|
30/3/2003 11:42
|
סאלוש
|
מאת:
|
|
היי דפנה!
|
כותרת:
|
קודם כל ברוכה הבאה ומזל טוב על ההריון!
תוכלי למצוא הרבה חומר על מה כדאי / לא כדאי לעשות בהריון, אם תשוטטי קצת כאן באתר, תחפשי בדיונים שונים בעזרת מנוע החיפוש.
אוכל לכתוב לך בקיצור, כי אלו הם נושאים רחבים.
לגבי עוורון וכו' - ממליצה לשאול את הרופא, אני לא יודעת. לגבי מומים שלא ניתנים לגילוי - יותר קל לומר אילו מומים כן ניתנים לגילוי - קודם כל מספר מסוים של תסמונות שידוע איזה גן גורם אותן - והן נבדקות בבדיקות הגנטיות או בדיקור מי שפיר / סיסי שליה: תסמונת דאון היא הידועה ביותר (נבדק במי שפיר), בבדיקות הגנטיות: סיסטיק פיברוזיס ועוד. חוץ מזה בסריקות המערכות השונות בודקים את גדלי האיברים ודברים שניתן לבדוק חיצונית. למשל בודקים שרואים את כל חדרי הלב, אונות המוח וכו'. מה לא ניתן לבדוק - הרבה דברים... למשל אוטיזם - שעד היום גורמיו לא ידועים, ועוד הרבה דברים.
לגבי מה כדאי לעשות בהריון כדי למנוע מומים - כאן זה די פשוט: כמה שפחות (או בכלל לא) אלכוהול, סיגריות וקפאין (קפאין נמצא בקפה, תה, קולה, שוקולד ושוקו). לגבי קפאין אין צורך להתנזר לחלוטין - אפשר לשתות אם אני לא טועה 3 כוסות קפה ליום (חפשי במנוע החיפוש - הכמויות המדויקות הובאו פעם ע"י טובה). מה עוד. פעילות גופנית מתונה מומלצת (ומקושרת סטטיסטית עם משקל עובר תקין ועובר בריא). אוכל כמה שיותר בריא ומאוזן - כל אבות המזון וכמה שפחות אוכל מעובד. חומצה פולית בשליש הראשון. אפשר לקחת מולטי ויטמין להריון וסידן (זה יותר לבריאות שלך מאשר זו של העובר). ולהזהר מזהומים במזון - טובה כתבה על כך במאמר במדור התזונה (בקיצור - לוותר על אוכל נא כמו סושי, סטייק רייר או ביצה רכה). זהו בקיצור, אם תקראי ויהיו לך שאלות יותר ספציפיות ננסה לעזור עוד.
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|