|
17/2/2003 22:20
|
רותי קרני הורוביץ
|
מאת:
|
|
האמא של מחר נולדה אתמול, או - שניה לפני שאנחנו שורפות חביות ג'ימבורי
|
כותרת:
|
מאד מאד דיבר ללבי מה שכתבו דרורית וענת. עם זאת, אני חושבת שצריך לחדד משהו, כדי שלא נכאיב לאמהות שנהנות מחוגים וממסגרות, או ניתפס כקהיליית אמיש חמורת סבר, או חלילה נגביר את בדידותה ולו של אם אחת בישראל מפאת תחושת אשם כלשהיא, או את יכולתה להיטיב את הקשר שלה עם התינוק ועם אביו ובכלל. לפני יומיים 'ישבתי' (התרוצצתי, התפלשתי, הטפסתי, הגלשתי וחבורתו) בגן דובנוב. 'ישבה' איתי אמא צרפתיה. שאלתי אותה האם גם היא בבית עם התינוק, ומיד גלשנו לשיחונת על היותנו 'יושבות בבית' עם תינוקות. נגיע ישר לחלק ההנהונים. זה היה כשדיברנו על כך שבישראל קשה במיוחד להיות אמא כזותי, בהיעדר תשתית. פינות ההנקה בכלבו, האוטובוסים המרווחים והנמוכים, המשחקיות בכל פינה. הרי עד לפני שנה-שנתיים לא ידענו שיש מילה כזו 'משחקיה' בלקסיקון. הצרכים של אמהות כל-כך מודחקים, שאפילו המשגה (מלשון מושג) שלהם היא בגדר מותרות. אז צריך להבדיל בעדינות בין צריכת חוגים טרנדית (גם, לא עם מגרפה, בכל טרנד יש ניצוץ אלוהי), ובין צריכת משפרי תקשורת ומזכירי טריוויות, מנעימי זמן, ובכלל מסגרות מצילות נפש שידיהן עיסוי תינוקות וקולן תמיכה באמהות. מזה זמן אני טוענת שאנו המבוגרים סובלים מפיגור שכלי, קושי נורא בתקשורת. אני הרי רוצה לומר משהו, מדוע כה קשה לי לחדד אותו לכדי מילים? מדוע אפשר לקרוא בחצי דקה הודעה שאני זקוקה ליום חשובה כדי לנסח? כולה מידע. חוסר הסימטריה בין זמן הכניסה (של המידע) והזמן הנדרש ליציאתו, מעידים בעיני באופן מובהק על אותו פיגור, אך נניח לפינה זו ונחזור אלינו, האמהות, הכבשים השותקות. תמיד בדיליי. אז עכשיו צומחות המשחקיות כפטריות אחר הגשם, ובעוד שנתיים לא נזכור את החיים בלעדיהן. והרי משחקיה זה בסדר, לא? הצעצועים של כ-ו-ל-ם, הפעוט יכול להיחשף בהדרגה לחברת בני גילו כשהיא מתווכת על ידי מבוגר, והאמהות יכולות להרגיש לשעתיים שאינן בודדות. אז ממרום האמהות שלנו אפשר לדבר על הג'ימבורי ועל מותר הכסאות והשמיכה ממנו, אך כתבה טרנדית לא תגרע מקסמם, בעוד שהיעדרה יעכב עוד יותר את תיווך הצרכים הבלתי מתוקשרים של האמהות הטריות שלא יקראו אותה.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|