אין לינק לידיעה שהתפרסמה ביום שלישי והובאה לתשומת ליבי באדיבות ענת ב: כותרת מישנה: כך טוענים בכירים בארגון הבריאות האמריקני. הסיבה: התינוק לא יקבל ויטמין בי 12, שמקורו בבשר. מאת הילה אלראי דה בר "נשים צמחוניות שמיניקות עלולות לסכן את ילדיהם (למה לא "ילדיהן", נו מילא) - הזהירו בכירים בארגון הבריאות האמריקני. ההודעה נמסרה לאחר ששני ילדים בארה"ב אושפזו עם בעיות נוירולוגיות, שכללו קשיי דיבור והליכה. בבדיקה התברר שהם סובלים ממחסור בויטמין B12, שמקורו בבשר, עופות ודגים (ומה עם ביצים ומוצרי חלב??? למה את זה הם לא הזכירו?). הבכירים בארגון האשימו את האימהות במחלת הילדים, כי שתיהן צמחוניות ושתיהן היניקו את הילדים ולא דאגו לתת להם מוצרי מזון המכילים את הויטמין. נציגים של המרכז לבקרת מחלות בארצות הברית אמרו, כי הסיבה העיקרית למחסור בויטמינים אצל ילדים ותינוקות היא מחסור אצל האם, ולא תמיד ניתן לתקן את הנזקים שגרם המחסור בויטמין. עם זאת הדגישו, כי אנשים שהחליטו להתנזר מאכילת בשר יכולים לחיות חיים בריאים ומלאים כל עוד הם צורכים באופן קבוע ויטמין B12."
עכשיו, אם מסתכלים על המקור של הידיעה, מהאתר של רויטרס או מיאהו ניוז רואים שמדובר ב- VEGANS, בטבעוניות!!! ממש תמוה בעיני איך מתרגמים VEGANS ל"צמחוניות". חוסר הבנה בסיסי. כי צמחוניות דווקא יש הרבה... וגם - מדובר בשני מקרים בודדים וקיצוניים, ולא מסבירים איך לקבל את הבי 12, העיקר לכתוב כותרת ענקית וכל מי שצמחונית תגיד "נו טוב, החלב שלי לא טוב, אני אפסיק להניק". בידיעה המקורית מזכירים גם שהאימהות לא אכלו שום מוצר מזון מהחי, אף לא ביצים! מעט מאד נשים בארץ הן טבעוניות עד דרגה כזו (אגב, היה בעבר מקרה בארץ של תינוק לאם טבעונית מאמירים עם מחסור בבי 12). מאד מקוממת אותי ההטעייה הזו, מה גם שבידיעה המקורית הופיע בפירוש המשפט הבא: vegeterians should absolutely breastfeed, there's no question about that". בקיצור - צפירת הרגעה - כו-לן יכולות להניק, אבל - מי שנמנעת ממוצרי מזון שונים באופן קבוע, במיוחד אם היא עושה זאת לאורך שנים, צריכה לפנות לייעוץ תזונתי לפני ההריון, במהלכו ולאחר הלידה. מאד חבל לי שהמסר מהידיעה ב"מעריב" היה אנטי הנקה.
|
תוכן התגובה:
|