|
1/4/2003 10:11
|
מיכל ל
|
מאת:
|
|
ובכל זאת - כן, גם יש כאן העצמה
|
כותרת:
|
כי אמנם המטרה הראשונה והחשובה היא שהלידה תעבור בשלום ובבריאות לכולם, אבל - לידה זה לא סתם עוד מאורע שעובר בחיים. זה הדבר הכי מיוחד שיש, יצירת חיים! ובדר"כ כאשר הבחירה היא ללדת ללא משככים - אז התוצר הנלווה הוא תחושה של עצמה, כשמשתתפים בתהליך הבריאה באופן אקטיבי, איך שהוא, ומצטרפים לשבט שלם של נשים שילדו כך מאז ומעולם. ואי אפשר לתאר את ההרגשה שיש כשמרגישים את הלידה על כל שלביה, כולל הכאבים ורגעי היאוש (שלפעמים יש בדרך) ולבסוף - האושר הגדול. אני חושבת שבטח שזה מעצים יותר מאשר ללדת בצורה פאסיבית - לשכב על הגב ולחכות שזה יעבור... (וזה לא שאפידורל מחייב שכיבה ופאסיביות, אבל הרבה פעמים זו התוצאה)
מיכל
|
תוכן התגובה:
|
תגובות נוספות
|