פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
3/2/2003 23:02 אנט מאת:
ליאתיתי, אל לחץ! כותרת:
כמו הכל, גם פרוייקט המעבר למוצקים אינו מבחן על זמן והישגים.
נגה בת ה-9 חודשים כמעט, רק בחודש האחרון התחילה לבסס לעצמה שתי ארוחות של ממש, צהריים מוקדם מרק ירקות עם עוף, ואחהצ - פירות.
לא כל הילדים מוכנים בדיוק בגיל 6 ח', כך שתורידי מעצמך את טבלת היאוש לקראת קו הזינוק.
תנאים שעוזרים למוכנות למוצקים הם אם סימנתם וי על אחד או יותר מהבאים:
הילדוד יושב או שלפחות נוח לו בסלקל במצב יותר מאונך.
הרפלקס של לדחוף החוצה עם הלשון נעלם (לנגה הוא נעלם יותר מאוחר מ-6 ח').
גם שיניים עוזרות, אבל עם המרוסקים- לא חובה.
אז לפחות חודשיים המוצקים אצלינו היו בגדר טעימות.
אני קראתי את המאמרים של טובה, וכנראה שגם לי מעט קשיים בזיכרון לטווח רחוק של פרטים רבים כל כך ויישומם.
האמת, (וטובה על תכעסי את הרי המאמא שלנו בענייני אוכל, אבל בכל זאת) למרות שחשוב בעיני להקפיד על כללי תזונה והמלצות, ורדית המשפחתלת המקסימה שלנו היא זו שהתוותה את הדרך, ונתנה מיץ תפוזים כל יום מכניסת הסתו (ויטמין סי), ואבוקדו ועגבניה, שהיו המועדפים בתחילת הדרך למרות שרק השבוע הבנתי מה המשמעות שהם אלרגנים.
לורדית 7 ילדים, הקטן בהם בן 4, ונכד בו שנה וחצי, (זותומרת היא לא איזה מטפלת ענתיקה לא מעודכנת), ברוב הדברים אני ממש בעד הגישה שלה, והיה נראה לי מגוחך לבוא ולהגיד לה מה קראתי איך להתחיל עם מוצקים, למרות שבדיעבד המזונות האלרגנים שניסינו והסדר הרנדומלי של ההתנסויות (פעם פרי פעם ירק, לפי מה שבא או שהאחרים אוכלים) היו אולי איזה צ'אנס שלקחנו ויצא בסוף בסדר.
לגבי פירות ומתיקות, נגה דוקא מעדיפה את המרק.
לגבי מה קורה כשלא בבית, אז האמת היא שבשישי שבת, מטיילים, הולכים לבקר, כל סדר היום של הארוחות וגם של השינות משתבש, לא כמו הסדר יום במשפחתלת, אז הארוחות פחות מסודרות, ואם נמצאים בדרך אז אוכלים חלב (תמ"ל, תמ"ל) גם באמצע היום.
לא נראה לי אסון, להיפך- נראה לי יותר מבאס לוותר על בילויי סופהשבוע כדי לא לפספס ארוחות.
גם לנו המבוגרים סופשבוע משבש את שגרת היומיום בשינה ובאוכל.
חלב, ובודאי חלב אם מזינים ביותר, אינני זוכרת את הפרטים, אבל נדמה לי שעד הגיל שיש מספיק שיניים, והילדודים באמת יכולים לאכול הכל גם בחוץ, הם יכולים להיות מסופקים גם מתזונה שהיא בעיקר חלב.


תוכן התגובה:


תגובות נוספות
3/2/2003  19:57 רק שכחתי להגיד שקראתי את המאמר של טובה קראוזה, אבל לא הצלחתי להפנים (האשמה לחלוטין לא במאמר- רק בעייני העייפות!!!) (ל"ת) - ליאתיתי
3/2/2003  20:59 תשובה לליאתיתי ושאלה לטובה - ליאת
3/2/2003  22:36 ליאת, המון המון תודה, ולהמשך רשימת השאלות: - ליאתיתי
3/2/2003  22:46 ליאתיתי, מכיוון ששי הגיעה לגיל שאפשר להתחיל, אני אנסה לענות לך - לירון
3/2/2003  22:59 ולטובה - האם את עובדת עם 'מכבי' או במסגרת פרטית בלבד?תודה (ל"ת) - לילוש
3/2/2003  23:01 שאלות לטובה ותשובות לליאת - אלה
3/2/2003  23:13 ליאתיתי, עוד משהו, וגם לספר לכם שחזרתי עכשיו מבילוי זוגי בפעם הראשונה מזה 7 חודשים - לירון
3/2/2003  23:23 לירוני??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!! - וואו, אני ממש שמחה. מחר את מספרת לי את כל הפרטים!... אה, ותודה לאלה על התשובה. (ל"ת) - ליאת
3/2/2003  23:29 ליאתיתי, מוסיפה המלצה קטנה משלי - - שרון-ש
4/2/2003  08:42 לירון, אם כבר פתחת את הנושא- יש לי הצילו אחד בנאלי לחלוטין - תמי
4/2/2003  10:41 תמי - אני עברתי את זה בשלום לפני שבועיים - אמא של פלג
4/2/2003  10:43 OT לליאתיתי - אמא של פלג
4/2/2003  10:47 תודה אורית. עכשיו התקשרו מהגן שהיא מקיאה. - תמי
4/2/2003  11:00 תמי יקרה - אסנת ש.
4/2/2003  11:13 אסנת תודה, - תמי
4/2/2003  11:25 תמי יהיה בסדר!! - אסנת ש.
4/2/2003  11:41 תמי, תאמיני לי כשתגיעי - אורלי_ו
4/2/2003  12:08 לאמא של פלג ולתמי - ליאתיתי
4/2/2003  12:31 תמי אהובתי, - שרון-ש
4/2/2003  12:48 תודה, נשמות טובות שלי, - תמי
4/2/2003  13:13 ולכולכן: - ליאתיתי
4/2/2003  13:50 ליאתיתי, - שרון-ש
4/2/2003  15:18 תמי יקירתי, - איריס גוב
4/2/2003  15:21 ליאתיתי, בהצלחה יקירה במאורע הגדול - איריס גוב
4/2/2003  19:30 לירון, מי שמר על האוצר בזמן שיצאתם? (ל"ת) - אמא של ליאור
4/2/2003  21:49 אחותי...יש מעט מאוד ידים שאני מוכנה להשאיר את האוצר שלי איתם...(בעצם...זו רק אחותי, וחברה שלי- ליאת...) (ל"ת) - לירון
4/2/2003  22:14 ומה עושים כשהפשושה לא רוצה מרק שלם? - תמי.ד.
5/2/2003  23:36 לליאתיתי: - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
5/2/2003  23:43 לילוש, אני עובדת באופן פרטי או דרך הכללית. לא מקרה נמצא בסל השירותים בכללית. ותשובות לאלה: - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
5/2/2003  23:47 אוף, העייפות. "לא כל מקרה נמצא בסל השירותים". זהו. (ל"ת) - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש