פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
3/2/2003 20:59 ליאת מאת:
תשובה לליאתיתי ושאלה לטובה כותרת:
אמנם לנסיוני במוצקים טרם מלאו חודשיים, אבל מקווה שאוכל לעזור לך לפחות במה שקשור להתחלה (אנסה לעשות זאת בקצרה כדי לא לעייף את עינייך העיפות ממילא).
כדאי להתחיל עם אחד מהירקות הללו: גזר או קישוא או בטטה.
לדעתי הקישוא עדיף משום שמרקמו רך מאוד, מה גם שהגזר יכול לגרום לעצירות.
אחרי כשלושה ימים שבהם הקטנה טעמה ירק אחד ולא התגלו השפעות לא רצויות, ממשיכים עם הירק השני לשלושה ימים וכך הלאה לירק השלישי. בסוף עושים מהכל מרק ירקות ואפשר גם להוסיף אורז ועוף (לטחון הכל יחד).
כשרואים שמרק הירקות התקבל כמו שצריך אפשר להוסיף גם פירות (להתחיל עם בננה או תפוח או אגס לפי אותם כללים של הירקות).

הסיבה (הידועה לי) שמתחילים עם ירקות ולא עם פירות היא שלתינוקות יש העדפה טבעית למתוק ולכן, אם יפגשו קודם את הפירות המתוקים, ייתכן וידחו אח"כ את הירקות.
כמו כן, כדאי גם להוסיף מים לתפריט. אני נותנת לאיתי ללגום מעט מים מבקבוק בין ביס לביס.

כמה טיפים מניסיוני:
* זה לוקח זמן (הרבה זמן) עד שהעסק הופך לארוחה. בהתחלה זה יותר טעימות ומשחק. אני חושבת שלוקח להם זמן עד שהם מבינים שזה אוכל ויש קשר בין הפעולה הזו להשתקת הרעב. אל תשכחי שבהנקה הם משביעים את רעבונם ב-10 דקות, בעוד שבאכילת מוצקים זה יכול גם לקחת שעה(!) ולכן הם מאבדים סבלנות. אבל אל ייאוש, בסוף זה מגיע. איתי (בן 8 חודשים אוטוטו) אוכל כמו שצריך רק בשבועיים האחרונים.
* בעיני חשוב לקבוע זמן קבוע ביום לארוחה (למשל להתחיל בצהריים עם הירקות ואח"כ להוסיף את הפירות בבוקר), ומקום קבוע (למשל בסלקל/כיסא אוכל במטבח).
* גיליתי שאיתי אוכל הכי טוב אם אני אוכלת יחד איתו. אז זו הזדמנות גם להכין לעצמך משהו לאכול ולעשות את זה בצוותא.
* איתי פחות אוהב את המחית החלקה, ומעדיף ריסוק יותר גס. גם לקח זמן עד שהוא הסכים לאכול מהכפית, אז הייתי נותנת לו חתיכות גסות ישר מהיד שלי.
בהצלחה!

*****************************************************
שאלות לטובה:
מה בנוגע לשמן/חמאה/מרגרינה? האם אפשר להוסיף למאכלים?
ומה עם קטניות (חומוס למשל)? במשפחה של בעלי אוכלים בכל יום שישי פלאפל תוצרת בית - האם אפשר לתת לו לטעום? האם הטיגון בשמן עמוק הוא אפשרי בגיל כזה (איתי בן 8 חודשים)?
תודה.



תוכן התגובה:


תגובות נוספות
3/2/2003  19:57 רק שכחתי להגיד שקראתי את המאמר של טובה קראוזה, אבל לא הצלחתי להפנים (האשמה לחלוטין לא במאמר- רק בעייני העייפות!!!) (ל"ת) - ליאתיתי
3/2/2003  22:36 ליאת, המון המון תודה, ולהמשך רשימת השאלות: - ליאתיתי
3/2/2003  22:46 ליאתיתי, מכיוון ששי הגיעה לגיל שאפשר להתחיל, אני אנסה לענות לך - לירון
3/2/2003  22:59 ולטובה - האם את עובדת עם 'מכבי' או במסגרת פרטית בלבד?תודה (ל"ת) - לילוש
3/2/2003  23:01 שאלות לטובה ותשובות לליאת - אלה
3/2/2003  23:02 ליאתיתי, אל לחץ! - אנט
3/2/2003  23:13 ליאתיתי, עוד משהו, וגם לספר לכם שחזרתי עכשיו מבילוי זוגי בפעם הראשונה מזה 7 חודשים - לירון
3/2/2003  23:23 לירוני??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!! - וואו, אני ממש שמחה. מחר את מספרת לי את כל הפרטים!... אה, ותודה לאלה על התשובה. (ל"ת) - ליאת
3/2/2003  23:29 ליאתיתי, מוסיפה המלצה קטנה משלי - - שרון-ש
4/2/2003  08:42 לירון, אם כבר פתחת את הנושא- יש לי הצילו אחד בנאלי לחלוטין - תמי
4/2/2003  10:41 תמי - אני עברתי את זה בשלום לפני שבועיים - אמא של פלג
4/2/2003  10:43 OT לליאתיתי - אמא של פלג
4/2/2003  10:47 תודה אורית. עכשיו התקשרו מהגן שהיא מקיאה. - תמי
4/2/2003  11:00 תמי יקרה - אסנת ש.
4/2/2003  11:13 אסנת תודה, - תמי
4/2/2003  11:25 תמי יהיה בסדר!! - אסנת ש.
4/2/2003  11:41 תמי, תאמיני לי כשתגיעי - אורלי_ו
4/2/2003  12:08 לאמא של פלג ולתמי - ליאתיתי
4/2/2003  12:31 תמי אהובתי, - שרון-ש
4/2/2003  12:48 תודה, נשמות טובות שלי, - תמי
4/2/2003  13:13 ולכולכן: - ליאתיתי
4/2/2003  13:50 ליאתיתי, - שרון-ש
4/2/2003  15:18 תמי יקירתי, - איריס גוב
4/2/2003  15:21 ליאתיתי, בהצלחה יקירה במאורע הגדול - איריס גוב
4/2/2003  19:30 לירון, מי שמר על האוצר בזמן שיצאתם? (ל"ת) - אמא של ליאור
4/2/2003  21:49 אחותי...יש מעט מאוד ידים שאני מוכנה להשאיר את האוצר שלי איתם...(בעצם...זו רק אחותי, וחברה שלי- ליאת...) (ל"ת) - לירון
4/2/2003  22:14 ומה עושים כשהפשושה לא רוצה מרק שלם? - תמי.ד.
5/2/2003  23:36 לליאתיתי: - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
5/2/2003  23:43 לילוש, אני עובדת באופן פרטי או דרך הכללית. לא מקרה נמצא בסל השירותים בכללית. ותשובות לאלה: - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
5/2/2003  23:47 אוף, העייפות. "לא כל מקרה נמצא בסל השירותים". זהו. (ל"ת) - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש