בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

10 דרכים להקל על עצמך באמצעות המנשא

 גרסת הדפסה   
 
מאת: אורית סופר

מזל טוב! חזרת הביתה עם התינוק החדש והידיים שלך מלאות- כל היום. את עייפה, כואב לך הגב, ואין לך רגע זמן לעצמך- לאכול, להתקלח ואפילו פיפי הפכו למשימה כמעט בלתי אפשרית. את רוצה להעניק לתינוק שלך את המקסימום, לא להניח לו לבכות אפילו לשניה, אבל את מוצאת את עצמך בסופו של יום מנוטרלת ומותשת.
זה לא חייב להיות כך! אפשר למצוא את שביל הזהב שבו הצרכים של שני הצדדים נענים. איך? בעזרת מנשא, למשל.
 
לא לחכות
אפשר לשים תינוק במנשא מרגע הלידה. אין צורך לחכות שיגדל- שחררו את הידיים שלכן מהרגע הראשון!
איך יודעים שהמנשא שלכן מתאים לתינוק שרק נולד? כלל אצבע- אם כל הגוף שלו בתוך המנשא מכף רגל ועד ראש ומבחוץ לא רואים שום איבר- סביר שזה מנשא מתאים. למידע נוסף על בחירת מנשאים ראו כאן.
 
הנקה בידיים חופשיות
הגעת הביתה, והתינוק לא יורד לך מהציצי? כדי להמשיך בשגרת היום ולא להיות כבולה לכורסת ההנקה, הכניסי את התינוק למנשא בתנוחת ערסול וחברי אותו לשד. בזמן שהוא יינק כאוות נפשו תוכלי ללכת למטבח, להכין לעצמך ארוחה טעימה, ולאכול אותה בנחת- או לעמוד בתור לקופה בסופר, ולהיניק בדיסקרטיות, בלי שאף אחד רואה ויודע .
 
מנשא וכדור פיזיו - השילוב המנצח
כמו אמהות רבות, את עשויה לגלות שהתינוק שלך רגוע במנשא רק כשאת בתנועה. החדשות הטובות הן שלהיות כל הזמן בתנועה עם תינוק במנשא זו דרך מצוינת להשיל מעליך את הקילוגרמים העודפים מההריון; החדשות הפחות טובות הן, שזה יכול להיות קצת מעייף אחרי יום שלם...
הפתרון- להשתמש בכדור פיזיו במקום בכסא, ולקפצץ עליו כשאת יושבת מול המחשב, (או שולחן האוכל, או על המרפסת מול השקיעה...). התינוק יקבל את התחושה שאת בתנועה, אך את תתעייפי פחות.
 
 גזים???
בדרך כלל קשה לדעת אם התינוק בוכה מגזים, או כאב, או עייפות, או שילוב שלהם; אבל היופי שבמנשא הוא שהוא נותן מענה בכל מקרה (בעיקר כשיוצאים לטיול בחוץ- אי אפשר לחזור יותר מדי פעמים על חשיבות האויר הצח לתינוקות).
  
הרדמה בלי מאמץ
מישהו לא רוצה להרדם? אין בעיה. הכניסי את התינוק הערני-מדי למנשא, וצאי לטייל בחוץ (אפשר להפגש עם חברה להליכה מרעננת ושיחת בנות. בדרך גם תורידי קצת מהקילוגרמים העודפים שנותרו מההריון). התנועה, תחושת העיטוף במנשא, הקרבה לגופך והאוויר הצח יעשו את העבודה והתינוק ירדם בלי שום טרחה מצדך. לאחר שישקע בשינה עמוקה, תוכלי להעביר אותו למיטה.
תנוחת ערסול או בטן לבטן הן תנוחות נפלאות להרדמות. בחרי את התנוחה שהתינוק מעדיף- שתיהן מומלצות, כל עוד משתמשים במנשא עם תמיכה מתאימה.
 
עזר כנגדך
אבות רבים חשים חוסר ביטחון בטיפול בתינוק, בפרט כשהם נמצאים שעות רבות בעבודה בעוד אמא נמצאת עם התינוק כל הזמן, וצוברת מיומנות וביטחון בהתאם. כשאבא חוזר הביתה, אנחנו רוצות לזרוק עליו את התינוק ולנוח קצת, אבל ברגע שהתינוק מתחיל לבכות אבא ממהר לקרוא לנו, המנוסות, שנרגיע אותו... נשיאת התינוק במנשא היא הדבר הקרוב ביותר להריון שאבא יכול לחוות, ובכך להתחיל לחוש כשותף אמיתי לחוויית ההורות, ולא רק צופה מן הצד. עודדי את בן זוגך ללמוד להשתמש במנשא ושלחי אותו לטייל בחוץ - אוויר צח עושה פלאים לתינוקות. הוא ייהנה לגלות שביכולתו להרגיע את התינוק גם בלעדייך, ואת? את תוכלי להיכנס לאמבטיית קצף עם ספר טוב, כמו שמגיע לך.
רוב המנשאים מתאימים במידתם גם לאבא וגם לאמא. אם אתם בוחרים מנשא שמגיע במידות, זכרו לקנות גם את המידה שמתאימה לאבא.
 
זמן לעצמך
יש לך קורסים לסיים באוניברסיטה? עסק עצמאי שלא יכול לצאת לחופש? הרצאה מרתקת שאת רוצה לשמוע? בחודשים הראשונים רוב התינוקות ילכו אתך ברצון לכל מקום ויסכימו להשאר במנשא שעות ארוכות- לישון, לינוק או לבהות בעולם- כשאת עוסקת בעניניך. זה הזמן שאפשר לצאת מהבית- עם התינוק- ולעשות מה שאת רוצה, בלי לשלם לבייביסיטר, בלי לשאוב חלב ובלי להתגעגע .
 
הצילו, הבית מבולגן!
הבית הפוך, הכלים מצטברים בכיור ואת מנצלת כל רגע שהתינוק ישן כדי לסדר? הכניסי את התינוק למנשא ועשי את עבודות הבית ביחד איתו כשהוא ער. כשירדם תוכלי לנצל את הזמן כדי לפרגן לעצמך מנוחה! אם את צריכה לבשל, או להתכופף כדי לתלות כביסה- עשי זאת באופן בטיחותי כשהתינוק נישא על הגב שלך.
 
האח הגדול
האח הגדול מתקשה להתרגל לתינוק החדש שהופיע וגנב ממנו את אמא? כשהתינוק ישן עליך מכורבל עמוק בתוך המנשא, את יכולה להתפנות אל אחיו הגדול, לשחק תופסת, להחזיק ידיים בטיול או סתם לחבק. עבור האח הגדול, המנשא מהווה מעין המשך להריון, ומאפשר לו לחוות את בואו של האח הקטן בצורה הדרגתית. אל תשכחי לקחת את האח הגדול לטיולי ההרדמה של האח הקטן.
 
אאוץ'- צביטות בלחי
לא בא לך שבכל אירוע משפחתי התינוק שלך יועבר מיד ליד? צודקת. תינוק הוא לא כדור והנשיקות של הדודה עם הליפסטיק והבושם החזק לא נעימות לו. אז מה עושים? מחביאים את התינוק עמוק במנשא, שם יהיה מוגן מנשיקות וליטופים לא רצויים.
כדאי להתכונן מראש להערות כמו "אין לו אוויר" “הוא נושם?” “את מעקמת לו את הגב" או "זה לא בריא לו הפישוק הזה". אם רוצים לענות ברצינות, אפשר להסביר על חשיבותה של נשיאת תינוקות.
 
פיפי
אחרי שהנקת, הרדמת, בישלת, קיפלת כביסה, הלכת להרצאה ושיחקת כדורגל עם הבן הגדול כשהתינוק במנשא, כדאי לזכור עוד דבר קטן אחרון: אפשר גם לעשות פיפי כשהתינוק במנשא. כמה טריויאלי- ככה חשוב. נסי ותהני!
 
אורית סופר היא מומחית במנשאים ובעלת אתר המנשא הנכון http://minsaim.co.il
בואו לדבר עם אורית בפורום מנשאים
 
 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש