התרשמתי שהפחד מן הבדידות הוא הדבר המרכזי המחזיק אותך בתוך הנישואין היום. את אומרת שהפחד מן הבדידות אינו זר לך, להיפך - לצערך הוא מוכר גם מוכר מן הזמנים בהם אכן חיית בגפך. עושה רושם שהפחד מהבדידות הוא מוטיב די מרכזי בחייך שבא לידי ביטוי בחריפות בכל הנוגע לזוגיות (ואולי למערכות יחסים בכלל?). אני אפילו מעזה להמר שהפחד הזה למעשה מנהל את חייך - אז והיום. בעבר חיית לבד ובבדידות (זה לא אותו הדבר!) והדחיפות לנתק את הכאב (הבדידות) הביאה אותך למעגל קסמים חדש (הבעל הנוכחי)... של כאב ובדידות. נכון, היום את חיה "ביחד", אבל בודדה ביותר... מערכת היחסים שלכם כנראה נעדרת את כל אותם דברים הגורמים לאדם להרגיש שהוא "לא לבד" - תמיכה הדדית, חברות וכבוד זה לזה. כלומר, העובדה שהכרת את בעלך והתחתנת עמו הביאה לשינוי במישור החברתי, אך לא במישור הרגשי. העולם הרגשי שלך נותר בודד וכואב, ואני מניחה שזה עוד יותר עצוב, מייאש וכואב מלהיות לבד. כשאנחנו לבד וחווים בדידות, זה כאילו "מסתדר" לנו עם הציפיה (לבד כביכול שווה בדידות). אבל כשאנחנו במערכת יחסים זוגית וחווים בדידות, הכאב גדול יותר, שכן נוספת לו האכזבה החבויה בציפיה שלא התגשמה (למערכת יחסים תומכת, אוהבת וחברית). השורה התחתונה של כל הרשימה הזו, היא שבדידות וכאב עדיין שולטים בחייך למרות שהתחתנת, וזה אומר שה"פתרון" שלך לבדידות (להתחתן) פשוט לא עבד.
הייתי מציעה לך לקבל עזרה ולצאת לדרך חדשה. דרך שבה תלמדי כיצד להיות לבד (עם עצמך) ולא לחוות בדידות (וזה ללא קשר לפירוק או אי פירוק של הנישואין), דרך שבה תלמדי את עצמך, את המנגנונים הרגשיים שיצרו את הכאב ואת הפחד בחייך ולבסוף תגיעי לפתרונות יסודיים שיאפשרו שינוי אמיתי בחייך.
|
תוכן התגובה:
|