|
21/3/2003 11:03
|
דרורית אמיתי-דרור
|
מאת:
|
|
שלום אביטל!
|
כותרת:
|
ראשית- יכול בהחלט להיות קשר בין בעיות בשמיעה ובין ההתנהגות שאת מתארת. ילדים עם ליקויי או בעייה שמיעתית כלש היא נוטים להיות פחות מאורגנים וגם יותר אלימים. יש עוד הרבה שאלות שחשוב לבדוק: האם אתם מקפידים ליצור עבורו גבולות מתאימים ויציבים? האם אתם עקביים בכך? האם הילד עצמו מבטא מצוקה? האם הוא רב עם ילדים אחרים? האם הוא יודע לשתף פעולה במשחק עם ילדים אחרים? האם הוא נוטה לגעת בחפצים ובמרקמים שונים? האם למשל הוא מתחכך בדברים, מפיל דברים מבלי משים וכו'? האם יש בעיות משמעת בגן- מעבר לצורך שלו לנוע ו(כנראה) חוסר היכולת שלו להתמקד בדבר אחד? האם הוא תמיד זקוק לתנועתיות (למשל: האם הוא אוהב נדנדה וקרוסלה? האם הן מרגיעות אותו? מה קורה כשהוא צופה בטלוויזיה בסרט אהוב? האם הוא אוהב ורוצה להקשיב לסיפור בסיטואציה של אחד-לאחד? האם הוא נוטה להתנדנד על הכסא במקרים כאלה?) איך הוא נרדם בלילה ואיך הוא מעורר בבוקר? בקלות? ואיך הוא מתארגן בארוחות? איזה סוג אוכל הוא אוהב? חריף? יבש? פריך? מה, לדעתכם, עוזר לו לארגן התנהגויות וגבולות כאשר הוא באינטראקציה עם אבא? ומה קורה עם דמויות סמכות אחרות? האם הוא יוצר קשר משמעותי עם אנשים? אתכם? עם הגננת? במה זה מתבטא? יחד עם זאת- אני מציעה שלא תסתפקי רק לכיוון הזה ותפני איתו לתחנה ציבורית להתפתחות הילד או למכון פרטי ותבקשי לעשות אבחון מלא- כולל (מאד חשוב) אבחון של מרפאה בעיסוק. יכול להיות שיש לילד שלך גם תת-רגישות (היפוסנסיטיביות) שגורמת לו להתעלמות מתגובות הסביבה ולצורך לגעת בחפצים. אין בכך שום דבר מדאיג- אבל הידיעה שלכם על כך יכולה לעזור לכם לבחור בתגובות מתאימות וליצור עבורו סביבות מתאימות. אינני רוצה להיכנס להשערות נוספות שנראות לי כרגע מיותרות ובלתי רלבנטיות לחלוטין- כיוון שסביר להניח שהדברים ה"פשוטים" הם אלה שיענו על השאלות שלך.
מקווה שלמרות הכיוונים הרבים שהעליתי- עזרתי לך קצת לנסות ולהגדיר את הקושי.
דרורית אמיתי-דרור מומחית לגיל הרך יועצת להורים, גננות ואנשי חינוך http://www.ganyeladim.co.il/drorit.asp
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|