קשה להיות אמא, לבד כל היום עם תינוקת שבוכה ולא להצליח להרגיע אותה. אני זוכרת שבחופשת הלידה הראשונה איך שבעלי היה חוזר מהעבודה הייתי נותנת לו את רועי ויוצאת החוצה לעשות סיבוב בשכונה, אפילו יושבת בבית קפה לבד וקוראת ספר, רק כדי להיות קצת עם עצמי ולנסות להירגע מהאינטסיביות של הטיפול בתינוק. בנוסף, גיל חודשיים הוא גיל שבו רוב התינוקות עדיין סובלים מגזים, מה שיכול להסביר את חוסר הנוחות של בתך. אחרי שתקופת הגזים עוברת המצב נהיה קצת יותר טוב, נכון שיש "צרות" אחרות אבל מתוך ניסיון של שני ילדים, אין כמו שלושת החודשים הראשונים מבחינת הקושי בהסתגלות לחיים, עייפות, קושי להרגיע את התינוק, אובדן החופש ואובדן העצמי שלך. תוכניות נועדו לשינויים. המציאות תופחת על פנינו ולא תמיד מה שאנחנו מתכננים מתאים למציאות בה אנו נמצאים לאחר מכן. לדעתי הכל טמון ביכולת שלך להתאים את עצמך למצב החדש, להיותך אמא וליכולת לזרום עם הדברים. אם את מרגישה שאת צריכה להתאוורר, קחי בייביסיטר לכמה שעות וצאי מהבית. את תרויחי כמה שעות שקטות לבד עם עצמך, ובתך תרויח אמא רגועה וסבלנית יותר. ואם את מרגישה שאת רוצה לצאת לעבוד, נסי להתחיל בחצי משרה שזה נותן לך זמן להתאוורות ולא משאיר את הילד בלעדייך לזמן ארוך וחוסך לך מעט רגשות אשמה. אל תנסי להשוות את בתך לילדים אחרים. לכל ילד הטמפרמנט האישי שלו. יש ילדים שרגועים בחוץ ועצבנים בבית ויש להיפך כך שלא תמיד מה שאת רואה ומה שמספרים לך זה המצב האמיתי. מאחלת לך שתמצאי את הדרך להיות עם בתך כפי שהיית רוצה להיות, אבל גם לתת "זמן איכות" לעצמך.
|
תוכן התגובה:
|