פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
22/3/2003 09:56 דרורית אמיתי-דרור מאת:
שירי, תמיד כדאי קודם לדבר ולהעעמיד ציפיות הדדיות בצורה מאד ברורה, אבל.. כותרת:
מה שאת מתארת נראה כמצב שבו קצת קשה לתת אמון במטפלת שלך כ"עובדת" או "מועסקת" שלך.
האם זוהי מטפלת שכבר עבדה במשפחות קודמות? האם בררת שם היטב מהו מוסר העבודה שלה? מי היא? איך היא? איזה אדם היא? מה היא חושבת על טיפול וחינוך בגיל הרך? מהן עמדותיה?
אני מניחה שעשית כל זאת, ראיינת אותה (האם עוד מיהו השתתף בריאיון? חשוב מאד!! אפילו אני והיועצות האחרות אצלנו, שמאוד מנוסות בראיון מקצועי של מטפלות- מקפידות שבכל ריאיון תשתתפנה לפחות שתי מראיינות- בו זמנית!),שאלת את כל השאלות ובחנת את ה"תוצאות" שקבלת לעומק.

המטפלת אולי איננה מבינה את המשמעות של "מקום עבודה" ורואה את הטיפול כאיזה "עיסוק צדדי ולא פורמלי". גם לך, כאם, קשה אולי לראות את הדבר כמעסיקה - כיוון שמדובר באוצר שלך, בבית שלך, באהבה וחום... ובכל זאת: יש כללי עבודה בסיסיים שצריך לעמוד עליהם: למשל: אין להכניס אנשים נוספים לביתכם ללא קבלת אישור מראש מכם, וכמובן: המטרה שלשמה היא באה היא אך ורק התינוק שלכם- וכל פעילות אחרת שבאה על חשבונו - פשוט איננה באה בחשבון. אמנם זה היה צריך להיות "טבעי" עבורה- אבל אם אין זה כך- צריך לערוך מהר שיחה רצינית (ברוח טובה- אבל בצורה מאד החלטית, ברורה ומעמיקה)- ולדעתי אם תרגישי שאין שינוי במצב- מוטב לחפש מישהי אחרת.

אני כותבת כל זאת בהנחה שבחרת בה רק עכשיו למטפלת כי התרשמת ממנה מאד ואת חושבת שלילד שלך יהיה טוב איתה.

ועוד דבר: אם יש צורך לעשות שינוי- כדאי לא לגרור את העניין ולעשות זאת כבר בזמן הקרוב ולפני שמתפתח קשר בין התינוק והמטפלת.

שבת שלום ובהצלחה,

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים, גננות ואנשי חינוך
http://www.ganyeladim.co.il/drorit.asp



תוכן התגובה:


תגובות נוספות
21/3/2003  11:16 אינני רוצה לנקוב בסכומים- אבל... - דרורית אמיתי-דרור
21/3/2003  11:18 מצטרפת לגבי מטפלת - שרונה
21/3/2003  11:28 אני חושבת כמו דרורית. אנחנו לקחנו מטפלת ושילמנו לה את כל המשכורת שלי כדי שנקבל את הכי טובה. - יעל
21/3/2003  12:02 תלוי באזור מגורים , בסביבות 3000 ש" (ל"ת) - שירה
21/3/2003  12:36 ברח לי....סליחה לאמא חייבת להודיע שנתתי לליב לטעום קצת בטטה - מעיין של ליב
21/3/2003  15:42 בעקבות ההודעה של דרורית: האם יחס גורר יחס? - שירי
21/3/2003  20:33 שלום שירי! מובן שתשלום טוב איננו מבטיח מטפלת טובה! מטפלת טובה מבטיחה מטפלת טובה ותשלום טוב מגביר את שביעות הרצון שלה- ושביעות רצון מגבירה השקעה ומוטיבציה! - דרורית אמיתי-דרור
21/3/2003  20:52 היפ היפ הורי לליב ה'ענקית' שהצטרפה בשעה טובה למכרסמי הירקות. - איריס גוב
22/3/2003  01:35 דרורית, תודה ונו, נראה שהן אכן נחטפו, אחרת - - שירי
22/3/2003  08:01 תודה לאיריס אין כמוך מחממת לבבות!! (ל"ת) - מעיין של ליב
22/3/2003  22:51 אנחנו מהוד השרון. לפי החישוב שלי זה יוצא 20 ש"ח לשעה אצלה בבית. (ל"ת) - אמא
22/3/2003  22:53 ובהמשך למה ששאלתי קודם, אם אנחנו נוסעים לחו"ל לשבועיים, אנחנו צריכים לשלם חודש מלא (היא תעבוד אצלנו פחות מחצי שנה) (ל"ת) - אמא
22/3/2003  23:15 התכוונתי - האם אני צריכה לשלם מלא עבור מאי? (ל"ת) - אמא
23/3/2003  00:31 דרורית, תודה וכמובן - - שירי
23/3/2003  00:34 לאמא,אם אתם סוגרים על גלובלי - אז זה כולל גם תשלום בחופשות אלא אם תסכמו אחרת , בהצלחה (ל"ת) - שירי


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש