פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
6/2/2003 12:44 טובה קראוזה - דיאטנית קלינית מאת:
ועוד משהו שהוצג בצורה מטעה ב"מעריב": "את צמחונית? את מיניקה? התינוק שלך עלול לחלות!" כותרת:
אין לינק לידיעה שהתפרסמה ביום שלישי והובאה לתשומת ליבי באדיבות ענת ב:
כותרת מישנה: כך טוענים בכירים בארגון הבריאות האמריקני. הסיבה: התינוק לא יקבל
ויטמין בי 12, שמקורו בבשר.
מאת הילה אלראי דה בר
"נשים צמחוניות שמיניקות עלולות לסכן את ילדיהם (למה לא "ילדיהן", נו מילא) -
הזהירו בכירים בארגון הבריאות האמריקני.
ההודעה נמסרה לאחר ששני ילדים בארה"ב אושפזו עם בעיות נוירולוגיות, שכללו קשיי
דיבור והליכה. בבדיקה התברר שהם סובלים ממחסור בויטמין B12, שמקורו בבשר, עופות
ודגים (ומה עם ביצים ומוצרי חלב??? למה את זה הם לא הזכירו?).
הבכירים בארגון האשימו את האימהות במחלת הילדים, כי שתיהן צמחוניות ושתיהן
היניקו את הילדים ולא דאגו לתת להם מוצרי מזון המכילים את הויטמין.
נציגים של המרכז לבקרת מחלות בארצות הברית אמרו, כי הסיבה העיקרית למחסור
בויטמינים אצל ילדים ותינוקות היא מחסור אצל האם, ולא תמיד ניתן לתקן את הנזקים שגרם המחסור בויטמין. עם זאת הדגישו, כי אנשים שהחליטו להתנזר מאכילת בשר יכולים לחיות חיים בריאים ומלאים כל עוד הם צורכים באופן קבוע ויטמין B12."

עכשיו, אם מסתכלים על המקור של הידיעה, מהאתר של רויטרס או מיאהו ניוז רואים
שמדובר ב- VEGANS, בטבעוניות!!! ממש תמוה בעיני איך מתרגמים VEGANS
ל"צמחוניות". חוסר הבנה בסיסי. כי צמחוניות דווקא יש הרבה...
וגם - מדובר בשני מקרים בודדים וקיצוניים, ולא מסבירים איך לקבל את הבי 12, העיקר לכתוב כותרת ענקית וכל מי שצמחונית תגיד "נו טוב, החלב שלי לא טוב, אני אפסיק להניק".
בידיעה המקורית מזכירים גם שהאימהות לא אכלו שום מוצר מזון מהחי, אף לא ביצים!
מעט מאד נשים בארץ הן טבעוניות עד דרגה כזו (אגב, היה בעבר מקרה בארץ של תינוק לאם טבעונית מאמירים עם מחסור בבי 12).
מאד מקוממת אותי ההטעייה הזו, מה גם שבידיעה המקורית הופיע בפירוש המשפט הבא:
vegeterians should absolutely breastfeed, there's no question about that".
בקיצור - צפירת הרגעה - כו-לן יכולות להניק, אבל - מי שנמנעת ממוצרי מזון שונים באופן קבוע, במיוחד אם היא עושה זאת לאורך שנים, צריכה לפנות לייעוץ תזונתי לפני ההריון, במהלכו ולאחר הלידה.
מאד חבל לי שהמסר מהידיעה ב"מעריב" היה אנטי הנקה.



תוכן התגובה:


תגובות נוספות
6/2/2003  13:33 טובה, אם כבר עלה הנושא, כל כמה זמן לדעתך צריכה אמא מניקה וצמחונית לעשות בדיקה של B12 ? (ל"ת) - הללי
6/2/2003  13:55 אחת לשלושה חודשים, אך אם היא צורכת B12 באופן קבוע והבדיקות הקודמות היו תקינות אפשר להסתפק בפעם בחצי שנה. עם זאת - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
6/2/2003  14:37 טובה זה אכן מעצבן (ל"ת) - Adi
6/2/2003  14:55 טובה'לה שאלה נוספת לגבי צימחונות - איריס גוב
6/2/2003  14:55 לטובה, בנוגע ל- B12- - שרון א.
6/2/2003  16:54 עוד כותרת מטעה מ"מעריב": "בלי חלב פרה ותפוזים" - ענת ב
6/2/2003  17:38 יותר מעניין לקרוא מעריב - זוכרות את הטייס הסורי שהתקבל בסנדוויצ'ים ובשתיה קלה? (ל"ת) - רותי קרני הורוביץ
6/2/2003  20:03 שרון,אינני יודעת לגבי השיער אבל המזונות הקלאסיים הם עוף ובשר אדום (ל"ת) - גילי אבישי
6/2/2003  20:07 גם לי יש שאלה לטובה, לגבי פירות יבשים - אנט
6/2/2003  22:35 טובה, תודה רבה על התשובה. (ל"ת) - הללי
7/2/2003  00:28 לאיריס גוב - אם את אוכלת ביצים וחלב אין לך מה לחשוש - מירב28
7/2/2003  00:36 לגילי אבישי ולשרון - בעוף יש מעט b12 - מירב28
7/2/2003  10:11 על B12 - תשובה לאיריס - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
7/2/2003  10:16 לשרון א. - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
7/2/2003  10:18 מירב28, - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
7/2/2003  14:01 טובה'לה ומירב, תודה רבה! החכמתי, ולקחתי לתשומת ליבי. (ל"ת) - איריס גוב
8/2/2003  15:08 סליחה על הבורות - אבל למה לא לקחת תוספת של B12 טבעי ? יש איזה בעיה בו? - איילה
8/2/2003  18:11 ממש לא, אבל - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
8/2/2003  18:57 טובה, לקחתי B12 פלוס של אלטמן, שם כתוב 1200 מק"ג (ל"ת) - איילה
8/2/2003  19:48 איילה, לדעתי זה מיותר. ראיתי תוצאות מצויינות עם התכשיר של סולגאר של 1000 מק"ג - טובה קראוזה - דיאטנית קלינית
1/12/2003  16:35 מבקשת ייעוץ - נופר סימן טוב
15/12/2003  16:07 הכל על צימחונות - מאיה


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש