פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
29/3/2001 19:01 הדס מאת:
ענת! תשובה מקצועית ממרפאה בעיסוק העוסקת בתחום כף היד - כדאי לקרוא! כותרת:
הי ענת. במקצועי אני מרפאה בעיסוק המתמחית בתחום כף היד (hand therapy) ולכן אולי אוכל לענות לך.
דבר ראשון, בהריון: ישנה תסמונת בשם CTS אשר מתאפיינת בנימול באצבעות ובתחושת הרדמות נוראית - בעיקר בלילה. זה קורה להרבה נשים וגברים העובדים מול מחשב (בעיקר קלדניות) ועוד מקצועות אחרים אולם מתאפיין גם בהופעה בהריון עקב בצקת. הבצקת לא חייבת להיות נוראית אלא קלה - והיא זו הגורמת לנימול. זה עובר זמן מה לאחר הלידה ולרוב לא דורש טיפול.
לאחר הלידה: הטיפול בתינוק מתאפיין בהרמתו עם כף היד באופן ש"פותח" את האגודל ומרחיקו מהיד (מגדיל את המרחק בין האגודל לאצבע המורה). הרבה לחץ ישנו גם על האגודל ובכלל על האמה בזמן הנקה, ועוד. הרבה נשים לאחר לידה מפתחות דלקת בבסיס האגודל בגיד המישר שלו. הפתרון המיידי והטוב ביותר לדלקת זו (אם תופסים אותה בזמן) הוא מנוחה מוחלטת ליד החולה. אבל תראו לי אמא שלא תרים את התינוק שלה...
בריפוי בעיסוק אנו עושים סדי מנוחה לאגודל ששמים אותו במנח שמאפשר תיפקוד אבל מונע תזוזה מיותרת. כמו כן מומלצת פיסיותרפיה לחימום וריפוי הדלקת. מעבר לכך, בריפוי בעיסוק אנו מלמדים את המטופל כיצד כן להשתמש ביד ללא יצירת עומסים מיותרים על האגודל (ובכלל). טיפול זה הינו טוב גם לסובלות מהפגיעה בשורש כף היד והנימול משום ששימוש נכון ביד מונע לעיתים קרובות את הפגיעות האחרות (כאמור CTS ועוד צרות אחרות).

ענת, נסי בנתיים לא להעמיס את הרמת הדר על יד אחת אלא לסירוגין.
את מוזמנת לשאול כל שאלה - כולל לגבי אפשרות טיפול באזורך (עם המלצות על מרפאים בעיסוק מעולים) את יכולה לפנות גם לדוא"ל הפרטי שלי.

בהצלחה!



תוכן התגובה:


תגובות נוספות
29/3/2001  12:01 אוי, ענת, החזרת אותי שנה וחצי אחורה!... - נטלי
29/3/2001  12:15 אולי בכל זאת להחזיר את החשד למקלדת - דיאנה
29/3/2001  12:35 אבל לי אפילו לא היה מחשב בבית...(המשך) - נטלי
29/3/2001  12:42 נטלי ודיאנה - תודה! - ענת ב
29/3/2001  12:46 ענת, תבדקי טוב לגבי וולטרן והנקה. היו אזהרות די גדולות על הוולטרן נגד שימוש בהנקה, וצריך לבדוק את זה לפני השימוש. מקווה שתרגישי טוב בקרוב! (ל"ת) - נטלי
29/3/2001  14:26 ענת ב. יקירתי - ענת סימון
29/3/2001  14:48 הי ענת, יהודית שריג, הפיסיותרפיסטית - רותי קרני הורוביץ
29/3/2001  17:14 אוי ענת ב.- לצערי אני מכירה את הבעיה - ליא
29/3/2001  18:50 שוב תודה! באינטואיציה חשבתי שיש קשר להריון, - ענת ב
29/3/2001  19:36 תיקון טעות מההודעה הקודמת שלי: זה לא זמן קצר לאחר הניתוח- אלא לאחר הלידה (הראש לא עובד) - ליא
29/3/2001  20:01 פתאום נזכרתי בעוד כמה דברים באותו הקשר - ורותי, יש איזה משפט שמכוון אליך - שימי לב... - הדס
30/3/2001  00:16 הי הדס, כללים לשימוש נכון בגוף בזמן הטיפול בתינוק ובהנקה - רותי קרני הורוביץ
30/3/2001  00:55 וואו, הדס, את ממש אוצר מהלך, ואנחנו לא ידענו... - ענת ב
30/3/2001  06:32 התשובות לשאלה. - יהודית שריג, פיסיותרפיסטית
30/3/2001  08:13 תראו איזה אוצרות מתגלים בפורום. הנה אני מרימה את הכפפה ומוכנה לארח מפגש . מי תהיה מוכנה להגיע עד לגן יבנה (ליד אשדוד), תמורת ארוח כיד המלך, הרצאה ממרפאה בעיסוק ומפגש עם נשים נהדרות? (ל"ת) - ענת סימון
30/3/2001  08:35 אני, אני, אני... - ענת ב
30/3/2001  08:54 גם אני - דיאנה
30/3/2001  09:57 וגם אני אשמח - רותי קרני הורוביץ
30/3/2001  11:57 ענת, אותי החזרת 14 שנה אחורה, אך לי הזריקו לגיד אנטיביוטיקה ממש בעצם בין שורש כף היד לאגודל. וזה חלף לי מהר. ל"ת - יפה
30/3/2001  21:33 ריפוי מהיר ויעיל של דלקת בגיד - תיתי
30/3/2001  21:53 יופי..... - ענת סימון
31/3/2001  10:15 תיתי, תוכלי בבקשה להמליץ על המהפנט המוצלח? (ל"ת9 - ענת ב
31/3/2001  11:09 מהפנטים - תיתי
31/3/2001  14:22 תיתי, אני רחוקה בדיוק 100 ק"מ מירושליים... - ענת ב
31/3/2001  16:50 ענת סימון-גם אני מוכנה להדרים.... - דנה
31/3/2001  23:24 ענת ב והדר הרחוקות - תיתי
1/4/2001  09:50 תיתי, את נהדרת! המון תודה! אעדכן ברגע שיהיו התפתחויות... (ל"ת) - ענת ב


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש