|
3/2/2003 20:59
|
ליאת
|
מאת:
|
|
תשובה לליאתיתי ושאלה לטובה
|
כותרת:
|
אמנם לנסיוני במוצקים טרם מלאו חודשיים, אבל מקווה שאוכל לעזור לך לפחות במה שקשור להתחלה (אנסה לעשות זאת בקצרה כדי לא לעייף את עינייך העיפות ממילא). כדאי להתחיל עם אחד מהירקות הללו: גזר או קישוא או בטטה. לדעתי הקישוא עדיף משום שמרקמו רך מאוד, מה גם שהגזר יכול לגרום לעצירות. אחרי כשלושה ימים שבהם הקטנה טעמה ירק אחד ולא התגלו השפעות לא רצויות, ממשיכים עם הירק השני לשלושה ימים וכך הלאה לירק השלישי. בסוף עושים מהכל מרק ירקות ואפשר גם להוסיף אורז ועוף (לטחון הכל יחד). כשרואים שמרק הירקות התקבל כמו שצריך אפשר להוסיף גם פירות (להתחיל עם בננה או תפוח או אגס לפי אותם כללים של הירקות).
הסיבה (הידועה לי) שמתחילים עם ירקות ולא עם פירות היא שלתינוקות יש העדפה טבעית למתוק ולכן, אם יפגשו קודם את הפירות המתוקים, ייתכן וידחו אח"כ את הירקות. כמו כן, כדאי גם להוסיף מים לתפריט. אני נותנת לאיתי ללגום מעט מים מבקבוק בין ביס לביס.
כמה טיפים מניסיוני: * זה לוקח זמן (הרבה זמן) עד שהעסק הופך לארוחה. בהתחלה זה יותר טעימות ומשחק. אני חושבת שלוקח להם זמן עד שהם מבינים שזה אוכל ויש קשר בין הפעולה הזו להשתקת הרעב. אל תשכחי שבהנקה הם משביעים את רעבונם ב-10 דקות, בעוד שבאכילת מוצקים זה יכול גם לקחת שעה(!) ולכן הם מאבדים סבלנות. אבל אל ייאוש, בסוף זה מגיע. איתי (בן 8 חודשים אוטוטו) אוכל כמו שצריך רק בשבועיים האחרונים. * בעיני חשוב לקבוע זמן קבוע ביום לארוחה (למשל להתחיל בצהריים עם הירקות ואח"כ להוסיף את הפירות בבוקר), ומקום קבוע (למשל בסלקל/כיסא אוכל במטבח). * גיליתי שאיתי אוכל הכי טוב אם אני אוכלת יחד איתו. אז זו הזדמנות גם להכין לעצמך משהו לאכול ולעשות את זה בצוותא. * איתי פחות אוהב את המחית החלקה, ומעדיף ריסוק יותר גס. גם לקח זמן עד שהוא הסכים לאכול מהכפית, אז הייתי נותנת לו חתיכות גסות ישר מהיד שלי. בהצלחה!
***************************************************** שאלות לטובה: מה בנוגע לשמן/חמאה/מרגרינה? האם אפשר להוסיף למאכלים? ומה עם קטניות (חומוס למשל)? במשפחה של בעלי אוכלים בכל יום שישי פלאפל תוצרת בית - האם אפשר לתת לו לטעום? האם הטיגון בשמן עמוק הוא אפשרי בגיל כזה (איתי בן 8 חודשים)? תודה.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|