יש לא מעט ספרים בנושא גירושין המיועדים לילדים, ביניהם "זה לא סוף העולם" המעולה, שמיועד לבני-נוער (מאת ג'ודי בלום) ואחרים, המיועדים לילדים צעירים יותר.
לא ידוע לי ואינני מכירה שום ספר בנושא המיועד לבני שנתיים. נראה לי שבגיל צעיר כזה רצוי להתייעץ עם איש מקצוע מיומן באשר למסרים שכדאי להעביר לילד, ולא להסתמך במקרה הזה על ספרות תומכת.
אני זוכרת שכשהוריי נפרדו, אבי קנה לי את הספר "הוריי מתגרשים". הייתי בת תשע. בהקדשה הוא כתב לי שהוא מעניק לי ולאחי את הספר "בתקווה שתבינו, פעם". היום אני כבר מבינה, אבל את הכאב, העלבון והזעם שגרמה לי ההקדשה הזאת (ואיתה הספר, מן הסתם) לא שכחתי.
לספרים יש כוח עצום לתמוך בנו ברגעים קשים. אבל להורים יש כוח גדול יותר, כך לפחות אני מאמינה. אם הילד בן שנתיים, חבקו ונשקו אותו, הבטיחו לו שתמיד תהיו שניכם ההורים שלו (ותעמדו בכך), ובעיקר - פנו לייעוץ. אל תחסכו שקל. את התוצאות תראו כשיגדל.
מאחלת לכם גירושין ברוח טובה ובידידות, עד כמה שרק אפשר.
|
תוכן התגובה:
|