בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

הסיפור של אדווה, מתוך המדריך לסילוק הדחיינות

 גרסת הדפסה   
 
מאת: *פיני שרגיל בן סירה

אדווה, כיום בת 38, היתה בעלת עסק קטן של הפעלות לילדים באירועים – תחום בו החלה לעסוק כסטודנטית צעירה לתיאטרון.

אחרי מספר שנים בהן השקיעה אינספור שעות עבודה ומשאבים רבים בנסיון להגדיל את העסק, לייצר תזרים מזומנים קבוע ויציב ולהתפרנס בנוחות, הרגישה שהסטטוס של בעלת עסק עצמאי הוא מעל לכוחותיה, ולמרות התסכול הרב על כך שלא הצליחה, החליטה שנמאס לה להרוויח רק את המעט שהספיק לה כדי להישאר מעל המים וסגרה את העסק.
כדי להשתכר בכבוד ולא בדוחק וכדי להחזיר חובות של כמה עשרות אלפי שקלים, שצברה בתקופתה כעצמאית, היא מצאה עבודה כסייעת בבית ספר וכמדריכת ילדים במועדונית.
עבודות אלה לא עזרו לאדווה בשיקום הדימוי העצמי שלה, אשר ספג מכות לא פשוטות בעקבות כישלון העסק, אך הן לפחות אפשרו לה להכניס משכורת קבועה וסבירה.
כדי לא לוותר על החלום של משהו אחר וטוב יותר וכדי להרגיש שהיא עסוקה במשהו נוסף מלבד עבודה, אדווה החלה ללמוד חינוך לגיל הרך, במטרה להתחיל לעבוד כגננת מוסמכת בתום הלימודים.
אחרי מספר שנים, כשהשלימה את לימודיה, החלה לעבוד כגננת שכירה. למרות שמאד הצליחה בעבודתה, עדיין קינן בה החיידק היזמי והרצון להקים עסק עצמאי ולהצליח בו.
אחרי חמש שנות עבודה כגננת שכירה אדווה גיבשה לעצמה תוכנית לפתוח גן ילדים פרטי. היא צירפה אליה חברה טובה שהכירה בלימודים ושעבדה איתה באותו מקום כגננת.
השתיים החליטו להתקדם עם יוזמת הגן והחליטו למצב את עצמן גבוה (מבחינת הקונספט החינוכי, דרכי העבודה ועיצוב הגן), כך שיוכלו לדרוש מההורים סכום גבוה באופן ניכר מממוצע העלות של גן פרטי באזור שלהן.
הן יצאו לדרך מצוידות ברעיון ייחודי, ידע ונסיון מקצועיים, שותפות טובה ביניהן, מיקום גאוגרפי מצוין ועם הרבה התרגשות ומוטיבציה.
התחושה היתה שאין שום סיבה שהן לא יצליחו, אבל מהרגע הראשון תהליך הקמת העסק היה רצוף קשיים והתקדם בקושי ונראה שהגן החדש עומד להיסגר עוד לפני שנפתח.
למרות היכולת הגבוהה של אדווה לבנות תוכנית עבודה עד הפרט האחרון, הדחיינות שלה מנעה כמעט כל התקדמות אפשרית בהקמת העסק.
מטלות כגון סגירת החוזה על הבית שאמור היה להפוך לגן הילדים, תכנון השיפוצים הנחוצים, ארגון כל האישורים הפורמליים והביטוחים השונים ותחילת העבודה על שיווק הגן החדש נדחו, למרות שהיה ברור שבלעדיהן לא ניתן יהיה להתקדם.
במקום לעסוק בביצוע המטלות האלה אדווה בזבזה זמן רב על משימות כמו סקירת מגוון האביזרים השונים לגן.
התסכול על כך שהעסק לא זז לא איחר לבוא והופיע בעוצמה רבה יותר מאשר במקרה של סגירת עסק הפעלות הילדים שנים קודם לכן.
אדווה חוותה תחושה של עייפות החומר, ועל רקע הדרך הארוכה שעשתה מאז היותה עצמאית, סגירת העסק הראשון, החזרה לעבודה כשכירה, שנות הלימוד והעבודה כגננת, הרגישה לא רק עייפות ותסכול, אלא בעיקר ייאוש.
במצב הזה היא הגיעה אלי לתהליך אימון אישי שמטרתו היתה להתגבר על הדחיינות ולהצליח להגשים את חלום הגן החדש.
דגש מרכזי בעבודה עם אדווה היה על היסוד השני בשיטת 14 היסודות לסילוק הדחיינות – לתת דין וחשבון.
החברות בין אדווה לשותפה שלה והעובדה שהן חלקו את אותה נקודת מבט מקצועית, התבררו כמקור כוח מרכזי שניתן להשתמש בו. בעזרת נתונים אלו והאינטרס המשותף להקמת עסק מצליח, אדווה וחברתה החלו לתת דין וחשבון יומיומי קבוע זו לזו.
במקביל, נעשה שימוש ביסוד השביעי – לחזק התנהגויות מקדמות ותנאים מסייעים, כדי לחלק מחדש את תחומי האחריות של שתי השותפות, כך שכל אחת מהן תתמקד בביצוע המשימות בהן יש לה יתרון יחסי (ולכן מופיעה בהן פחות דחיינות).
המחויבות של אדווה לשותפה שלה, ההתמקדות בחוזקות הייחודיות לה והעבודה במקביל על התיחסות סלחנית יותר (יסוד מספר 10) לדרך המפותלת שעברה מאז שהיתה בעלת עסק להפעלות ילדים, תפסו מקום מרכזי בתהליך העבודה עם אדווה על סילוק הדחיינות.
אחרי תהליך עבודה אינטנסיבי של עשרה חודשים, גן הילדים החדש נפתח.
עם 20 ילדים רשומים, שהוריו של כל אחד מהם משלמים לגן 2900 ₪ לחודש, הגיעו אדווה והשותפה שלה למחזור חודשי של 58,000 ₪!
מעבר להצלחה הכלכלית המשמעותית אדווה דיווחה על תחושת סיפוק אדיר מעצם השלמת הפרויקט מתחילתו ועד סופו.
היא הרגישה שהיא הוכיחה לעצמה שהיא יכולה להצליח והוכיחה זאת גם לאחרים (הורים, בן זוג, חברים).
ההרגשה הטובה ביותר שהיא תיארה היתה ההרגשה שהעסק הוא שלה, שהיא זו שעשתה את זה.
 פיני שרגיל בן סירה 054-4240616 הוא מאמן עסקי ואישי המתמחה בטיפול בנושא הדחיינות. להורדת המדריך לסילוק הדחיינות מאת פיני שרגיל בן סירה
 

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש