שכחתי סיבה חשובה להמנע מאפידורל - האפידורל משכך את הכאבים שלך, אבל מנטרל את מנגנון שיכוך הכאבים הטבעי, אשר עובר דרך השיליה גם לתינוק. ולשכך את כאבי התינוק נראה לי מספיק חשוב...
לגבי "את יולדת כמו שאת חיה" - אני לא חושבת שהכוונה היא דווקא לאסרטיביות. אני ממש לא אסרטיבית, וילדתי בלי משככי כאב. אבל אם בחיים שלך את בוטחת בטבע, שהוא, באופן בסיסי, עובד הכי טוב, ללא התערבויות (למעט במצבים מיוחדים, שדורשים את ההתערבות), אז תעדיפי, כשכואב לך הראש, להכנס למיטה ללא אקמול, ולתת לגוף להבריא (ואצלי לפחות - בלי קיצוניות. כשהרגשתי ממש ממש רע, לקחתי אקמול בכל זאת...), וכשאת יולדת, לעשות את זה עם מינימום התערבויות (שוב, אלא אם יש סיבה רפואית מצדיקה). לעומת זאת, אם את מאמינה גדולה של הטכנולוגיה המודרנית כפותרת-כל (ואני ממש לא מזלזלת בטכנולוגיה, אני משתמשת בה הרבה, אבל...), אז תעדיפי לקחת אקמול או אופטלגין, ולהמשיך לתפקד, לקחת אפידורל, כדי לא לסבול, כי העיקר זה שיצא ילד בסוף, ובדומה (זו כמובן רק דוגמה, ומן הסתם יש חסידות אקמול שילדו טבעי, ולהיפך).
|
תוכן התגובה:
|