האם יכול להיות שיום אחד פז פשוט לא יקום לארוחת לילה? יכול, קרה, ואני מקווה שיקרה לכם, ובקרוב. האם כדאי להכניס אותו לסדר יום? תלוי את מי את שואלת. לעומת הגישה הזורמת עם הילד, "הלוחשת לתינוקות" מדברת על "עידוד" מלאכותי של שנת לילה מלאה כבר בשלב הזה ואפילו קודם. (פחות או יותר על ידי טקס שינה קבוע וארוחות תכופות יזומות לפני השינה.) בדיוק כשהתלבטנו האם לנסות "להזיז" לעמית את שעות השינה, הוא דילג על ארוחת חצות, ושבועיים שלושה אח"כ גם על ארוחת האשמורת הראשונה. אני במקומך הייתי מנסה בשלב הזה לעזור בדרכים שלא מתערבות לו יותר מדי בצרכים הטבעיים, אבל מכוונות אותו לכיוון הרצוי. כלומר, לא הייתי מאכילה אותו באופן יזום בלי שהוא דורש, אבל כן הייתי מנסה ליצור הפרדה בין יום ללילה מבחינת תאורה, רעש, בגדים; מארגנת טקס שינה; במשך הלילה כשהוא קם נמנעת ממשחקים. לילה טוב!
|
תוכן התגובה:
|