|
29/3/2001 19:01
|
הדס
|
מאת:
|
|
ענת! תשובה מקצועית ממרפאה בעיסוק העוסקת בתחום כף היד - כדאי לקרוא!
|
כותרת:
|
הי ענת. במקצועי אני מרפאה בעיסוק המתמחית בתחום כף היד (hand therapy) ולכן אולי אוכל לענות לך. דבר ראשון, בהריון: ישנה תסמונת בשם CTS אשר מתאפיינת בנימול באצבעות ובתחושת הרדמות נוראית - בעיקר בלילה. זה קורה להרבה נשים וגברים העובדים מול מחשב (בעיקר קלדניות) ועוד מקצועות אחרים אולם מתאפיין גם בהופעה בהריון עקב בצקת. הבצקת לא חייבת להיות נוראית אלא קלה - והיא זו הגורמת לנימול. זה עובר זמן מה לאחר הלידה ולרוב לא דורש טיפול. לאחר הלידה: הטיפול בתינוק מתאפיין בהרמתו עם כף היד באופן ש"פותח" את האגודל ומרחיקו מהיד (מגדיל את המרחק בין האגודל לאצבע המורה). הרבה לחץ ישנו גם על האגודל ובכלל על האמה בזמן הנקה, ועוד. הרבה נשים לאחר לידה מפתחות דלקת בבסיס האגודל בגיד המישר שלו. הפתרון המיידי והטוב ביותר לדלקת זו (אם תופסים אותה בזמן) הוא מנוחה מוחלטת ליד החולה. אבל תראו לי אמא שלא תרים את התינוק שלה... בריפוי בעיסוק אנו עושים סדי מנוחה לאגודל ששמים אותו במנח שמאפשר תיפקוד אבל מונע תזוזה מיותרת. כמו כן מומלצת פיסיותרפיה לחימום וריפוי הדלקת. מעבר לכך, בריפוי בעיסוק אנו מלמדים את המטופל כיצד כן להשתמש ביד ללא יצירת עומסים מיותרים על האגודל (ובכלל). טיפול זה הינו טוב גם לסובלות מהפגיעה בשורש כף היד והנימול משום ששימוש נכון ביד מונע לעיתים קרובות את הפגיעות האחרות (כאמור CTS ועוד צרות אחרות).
ענת, נסי בנתיים לא להעמיס את הרמת הדר על יד אחת אלא לסירוגין. את מוזמנת לשאול כל שאלה - כולל לגבי אפשרות טיפול באזורך (עם המלצות על מרפאים בעיסוק מעולים) את יכולה לפנות גם לדוא"ל הפרטי שלי.
בהצלחה!
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|