|
22/3/2003 09:56
|
דרורית אמיתי-דרור
|
מאת:
|
|
שירי, תמיד כדאי קודם לדבר ולהעעמיד ציפיות הדדיות בצורה מאד ברורה, אבל..
|
כותרת:
|
מה שאת מתארת נראה כמצב שבו קצת קשה לתת אמון במטפלת שלך כ"עובדת" או "מועסקת" שלך. האם זוהי מטפלת שכבר עבדה במשפחות קודמות? האם בררת שם היטב מהו מוסר העבודה שלה? מי היא? איך היא? איזה אדם היא? מה היא חושבת על טיפול וחינוך בגיל הרך? מהן עמדותיה? אני מניחה שעשית כל זאת, ראיינת אותה (האם עוד מיהו השתתף בריאיון? חשוב מאד!! אפילו אני והיועצות האחרות אצלנו, שמאוד מנוסות בראיון מקצועי של מטפלות- מקפידות שבכל ריאיון תשתתפנה לפחות שתי מראיינות- בו זמנית!),שאלת את כל השאלות ובחנת את ה"תוצאות" שקבלת לעומק.
המטפלת אולי איננה מבינה את המשמעות של "מקום עבודה" ורואה את הטיפול כאיזה "עיסוק צדדי ולא פורמלי". גם לך, כאם, קשה אולי לראות את הדבר כמעסיקה - כיוון שמדובר באוצר שלך, בבית שלך, באהבה וחום... ובכל זאת: יש כללי עבודה בסיסיים שצריך לעמוד עליהם: למשל: אין להכניס אנשים נוספים לביתכם ללא קבלת אישור מראש מכם, וכמובן: המטרה שלשמה היא באה היא אך ורק התינוק שלכם- וכל פעילות אחרת שבאה על חשבונו - פשוט איננה באה בחשבון. אמנם זה היה צריך להיות "טבעי" עבורה- אבל אם אין זה כך- צריך לערוך מהר שיחה רצינית (ברוח טובה- אבל בצורה מאד החלטית, ברורה ומעמיקה)- ולדעתי אם תרגישי שאין שינוי במצב- מוטב לחפש מישהי אחרת.
אני כותבת כל זאת בהנחה שבחרת בה רק עכשיו למטפלת כי התרשמת ממנה מאד ואת חושבת שלילד שלך יהיה טוב איתה.
ועוד דבר: אם יש צורך לעשות שינוי- כדאי לא לגרור את העניין ולעשות זאת כבר בזמן הקרוב ולפני שמתפתח קשר בין התינוק והמטפלת.
שבת שלום ובהצלחה,
דרורית אמיתי-דרור מומחית לגיל הרך יועצת להורים, גננות ואנשי חינוך http://www.ganyeladim.co.il/drorit.asp
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|