בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

שיווק ופרסום לדולות ומדריכות להכנה ללידה - המדריך המלא להקמת העסק הקטן בתחום היריון לידה ותינוקות

 גרסת הדפסה   
 
מאת: *רותי קרני הורוביץ

בשנים האחרונות בישראל חלה צמיחה אדירה בתחום ההיריון והלידה בישראל. נשים איכותיות רבות נשבות בקסמיו של התחום הטוטאלי והעשיר הזה, במיוחד לאחר שהן יולדות בעצמן ומכשירות עצמן במקצועות הלא רפואיים סביב ללידה: מדריכות הכנה ללידה, דולות - תומכות לידה, מדריכות ויועצות הנקה, מנחות קבוצות של אימהות ותינוקות לאחר לידה ועוד מצטרפות בכל שנה למעגלי העבודה בתחום, ונהנות מקורסי הכשרה מלמדים, מעשירים ומהנים במיוחד.

עם תום ההכשרה ומרגשים והיציאה ל"שוק" העסקים הקטנים בישראל, נתקלות נשות המקצוע החדשות בשוק לא קל, ובאתגרים העומדים מול כל מי שמנסה לפתוח עסק עצמאי בישראל בכלל ובתחום מתן השירות האיכותי בפרט.
במאמר זה אנסה לתת לך בעלת המקצוע החדשה בתחומים שסביב ללידה כלים וטיפים לפתיחת העסק, שיווקו ופרסומו הראשוניים והשוטפים.

פתיחת עסק חדש היא כמו הולדת תינוק, כבר בעת מחשבה הראשונה על הכשרה מקצועית , צריך להביט קדימה ולתכנן "לילד את העתיד" – העסק שלך.
בעסקים, תכנון מראש של הקמת או פתיחת עסק חדש היא לעיתים קרובות תנאי להצלחתו. על מנת שעסק יגדל, יפרח ויתפתח חשוב לתכנן אותו נכון כבר משלב הרעיון, ולהיעזר בייעוץ מתאים ובבניית תוכנית אב.

ראשית, לפני פתיחת העסק, עליך לבצע בדיקה מקרוב של הנכס החשוב ביותר שיעמוד לרשות העסק שלך: את!.
כדי להעריך את הנכס החשוב הזה, שבי עם עצמך ושאלי את השאלות הבאות (אפשר ולעיתים אפילו רצוי לענות עליהן בכתב):
* מהי הסיבה האמיתית לפתיחת העסק?
* מהו סוג העסק שאת עומדת לפתוח? זעיר (קורסים להכנה ללידה בלבד, ליווי לידות בלבד וכו`)? גדול יותר, כמו מרכז לפעילות סביב לידה?
* היכן יוקם העסק - בבית? ואם מחוץ לבית האם בכוונתך לשכור אולם או לקנות נכס נדל"ן? האם את שוקלת להקים רשת?
* מי קהל היעד שלך? איך את מתכננת להגיע לקהל היעד שלך?
*האם יש לך קשרים מקצועיים או אישיים טובים שיוכלו לסייע לך בקידום העסק?
*האם העסק שלך יהיה מקומי מאד, שכונתי, או בקנה מידה גדול יותר – עירוני ומעלה?
*האם את מתכוונת למכור שירותים בלבד או גם מוצרים ואם כן מהם?
*האם את מוכנה להפוך לעצמאית (בהנחה שקודם היית שכירה( ומוכנה לנסות ולעמוד ברשות עצמך?
*האם את מקציבה לעסק שתקימי תקופת נסיון? ואם כן מהי?
*מהם כישוריך ומהן יכולותייך? האם הכשרתך מתאימה ומספיקה לסוג המיזם שלך ואם לא מה עליך לעשות כדי להשלימה, ובתוך כמה זמן תוכלי לבצע זאת?
*מהן לדעתך התכונות הנדרשות ליזם כדי להצליח בתחום שבו מתוכנן המיזם שלך?
*האם לדעתך יש לך את התכונות הנדרשות ליזם/לניהול עסק?
*האם יש לך תמיכה ממשפחתך וקרוביך?
*האם תוכלי להכין תוכנית עסקית? האם תוכלי לערוך בדיקת כדאיות כלכלית ראשונית לעסק.?
*מהי ההשקעה הראשונית שדרושה ושאת יכולה להקציב לפתיחת העסק?
*האם ביכולתך לספוג את הוצאות ההשקעה בטרם העסק יהפוך לרווחי?
*כיצד את מעריכה את השקעת הזמן שתידרש לך בתקופת ההקמה של העסק, ולאחר מכן בתפעולו השוטף והאם תוכלי לפנות זמן זה למטרות הללו (חשוב במיוחד אם את אמא לילדים בעצמך או מתכוונת להוליד בתקופת הקמת העסק)?
*איזה ביטוחים נדרשים לך ולעסק (במקרה של מדריכות דולות וכו` – בד"כ מדובר בביטוח צד ג` , ואחריות מקצועית)?.
*מול איזו בירוקרטיה את עומדת והאם את רואה עצמך כמסוגלת להתמודד עמה (במקצועות אלו כאמור נדרשת בד"כ פתיחת תיקים ברשויות מס שונות. טכנית זו אינה בעיה, אך על רבים מאיתנו היא מהלכת אימים, אולי בשל הסימליות שמשקפת פתיחת התיקים בשינוי דרכנו בחיים).
* שאלות שעלו בדעתך. אם הן עלו, כנראה שיש להן סיבה טובה.

רשימת שאלות כזו שצוינה עלולה להיראות אימתנית. שימי לב, היא לא נועדה כלל לרפות את ידייך או להדגים לך שעסק חלומותיך אינו אפשרי. אינך חייבת להשיב על כל השאלות, וממילא חלק מהן יובררו רק במהלך הזמן.

רשימה זו נועדה לתת לך מושג לא על רמת הקושי של פתיחת העסק החדש אלא להציג בפניך את רמת המעורבות שנדרשת מבעל עסק עצמאי. סביר שאם אכן תבחרי בקריירה עצמאית, או שכבר בחרת בה מעצם לימודייך, תיתקלי ברוב השאלות שצוינו.

עוד כדי לסבר את אזנך, רצוי שתדעי שאינך לבד כשאת עצמאית. הרשויות מנסות לעודד צמיחה של עסקים קטנים ומעמידות לרשותך יועצים ומלווים עסקיים, ועל כך נרחיב בהמשך. מנהלי חשבונות ישמחו לסייע לבירופוביות שבינינו, והסכומים החודשיים שהם גובים עשויים להסתכם בעשרות בודדות של דולרים בחודש.

גם אם יש לך `נקודות חלשות`, צייני אותן בפני עצמך באומץ, ודעי שהן פתירות. לפני שאנו ממשיכות לבירופוביה, חשוב לי לחזק את ידייך, רבות מאיתנו עשו זאת, והצליחו!
 

השותפים העסקיים שלך: מע"מ. ביטוח לאומי ומס הכנסה


כבכל עסק במדינת ישראל יש לך "שותפים לעסק" מיום הקמתו והאחריות שלך לדווח על העסק החדש שלך היא חובתך בחוק כלפי הרשויות הבאות :
*מע"מ - מס ערך מוסף
*מס הכנסה
*ביטוח לאומי
אם תתקשרי עם מנהל חשבונות, הוא יסייע לך כבר בשלב זה של התקשרות ופתיחת תיק.
בעת פתיחת התיק ברשויות הנ"ל יש להצטייד ב:
תעודת זהות,
תעודת הסמכה כבעלת המקצוע,
חוזה שכירות,
פרטי חשבון הבנק שלך
 

מס הכנסה ומע"מ


בעיני רשויות המס קיימים שני סוגי עוסקים:
1.עוסק מורשה – מי שרמת הכנסותיו הינה מעל 64.000 ₪ הכנסות בשנה. עוסק זה מוסיף ומקזז לכל ומכל הכנסותיו 15.5% מע"מ.
2. עוסק זעיר / עוסק פטור – מי שרמת הכנסותיו מתחת ל-64.000 ₪ בשנה, והוא מדווח למע"מ ולמס הכנסה על הכנסותיו פעם אחת בשנה בלבד ואינו גובה מע"מ מהלקוח ואינו מקזז מע"מ כהוצאה. סביר שתשתייכי לקטיגוריה זו בשנת הפעילות הראשונה שלך.

בזמן הרישום במע"מ תקבלי מספר עוסק הזהה למספר תעודת הזהות שלך. רק לאחר קבלת המספר תוכלי להדפיס קבלות/חשבוניות מס וכן להנפיק כרטיסי ביקור פליירים ועוד. קבלה, אגב, היא מה שאת מגישה למי שסיפקת להם שירות כהוכחה לקבלת תשלום. בסוג העסקאות שתבצעי סביר שתתני קבלות בלבד

מאחר שההכנסות הצפויות בשנה הראשונה לעסק הקטן בתחום היריון לידה דולה וכו` מומלץ ביותר מעמד `עוסק פטור` כדי להמנע מדיווח דו-חודשי לרשויות, וכדי להסתפק בדיווח השנתי ולחסוך בירוקרטיה. בשנים שיבואו ולפי רמת ההכנסות והיקף הפעילות ניתן יהיה לשנות את סוג העוסק.

פרטים נוספים על חבותך כלפי רשויות המס עם פתיחת העסק הקטן תוכלי למצוא
באתר מס הכנסה
בפרק הנקרא `מדריך לפתיחת העסק`.
 

ביטוח הלאומי


אם את מתכננת לעבוד בממוצע 20 שעות שבועיות לפחות או 12 שעות אך שההכנסה הצפויה מהן עומדת לעלות על 15% מהשכר הממוצע במשק, הרי שהביטוח הלאומי רואה בך עצמאית לכל דבר ועלייך לשלם דמי ביטוח ללא דיחוי.

ברוב המקצועות הלא רפואיים שסביב ללידה, תחזית כזו היא אופטימית מאד לשנה הראשונה והשונות בין העוסקות גבוהה. חלקן נמצאות בחופשה ללא תשלום, חלקן עובדות באופן חלקי כשכירות או בעסק משפחתי.

כדאי לגשת לאתר הביטוח הלאומי ולבדוק את ההגדרה המתאימה למצבך ואת הצעדים הנדרשים בהתאם למעמדך. פרטים נוספים באתר הביטוח הלאומי.

לאחר שסיימנו עם הבירוקרטיה, ניתן לגשת לתכנון האתגר האמיתי:

שיווק העסק שלך


הביטוי "שיווק"- marketing אוצר בתוכו מכלול שלם של פעולות המביאות לתוצאה המיוחלת – פעילות עסקית המניבה הכנסות. עסקים בכל גודל מענקיים דרך בינוניים ועד לקטנים ביותר יקומו או יפלו על שיווק. בימינו, ואני מהמרת שגם מקדמא דנא, לא די במוצר או בשירות טובים. שיווק הוא מיומנות שאין להפריז בחשיבותה להצלחת העסק.
השיווק עוסק בין השאר בתחומים הבאים:
-הגדרת קהל הלקוחות, איתור צרכיו ורצונותיו
-הגדרת הפעולות שתבצעי לאחר איתור הצרכים כדי להגיע ללקוח הפוטנציאלי.
-יצירת מודעות לקיומו של השירות בשוק בעיקר באמצעות פרסום, אודותיו נרחיב בהמשך
-מכירת השירות ללקוחות פוטנציאלים
-מתן השרות
-שמירה על קשר טוב עם לקוחות, הפעלתם כ`סוכני מכירות` שלך ודאגה לתזרים לקוחות חדשים.
 

אפיוני אשת השיווק המושלמת סופר-על


כפי שאת רואה, הכותרת מדברת בקריצה על מודל גדול מהחיים. אל תילחצי אם תעני ב`כן` מהוסס על שניים וחצי סעיפים. מדובר במודל שיסייע לך למרקר תכונות שכבר מצויות בך ואולי זקוקות לפיתוח ולמתן דגש.

בסעיף הבא, בחינה עצמית לפי מודל הסווט, תלמדי שאין טעם בחיזוק החולשות שלך. נהפוך הוא.

ולאחר הקדמה כה ארכנית, למאפייניה של סופרוונדר-אשת-שיווק-על:

דינמית יצירתית וגמישה, מהירת תגובה – יודעת להתאים עצמה לצרכים משתנים של לקוחות שונים
בעלת "ראש גדול" ופתוח
בעלת חזון
חרוצה
יודעת לחודש את `הדופק` של הלקוחות ולזהות צרכים
יודעת `למכור` את עצמה, ואת השירות שהיא נותנת
בעלת `חוש עסקי` מפותח ןחשיבה שיווקית
בעלת אוריינטציה המכוונת כל העת על השירותים / המוצר שהוא מוכר
יודעת לנצל הזדמנויות עסקיות
מזהה פוטנציאלים שיווקיים
בעלת אינטליגנציה רגשית ויכולת תקשורת בין-אישית גבוהה
מאמצת ללא מורא כלים ומודלים שיווקיים של חברות גדולות, למרות שהעסק שלה קטן, לפחות בתחילה
אפקטיבית ויודעת לנצל היטב את משאבי הזמן שלה
אסרטיבית במידה, יודעת לסרב כשצריך, ולשמור על האינטרסים שלה
מעריכה את עצמה, זמנה, יכולותיה והכשרתה כראוי ואינה מתביישת לדרוש ולקבל תמורה עבורם.
יודעת להעריך נכון את העסק שלה.
 

הערכת העסק


אחד הכלים הטובים להערכה את העסק שלך הוא מודל ה- SWOT
STRENGTHS -עוצמות – כל החוזקות שלך, הכלים והיתרונות שיש לעסק שלך על פני מתחריו, ושעשויים לאפשר לו להשיג את המטרה (קונספט ייחודי, ידע ייחודי, מיקום, ניסיון, קשרים ומיומנויות וכו`)

WEAKNESSES - חולשות. כל הגורמים הפנימיים בעסק שעלולים להפריע להשגת המטרה ויש לשפרם או להיעזר באאוטסורסינג משלימים (חוסר ידע, ניסיון, תזרים מזומנים, שיווק לקוי, וכו`)
OPPORTUNITIES - הזדמנויות. גורמים חיצוניים שעשויים לסייע לך להשיג את מטרות העסק שלך.
 

כדי לזהות הזדמנויות, תוכלי להיעזר בשאלות הבאות:


האם מצב השוק הנוכחי טומן עבורך הזדמנויות עסקיות, מהן?
האם תוכלי לרתום את מגמות השוק קיימות ולנצל אותן לטובתך?
 

כדי לפענח את מצב השוק ולמפות את ההזדמנויות כדאי לך להתייחס למתרחש בו בתחומים הבאים:


שינויים טכנולוגיים, שינויי בהתנהגות שוק, שינויים במדיניות ממשלתית בתחום העסק, שינויים בדפוסי התנהגות חברתית, שינויים בפרופיל האוכלוסייה, שינויים בסגנון חיים, אירועים מקומיים ועוד...

טכניקה טובה לזהות הזדמנויות היא להביט בעוצמות ולשאול איזו מהן פותחת בפניך הזדמנות עסקית עכשיו.
במקביל כדאי לבדוק את החולשות ולשאול האם כדאי להתגבר עליהן או למזער את נזקיהן.

בדרך כלל, שינויים אישיותיים גורפים אינם עולים יפה. אם את חלשה מאד בתחום הריאלי מטבעך לא בטוח שכדאי לך להעמיס על עצמך את הנהלת החשבונות השוטפת של העסק. אם התחום הטכנולוגי מהלך עליך אימים, כדאי שמישהו אחר יבנה עבורך את אתר האינטרנט שלך..

זכרי, אף חוזקה אינה תנאי להצלחה, ואף חולשה אינה מביאה בהכרח לכשלון, אולם זיהוי וטיפול בחולשות, עשוי לחפות עליהן ולקדם את הצלחתך. את יכולה להיעזר באוטסורסינג (שכירת שירותים מבחוץ, הוספת שותפים וכו`) או בעבודה עצמית וקואוצ`ינג.

אם את חוששת מהוצאות כבר בשלב זה, ייתכן שתוכלי להיעזר בבנק הזמן המשדך ברטרים לפי שעות, וגם לצבור על הדרך קילומטראז` של נסיון במקצועך..
THREATS - איומים. גורמים חיצוניים העלולים להפריע להשגת מטרות העסק., כדאי לזהותם מראש :
 

מתחרים:


ישנן שתי גישות ביחס למתחרים. האחת רואה בהם אויב, והשניה לא. אני ממליצה לך להמנע הגישת האיבה. מתחרים יכולים לסייע זה לזה משום שיש להם אינטרס משותף בהגדלת השוק, וחבל שלא לנצל זאת. אם זה מתאים לאופייך, כדאי לך בהחלט ללמוד מה עושים המתחרים שלך ומה גורם להצלחת העסק שלהם? איני ממליצה לך לחקות אותם אלא להיפך, למצוא לעצמך דגש אחר שיבחין אותך מהם, ולא על בסיס שיפוטי.

קוראים לזה בידול. חפשי אילו תכונות, שירותים נוספים או מוצרים את יכולה להציע ללקוחות שלך, ושיבדילו אותך מהם . לדוגמא: זמינות, מחיר, שירות נוסף וייחודי, מיקום העסק, ועוד.
*מיצוב – כיצד אני ממצבת את עצמי? הנה מתחיל העסק הייחודי שלך לקרום דמות. זה מצוין.

לאחר שתזהי את העוצמות והחולשות שלך, ואת ההזדמנויות והאיומים שעומדים לפניך, רצוי לנקוט בפעולות שיסייעו לך לנצל את העוצמות וההזדמנויות ולהתמודד עם החולשות והאיומים. ככל שתיטיבי להתארגן ולהתכונן הסיכוי שתופתעי מצטמצם.

לעיתים מנהלים מתקשים לראות את העסק שלהם באופן אובייקטיבי ורצוי מאד להיעזר באחת מהאפשרויות הרבות שניצבות בפני מי שמעוניינים לקבל ליווי עסקי.
 

שני הגורמים הציבוריים המרכזיים העומדים לרשותך לצורך קבלת ליווי עסקי הינם:


מט"י – המרכז לטיפוח יזמות של משרד המסחר והתעשיההרשות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל
גם השוק הפרטי מציע שפע לא קטן של ליווי עסקי: חפשי בגוגל ליווי עסקי, עסקים קטנים ומאמנים אישיים. בטוחה שלא תישארי לבד.

אפשרות אחרת היא להיעזר בחונך על בסיס היכרות אישית – רצוי מתחום העסקים, אך לא מבין המתחרים..
לאחר הקמת העסק, סביר שהוא `ירוץ` תקופה מסוימת במתכונת קטנה, ואת תרצי להרחיבה.
 

הרחבת העסק שלך באמצעות מעגלי שיווק העומדים לרשותך.
מעגל 1: לקוחות קיימים


טיפוח לקוחות קיימים – הוא ההשקעה הנבונה ביותר שאת יכולה לנתב אליה את מאמצי השיווק שלך. השקעה בלקוחות, נסיון לענות על שאלותיהם ומשאלותיהם בהצטיינות, שירות אדיב, ו`אובר דליברי`, נתינה מעבר למה שלקוחות מצפים, הם כלי הטיפוח העומדים לרשותך.

רבות מנשות המקצוע שמסביב ללידה חובשות מספר כובעים: מדריכת הנקה היא גם דולה, מדריכת הכנה ללידה היא גם מדריכת קבוצות לאמהות ותינוקות לאחר לידה, מלווה בהריון מתחום הרפואה המשימה היא גם מלווה בלידה ודולה פוסט פרטום, וכו`.

הלקוח נשאר אתך, רק אם הוא מרגיש שטוב לו. הוא מודע לאפשרויות ולהצעות המחכות לו בחוץ, ובחירה בך בכל פעם מחדש, היא כבר מזמן לא דבר ברור מאליו.

עוסקים ומשווקים רבים נמצאים במירוץ מטורף אחר לקוחות חדשים לעסק, בעוד שאת המאגר החשוב יותר שלהם, לקוחות קיימים, הם נוטים לזנוח.

לקוחות קיימים מרוצים יישארו נאמנים ויהפכו בבוא העת לשגרירים טובים, המפיצים את שמך הטוב מפה לאוזן, ומספקים לך עדויות טובות, לעתים אפילו בכתב, שאת יכולה להעלות לאתר האינטרנט שלך ולהכריע את הכף עבור לקוחות פוטנציאליים מתנדנדים.

כ-65% מהלקוחות בעסק ממוצע מגיעים לאחר שקיבלו הפניות מפיהם של לקוחות מרוצים, המפיצים מידע מפה לאוזן. לעומת זאת לקוחות מאוכזבים עוברים למתחרים ובנוסף מפיצים את המידע השלילי ל- 9 מחבריהם (כמה מהם יכלו להיות לקוחותיך?
הקפידי לסיים כל התקשרות שלך עם לקוח עם טעם טוב בפה. מתן שי קטן, שתיה חמה וכיבוד בסוף מפגש, משפט סיום פתוח ומזמין כמו `בכל שאלה אל תהססי לפנות אלי` הנאמר בכנות, יוצר רמת שביעות רצון גבוהה יותר אצל הלקוחות שלך.

תני להם את התחושה שבאמת אכפת לך מהם. גם אם ההתקשרות הסתיימה, לאחר הלידה, טלפון המתעניין בשלומם של בני הזוג ומתן טיפים בנושאים שמעניינים אותם ובעיקר התחושה שיש להם כתובת, ושאת משמשת מאגר מידע מרכזי אליו יוכלו לפנות בכל עת יהפוך אותך לעסק בעל ערך רב עבורם.
התענייני בשלומם, שאלי אותם למה הם זקוקים, והקשיבי להם! כמקצוענית לידה בוודאי צברת הון עצום של מידע, וסביר שחיפוש קטן בספר טלפונים יכול לעשות עבורם שירות נהדר, כמו המלצה על רופא ילדים, אחות טיפ"ח, מוהל, חוגי בוקר ועוד.

מפגש לאחר הלידה בו כל זוג משוויץ בתינוק החדש ומספר את הסיפור של הלידה שלהם, ושבמהלכו תדגימי עיסוי תינוקות, או תלמדי את השימוש במנשא או תזמיני מדריכת הנקה, ישאיר לכולם טעם חוויתי טוב במיוחד, אליו ירצו לחזור בעצמם ולשלוח את מכריהם.

קשרים שתבני עם לקוחות שלך יכולים להתמשך על פני שנים, לטווח הארוך. תחזוקת קשרים כאלו חשובה מאין כמוה. השקיעי!

הנה לך טיפ חשוב: לקוחות מרוצים שלא יודעים איך להודות לך? בקשי מהם לנסח מכתב, ואת רשותם לפרסמו באתר שלך ובמוצרי דפוס עתידיים שתפיקי, בשם מלא או בראשי תיבות, ובציון מקום היישוב בו הם מתגוררים..
 

 

מעגל 2: הסביבה הקרובה והרחוקה

 


חברים, בני משפחה ,שכנים, מכרים, חברים לעבודה. ערכי רשימה של כל מי שהיית מזמינה לחתונתך, אם היית עורכת אותה בימים אלו. והרימי טלפון לכל אלו. ספרי על עיסוקך החדש ובקשי שיפנו אליך. במיידי תרוויחי שיחת טלפון נעימה, ובטווח הבינוני והרחוק – לקוחות.

צרי יש מאין וטפחי קשרים עם בעלי מקצוע רלוונטיים – רופאים, אחיות טיפות חלב וכו.. למשל, בקשי מרופאי הנשים שבסביבה להחזיק ברושורים שלך בחדר ההמתנה. כנ"ל מאחות טיפת חלב. הציעי לבעלי עסקים וחנויות שונים סדנאות חינם, למשל לבעל חנות למוצרי תינוקות הציעי לקיים הרצאה על מניעת חתך בלידה, או אפילו הפנינג הכנה ללידה או הנקה, הציעי לו לתת הנחה לכל מי שפונה דרכך, ובתמורה את תשלחי אליו לקוחות וכו` שיתופי פעולה יצירתיים. הביטי סביב!
השתתפי בפורום נשות עסקים – בסביבת מגורייך, כדי להגדיל מעגל זה
 

מעגל 3: גיוס לקוחות פוטנציאלים וחדשים


מיומו הראשון של העסק שלך, עליך לגייס לקוחות.
סביר שתזדקקי לפרסום.
 

אפשרויות הפרסום במקצועות תחום ההיריון והלידה


אינטרנט: אתר עצמאי או מתארח, מספר אתרים, פרסום מאמרים באתרים נחשבים ברשת, פרסום בגוגל אדוורדס, פרסום באינדקסים דוגמת אינדקס לידה, אינדקס יולדת ועוד בחינם או בתשלום, בניית מוניטין מקצועי באמצעות השתפות פעילה בפורומים העוסקים בנושאי הכשרתך.

מדיה כתובה: מודעות פרסום במגזינים, ירחונים וכו` בנושא הריון ולידה, כתיבת טור במקומון.

הפצת חמרי פרסום שלך דוגמת ברושורים וכרטיסי ביקור במרפאות, טיפות חלב, מחלקת יולדות.

כנסים, הצגת דוכן והשתתפות בתערוכות.. שיווק ודיוור ישיר ממוקד – הפצת הברושורים לתיבות הדואר בשכונתך ובאזורי מגורים פוטנציאליים, של אוכלוסיה צעירה ויולדת.
 

קשרים עסקיים, בארטרים ושיתופי פעולה


בארטר. נסי ליצור עסקאות חליפין עם חנויות המוכרות מוצרי תינוקות , בגדי הריון, חוגים וסדנאות שונות תמורת שירותיך.

אנשי מקצוע בסביבה. צרי קשר עם מדריכות הכנה ללידה, מדריכות ויועצות הנקה, דולות ואנשי מקצוע נוספים – רופאים אחיות טיפות חלב חוגי יוגה ועוד.... כשלקוחותיהם מבקשים מידע אודות שירות כמו שלך, הם ישמחו להפנות אליך ואת אליהם, אם אתם דומים בהשקפותיכם.

שיתופי פעולה. הקפידי ליזום קשרים עם גורמים שיכולים לעזור לקידום העסק שלך, (כחשיפה לזוגות פוטנציאלים).
התנדבות בקהילה, מתן הרצאות חינם עזרה לנזקקים בתחומך. כל אלו יכולים להוסיף לחשיפה שלך.
 

כרטיסי ביקור


בחרי מסר שהכי חשוב לך להעביר ללקוח כבעלת מקצוע, המסר צריך להשתקף במלל ובגרפיקה. אם את מתכוונת להקים עסק, כדאי לך לחשוב על לוגו ייחודי ועל קו עיצוב אחיד, שיבוא לידי ביטוי בכל מוצרי הדפוס שלך: כרטיסי ביקור, ברושורים וכן מוצרים דיגיטליים כמו אתר אינטרנט וכו`.

כהתחלה, תרצי אולי לייצר כמות קטנה של כרטיסים, שתשמש אותך בתקופת התחלת העסק ולא תכניס אותך להוצאות.
הכרטיס צריך להיות נעים לעין, פשוט ומובן
הדבר החשוב ביותר בכרטיס הוא הטקסט. דאגי שזה יהיה קצר, רהוט ולעניין שיכלול את שם העסק ותיאור מהותו

לדוגמא:

יעל ישראלי
דולה, מדריכה להכנה ללידה, מדריכת הנקה

בחרי בגודל כרטיס סטנדרטי המתאים לאחסון בארנק
*בחרי צבע רקע עדין התואם את רוח העסק
הקפידי שהפרטים האישיים יהיו ברורים (שם מלא, טלפון, פלאפון,כתובת האתר שלך ואימייל,).
מומלץ לשלב לוגו (כאמור, אם קיים) וסלוגן - משפט קצר וקולע על המייחד את העסק שלך באופן אישי.
*לקוחות מזדמנים – פוטנציאלים נמצאים בכל מקום אפשרי.
*את כרטיסי הביקור קחי איתך לכל מקום, בכמות גדולה יחסית (דאגי שבכל רגע יהיו בידך 20 כרטיסים זמינים לפחות). לעולם אין לדעת בכמה אנשים הרלוונטיים לחיינו העסקיים נפגוש היום.
*הניחי את הכרטיסים בקופסה נאה המיועדת לכך, נקייה, המשדרת עסקים.
*בפגישה עסקית מתוכננת, עוד בטרם החלה השיחה - הוציאי את הכרטיס והגישו לאדם שמולו את נפגשת.

למאמר מצוין אודות יצירת כרטיסי ביקור

 

ברושורים


עלונים המפרטים יותר אודות השירותים שאת מציעה. תוכלי להפיק בעצמך או באמצעות בית דפוס. כשאת נזקקת לבית דפוס/גרפיקאית ערכי סקר שוק. רוב בתי הדפוס מספקים שירותי עיצוב גרפי, וכלקוחה זכותך להתלבט ולבקש מספר הצעות בטרם תחליטי על העיצוב הסופי.זכרי, שעיצוב, יפה ככל שיהיה, תפקידו לשאת את הטקסט ולא להיפך.

כדאי לך להשקיע בטקסטים רהוטים, המאפיינים עסקים ברמה גבוהה. טקסטים מהוקצעים וברורים עושים רושם מצוין, וההמלצה שלי היא להשקיע בהם בראש ובראשונה.

אם אינך מיומנת בהבעה בעל-פה אני מציעה שתפני למי שתחום ההתמחות שלו הפקה של טקסטים שיווקיים. את יכולה להיעזר בידידים שיש להם רקע בכתיבה עיתונאית, יחסי ציבור, או תוכן אינטרנטי כדי להפיק טקסט כזה.

כנספח למדריך זה תמצאי מדריך קצר לכתיבת טקסט שיווקי.
 

אתר אינטרנט ושיווק בדואר אלקטרוני


מזה ספר שנים שהאינטרנט משמש כלי תקשורת ושיווק מרכזי בחיינו. קשה להעלות על הדעת עסק שמוקם היום ובמיוחד כזה המבוסס על שירות אישי שאינו מביא בחשבון את פלטפורמת האינטרנט כאינטגרלית לתכנית השיווק שלו.

אם את חושבת על הקמת אתר אינטרנט או על שיווק באינטרנט כדאי לך להכנס לאתר
השיווק באינטרנט של דר` רוני הורוביץ

כדי להפיק אתר שישמש אותך ביעילות, כמו גם כדי להפיק את הברושורים שהוזכרו, יהיה עליך להתמודד עם כתיבת טקסט שיווקי.

דרך מעולה להתאמן בהפקת טקסטים כאלו ולהתמודד עם הפקה של טקסט כזו בעצמך היא לבנות בעצמך אתר אינטרנט, הניתן לך חינם כמדריכה להכנה ללידה, כמיילדת, דולה או מדריכת הנקה או יועצת הנקה באתר אמנות הלידה. כל שעליך לעשות הוא לשלוח מייל לרותי מנהלת האתר, ובתוך יממה תקבלי בדואר חוזר את המפתחות לבניית האתר שלך.

כדאי לך לחפש ברשת בעברית ובאנגלית דומאות של אתרים המוצאים חן בעיניך, וללמוד מהם בעיקר את מיומנות הכתיבה השיווקית אך לא רק. תוכן הוא שם המשחק באינטרנט וככל שתתני יותר, כך תקבלי יותר ממה שהאינטרנט יכול להציע לאתר שלך: הכרה ממנועי חיפוש ובראשם גוגל, ותנועת מבקרים.

שיווק בדואר אלקטרוני הוא אפשרות נוספת שלך לשמור על קשר עם לקוחות מרוצים, ולהגביר את הסיכוי לגייס לקוחות חדשים מתוך רשימת מתעניינים. אנא, אל תתפתי לשלוח דואל זבל (ספאם) בשום מחיר.

עבור אותם אנשים המבקרים באתר שלך או מתעניינים שהסכימו להעביר לך את כתובות המייל שלהם, הפיצי ניוזלטר ענייני הכולל טיפים שימושיים, ואף סדרת מסרים המתאימה בדיוק לגיל ההריון או התינוק. מערכת מצוינת לשיווק אלקטרוני והפצת ניוזלטר היא מערכת רב-מסר. לאחר שיהיה לך ניוזלטר, אל תשכחי לפרסמו
באינדקס הניוזלטרים של ישראל

הקפידי על חתימה מקצועית מלאה שתופיע בכל תקשורת האינטרנט שלך, ושתכלול את פרטי האתר שלך, מספר הטלפון, והכשרותייך, בדיוק כמו כרטיס ביקור אלקטרוני. הקלי על לקוחות פוטנציאליים באמצעות זמינות. הם שוקלים האם להרים טלפון? אל תגרמי להם לחפש הרבה. היי את זו שגורמת ללקוחותיך למצוא!

וזכרי,
העסק הוא שלך והוא כמו פרח, ככל שתשקיעי ותשקי אותו כך תוכלי גם ליהנות מהלבלוב ,מהפריחה וההצלחה שלו .....
 

*רותי קרני הורוביץ היא מדריכת הכנה ללידה, מדריכה ליוגה בהריון, מחברת הספר והתקליטור אמנות הלידה (להורדה חינם מדף הבית), הוגת דעות בתחום הלידה, ממקימות תנועת נשים ללדת למען חופש הבחירה בלידה בישראל, יוזמת וממקימות ארגון המניפה של מקצועות הליווי וההדרכה מסביב ללידה ובמעגלי החיים בישראל, מנהלת ובעלת ביה"ס אמנות הלידה, והאתרים אמנות הלידה, דולות - אמנות התמיכה בלידה.

נספח - מדריך לכתיבת טקסט שיווקי למקצועות הלא רפואיים שמסביב ללידה: דולה, מדריכה להכנה ללידה ועוד

איך תכתב טקסט שיווקי שייצג אתכם היטב

פתחו מסמך וורד חדש

אם התחום שבו אתם עוסקים אינו מוכר, הקדמה כללית קצרה על אודותיו היא בגדר חובה.

ספרו בלשון בהירה על השירותים או המוצרים שלכם.

השתמשו במשפטים קצרים וברורים. דמיינו שאתם מתראיינים ברדיו וחייבים להתבטא באופן מושלם.

אווררו את הטקסט שלכם. שלא יהיה מסה צפופה ומעייפת של מילים. אוורור טקסט מושג בקלות באמצעות כותרות ביניים קצרות (עד שלוש מילים, רצוי אטרקטיביות), ועל-ידי שיבוצו בסוגי טקסט אחרים, בעלי שורות קצרות דוגמת רשימות (של פעילויות או מוצרים).

כדי ליצור רושם עכשווי ודינמי, ספרו על הפעילויות והמבצעים שלכם בחודשים הקרובים, ועגנו אותם בתאריכים מדויקים

שבצו בסוף הטקסט עדויות כתובות (מכתבי תודה לדוגמא) המעידות על מצוינות, ברשות הכותבים בלבד ובציון שמם ואפילו בראשי תיבות. העדיפו עדויות של מומחים מוכרים בתחום.

ספרי מה הופך את השירות או את המוצר שלך למיוחד, חד פעמי.

(עבור האינטרנט בלבד) העשירו את הטקסט בכמה שיותר מידע צרכני: מחירים, טלפונים, דרכי התקשרות, תאריכים, ואפילו שעות. אל תהססו לציין מחירים. זכרו שכל טרחה נוספת ואפילו הקלקה או התקשרות טלפונית היא מכשול עבור הלקוח. מכשול כזה מקטין בעשרות אחוזים את סיכויי העסקה שלכם לצאת אח הפועל.

הראי את הטקסט למכרים העוסקים בשיווק או באינטרנט או שבמסגרת עבודתם מתמודדים עם חומר כתוב (עורכי דין, עיתונאים, אנשי תקשורת, מרצים, אנשי הדרכה, מי שעוסקים בראיון עובדים וכו`), ושאלו אותם האם לדעתם הכתוב מושך בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אל תחששו לבקש את עזרתם, להיפך. יתכן שתגלו שמצאתם ערוץ תקשורת חדש ומרענן שרק יעשיר את התקשורת ביניכם.
 

 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש