פורום השבוע אינדקס אופנה יוגה גברים וצירים היום שאחרי הצילו צירים תזונה מאמרים חדשות ראשי
 
19/4/2003 10:16 mirit מאת:
רעיון מכוון קצת אחר כותרת:
יתכן שאחותך פשוט משותקת מפחד. דווקא כשיש לבטים לגבי הרצון בתינוק (ובסה"כ לבטים וחששות זה דבר טבעי) הפחד שיקרה משהו לתינוק יכול להיות גדול יותר (משהו כמו - המחשבות שעוברות לי בראש לפעמים על זה שלא בא לי על התינוק יזיקו לו). נראה לי שזה יכול להיות חלק מההסבר לשמירת ההריון (בלי מרכאות, נראה לי שהיא באמת מנסה לשמור על ההריון). יתכן שכל התעסקות שקשורה כרגע לתינוק מעוררת חרדות ופחדים, והיא צריכה קודם כל לראות אותו בריא ושלם כדי להאמין שהוא בסדר. יתכן שאח"כ היא תגלה מעורבות ועניין הולכים וגדלים. יתכן גם שהמשימה נראית לה ענקית מדי מכדי לפרוט אותה לפרוטות, ואח"כ, מכורח המציאות, היא תתחיל ללמוד את הדברים אחד, אחד. (עכשיו צריך לחתל - איך עושים את זה? עכשיו להניק, וכו'). ויתכן שבהתחלה היא תצטרך עזרה אבל זה בהחלט לא אומר שהיא לא תוכל להסתדר נהדר אח"כ. נראה לי שלתת לה להרגיש כבר מעכשיו שהיא "אמא לא טובה" ושהיא לא תסתדר, לא יתרום לה הרבה. אני הייתי יורדת מעניין הביקורת ומנסה ללוות אותה באופן תומך, באופן שבו היא צריכה את הליווי (ויתכן שכרגע היא צריכה לא לדבר על התינוק - זכותה). מלבד במצבים די קשים (כמו דכאון לאחר לידה, או מחלה רצינית) - האמהות מתאהבות מיד בתינוק שלהם ומצליחות לטפל בו למרות הקשיים. מגיע לאחותך הקרדיט להאמין שכך יהיה גם אצלה. ואם זה לא יקרה, אז אולי יגיע הזמן להתערב.
אני מכירה כמה וכמה נשים שילדו ללא קורס הכנה ושום דבר רע לא קרה (גם אם יהיו לה כמה תפרים זה לא סוף העולם). בקיצור, גישה פטרונית לא בהכרח תועיל כרגע.
בכל מקרה, נראה לי שאחותך באמת חשובה לך, ושאת יכולה להוות מקור של תמיכה חשובה עבורה.

מירית

תוכן התגובה:


תגובות נוספות
18/4/2003  00:02 מיכל יקרה, העלית בי הרבה מחשבות בהודעה שלך - זהר
18/4/2003  00:14 זה נשמע כמו דיכאון לפני לידה אבל - תיתי
18/4/2003  01:55 מיכל יקרה, - אסתית
18/4/2003  08:48 לא נעים לי להגיד אבל גם אני לא עברתי קורס - מרינה של נועה
18/4/2003  09:42 הרושם שמתקבל אצלי מהקריאה - כרמית_מ
18/4/2003  10:01 תני לה לקרוא את "טבעי ללדת" וברכי אותה -זהו השיעור שלה ולא שלך למרות הקושי - נירית שפירא
18/4/2003  12:52 מסכימה עם נירית, בעקבות מקרה דומה - היילי
18/4/2003  13:07 תודה רבה לכולכן, - מיכל פ
18/4/2003  17:46 היתרון של פס הייצור - רותמית
18/4/2003  21:48 מיכל, לצערי מקוצר זמן לא קראתי את התשובות האחרות - ליאתיתי
18/4/2003  23:05 להיילי, רותמית וליאתיתי - מיכל פ
19/4/2003  00:34 מיכל, (ארוך!!) - ליאתיתי
19/4/2003  10:39 לליאתיתי המקסימה, - מיכל פ
19/4/2003  10:54 למירית, - מיכל פ
19/4/2003  19:22 מיכל, חזרתי לכאן עם עוד מחשבות - זהר
19/4/2003  21:52 למיכל היקרה - אורית גודקאר, פסיכולוגית חינוכית מומחית
19/4/2003  22:33 זה פשוט מחמם את הלב - מיכל פ
19/4/2003  23:07 נקודת מבט שונה, - ריש
20/4/2003  09:02 מיכל - mirit
20/4/2003  09:25 מירית- תודה, ואשמח לעדכן כאן בהמשך. (ל"ת) - מיכל פ
20/4/2003  10:24 לריש, - מיכל פ


   
 

כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה © יצירת קשר     תקנון ותנאי שימוש