פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
21/3/2003 11:03 דרורית אמיתי-דרור מאת:
שלום אביטל! כותרת:
ראשית- יכול בהחלט להיות קשר בין בעיות בשמיעה ובין ההתנהגות שאת מתארת. ילדים עם ליקויי או בעייה שמיעתית כלש היא נוטים להיות פחות מאורגנים וגם יותר אלימים.
יש עוד הרבה שאלות שחשוב לבדוק:
האם אתם מקפידים ליצור עבורו גבולות מתאימים ויציבים? האם אתם עקביים בכך?
האם הילד עצמו מבטא מצוקה? האם הוא רב עם ילדים אחרים? האם הוא יודע לשתף פעולה במשחק עם ילדים אחרים?
האם הוא נוטה לגעת בחפצים ובמרקמים שונים? האם למשל הוא מתחכך בדברים, מפיל דברים מבלי משים וכו'?
האם יש בעיות משמעת בגן- מעבר לצורך שלו לנוע ו(כנראה) חוסר היכולת שלו להתמקד בדבר אחד?
האם הוא תמיד זקוק לתנועתיות (למשל: האם הוא אוהב נדנדה וקרוסלה? האם הן מרגיעות אותו? מה קורה כשהוא צופה בטלוויזיה בסרט אהוב? האם הוא אוהב ורוצה להקשיב לסיפור בסיטואציה של אחד-לאחד? האם הוא נוטה להתנדנד על הכסא במקרים כאלה?)
איך הוא נרדם בלילה ואיך הוא מעורר בבוקר? בקלות?
ואיך הוא מתארגן בארוחות? איזה סוג אוכל הוא אוהב? חריף? יבש? פריך?
מה, לדעתכם, עוזר לו לארגן התנהגויות וגבולות כאשר הוא באינטראקציה עם אבא? ומה קורה עם דמויות סמכות אחרות?
האם הוא יוצר קשר משמעותי עם אנשים? אתכם? עם הגננת? במה זה מתבטא?
יחד עם זאת- אני מציעה שלא תסתפקי רק לכיוון הזה ותפני איתו לתחנה ציבורית להתפתחות הילד או למכון פרטי ותבקשי לעשות אבחון מלא- כולל (מאד חשוב) אבחון של מרפאה בעיסוק. יכול להיות שיש לילד שלך גם תת-רגישות (היפוסנסיטיביות) שגורמת לו להתעלמות מתגובות הסביבה ולצורך לגעת בחפצים. אין בכך שום דבר מדאיג- אבל הידיעה שלכם על כך יכולה לעזור לכם לבחור בתגובות מתאימות וליצור עבורו סביבות מתאימות.
אינני רוצה להיכנס להשערות נוספות שנראות לי כרגע מיותרות ובלתי רלבנטיות לחלוטין- כיוון שסביר להניח שהדברים ה"פשוטים" הם אלה שיענו על השאלות שלך.

מקווה שלמרות הכיוונים הרבים שהעליתי- עזרתי לך קצת לנסות ולהגדיר את הקושי.

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים, גננות ואנשי חינוך
http://www.ganyeladim.co.il/drorit.asp


תוכן התגובה:


תגובות נוספות
21/3/2003  10:45 תנסי רגע לשים את עצמך במקומו - כרמית_מ
21/3/2003  10:50 בוודאי שיש קשר - מיכל פ
21/3/2003  11:17 קודם כל תודה רבה לכל העונות. - טלי א.
21/3/2003  11:23 עוד דבר קטן, - טלי א.
21/3/2003  11:30 כל הכבוד לדרורית על ההשקעה והרצינות בתשובות שלה - יעל
21/3/2003  12:25 מצטערת להגיד כך אבל אם את עצבנית איתו כמו שאת כותבת ברור שהוא מתנהג ככה. לדעתי את צריכה עזרה לפניו (ל"ת) - אלמונית
21/3/2003  12:28 הי טלי , - ענת סימון
21/3/2003  14:52 טלי - תיתי
21/3/2003  15:10 טלי -קחי מהר את ההצעה של ענת סימון . - נירית שפירא
21/3/2003  16:02 היי ענת. הייתי רוצה לשמוע עוד על השיטה ולקבל את הטל' שלך. אשמח אם תצרי קשר במייל. (ל"ת) - מאיה של אופק ומעוף
21/3/2003  16:26 קודם כל באמת לדרורית-כל הכבוד!! שניתלאלמונית-נסחפת,גם אם יש משהו בדברייך... - גילי אבישי
21/3/2003  16:40 מכירה את ההרגשה - עדי
21/3/2003  17:03 גילי אבישי-מי שמך לדיינית? - t
21/3/2003  17:54 גילי וכולן, שימו לב - ליאתיתי
21/3/2003  18:02 מה שעצוב זה שהפורום כאן מלא בטרוליות למיניהן. עם כל מיני שמות מוזרים. איפה ההנהלה בכל הסיפור? (ל"ת) - אלמונית לצורך העניין
21/3/2003  18:19 לטלי - mirit
21/3/2003  18:41 לענת סימון- אפשר כמה משפטים על אבחון בשיטת ורדי? (ל"ת) - אמאמה
21/3/2003  19:20 יש מכון להתפתחות הילד של מכבי גם בהוד השרון. לנו לא היו תלונות כלפיהם. (ל"ת) - מיכל פ
21/3/2003  20:33 אביטל, מצטרפת לנירית בהמלצתי לקבל את ההצעה של ענת סימון בשתי ידיים פתוחות - איריס גוב
21/3/2003  21:02 ווהו....בנות....כמה תגובות...:) - טלי א.
21/3/2003  21:09 PDD = PERVASIVE DEVELOPMENTAL DISORDER או בלשון העם על הסקלה הקלה יותר של האוטיזם (ל"ת) - איריס גוב
21/3/2003  21:30 איריס- תודה. :) (ל"ת) - טלי א.
21/3/2003  23:44 אבל אני לא טרול - t
22/3/2003  06:01 ואני חשבתי ש PDD זה שם כולל לכל הפרעות התקשורת וכולל בתוכו גם את האוטיזם... חידשת לי איריס. (ל"ת) - איימי
22/3/2003  08:02 איימי, ככה בסוד, שלא ישמעו אותי כל המומחים למיניהם - איריס גוב
23/3/2003  07:00 על דעתי את ממש לא חולקת, איריס יקרה - אורית גודקאר, פסיכולוגית חינוכית מומחית
23/3/2003  07:56 איריס, אני לא חושבת שאת צריכה ללחוש את זה, גם אנשי מקצוע מסכימים עם מה שאת אומרת! (ל"ת) - איימי
23/3/2003  12:08 הצעה קטנה לבינתיים - ענת ב
23/3/2003  13:14 ענת ב.- תודה על הרעיון. באמת ניקח איתנו אדם נוסף. (ל"ת) - טלי א.
23/3/2003  16:07 אורית תודה. ואיימי, לא ממש לחשתי סתם בדיחה אישית - איריס גוב
23/3/2003  17:47 לכל המתעניינים בשיטת ורדי - הסבר והצעת שידוכין - ענת סימון


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש