|
3/2/2003 23:02
|
אנט
|
מאת:
|
|
ליאתיתי, אל לחץ!
|
כותרת:
|
כמו הכל, גם פרוייקט המעבר למוצקים אינו מבחן על זמן והישגים. נגה בת ה-9 חודשים כמעט, רק בחודש האחרון התחילה לבסס לעצמה שתי ארוחות של ממש, צהריים מוקדם מרק ירקות עם עוף, ואחהצ - פירות. לא כל הילדים מוכנים בדיוק בגיל 6 ח', כך שתורידי מעצמך את טבלת היאוש לקראת קו הזינוק. תנאים שעוזרים למוכנות למוצקים הם אם סימנתם וי על אחד או יותר מהבאים: הילדוד יושב או שלפחות נוח לו בסלקל במצב יותר מאונך. הרפלקס של לדחוף החוצה עם הלשון נעלם (לנגה הוא נעלם יותר מאוחר מ-6 ח'). גם שיניים עוזרות, אבל עם המרוסקים- לא חובה. אז לפחות חודשיים המוצקים אצלינו היו בגדר טעימות. אני קראתי את המאמרים של טובה, וכנראה שגם לי מעט קשיים בזיכרון לטווח רחוק של פרטים רבים כל כך ויישומם. האמת, (וטובה על תכעסי את הרי המאמא שלנו בענייני אוכל, אבל בכל זאת) למרות שחשוב בעיני להקפיד על כללי תזונה והמלצות, ורדית המשפחתלת המקסימה שלנו היא זו שהתוותה את הדרך, ונתנה מיץ תפוזים כל יום מכניסת הסתו (ויטמין סי), ואבוקדו ועגבניה, שהיו המועדפים בתחילת הדרך למרות שרק השבוע הבנתי מה המשמעות שהם אלרגנים. לורדית 7 ילדים, הקטן בהם בן 4, ונכד בו שנה וחצי, (זותומרת היא לא איזה מטפלת ענתיקה לא מעודכנת), ברוב הדברים אני ממש בעד הגישה שלה, והיה נראה לי מגוחך לבוא ולהגיד לה מה קראתי איך להתחיל עם מוצקים, למרות שבדיעבד המזונות האלרגנים שניסינו והסדר הרנדומלי של ההתנסויות (פעם פרי פעם ירק, לפי מה שבא או שהאחרים אוכלים) היו אולי איזה צ'אנס שלקחנו ויצא בסוף בסדר. לגבי פירות ומתיקות, נגה דוקא מעדיפה את המרק. לגבי מה קורה כשלא בבית, אז האמת היא שבשישי שבת, מטיילים, הולכים לבקר, כל סדר היום של הארוחות וגם של השינות משתבש, לא כמו הסדר יום במשפחתלת, אז הארוחות פחות מסודרות, ואם נמצאים בדרך אז אוכלים חלב (תמ"ל, תמ"ל) גם באמצע היום. לא נראה לי אסון, להיפך- נראה לי יותר מבאס לוותר על בילויי סופהשבוע כדי לא לפספס ארוחות. גם לנו המבוגרים סופשבוע משבש את שגרת היומיום בשינה ובאוכל. חלב, ובודאי חלב אם מזינים ביותר, אינני זוכרת את הפרטים, אבל נדמה לי שעד הגיל שיש מספיק שיניים, והילדודים באמת יכולים לאכול הכל גם בחוץ, הם יכולים להיות מסופקים גם מתזונה שהיא בעיקר חלב.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|