליה, אטלס הכנה ללידה, סרטי לידה

 גרסת הדפסה   
 
מאת: רותי קרני הורוביץ*

כל קורס הכנה ללידה, בין אם הוא ארוך, בינוני, מקוצר או לרענון בלבד, מציע למשתתפים פרק של ידע אנטומי מסביב ללידה ולהנקה. הידע מועבר באמצעים פרונטליים מגוונים, שבמרכזם שימוש בדגמים אנטומיים או באטלס או בשניהם לצורך הסברה.

בדרך כלל המדריכה תציג נושא כמו שלבי הלידה במלל, תוך כדי הדגמת התהליך באמצעים העומדים לרשותה: דגמים רכים או קשים של אגן ורחם, פוסטרים, בובת עובר, אטלס אנטומי של לידה ועוד.

הדגמים האנטומיים בהם משתמשות המדריכות להכנה ללידה נרכשים על פי רוב לאורך תקופה, משום מחירם היקר, ועל-פי רוב המדריכה תתחיל את עבודתה כשבאמתחתה קיט בסיסי ומודולרי של אמצעי המחשה, וככל שעבודתה תתמקצע, היא תחפש ותמצא אמצעים המתאימים בדיוק לצרכיה ולדגשים המיוחדים שהיא שמה בקורסים, ושהקהל שלה מביא. כדי לבנות ערכת אמצעי המחשה בסיסית להכנה ללידה, אספנו עבורכם מגוון סוגים, מהן תוכלו להתחיל ולהרכיב את הערכה שתשרת אתכם על הצד הטוב ביותר.

אטלס הריון ולידה:

אטלס אנטומי טוב של הריון ולידה, עשוי להיות כלי ליווי מצוין בקורס הכנה ללידה. כשאת בוחרת אטלס שימי לב שהגודל שלו יהיה מתאים לגודל הקבוצות שלך, ושיהיו מפורטים בו שלבי הלידה אליהם את רוצה להתייחס. אם חשוב לך להסביר לזוגות שלך את המושגים הרפואיים, הקפידי שהאטלס יציג נושאים כמו גובה ספינות, מבנה הרחם, ואת הביומכניקה של הלידה בצורה שתלווה היטב את הסבריך שבעל-פה. בדרך כלל מוצעים האטלסים בפורמט של ספר ושל לוח אליו מחוברים הפוסטרים בעזרת ספירלה.
אטלס טוב עשוי לעלות כ-100$

אטלס לידה, ההפניה לאתר צ`יילדברת גרפיקס, ויש לחפש במנוע החיפוש לפי הפריט המבוקש
 
אטלס לידה של צ'יילדבירת קוננקשן 

דגמים אנטומיים:

הדגמים האנטומיים הפופולריים ביותר בין מדריכות להכנה ללידה הנם דגם אגן רך (ידידותי להדגמת לידה חלקה, לא שביר, כביס ולא מעורר בהלה), דגם ילוד רך למחצה (רק הראש קשיח), ודגם שליה אליה מחובר חבל טבור ושק שפיר עשוי טול מיוחד. כ"כ ניתן להשיג דגם של רחם (סרוג, ניתן לסרוג לבד בהתאם למידות בובת עובר) ושל שד (הוראות הכנה במי ידיך – בסוף המאמר).אגן בד יעלה כ-82$

כנ"ל ההפניה לאתר. מודל ילוד-חבל טבור-שיליה-שק אמניוטי כ-120$ למודל השלם

אגן קשיח, מודל שלבי ההריון, אברי הרביה, סימולטור לידה מלא, תהליך לידה כל השלבים
 
הנה אחד שמשמש להדגמת וללימוד בדיקה פנימית 
http://www.oncallmedicalsupplies.com/acatalog/Oncall_Online_Shop__ZKK_488_C_Cervix_Examination_Set_2670.html
אבל יקר נורא, מעל 360 דולר
דגם להדגמת הכתרה
http://www.espmodels.co.uk/catalog/perineal-model-to-fit-pelvis-m-p-3157.html


44 דולר
דגם מלא עם רצפת אגן אך לדעתי הרצפה קשיחה ולא מתאימה להדגמת עיסוי

 

דגמים קשיחים מגוונים זולים

 

דגמים מגוונים כולל דגם 'תחתונים' להדגמת עיסוי ולידה

 

דגם 'תחתונים' פלוס דגם תינוק-שליה-טבור

 

לקטלוג המוצרים המלא שלהם (הדגמים שלי נרכשו אצלם)

 

 

 

דגם גרמי קשה

 
פוסטרים:

הפוסטרים הפופולריים המלווים מדריכות להכנה ללידה הם הפוסטרים המתארים את הנושאים הבאים:
שלבי ההריון, שלבי הלידה, תנוחות בצירים ובלידה, התערבויות בלידה. החברה הוותיקה והידועה בתחום, צ'יילדבירת גראפיקס, מחזיקה מבחר מעולה שלהם.
http://www.childbirthgraphics.com/  מחיר פוסטרים: 12$-20$ . סדרה מצוינת נוספת מומלצת על ידי ארגון ההכנה ללידה האוסטרלי ACE ניתנת לרכישה מאתר http://www.birthinternational.com/

 

פוסטרים בנושא אנטומיה ופיזיולוגיה:

פוסטרים בנושא אנטומיה ופיזיולוגיה 
פוסטרים בנושא בדיקת מישוש מיילדותית חיצונית להערכת מנח ומצג עובר

פוסטרים של תנוחות לצירים וללידה:

פוסטרים ואילוסטרציות חינם בנושא מניעת חתך מאתר אפי-נו 
פוסטר תנוחות ללידה אקטיבית
סט מעולה של ששה פוסטרים המתארים את הפיזיולוגיה של השלב השני של הלידה



פוסטר של תנוחות ותנועה לאחר קיסרי:

פוסטר תנוחות ותנועה לאחר קיסרי



סרטי לידה:

סוגיית סרטי הלידה אינה פשוטה. מחד, זוגות רבים שמעולם לא צפו בסרט לידה, לא כל שכן ראו לידה אמיתית בעיניהם, סקרנים ונרגשים לקראת מפגש הקורס בו ניתן לצפות בסרט לידה. למעשה, סרט לידה הינו חלק מקובל מה`תקרובת` שכל זוג מצפה שתוגש לו במהלך קורס ההכנה.
לטעמי, נדרשת רגישות גדולה בהתאמת סרטי לידה לצרכנים השונים, שכן עדיף שסרט לידה ישקף עבור כל זוג את המיטב של תסריט הלידה שלו. רוצה לומר, שאם זוג מתכונן ללידת בי"ח שלווה, תוך שימוש באפידורל, לא כדאי להעמיס עליו סרט של לידת מים דרמטית בים בשיטת איגור צ`רקובסקי, ולהיפך.
אישית, הייתי נוקטת עבור הדומים לי בטקטיקה הדיאטטית הבאה: הדיפולט יהיה שלידה ראשונה בה צופה האשהההרה ובן זוגה תהיה לידת בית, כדי שהפריימינג ההטבעה הראשונית תהיה – כיצד אמורה לידה להתנהל במיטבה וללא כל התערבות.
האמת היא, שאם אלך עוד צעד אותנטי אחד לגביי, הרי שהייתי מעדיפה שתינתן האפשרות וההרשאה (בעיקר מצד עצמן) לנשים ללדת לבד, ובאין רואה, כך שהן בלבד יהיו עדות ללידה שלהן, אך מן הסתם חזון זה אינו תואם היסטורית את תקופתנו ואינו מהסבירים.
אם אסכם ואומר, הרי שלטעמי טוב תעשה מדריכה אם תחזיק ברשותה מספר סרטים שיוצגו סלקטיבית ובהתאמה מירבית לפי תסריטי הלידה של הלקוחות שלה.
 

סרט לידה בעברית:

ללדת בבית – סרטה של שירלי צ`צ`יק אפשר לקבל הנחה אם אומרים שהגעתן דרך אמנות הלידה
ללדת ולהיוולד – סרטה של לסלי וולף. אפשר לקבל גם בהנחה אם אומרים שהגעתן דרך אמנות הלידה

 

סרט לידה באנגלית:

Gentle birth להשיג באתר childbirth
 

ספרים ותקליטורים:

ספרים ותקליטורים אינם בדיוק אמצעי המחשה, אך לעיתים הם יוצגו על `סט` אמצעי ההמחשה, בשיעור. לעיתים קרובות מהווים כותרים אלו גם חלק מ`ספריית השאלה` שמדריכה להכנה ללידה מחזיקה ברשותה ושמשמשת את לקוחותיה כשירות בונוס, במיוחד במקרים בהם הלקוחות כבר מצויים בסוף ההיריון ואינם מתכוונים לרכוש ספר נוסף, אך שהיו רוצים לעיין בו.
לגבי התקליטורים, הרי שיש מי שהיו מתעניינים מאד בדיסק הרפיות בדמיון מודרך לקראת לידה, לדוגמא, אך הם רואים בו מותרות והוצאה שמעבר לתקציב. במקרה זה תשאיל המדריכה את התקליטור שלה על בסיס זמינות, בדרך-כלל תמורת עירבון.

דיסק אמנות הלידה (להורדה חינם)

 

אמצעי המחשה להדרכת הכנה להנקה:

אטלס מפורט יציג באופן ברור את מבנה השד ובלוטות החלב, מחזור החלב, תנוחות הנקה, בעיות נפוצות ופתרונן ועוד. אישית אני מוצאת שאטלס מפורט כזה הוא היעיל ביותר לליווי הרצאה, ומשמש כ`מצגת שקופיות` כמעט, המזכירה לך כמדריכה את שלבי ההרצאה השונים.

 

סרט הכנה להנקה בעברית:

חלב של אמא - קלטת וידיאו להדרכה לקראת הנקה מוצלחת
עם ד"ר ג`ינה ויסמן, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC.
60 ש"ח במקום 69 לפונות בהמלצת `אמנות הלידה`.
להזמנה ישירה 058-374237 08-9231719

 

מכס ומסים:

כדי שלא תמצאי את עצמך משלמת מחיר כפול על הערכה שלך, בררי מבעוד מועד עם המכס על כמה עומדת תקרת המס העדכנית ליבוא אישי של אמצעי המחשה להכנה ללידה. אם הציוד שתביאי יסומן כציוד רפואי, מרבית הסיכויים ההוא יהיה פטור ממס. עם זאת, מעל סכום מסוים, תחויבי בשחרור מיוחד מהמכס, מה שאומר אגרת נמל. כדאי להביא זאת בחשבון את עלויות המשלוח, והעליות המצטברות כנ"ל כשמחליטים על גודל ומחיר ההזמנה. טיפ למזמינות וידאו מארה"ב – שימו לב שהוידאו בגרסה המתאימה לשיטת המכשיר שברשותך.

מובן שישנם אמצעי המחשה רבים וטובים בנושאים נוספים: פוסטפרטום, הטיפול הראשוני בילוד, ע"ר, בכי והפענוח שלו ושל ההתנהגות התינוקית ועוד. במאמר זה ניסיתי להגיש אמצעים לבניית ערכה בסיסית והתחלתית.
 

ועתה, ל`מתכון` להכנת דגם שד בשיטת עשו זאת בעצמכם.

החמרים הדרושים:
זוג גרבי ניילון בצבע העור
גרב ישנה רכה (לא גרב ספורט)
חוט תפירה בגוון הגרבונים ומחט
צמר גפן ללא פרפורציה או מעט פוך סינטטי

אופן ההכנה:
מכדררים את הגרב הלבנה בדרך הרגילה שבה מקפלים זוג גרביים לצורת כדור, ומעצבים ככל שניתן לצורת לחמניה, חלק מעוגל בצד האחד, ומשטח פחוס בצד האחר
מצפים את כדור הגרביים בצמר גפן ומעצבים, כך שה`לחמניה` תהיה מושלמת וחלקה ככל האפשר
גוזרים מגרבי הניילון `שרוול` שיספיק לעיטוף ה`לחמניה` ומשאירים שני ס"מ מרווח בטחון מכל צד
מלבישים את ה`לחמניה` ב`שרוול` כמו סוכריה, מותחים ומהדקים את גרב הנילון מעל ללחמניה ככל האפשר באופן שישמר את הצורה המעוגלת של השד. גוזרים ותופרים את העודפים תחת הצד הפחוס. ניתן לגזור צורת עיגול בקוטר ה`לחמניה` מהחלק הכהה, העבה יותר של הגרבונים (חלק המכנס), ולתפור אותה בתפר נסתר אל הצד התחתון והפחוס כדי להשיג גימור יפה יותר.

להכנת ההילה, משתמשים בחלק הכהה, העבה יותר של הגרבונים. גוזרים עיגול בקוטר המתאים להילה ועוד ס"מ מרווח ביטחון, ותופרים בתפרים קטנטנים ככל שניתן אל מרכז הצד המעוגל תוך כדי החבאת השוליים אל מתחת לחלק התפור. התפרים הקטנטנים מקנים להילה מבנה המדגים גם את בלוטות מונטגומרי.

להכנת הפטמה משתמשים בעיגול נוסף שגוזרים מהחלק העבה, ומניחים במרכזו כדור צמר גפן קטן. אוספים ל`צרור` בצורת פטמה, גוזרים ותופרים את העודף. תופרים את הפטמה אל מרכז ההילה כך שהחלק האסוף יוחבא אל מתחת לחלק התפור.

בדגם המוכן ניתן להשתמש כדי להציג את חלקי השד החיצוניים, אזורי הפטמה, ההילה ובלוטות מונטגומרי, בהקשר של הנקה ואחיזה נכונה של השד, סחיטה ושאיבת חלב וכדי להדגים את השימוש בחזיית הנקה.

בואו לדבר עם רותי בפורום לידה 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש