להמשיך לחיות בצורה הזאת תגרום לך סבל לאורך זמן, סבל ופגיעה נפשית שאת תיסחבי עמך עמוק בפנים בלי יכולת להוציא את זה החוצה, עד שזה יתפרץ בצורת מחלה פיזית או נפשית. כמו שאמרה ליאתיתי, אחד הסימנים להתעללות נפשית שיכולה במשך הזמן להגיע להתעללות פיזית הוא ניסיון לשלוט בבן הזוג, לא לתת לו להיפגש עם אנשים מוכרים ואהובים עליו, משפחתו או כל מי שיכול להגן עליו או להוות אוזן קשבת לבעיותיו. לפעמים זה נובע מקנאה ולפעמים מהצורך לשלוט ולקבל את כל תשומת הלב. אני מציעה לך ללכת לייעוץ, בלי בן הזוג, ולבחון עם עצמך לקראת מה את הולכת, מהם הגבולות שלך ואיך את הולכת להתמודד עם כל העניין. בעניין הקנאה, היו תקופות בחיי שקינאתי בכל מיני חברות שיש להם דברים שלי אין (השכלה, כסף, תפקיד). זה עבר לי. הגעתי למסקנה שלכל אחד יש את שק הבעיות הפרטי שלו שהוא סוחב על גבו, לאף אחד אין חיים מושלמים ולהסתכל על אחרים לא מקדם אותי לשום מקום. לעומת זאת, להסתכל על עצמי, מה אני רוצה לעשות, מה עושה אותי מאושרת, זה דווקא כן מביא אותי למקומות טובים.
|
תוכן התגובה:
|