בלוג פורומים השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 

להורים לעתיד ששוקלים לשכור דולה

יש כמה דברים שאנחנו כדולות מנוסות חושבות שכדאי שתדעו

 גרסת הדפסה   
 
מאת: מאנגלית: רותי קרני הורוביץ

1. התפקיד שלנו מתחיל הרבה לפני הלידה.
כשאנשים חושבים "דולה" הם חושבים על תמיכה בזמן הלידה. אנחנו בהחלט נהיה איתך בלידה, אבל חלק גדול מהתפקיד שלנו הוא להיות זמינה לך בשבועות ולעתים אף חודשים לפני הלידה. אנו נמצאות שם עבורך כדי לענות על שאלות, לתת תמיכה, לעודד אותך, לתת לך מידע והצעות שיעזרו לך להיות מוכנה לצירים וללידה וכדי להציע לך אופציות. לעולם אל תהססי לפנות אלינו עם החששות והשאלות שלך, במשך היום או הלילה, וגם לא צריך אי פעם להתנצל על כך. אנו מלהטטות בין תחומים שונים אך תמיד רוצות שתפנו אלינו בכל פעם שאת מרגישה צורך. לידת תינוק היא עניין גדול, ובמיוחד אם לא עשית את זה קודם, קשה לדעת לאן לפנות להדרכה. אנחנו אוהבות להיות מעורבות במסע שלך שהוביל לצירים וללידה, אז בבקשה, השתמשי בנו!

2. לידה היא אודותייך. לא אודותינו.
אנחנו כאן כדי לתמוך בחוויית הלידה שלך ובבחירות שלך. אנחנו מעוניינות בכך שהתא המשפחתי שלך יקבל חיזוק ויהיה מלוכד גם באמצעות הנוכחות שלנו, וזו תמיד המטרה שלנו - להיות ברקע ולעשות את הדברים טובים יותר עבור החוויה שלך, ולא להיות במרכז או בחזית. אנו מודעות למטרות ולבחירות שלך ואנחנו הולכות להיות שם כדי להזכיר לך אותן ולעזור לך להשיג אותן, אבל אם הנסיבות מונעות זאת, או שאתם בוחרים במהלך הצירים משהו שונה מכפי שתכננת במקור, תמיכתנו תהיה לצידך ללא היסוס. לדוגמה, אם את רוצה לידה ללא התערבות, אבל את משנה  את דעתך ומבקשת אפידורל במהלך הלידה שלך, אין צורך להתנצל להרגיש אשם. זה לא אודותינו, ואנחנו הולכות לשם בשבילך עם 100% של האהבה והתמיכה שלנו. לא משנה מה.

3. אנא הביני את עמדתנו.
את שכרת אותנו ואין לנו שום מחויבות, נאמנות ואחריות למישהו אחר. את הלקוח שלנו ואת הבוס. אנחנו לא עובדים עבור האחיות, המיילדת, הרופא או בית החולים. אנחנו עובדים בשבילך. עם זאת, יש להבין שאנחנו נשות מקצוע שמתמחות בעבודת תמיכה, לא שומרי ראש, ולא מקבלי החלטות או נותני טיפול רפואיים. אנחנו שם כדי לתמוך בך, ולא להגן עליך. לכן, אנחנו לא יכולים לעמוד בינך לבין ספקי השירותים שלך, להפריע לכל מי שמנסה לעשות את העבודה שלו או שלה, או לדבר עם צוות רפואי בשמך. אם היינו עושות כך, לא היינו יכולות להתקבל שוב בברכה בחדר הלידה ולחזור אליו לתמיכה ביולדת הבאה וההשלכות מכך לטווח ארוך ישפיעו על נשים רבות, כמו גם על קהילת הדולה. אנחנו זקוקות לכך שתיקחי אחריות על הכרת המדיניות והנהלים במקום הלידה שבחרת, ומבינות שיש דברים שאינם תלויים בך (אנחנו נדון בנושאים אלו בהרחבה בפגישות טרום לידה שלנו, כך שתהיי מוכנה אליהם). אם יש דברים שהם חלק ממדיניות בית החולים ושאינם רצויים עבורך (כלומר ניטור רציף, IV חובה, ריתוק למיטה), אל תצפי לכך שהנוכחות שלנו תוכל "להגן" עליך מפניהם. אנחנו יכולות לדון באפשרויות שלך באופן פרטי, להזכיר לך את ההעדפות שלך, ולהציע חלופות, אבל ההחלטה לסרב או לקבל את הדברים האלה תלויה בך.

4. התכווני למה שאת אומרת.
זה קשה מאד לשרת לקוחות שיש להן מטרות ורצונות מסוימים באשר ללידתם, אך שבחירת בית החולים ושלהם אינה עומדת בהלימה עם מטרות ורצונות אלה. אם, למשל, את רוצה לידה ללא התערבות, ממוקדת באם, עם האפשרות של לידת מים, בחירה באחד מבתי החולים הגדולים ביותר, עם שיעור של 60% ניתוחים קיסריים, ושאין להם אמבטיות או ג'קוזי מיועדים ללידה, יחד עם שיעור גבוה ביותר של אפידורל, עלולה להוביל לאכזבה, מאחר והבחירות הללו אינן מאפשרות תמיכה יעילה יותר במטרות שלך. אם, מצד השני, את לא כל כך מודאגת באשר לשיעורי התערבות או שיש לך תכנית ללכת על אפידורל בלידה, בהגדרה ספק שירותים זה עשוי להיות מתאים בהחלט, בעיקר אם זו בחירה שאת מרגישה הכי בנוח איתה. אנחנו תומכות לחלוטין בבחירה שלך ובלבד שתהיי מודעת לחשיבות ההתאמה בין המטרות שלך והבחירות שלך.

5. אנחנו לא יכולות לעשות את זה בשבילך.
ליווי הדולה בלידה שלך יסייע לך להיות מעודדת ומועצמת, ויבטיח כי יש לך תמיכה רציפה בכל רגע ורגע. אנו נוודא שאת מטופלת היטב ושיש לך את המידע שאת צריכה כדי לעשות את הבחירות הטובות ביותר עבור עצמך ועבור תינוקך. יחד עם זאת עליך לזכור כי נוכחות דולה בשום אופן לא מבטיחה לך לידה ללא סיבוכים, וכי אנחנו לא יכולות לקחת ממך את הצירים או את הלידה. לידה היא עבודה קשה עם או בלי דולה. אנחנו נעשה ככל מה שביכולתנו כדי לשמור שיהיה לך נוח ככל האפשר. אנחנו מציעות תנוחות, עיסוי, חום וכו', ממליצות להשתמש במקלחת ובאמבטיה, תומכות בלחץ נגדי, מניחות רטיות קרות על מצחך ומזכירות לך שאת חזקה ומסוגלת. כל הדברים האלה לא בהכרח יהפכו את הלידה שלך קלה או נטולת כאבים. הם יעזרו, אבל בסופו של דבר, זה הגוף שלך, התינוק שלך, הניסיון שלך, וההר שלך לטפס, ואת יכולה לעשות את זה!

6. מערכת היחסים שלנו היא למשך זמן מוגדר.
אין זה יוצא דופן עבורנו ליצור קשרים חזקים עם הלקוחות שלנו. עד שהתינוק מגיע יש לנו מערכת יחסים יציבה עם הלקוחה שלנו ואכפת לנו מאוד זו מזו. יחד עם זאת אנא הביני שאנו משרתות הרבה לקוחות וזה מאוד קשה לשמור על מערכת יחסים ארוכת שנים עם כל אחד. לפעמים החברים הטובים שלנו התפתחו מתוך מערכת יחסים שבין לקוח לדולה, אבל בבקשה אל תיקחי את זה אישית אם אנחנו לא יכולות להגיע למסיבת יום הולדת של התינוק לדוגמא. אכפת לנו מאוד ממך ומהמשפחה שלך, אבל אילוצי הזמן של סוג העבודה שלנו ואופי העבודה, אינם מאפשרים לפי רוב שמירה של מערכת היחסים ההדוקה למשך זמן ארוך מהמוגדר.

לבסוף, אנו גאות להיות איתך בלידה שלך ויש לנו כבוד עמוק לעבודה שתעשי כדי להביא את התינוק שלך בבטחה אל העולם הזה. אין שום דבר קדוש יותר ומיוחד יותר מלהיות עדות להולדתו של ילד ואנו מודות לך על שנתנו אמוננו והעסקתנו. יום לידה שמח!

Copyright 2012 © All Rights Reserved
Plumtree Baby, LLC

 
 

הרשמה לניוזלטר

קבלו עדכונים והטבות
כל ראשון לחודש למייל
דואר אלקטרוני
שם
 
לגיליונות קודמים
לאינדקס לידה - הגדול במדינה
כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש