בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

אשה בורחת משיווק

דולה, מקצוע נשי קלאסי, סובל לא פעם מכאב בטן שיווקי. ההתקשקשות הפייסבוקית, הטרחה הגוגלית והמאמץ הסיזיפי של תחזוקתם נראים גדולים ומאיימים על הדולה שבסך הכל רצתה לעבור מפה לאוזן בשלום. רעות שלומי רסלר, דולת שיווק של דולות, הבינה משהו משמעותי, וחייבת לשתף

 גרסת הדפסה   
 
מאת: *רעות שלומי רסלר

שלום לך דולה יקרה,

אני רוצה להתחיל ולספר לך מדוע העיסוק שבחרת הוא מאוד קרוב לליבי. מדוע זה חשוב, לדעתי, שנשים יחזירו לעצמן את האחריות לגופן ולתהליך הלידה שהוא כל כך אישי ונשי, מדוע חשוב לי ללדת כמו שאני רוצה ללדת ושגם נשים אחרות ילדו כך. מדוע אני רוצה לתת את חלקי בקידום השינוי במערכת הילודה בארץ ושהביקוש לתמיכה נשית טובה בלידות יעלה.
חוויה גדולה מהחיים
אני מזמינה אותך לקרוא על ההכנה שלי ללידה, הכנה שהתחילה עוד בימי ילדותי. כתבתי עליה באחד הפוסטים מתוך הבלוג שלי "ממני והחוצה":
"איך? איך לידה, שכל חיי שמעתי כמה קשה היא וכואבת, הפכה להיות בשבילי לא רק חוויה חיובית וטובה אלא גם חוויה מדהימה, מעצימה ומצמיחה שאני נזכרת בה בהתרגשות ובחיוך גדול?
אני זוכרת את עצמי בתור ילדה חושבת שלא ארצה אף פעם ללדת. אמא שלי הטיבה לתאר את הלידות שלה כסיוט עלי האדמות ואני, בתגובה, הכרזתי בנחרצות שאני אאמץ ילדים ולא אלד אותם. לשמחתי עבר הרבה זמן מהילדות שלי ועד שמצאתי את בחיר ליבי ונכנסתי להריון בגיל 31, כי רק אז, כנראה, הייתי באמת מוכנה לתהליך המופלא הזה של התחברות לגוף, יצירת פלא שצומח וגודל בתוכי, לידה מרגשת ואמהות מהנה.
רוב חיי הרגשתי שמנה. שנאתי את גופי והתאכזרתי אליו ואני חושבת שכדי לחוות לידה טובה הייתי חייבת להגיע להסכם שלום אמיתי עם הגוף שלי.
 לשמחתי, הצלחתי להגיע ליותר מזה- לאהבה ושלמות שמגיעה מבפנים.
 
ואז הגיע ההריון, התהליך המופלא הזה שקורה לגוף חיבר אותי אליו ברמה וצורה אחרת ממה שהכרתי עד עתה. הגוף שלי יכול לייצר חיים ולגדל אותם בשלמות ויופי, אני חייבת לגמול לו בחזרה ולהכין אותו ואת עצמי ללידה טובה, ללידה מהחלומות.
 
הסיפורים מסביבי היו סיפורים לא קלים של לידות כואבות שהסתבכו ונשמעו כואבות וקשות יותר מהלידות של אימי למרות שהיו עם אפידורל. חשבתי על סבתא שלי, שילדה 13 ילדים, רובם בבית, וכנראה נהנתה ללדת. חשבתי על חברה שלי, מיוחדת במינה, שנוהגת להצהיר שהיא אוהבת ללדת ויולדת ללא משככי כאבים סינטטיים.
 
הבנתי שכדי שתהיה לי חוויה גדולה מהחיים, כדי שאני אוהב ללדת, כדאי שאכין את עצמי ללידה ללא אפידורל. המחשבה הזו קצת הפחידה אותי, ואמרתי לעצמי שתמיד תהיה את האופציה במידה ואצטרך אותה. עם הזמן והתקדמות ההריון ההכנה שלי הלכה והעמיקה, הבנתי שהגוף שלי יודע ללדת ויש לו "אפידורל" טבעי. אני רק צריכה ללמוד לא להפריע ל"אפידורל" הטבעי הזה להשתחרר בזמן הלידה וליהנות ממנו.
 
מבחינה מעשית תרגלתי יוגה, קראתי וצפיתי במגוון סיפורי לידה, קראתי את הספר 'לידה פעילה' מספר פעמים, נשימות, התכנסתי פנימה, דמיינתי איך הלידה הטובה שלי תיראה, שיתפתי את הבן זוג שלי, הכנתי תוכנית לידה מפורטת, הצטיידתי במוצרים שרציתי ללידה, עשינו עיסוי פרינאום, התחברתי לעוברה דרך שירה, ריקוד, דיבור וליטוף ועוד.
למדתי לשחרר לקראת הלידה, להתמסר לעצמי ולמה שגופי משדר לי. כל התהליך הזה של ההריון עם צבירת הידע, העבודה הגופנית והנפשית תרם לביטחון שלי בעצמי ובגופי וידעתי שנועדתי ללדת. לכן, כשהגעתי לחודש תשיעי כבר לא היה בי פחד או חשש מפני הבאות, רק התרגשות טובה.
 
הלידה התחילה ביום שלישי בלילה והסתיימה בשישי בבוקר. לידה ארוכה בהחלט. וכואבת. כאב מתוק שלא גרם לי לסבל. להפך. הרגשתי ברמת מודעות שונה, כאילו לקחתי איזה סם טבעי, הייתי מסטולה שלושה ימים עד שביתי יצאה מתוכי. והתחושה הזו של ללדת אותה לעולם מתוך הגוף שלי הרגישה כמו להיות חלק מאלוהים. כ"כ שמחתי להיות אישה. אני כ"כ שמחה להיות אישה."
 
.אחת התובנות הגדולות שלי, בנוגע להכנה ללידה, היא שההכנה לא מסתכמת בקורס טוב או בתרגול שבועי של יוגה להריון, הכנה טובה ללידה צריכה להיות עמוקה על מנת  שאישה תאמין ותרגיש שהיא יכולה ללדת, שהגוף שלה נועד ללדת, שיש לה את הכוחות ללדת ושמגיע לה ללדת כפי שהיא רוצה.  וזה כבר תהליך אישי, פנימי ועמוק. בדיוק כמו שיווק עצמי. כן, כן. שיווק. אנסה כאן להעביר את תחושותיי למילים כתובות ולהסביר לך מדוע אני חושבת כך.

אישה בורחת משיווק...
 
שיווק יעיל ונכון מחייב אותך לעצור ולהתבונן פנימה. אם את נמנעת מלכתוב, נמנעת מללכת לאירועי הריון ולידה, נמענת משיתופי פעולה וקל לך יותר "לברוח" לעבודות שיווק קלות ונחמדות כמו עיצוב כרטיס ביקור או בחירת תמונה לפלייר המושקע, כדאי לנסות ולהכיר את המחסומים שלך ולזהות מה שורשם, אולי תרצי להסיר את חלקם לאט ובזהירות. כדאי לך לנסות ולהבין מה מרתיע אותך בשיווק עצמי ומה מרגיש לך נכון. איזו עבודת שיווק את דוחה כבר זמן רב? נסי לחשוב מדוע, סביר להניח שזו לא עבודת השיווק הנכונה בשבילך או שאת צריכה לחזק את עצמך לפני שאת ניגשת לעבודות המאתגרות הללו.
האחריות על השיווק היא כולה שלך.התפקיד שלך בהריון או בלידה של הלקוחות שלך הוא לכוון, למקד, להיות המורה שלהן בדרך ללידה שהן רוצות. את לא יכולה ללדת בשבילן, נכון? העבודה הגדולה באמת היא שלהן והיא לא באחריותך אלא באחריותן בלבד. כך גם בשיווק עצמי, לא כדאי להעביר את אחריות השיווק למישהו אחר, את ורק את יכולה לשווק את עצמך בצורה יעילה. את יכולה ללכת לסדנאות שיווק, או ללמוד מהאינטרנט, לבחור באשת מקצוע או קולגה שאת מעריכה כדי שתלווה אותך ותכוון אותך בדרך השיווקית שלך, אבל עבודת השיווק היא שלך ובאחריותך בלבד.
כמו לפני לידה טובה את צריכה להאמין ביכולת שלך ללדת שיווק שמניב תוצאות. את חייבת להרגיש, ולא רק להבין, שאת טובה ושמגיע לך לעסוק במה שבחרת לעסוק בו ושמגיע לך ללוות לידות טובות או להכין נשים ללידה טובה, מגיע לך לקבל שכר הולם ולהצליח כפי שאת רוצה להצליח. שיווק עצמי יעיל הוא עבודה יומיומית כמו הכנה ללידה. כמו שאת ממליצה ללקוחות שלך להתחבר לעצמן, לדבר אל העובר שברחמן, לקרוא לו לבוא אליהן, לדמיין את הלידה הטובה שלהן ולראות אותה בעיני רוחן כך את צריכה לנהוג עם עצמך בנוגע לשיווק שלך. התחברי לעצמך ולתחושות שלך ומשם התחילי לשווק. ממך והחוצה.
 

לקוחת הזהב שלך
באומץ רב עזבת את עבודתך כשכירה ולמדת מקצוע מתוך תשוקה גדולה ורצון להעניק. השקעת זמן רב והרבה אנרגיה וכסף כדי להגשים לעצמך את החלום ולעסוק במה שאת עוסקת היום. את יודעת שאת טובה, נשים רק צריכות להבין ולדעת שכדאי להן לפגוש את אותך כדי לקבל הזדמנות לחוות לידה טובה. לידה טובה ומעצימה כמו הלידה שאת מאחלת לעצמך או כמו הלידה שכבר חווית.
אז איך? איך את מגיעה לנשים הללו? איך את יכולה לגרום להן לרצות להכיר אותך ולהבין? איך את מוצאת את הדרך האישית שלך להגיע ללב של הנשים הללו?
התשובה על השאלות הללו מורכבת. כדי להגיע ללב שלהן את צריכה לשווק מהלב שלך, ולכן,שוב אני חוזרת על המנטרה ששיווק עצמי יעיל מחייב אותך, דולה יקרה, לעצור ולהתבונן פנימה.  נסי לעצום עיניים, לנשום עמוק ולנסות להיזכר מה הביא אותך באמת לבחור בעיסוק המספק והמאתגר הזה. מה הביא אותך לבחור עיסוק שיש בו חשיפה אישית גדולה, עיסוק שדורש ממך להיות זמינה 24/7, עיסוק שידוע "שקשה" לשווק אותו (לדעתי אין מקצוע כזה באמת, יש אדם שמתקשה לשווק את עצמו, ללא קשר למקצוע שלו). מהי התשוקה האמיתית שלך? במה או במי את רוצה להתרכז? מי הן הלקוחות שאת רוצה להעניק להן מהידע, הכוח והאנרגיה שלך?
אם את מרגישה שאת פנויה לעשות זאת בזה הרגע, הטקסט הבא, מתוך דף הפייסבוק "רעות שלומי רסלר| ליווי שיווקי", יכול לעזור לך ולמקד אותך:
תעשי רגע הפסקה מהמחשבות ותנשמי עמוק, נסי לדמיין מיהי הלקוחה האידיאלית שלך."
תרדי לפרטים הקטנים, גיל, מעמד, מצב משפחתי, מקום מגורים, השכלה, מקצוע, מראה חיצוני, תכונות אופי בולטות וכל מה  שעולה בדמיונך.
.דמייני מה היא תרגיש לאחר שהיא תשכור את שירותייך
בואי ונקרא ללקוחה הזו לקוחת הזהב שלך.
לקוחת הזהב שלך היא לקוחה מרוצה, שיודעת לקבל ממך את מה שיש לך העניק לה ולהנות מהשירות המסור שאת נותנת.
 היא לקוחה שמפנה אלייך עוד לקוחת זהב כמוה.היא לא רק לקוחה חוזרת
 
פני ללקוחת הזהב שלך באופן אישי, ממוקד ורגשי. לקוחת הזהב שלך היא כרגע קהל היעד שלך נסי להתמקד ולפנות רק אליה, דברי ופני אליה מתוך עצמך וספרי לה איך היא תרגיש במידה והיא תכיר אותך ותשכור את שרותייך".
עסק דורש שיווק תמידי, את תמיד תצטרכי לשווק את עצמך, להתאים את עצמך לשינויים בשוק, לחשוף את עצמך לטוב ולרע, ללמוד את ההתנהלות של הלקוחות שלך, להכיר אותן כדי להבין מה ימשוך אותן אלייך. כדי להכיר אותן בצורה כזאת את צריכה להכיר את עצמך ולזהות את רגשותייך. את צריכה להבין מה מושך אותך ומה לא, מה גורם לך לשכור שירות מסוים ומה לא. את צריכה להבין איזו תועלת רגשית את מעניקה ללקוחות שלך דרך העסק. התובנות הללו יגיעו אלייך תוך כדי עשייה ושיווק עצמי נכון שיתאפשר עם הקשבה עצמית, הנאה מהדרך והרבה סבלנות.
צעדים בסיסיים בשיווק עצמי יעיל
זהי והגדירי לעצמך תחום התמחות ספיציפי, ממוקד וייחודי שמתאים לך. למשל דולה לנשים בהריון עם תאומים, דולה מלווה לחד הוריות וכו'. תחום ההתמחות לא ימנע ממך ללוות גם נשים אחרות אבל יבטיח לך את קהל היעד הספציפי שאת חפצה בו.

-
- שיתופי פעולה: פני לבעלות מקצוע או עסקים עם אותו קהל יעד כמו שלך ובעל רשימת תפוצה נכבדה שיכול לתרום לקידומך. הציגי את עצמך בקצרה והקדימי וספרי מדוע יהיה כדאי לו לפגוש אותך ולשתף איתך פעולה חשבי מראש על דרכי שיתוף פעולה והציעי אותם. זוהי שיחת שיווק לכל דבר ולכן יש להתכונן אליה ולרשום לעצמך תסריט שיחה או נקודות חשובות לציון.

 
- הצגה עצמית: כדי שאנשים יזכרו במה את עוסקת את צריכה לספר להם במי את עוסקת. לפני שאת מספרת על ההכשרה שלך או את כל מה שאת עושה ספרי את מי את מלווה כדי שהם יזכרו את מי להפנות אלייך. למשל במקום להגיד בהתחלה: "אני מדריכת הכנה ללידה, דולה ומטפלת בשיאצו ודיקור סיני" אמרי "אני מלווה נשים בהריון לאחר טיפולי פוריות" או "אני מלווה נשים בהריון שרוצות לידה טבעית".
- פתיחת קבוצה: כדי לפתוח קבוצה אני מציעה לך לחפש מקום, לקבוע תאריך פתיחה ולהחליט על מינימום משתתפות (גם שתיים זו קבוצה). לפני פתיחת הקבוצה התמקדי בשיווק שלה. ניתן להתחיל בקבוצת פיילוט במחיר מוזל, לארח מובילת דעת קהל, לשתף פעולה עם עוד מנחה שתהווה כוח שיווקי, לבחור מקום שיש לו רשימת תפוצה עם אותו קהל יעד ועוד.
- כתיבה שיווקית: כל מייל, לשונית באתר או סטטוס בפייסבוק יכול להווה עבורך קידום אישי יעיל אם תכתבי אותו בצורה שיווקית. כתיבה שיווקית משמעה כתיבה אישית, רגשית וממוקדת לקהל היעד. כתבי בלשון יחידה ונסי לתפוס במילים הראשונות את קהל היעד שלך על ידי פניה לרגש. חשבי מה התועלת של קהל היעד שלך באותו זמן נתון ורשמי תמיד למה ומדוע כדאי להם לפתוח את הקישור המצורף, את המייל או להירשם לסדנא. לא כולם צריכים לקרוא את מה שאת כותבת רק מי שידע להפיק מכך תועלת.
- איפה כדאי לך להשקיע את מאמצי השיווק? לפני שאת ניגשת לפתוח אתר יקר או להדפיס מאות פליירים מעוצבים חשבי על עצמך- מה גורם לך או מביא אותך לפנות לאשת מקצוע כזאת ולא אחרת. האם הכרות דרך הפייסבוק, חיפוש בגוגל, מאמר, המלצה או שילוב של מספר אלמנטים.
ישנן מספר אופציות לשיווק רשתי ופרונטלי המתאים לדולות:
אתר, דף עסק או בלוג מקצועי הם כרטיס הביקור הרשתי שלך שדורש קידום תמידי ולכן בחרי להתחיל עם אחד מהם ולהתמקד בהקמתו ובקידומו.

כרטיס ביקור רשתי:
 

שימוש ברשימת תפוצה: ערכי לעצמך קבוצה במייל שתהה רשימת התפוצה המקצועית שלך והקפידי לשלוח מידי פעם עדכונים ותוכן מעניין עם קישור לכרטיס הביקור הרשתי שלך. צרפי לתפוצה מתעניינים פוטנציאלים בכל הזדמנות.
ניהול פרופיל אישי, דף עסק ו/ או קבוצה מקצועית ברשת החברתית הפופולארית מאפשרת לך חשיפה גדולה ושמירה על קשר רציף עם קהל היעד שלך.

פייסבוק:
ניהול פורום או התארחות קבועה בפורומים חברתיים או מקצועיים פעילים.

 
שיווק באמצעות מאמרי תוכן מקצועיים ופירסומם באתרי מאמרים ואתרים מקצועיים.
והפצתם ביו טיוב או בפליקר (אתר סרטונים של תפוז).

שיווק באמצעות סרטונים
 

מעגלים עסקיים: השתתפות באחד או שניים מהמעגלים העסקיים הפעילים כמו גדולה, קישורי אמהות, בי.אן.איי, ביז ועוד.
: באפשרותך לארגן או להצטרף לערבי הכרות וקידום ולשאת הרצאות קצרות, להשתתף באירועים שמיועדים לנשים בהריון ואחרי לידה, להתארח במפגשי נשים ומעגלי אמהות ועוד.

הרצאות, כנסים ואירועים
 שיווק לא נכון עלול גם להזיק. שיווק מתוך לחץ או שיווק שלא מתאים לך באופן אישי עלול להחוות כאגרסיבי או מהוסס ולא בטוח בעצמו. למדי את השוק, למדי מטעויות של אחרים, התאזרי בסבלנות והכי חשוב הקשיבי לתחושות שלך.

 
בהצלחה ובהנאה,
רעות שלומי רסלר, מלווה שיווקית נשים שבחרו עיסוק מתוך תשוקה ורצון להעניק לעצמן וללקוחות שלהן. מנחה סדנאות שיווק פעילות בשם 'ממני והחוצה', יוזמת ומנהלת את 'גדולה - מעגל שיווק נש'י.

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש